BBC iPlayer van in België

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Door m'n eigen onoplettendheid niet beseft dat S3E2 van Sherlock op BBC was vandaag. Dus niet gezien en ook niet opgenomen...

Nu heeft de BBC iPlayer een app op de iPhone, waar wat gratis afleveringen instaan. Maar ze bieden een abonnement aan van €8 voor een maand, waarin dan meer afleveringen van series beschikbaar zouden zijn. Ik heb op de website van BBC en hun iPlayer opgezocht of de meest recente aflevering van Sherlock (die van vandaag dus) daarin zit, maar heb dat toch nergens duidelijk zien staan. Alleen meldingen van "wij zijn daar eigelijk niet voor verantwoordelijk wat er in die player zit en wat niet ..."

Zo'n abonnement nemen is uiteraard geen enkel probleem, maar 't zou toch maar stom zijn om daarna te ontdekken dat die laatste aflevering er niet inzit ... En daarenboven is het dan nog eens helemaal legaal als ik zo'n abonnement zou nemen, hoera!

Iemand een idee hoe ik zeker kan zijn dat die aflevering erin zit? Een vragenformulier invullen op hun website leidt tot een melding "wij weten het eigelijk niet, go away" :)

Zal dan maar eens op zoek gaan naar een UK proxy zeker, dan kan ik de aflevering via hun website bezien...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Als het niet echt dringend is, dan kijk je ze gewoon zaterdag op Canvas.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Instant gratification is het hoogste genot :) Gelukkig was de aflevering snel beschikbaar in de internet-bibliotheek nadat ik deze thread gemaakt had.

Ze hadden gerust 8€ aan mij kunnen verdienen als ze wat duidelijker waren geweest... Nu niks en heb ik de aflevering in probably hogere kwaliteit kunnen zien. Gratis.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

En eigenlijk is het simpel om BBC iPlayer te gebruiken in België, aangezien BBC de videostreams niet geografisch beveiligd.
Alleen de handshake tussen jouw webbrowser en hun server is geografisch beperkt.

De gratis dienst http://tunlr.net omzeilt deze beperking via een aangepaste DNS-server die BBC iPlayer, Netflix en andere videodiensten op een intelligente manier om de tuin leidt.
Het enige wat je moet instellen is de DNS-settings van je router of pc. Als je Dnsmasq gebruikt, kan dat zelfs specifiek per domein ingesteld worden:

Code: Selecteer alles

server=/bbc.co.uk/69.197.169.9
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

@selder: 't kon eigenlijk nog veel simpeler. Alles wat Engelstalig is staat razendsnel op downloadsites, Usenet, torrent, en noem maar op. Dus eigenlijk kan je die de avond zelf al bijna downloaden.

Om verder te gaan op wat Raf zei, voor zover ik het kan nagaan gebruiken BBC, ITV, Netflix, enzovoort enzovoort gewoon een soort split horizon DNS. Je hoeft zelfs Tunlr niet te gebruiken, en dus niet te knoeien met je DNS instellingen, maar als je de juiste IP-adressen kan achterhalen, kan je die gewoon toevoegen aan je hosts-bestand. Da's een stuk makkelijker, en de fix is permanent. Dan hoef je niks meer te wijzigen telkens je wil kijken. Ik kan dus zelf gewoon naar de Iplayer kijken wanneer ik wil. Zelfs de livestreams kan je zien, mits je nog een ander trucje toepast (een Brits IP-adres meegeven in een "X-Forwarded-For" header).

Ik ga de IP-adressen hier niet posten, maar diegene die ze willen, kunnen me een PM sturen.

Groetjes
Gautier
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 7 keer

dat met die hosts file werkt niet bij mij.
Heeft iemand een how-to om die X-forwarded-for te laten werken ?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”