digicorder op een ander adres gebruiken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wie heeft ervaring met het volgende ?

1. Is het nog mogelijk om een gekochte HD digicorder NIET interactief te gebruiken (zonder netwerkaansluiting)
2. Is het nog mogelijk om de HD digicorder (niet interactief) te gebruiken op een ander adres
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ja, maar dan wel tijdelijk, na 2 weken valt hij uit, je kan hem dus wel op weekend meenemen, vandaar is de ci module, tv met een kaartje makkelijker...
die valt niet uit, maar je hebt ook geen interactiviteit, je kan er niks mee opvragen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Die valt na 2 weken helemaal niet 'uit'.
Je kan die wel gebruiken op een ander adres als daar ook een kabelaansluiting is van Telenet. Na enige tijd zal je wel de melding krijgen om hem interactief te maken, zoniet zullen na x-aantal tijd de betaalzenders zwart beeld tonen in bepaalde situaties.
Die melding kan je wegklikken.

Hetzelfde voor een gekochte digicorder op hetzelfde adres die niet interactief is.
Laatst gewijzigd door xayana 10 maa 2014, 09:42, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

5 dagen heb je alles. Daarachter gaan de betaalzenders op zwart. Vroeger was het 14 dagen, nu 5 maar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

En als je die terug op je oude adres, heb je erna terug 5 dagen?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Als je enigszins handig bent met tunnels op routertjes moet het in theorie zelfs mogelijk zijn ook de betaalzenders op die andere locatie te behouden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

TiTanium schreef:5 dagen heb je alles. Daarachter gaan de betaalzenders op zwart
Wanneer de extra zenderpaketten op zwart gaan na 5 dagen, hangt af van de situatie.

Deze maatregel werd genomen voor klanten die méér dan één digibox/digicorder hebben.
Gezien je maar één keer betaalt voor de extra zenderpaketten, kan je deze extra zenders op een 2de digibox/digorder bekijken - op voorwaarde dat jouw 2 digicoders "gelinkt" zijn.
Beide digicorders moeten dan interactief staan - op dezelfde modem - zodat ze mekaar blijven "zien".
Dit noemt "MSTB" (Multiple Set Top Box), waarbij je tot max 4 decoders kan hebben per interactieve digitale tv-lijn.

In dit geval gaan de extra zenderpaketten inderdaad op zwart gaan na 5 dagen op de 2de digicorder, indien je deze tijdelijk verplaatst.

Indien je digicorder de enige is op jouw abonnement (stand-alone), is er géén interactiviteit nodig voor de extra zenderpaketten.
Stand-alone digicoders (net zoals TV met een kaartje) betalen apart voor de extra zenderpaketten; hiervoor is dus geen interactiviteit vereist.
xayana schreef:Na enige tijd zal je wel de melding krijgen om hem interactief te maken, zoniet zullen na x-aantal tijd de betaalzenders zwart beeld tonen.
Interactief maken is niet genoeg, het moet gebeuren op jouw thuisadres, waar ook de eerste digicorder staat.
Interactief maken op jouw vakantie adres (aannemende dat er daar ook Telenet is) zal niet helpen.
mgo72 schreef:En als je die terug op je oude adres, heb je erna terug 5 dagen?
Waarschijnlijk onmiddelijk van zodra terug intercatief.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... ders-geven
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

philippe_d schreef:Interactief maken is niet genoeg, het moet gebeuren op jouw thuisadres, waar ook de eerste digicorder staat.
Interactief maken op jouw vakantie adres (aannemende dat er daar ook Telenet is) zal niet helpen..
Interactief maken = interactief maken. En dus niet zomaar willekeurige modem hangen.
Dan zal de digicorder nog steeds de melding geven niet interactief aangesloten te zijn.
Dus als ik zeg dat je die interactief moet maken, dan hoef ik daar helemaal niet bij te vertellen dat dit op de juiste modem moet zijn aangezien dat al in de term 'interactief maken' zit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Oei, waarom zijn mensen altijd op de tenen getrapt als iemand een uitspraak corrigeert of vervolledigt :-(

De discussie ging over het (tijdelijk) gebruik van een digicorder op een ander adres, bijvoorbeeld vakantie adres.
Dit veronderstelt dus dat er op het alternatieve adres een actieve Telenet aansluiting aanwezig is.

Als er op dat adres toevallig ook een Telenet modem aanwezig zou zijn, kan je volgens mij perfect je digicorder "interactief" kunnen maken op die locatie (vb 14 dagen EPG zal werken, enz ...)

Vandaar mijn verduidelijking :wink:
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Als er op dat adres toevallig ook een Telenet modem aanwezig zou zijn, kan je volgens mij perfect je digicorder "interactief" kunnen maken op die locatie (vb 14 dagen EPG zal werken, enz ...)
In de link die je zelf hierboven hebt geplaatst staat echter in dat oa. de EPG niet langer beschikbaar zal zijn :lol:

