Digitale tv draadloos doorzenden van bbox naar decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gibrril
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hallo iedereen,

Als klant van Belgacom had ik graag tv overal kunnen gebruiken in m' n eigen huis zonder dat dit internetvolume kost. Zijn er methodes om het tv signaal draadloos door te sturen van een bbox naar een decoder, of beter nog om het draadloos door te sturen van een decoder naar een laptop of tablet?
Alvast bedankt,
Gibrril

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door gibrril 09 jun 2014, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Echt draadloos of via het stopcontact?
Anders gewoon de ruckus/devolo!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
gibrril
Starter
Starter

Echt draadloos... Het stroomnet hier is niet echt afgestemd op devolo dingen... Het is geprobeerd, mr voor tv lukt het niet. Ik gebruik het wel af en toe voor het internet signaal door te sturen.
Kan ik dan uberhaupt nog een tweede set devolo's plaatsen om een tv signaal te versturen zonder storing te krijgen?

Bedankt,
Gibrril

gibrril
Starter
Starter

Ik heb daarnet de ruckus gegoogled, maar die wordt blijkbaar niet meer verkocht? Ik vind ook nergens een specificatie over laximum afstand en dergelijke... Als je me daaraan zou kunnen helpen...

Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ruckus is zoals devolo. 2 sets door elkaar gebruiken kan problemen/storingen geven.
Bij de ene werkt het bij de andere niet. Het is wel makkelijker om internet via wifi te laten gaan en de tv's op devolo's te stoppen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Belgacom verkoopt nu de wifi bridge ipv Ruckus en als je een bbox3 hebt moet je er maar ene kopen om je decoder aan te sluiten aangezien er een wifi-bridge ingebouwd zit in je bbox3.
Bij een bbox2 moet je er twee kopen ene om aan je bbox2 aan te sluiten en ene om je decoder aan te sluiten.
Ik zou eerder wifi-bridge verkiezen boven devolo's omdat er veel meer problemen gemeld worden met devolo's.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

en misschien best de 5 Ghz band gebruiken...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
gibrril
Starter
Starter

Ik heb een bbox 2. Hoe gebruik je de 5 Ghz band? Is dat een instelling?

Dan stuur ik het signaal dus door van de bbox naar de decoder. Kan ik de decoder zelf ook aansluiten op een pc om daarop tv te kijken?

Waar haal je die Wifi bridge? In een belgacom shop? Hoe sterk is dat signaal, kan het door verdiepen en of muren gaan? ( oud huis, dus solide bakstenen en soms betonnen muren)
Als ik de decoder die ik nu heb laat staan waar hij staat en een tweede decoder gebruik om "mobiel" te kijken via de tweede tv aansluiting op de bbox, zit ik dan enkel met de meerprijs van een tweede decoder, of verandert er dan iets aan mijn abonnement?

Alvast bedankt,

Gibrril

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik denk dat we hier met een kleine spraakverwarring zitten.
  • Jouw originele vraag is eigenlijk, of het mogelijk is op (draadloos) TV te bekijken op je tablet/laptop, zonder gebruik te maken van het internet volume, met andere woorden: om het TV signaal vanuit de b-box2 "op te pikken" en naar een tablet/laptop te sturen?
  • de antwoorden hierboven leggen alleen uit hoe je een (2de) decoder draadloos kan verbinden met de b-box (maar beantwoorden jouw eigenlijke vraag niet).
Volgens mij is TV Overal de enige manier om mobiel TV te kijken (laptop/tablet).
gibrril schreef:Ik heb een bbox 2. Hoe gebruik je de 5 Ghz band? Is dat een instelling?
Voor zover ik weet is er geen 5 GHz op een b-box2.
gibrril schreef:Dan stuur ik het signaal dus door van de bbox naar de decoder. Kan ik de decoder zelf ook aansluiten op een pc om daarop tv te kijken?
Neen (wel op een HDMI scherm).
gibrril schreef:Waar haal je die Wifi bridge? In een belgacom shop?
Ja. Je moet de WiFi bridge voorstellen als een "ontvanger" die werkt op de B-box3, waarin de "zender" ingebouwd is.
In geval van een b-box2, heb je dan 2 stuks nodig (een op aan te sluiten op de B-box2 TV poort, de andere op de decoder).
gibrril schreef:zit ik dan enkel met de meerprijs van een tweede decoder, of verandert er dan iets aan mijn abonnement?
Er verandert niets aan je abonnement, buiten de huurprijs van de 2de decoder (in bepaalde packs is de 2de decoder aan 50%)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gibrril
Starter
Starter

Kan ik die tweede decoder niet kopen ipv huren?

Er is dus geen mogelijkheid om draadloos door te sturen tussen decoder en laptop?

Nu is op zich het punt inderdaad dat ik mobiel tv wil kijken zonder internetvolume aan te spreken. Kan dat ook via satelliet of andere aansluiting? En zo ja, welke zenders zijn er dan beschikbaar?
Ik las onlangs iets over belkin @tv plus.
http://be.hardware.info/reviews/4127/be ... -tv-kijken

Is dat een optie?

