* Ik heb mijn eigen Cisco for Small Business (ex-Linksys) achter de TN modem hangen samen met andere netwerk apparatuur (PoE switch AP’s, nas, server, …). * Achter de modem staat ook een Gigabit mini switch die een aftakking maakt naar de Powerline adapters voor TN Digitale TV.
* Mijn thuis IP range is 192.168.1.x voor alle mijn eigen netwerk apparaten. Via de powerline gaat er een 10.x (dacht ik) richting Digicorder beneden en Digibox boven.
Ik ben er nooit in geslaagd DLNA aan de praat te krijgen, mijn Digicorder zegt dat er geen apparaten zijn gevonden op het netwerk. Het hangt bij wijze van spreken nochtans vol met DLNA apparaten

Een technieker is vorige week mijn kabelmodem komen vervangen om compatibel te zijn met hogere snelheden in de toekomst. Ik had gehoopt dat hij meer info kon geven, maar hij wist het ook niet. Hij zegt dat dit enkel werkt met de TN Draadloze modem/router.
Waarom

Kan er iemand een tip geven hoe beide netwerken elkaar dat wel kunnen zien?
Geeft de TN Draadloze modem/router misschien 10.x of een andere range van adressen aan thuis netwerk materiaal?
Of is er een of andere routing tussen beide netwerken ingebouwd?
Het is nogal een complexe setup, ik wil niet direct al mijn apparatuur (router, sec cams, printers, servers, ap’s, managed switches, nas, …) van andere vaste ip adressen gaan voorzien gewoon voor de Digicorder DLNA functionaliteit te kunnen gebruiken.
Iemand een tip hoe het aan de praat te krijgen?