Als ik die punten trouwens lees heeft het totaal geen zin van je decoder op een ander adres interactief te maken... je kan er namelijk niets mee doen.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn grootmoeder van 95 die gewoon analoog kijkt een digicorder kunnen kopen aan 1 euro.
Nadat de installateur alles in orde gebracht had heb ik het toestel bij mij thuis gezet en alles werkt daar nog steeds.
Interactiviteit heb ik helemaal niet nodig.
Ik kan mijn programmagids raadplegen (geen 2 weken, maar 2 dagen) en meer heb ik ook niet nodig.
Dit werkt al jaren aan een stuk goed.
Daarbuiten stond reeds een tweede toestel dat ook aan 1 euro gekocht was, maar wel al op mijn naam stond.
Enige vereiste is dus volgens mijn bevindingen dat er analoge TV mogelijk is via kabel.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor de volledigheid : interactief maken hoeft niet persé op je eigen lijn : het moet gebeuren op een lijn uit je eigen node. Bij je geburen kan bvb ook lukken (indien ze nog op dezelfde node zitten dus)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

Conclusie

Zowel 1 en 2 zijn mogelijk
Ik zal er eens ene bestellen se
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

Ok heb die meegenomen en daar deed die ineens 20 minuten upgrades.

Ben wel vergeten mijn afstandsbediening mee te pakken. Nu deze van mijn vriendin werkt wel bij mijn digicorder. De digibox reageert wel trager.

Ligt dit aan verkeerde afstandsbediening en hoe kan ik die dan pairen?

Of aan digibox op andere plaats?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Provider

En als je het echt wil en je hebt op beide locaties een internet verbinding is het eenvoudig, gewoon een layer2 bridge maken waar je de digibox inzet, en voila hij zit op het thuisadres.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

En de pret is al voorbij. Ik kan de kanalen 200/300 al NIET Meer bekijken.

Is er een manier om dit op te lossen.

@tomsworld: in eerste locatie is electriciteit uitgeschakeld. Kan wel op WiFi van de buurman ( huurder van me)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nee, behalve hem terug aansluiten op je oorspronkelijke adres (UPS meenemen :-) ).
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

mgo72 schreef:En de pret is al voorbij. Ik kan de kanalen 200/300 al NIET Meer bekijken.
Ja, natuurlijk is dit wel op te lossen: aan Telenet vragen om MSTB uit te schakelen.
Dan moet je wel apart betalen voor de extra zenderpaketten die je op deze digicoder wil ontvangen.
Wat volkomen normaal is: je betaalt om de zenderpaketten op één adres te ontvangen, niet op je vakantie adres :wink: .
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen officieel verhuis gevraagd, maar krijg de zenderpakketten niet te zien.

2 keer gebeld naar Helpdesk, modem, digicorder herstart door de helpdesk en niets lijkt te werken. Moet morgen naar servicecenter gaan.

Maar misschien weten jullie een handigheidje hoe ik het toch kan forceren vandaag :-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

philippe_d schreef:
mgo72 schreef:En de pret is al voorbij. Ik kan de kanalen 200/300 al NIET Meer bekijken.
Ja, natuurlijk is dit wel op te lossen: aan Telenet vragen om MSTB uit te schakelen.
Dan moet je wel apart betalen voor de extra zenderpaketten die je op deze digicoder wil ontvangen.
Wat volkomen normaal is: je betaalt om de zenderpaketten op één adres te ontvangen, niet op je vakantie adres :wink: .
Eigenlijk is da compleet absurd he, in deze tijd van mobiliteit. Eenmaal betaald zouden we da moeten kunnen meenemen naar eender waar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

wel vreemd, ik heb vorige week een digicorder meegenomen van thuis (deze die niet interactief was thuis) naar zee.
Daar is een analoge telenet actief, of liever nog nooit digitaal geprobeerd.
de digicorder kan wel elk standaard zender benaderen maar die bleef gepixelt (gecodeerd) ook al zat de kaart er in.
Thuis werkt die weer naar behoren.

De bedoeling was om na te gaan of de kwaliteit van de huidige buitenkabel wel voldoende is voor digitaal, gezien de storing die op het analoge signaal zit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bruma schreef:de digicorder kan wel elk standaard zender benaderen maar die bleef gepixelt (gecodeerd) ook al zat de kaart er in.
Gecodeerde kanalen blijven gewoon zwart... zeker niet "gepixelt".

Heb je trouwens een nieuwe scan later uitvoeren ?
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Als je hem in een andere postcode gebruikt moet je zenders ook eerst opnieuw inlezen en ook de postcode moet je even aanpassen. Zenders kunnen namelijk op een andere locatie zitten en ook het aanbod aan de zee is anders dan in de fruitstreek.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En ook voor de regionale zenders, in Antwerpen kan men enkel ATV ontvangen terwijl in Oostende enkel Focus TV te ontvangen is.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik dacht dat na de laatste frequentiewijzigingen van begin dit jaar de zenders over heel Vlaanderen gelijk zitten, wel iz het idd zo dat de regionale zenders enkel te bekijken zijn in de eigen regio...
Heb in maart de test gedaan met een CI+ receiver met daarin de telenet module met een kaartje, bij vrienden in Antwerpen, bij familie in Oost-Vlaanderen en diverse
plaatsen in West-Vlaanderen, overal werkte het direct, ook in Oost-en West-Vlaanderen getest men een HD digibox en werkte ook, vroeger ook nog getest en toen moest je idd gewoon opniew de postcode instellen en een netwerkscan laten lopen
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Dank voor alle info
Ondertussen opnieuw een test gedaan, identuek aan de vorige keer: digicorder meegenomen en op 2de adres ingeplugd en werkte het wel zonder een instelling te wijzigen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”