eicon diva usb modem ... configuratie

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
meself

hallo,

en kennis van mij heeft een nieuw internet abonnement nu bij versatel gestart.

om op het net te kunnen moet hij zijn modem configureren, dit is een eicon diva usb modem. maar de beschrijving die hij kreeg klopt niet volledig of is onvolledig want dit lukt niet

kunnen jullie ons hierin verder helpen want het abonnement loopt al 2weken en hij kan nog steeds niet op internet

bedankt allemaal thx
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Voor de drivers ga naar Eicon Diva en klik op de driver (rekening houden met je Windows versie)

Hier Info in Adobe format, voor meer info hoe alles aan te sluiten.
Je moet vanzelfsprekend de Info krijgen van Versatel. De info welke je hier vind is voor Skynet.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als je nog wat technische gegevens zoekt, deze kan je hier vinden, bijna onderaan de pagina. Daarmee zou je het aan de gang moeten krijgen.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hetgeen je moet aanpassen is als telefoon nummer vpi/vci waardes te zetten, deze zijn (denk ik) 8,35 dit is iig zo bij de meeste adsl isp's in belgie, en standard staat dit op 8,48.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hetzelfde modelletjes maar dan bij A2F. Win XP zal compatibiliteitsproblemen geven. Niet op letten, gewoon door doen.

Eerst de cd installeren, dan de modem aansluiten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

hey ik lees hier bij jullie links dat versatel een modem levert
die persoon gebruikt echter een ADSL modem waarmee hij vroeger op adsl van belgacom surfte!!! kan ook deze modem anders geconfigureerd worden????

of lukt het enkel met de versatel modem?????????

thx
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Natuurlijk werkt dat, lees de replies maar eens, daar zie ja dat dat allemaal werkt, zolang de modem maar PPPoA aan kan.

Afbeelding
Cyrus23
Member
Member
Contacteer:

Heb weet dat elke provider ook andere dns servers hanteerd stel als deze nog zijn ingesteld op die van skynet is het normaal dat het nt werkt.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Gast

Afbeelding

het probleem is dat ik de encapsulation nog moet instellen en ik vind nergens waar ik dat kan instellen. ik heb op eicon volgend scherm gezien (hierboven) ik moet naar start>programmas>eicon>configur maar dit is nu net het probleem >config staat nergens. ik heb ook al onder c:/ gekeken maar nergens vind ik config... dus kan ik encapsulation ook niet veranderen of instellen

ik heb de update gedownload die jullie me aanraden via deze site ... maar aangezien ik nog geen tijd gehad heb om bij die persoon langs te gaan voor de update te installeren weet ik niet zeker of het werk.

weten jullie messchien of ik een of andere update van internet moet halen om encapulation en vci en vpi te veranderen of in te stellen

weten jullie of een of andere update volstaat om deze instellingen te zien en veranderen???

thx
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het makkelijkste is gewoon de software opnieuw installeren dat je dit scherm terug krijgt, dit is natuurlijk niet de meest ethische manier, maar wel de makkelijkste :).

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”