Alvast bedankt,

Gibrril

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

dat zou gaan met een slingbox... wel relatief duur
http://www.slingbox.com/go/products

mij lijkt het simpeler om een unlimited vdsl account te nemen (scarlet bvb) en te werken via bhaalu
de koe zegt boe
gibrril
Starter
Starter

En die optie haalt het tv gebruik niet van het internet volume af?
Dat kan ik niet opmaken uit hun site. Hoe sluit je dat aan? Volgens de site moet het zowel aan de bbox als aan de decoder hangen, denk ik. Klopt dat? Waarin verschilt die slingbox van belkin?

Alvast bedankt,

Gibrril

gibrril
Starter
Starter

Ik heb ondertussen nog wat info opgehaald over die slingbox. Wanneer je het gebruikt om elders dan thuis tv te kijken heb je uiteraard internetvolume dat aftelt aan je been... Maar als je wel thuis bent, stuurt die dat dan door via je lokale netwerk, of moet je het dan alsnog "downloaden" ... Daar vind ik niks over...

wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
gibrril
Starter
Starter

Satelliet zou een optie zijn, maar ik heb nu een abonnement bij Belgacom. Tv, internet en telefoon... Ik zou dat graag behouden. Is er iemand die weet of een slingbox bij thuisgebruik ook internet volume opgebruikt, of het zuiver intern doorstuurt over de LAN zonder repercussie op het internetverbruik?

Alvast bedankt,

Gibrril

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

gibrril schreef:Ik heb ondertussen nog wat info opgehaald over die slingbox. Wanneer je het gebruikt om elders dan thuis tv te kijken heb je uiteraard internetvolume dat aftelt aan je been... Maar als je wel thuis bent, stuurt die dat dan door via je lokale netwerk, of moet je het dan alsnog "downloaden" ... Daar vind ik niks over...

can I view my Slingbox without using Internet bandwidth?

Yes, Streaming on LAN (home network) does not use the WAN connection once the connection is established. assuming that your Slingbox is fully configured. This means everything within your network is properly configured for and connected to your LAN.

Example: I am watching my favorite TV show on my laptop in my bedroom with Watch on Slingbox.com so my son can focus on his homework in the living room, where the TV and Slingbox are located. Everything is connected and properly configured to my home network (LAN).
http://support.slingbox.com/get/KB-2000575.html

ik blijf er wel bij, dat u het zichzelf relatief moeilijk maakt... ik zou ineens de knoop doorhakken, en naar een proider stappen met minder strikte limieten. Als het nu al nipt is, is de kans groot, dat u toch ooit tekort komt. Beter ineens de knoop doorhakken... en ik zou werken met bhaalu, en gebruik maken van alle bhaalu voordelen
de koe zegt boe
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Kan je bij belgacom niet voor 7.5EUR onbeperkt internet nemen?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Opgelet, de slingbox en belkin TV hebben enkel component en composiet in/uitgangen.
De nieuwere decoders van alle providers hebben zowieso geen component uitgangen en via composiet is geen HD mogelijk.

Op een smartphone zal SD nog goed meevallen, op een tablet kan dat wel tegenvallen.
Ook moet je rekeing houden met het feit dat je decoder waarschijnlijk niet tegelijk op composiet en HDMI beeld kan uitsturen.
gibrril schreef:Is er iemand die weet of een slingbox bij thuisgebruik ook internet volume opgebruikt, of het zuiver intern doorstuurt over de LAN zonder repercussie op het internetverbruik?
Toestellen als de slingbox en belkin TV gebruiken geen internetvolume zolang je lokaal blijft, hetzelfde netwerk als het toestel dus. Pas als je een verbinding met het toestel maakt van buitenaf verbruik je internet volume.
Laatst gewijzigd door MaT 09 jun 2014, 20:49, in totaal 1 gewijzigd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
gibrril
Starter
Starter

Hey, bedankt voor de feedback.

Ik heb een oude decoder op overschot met een scart uitgang en een usb poort. Kan ik deze niet inschakelen om die slingbox op aan te sluiten?

Alvast bedankt,

Gibrril

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat kan, al zal je wel een scart naar composiet adapter nodig hebben als er geen composiet uitgang aanwezig is op die decoder.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Slingbox 500 heeft HDMI ingang. Wel opletten dat HDCP-beveiligde uitzendingen niet kunnen worden bekeken als je een HDMI-kabel gebruikt.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De 500 is niet meer te vinden op de officiele site (discontinued?).
Je kan hem wel vinden in sommige winkels als je goed zoekt, maar het prijskaartje valt tegen met ong €390 :-(

Endan is er dat HDCP probleem nog. Daar bestaan naar het schijnt ook wel oplossingen voor maar het word een dure ingewikkelde setup natuurlijk.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”