wied schreef:De ECHTE toekomst zit voor mij echter bij VOD à la netflix, google play store, ea...
Inderdaad.
Dat is wat ik zelf ook al jaren hoop.
Maar of (en wanneer) dit ooit van de grond gaat komen ?
Ik beschik over een HTPC en straks (voor in de woonkamer) over een NUC.
Op beide toestellen draait Windows 8.1 en is er verbinding met ethernet (via de kabel).
Ik heb geen extra setup boxen meer nodig ! Of het nu Bhaalu, dan wel Telenet of wie ook is. Wel een software pakket, waarmee je (bv aan de hand van je MCE remote) toegang tot die video content 'die ergens in the cloud' staat (via streamen) kan krijgen.
In geval er nieuwe codec's (voor het decoderen) nodig zijn, kan dit altijd softwarematig bijgewerkt worden.
De tijd van naar TV programma's te kunnen kijken, enkel op het uur waarop die uitgezonden worden, hoort (naar mijn gevoel) voorbij te zijn.
Bhaalu doet daar een goede stap in die richting. Maar het blijft allemaal duur en veelal opnieuw met eigen hardware werken. Volgens de laatste weetjes, zou je nu ook Bhaalu op je pc kunnen draaien ? Of is dit enkel op je tablet.
Er moeten alvast eerst nog een rechtszaak uitgesproken worden. Voor we zeker weten of we hier in België met deze 'vernieuwde' manier van TV kijken kunnen doorgaan. Dergelijke initiatieven aanmoedigen dan wel ontmoedigen (en zoveel mogelijk proberen tegen te houden).
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).