"Spreidingsplan" Wathelet Zaventem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6605
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

BMaster schreef:Ik denk dat er altijd wel een aantal verschillende routes zijn, aangezien landen en opstijgen altijd tegen de wind in gebeurt. Dus zolang de wind niet altijd van dezelfde kant komt heb je altijd minstens 2 routes nodig lijkt me.
Dat is een non-issue aangezien de "route" dan hetzelfde blijft, zij het dat er meer lawaai is bij opstijgen dan landen. Uiteindelijk blijft de route eigenlijk hetzelfde, met overvliegt bij landing of bij opstijgen. Niet alle luchthavens hebben gekruiste banen en er is altijd een overheersende richting (in Zaventem 25, 250°)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 951
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

met "route" bedoelde ik ofwel de landing ofwel het opstijgen, ik bezie dat als 2 routes. Trouwens, bij het opstijgen gaat een vliegtuig wel meer lawaai maken maar ook een stuk sneller hoog genoeg zitten om geen hinder meer te veroorzaken, niet? Zijn het dus niet vooral de landingen die vervelend zijn?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2524
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ok, ja, je hebt gelijk 2 routes. Maar ik bedoel het gebeurt altijd supergeorganiseerd...
Soms zijn er 5 routes (3 klassiekers voor landingen: left downwind en right downwind, straight in en dan 2 voor opstijgen)

Kijk je naar Brussel, zie je dat het superchaotisch is. Die aanvliegroutes zijn soms te belachelijk voor woorden! Ik heb ook van piloten gehoord dat Brussel soms echt een uitdaging is want elke keer krijg je een andere rare route. Terwijl ze andere luchthavens eigenlijk van buiten kennen en blindelings een vliegtuig daar kunnen landen zonder na te denken.

Ivm lawaai van landing en opstijgen... Opstijgen maakt zeker meer geluid, maar het is een ander geluid. En landingsgeluiden zijn stukker ambetanter dan opstijggeluiden (naar mijn mening).
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

In een deftig federaal land hadden Anciaux, Durant en Wathelet en hun partijen ook te vrezen gehad van de anderstalige stemmen, en hadden ze zoiets nooit geriskeerd...

Sent from my Galaxy Nexus
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Benieuwd wat de meerwaarde dan is van een confederaal of gesplitst België voor zo'n probleem als dit... Shoot !

Sent from my Galaxy Nexus
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1484
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Mortov Molotov schreef:In een deftig federaal land hadden Anciaux, Durant en Wathelet en hun partijen ook te vrezen gehad van de anderstalige stemmen, en hadden ze zoiets nooit geriskeerd...

Sent from my Galaxy Nexus
Belgie is nooit een deftig federaal land geweest en zal het ook nooit worden. federaal of confederaal, niemand wil vliegtuigen boven zijn hoofd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9537
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 769 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ze hadden daar nooit bouwgrond mogen van maken.
En ja, vliegtuigen moeten nu eenmaal tegen de wind in manoevreren, dus de opties zijn beperkt qua spreiding.

Btw, is het paleis nog nofly zone? Ik dacht dat P1 opgeheven was, of vergis ik me nu?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

P1 bestaat nog altijd, maar er wordt wel door gevlogen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15164
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hopla, een studie van de ULB toont aan dat Wathelet helemaal niet de gemaakte afspraken heeft gevolgd: http://www.lesoir.be/540768/article/act ... n-wathelet
Ainsi donc « les nouvelles procédures aériennes auraient donc dû être étudiées et éventuellement adoptées selon un long processus impliquant une étude d’impacts en bonne et due forme et un important processus de concertation et d’information, souligne l’étude de Frédéric Dobruszkes, Jean-Michel Decroly et Alix Sotiaux. Faut-il rappeler que c’est le 6 février 2014 que la population a découvert les nouvelles procédures ? ».
Het toont ook aan dat de huidige oplossingen gewoonweg slecht zijn op alle vlakken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15164
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

In Frankrijk hebben ze het iook al begrepen 'une histoire belge":
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”