Dat is een non-issue aangezien de "route" dan hetzelfde blijft, zij het dat er meer lawaai is bij opstijgen dan landen. Uiteindelijk blijft de route eigenlijk hetzelfde, met overvliegt bij landing of bij opstijgen. Niet alle luchthavens hebben gekruiste banen en er is altijd een overheersende richting (in Zaventem 25, 250°)BMaster schreef:Ik denk dat er altijd wel een aantal verschillende routes zijn, aangezien landen en opstijgen altijd tegen de wind in gebeurt. Dus zolang de wind niet altijd van dezelfde kant komt heb je altijd minstens 2 routes nodig lijkt me.
"Spreidingsplan" Wathelet Zaventem
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6605
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
met "route" bedoelde ik ofwel de landing ofwel het opstijgen, ik bezie dat als 2 routes. Trouwens, bij het opstijgen gaat een vliegtuig wel meer lawaai maken maar ook een stuk sneller hoog genoeg zitten om geen hinder meer te veroorzaken, niet? Zijn het dus niet vooral de landingen die vervelend zijn?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ok, ja, je hebt gelijk 2 routes. Maar ik bedoel het gebeurt altijd supergeorganiseerd...
Soms zijn er 5 routes (3 klassiekers voor landingen: left downwind en right downwind, straight in en dan 2 voor opstijgen)
Kijk je naar Brussel, zie je dat het superchaotisch is. Die aanvliegroutes zijn soms te belachelijk voor woorden! Ik heb ook van piloten gehoord dat Brussel soms echt een uitdaging is want elke keer krijg je een andere rare route. Terwijl ze andere luchthavens eigenlijk van buiten kennen en blindelings een vliegtuig daar kunnen landen zonder na te denken.
Ivm lawaai van landing en opstijgen... Opstijgen maakt zeker meer geluid, maar het is een ander geluid. En landingsgeluiden zijn stukker ambetanter dan opstijggeluiden (naar mijn mening).
Soms zijn er 5 routes (3 klassiekers voor landingen: left downwind en right downwind, straight in en dan 2 voor opstijgen)
Kijk je naar Brussel, zie je dat het superchaotisch is. Die aanvliegroutes zijn soms te belachelijk voor woorden! Ik heb ook van piloten gehoord dat Brussel soms echt een uitdaging is want elke keer krijg je een andere rare route. Terwijl ze andere luchthavens eigenlijk van buiten kennen en blindelings een vliegtuig daar kunnen landen zonder na te denken.
Ivm lawaai van landing en opstijgen... Opstijgen maakt zeker meer geluid, maar het is een ander geluid. En landingsgeluiden zijn stukker ambetanter dan opstijggeluiden (naar mijn mening).
- Mortov Molotov
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 58 keer
In een deftig federaal land hadden Anciaux, Durant en Wathelet en hun partijen ook te vrezen gehad van de anderstalige stemmen, en hadden ze zoiets nooit geriskeerd...
Sent from my Galaxy Nexus
Sent from my Galaxy Nexus
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- Mortov Molotov
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 58 keer
Benieuwd wat de meerwaarde dan is van een confederaal of gesplitst België voor zo'n probleem als dit... Shoot !
Sent from my Galaxy Nexus
Sent from my Galaxy Nexus
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

-
- Elite Poster
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Belgie is nooit een deftig federaal land geweest en zal het ook nooit worden. federaal of confederaal, niemand wil vliegtuigen boven zijn hoofd.Mortov Molotov schreef:In een deftig federaal land hadden Anciaux, Durant en Wathelet en hun partijen ook te vrezen gehad van de anderstalige stemmen, en hadden ze zoiets nooit geriskeerd...
Sent from my Galaxy Nexus
-
- userbase crew
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 770 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ze hadden daar nooit bouwgrond mogen van maken.
En ja, vliegtuigen moeten nu eenmaal tegen de wind in manoevreren, dus de opties zijn beperkt qua spreiding.
Btw, is het paleis nog nofly zone? Ik dacht dat P1 opgeheven was, of vergis ik me nu?
[
Post made via mobile device ]
En ja, vliegtuigen moeten nu eenmaal tegen de wind in manoevreren, dus de opties zijn beperkt qua spreiding.
Btw, is het paleis nog nofly zone? Ik dacht dat P1 opgeheven was, of vergis ik me nu?
[

- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15164
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hopla, een studie van de ULB toont aan dat Wathelet helemaal niet de gemaakte afspraken heeft gevolgd: http://www.lesoir.be/540768/article/act ... n-wathelet
Het toont ook aan dat de huidige oplossingen gewoonweg slecht zijn op alle vlakken.Ainsi donc « les nouvelles procédures aériennes auraient donc dû être étudiées et éventuellement adoptées selon un long processus impliquant une étude d’impacts en bonne et due forme et un important processus de concertation et d’information, souligne l’étude de Frédéric Dobruszkes, Jean-Michel Decroly et Alix Sotiaux. Faut-il rappeler que c’est le 6 février 2014 que la population a découvert les nouvelles procédures ? ».