Cornu moet werk maken van wifi op de trein

Nieuws omtrent telecommunicatie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 231 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dan moet je dat met je baas overeenkomen hé. Ik werk - betaald - op de trein, en kan mij perfect afsluiten van wat er in mijn omgeving gebeurt. 't Is soms zo erg dat ik niet eens doorheb dat we een station gepasseerd zijn...
Computer(k)nul
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

De volgende stap is dat uw baas veronderstelt dat je werkt omdat je met de trein komt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

R2504 daarom dat we dus 1e klasse niet mogen afschaffen ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vermoed dat ze niet alleen de werkende mens beschouwen als doelpubliek. Volgens bronnen zou jo cornu ervaring hebben met datacommunicatie gezien zijn carriere bij alcatel, dus hij weet denk ik wel waarover hij spreekt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jo_Cornu
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

In een interview eerder deze week zei hij dat het was om 'de mensen het reizen met de trein niet als tijdverlies te laten ervaren'.

Dus, als ik het goed begrijp:
- we slagen er niet in om de treinen op tijd te laten rijden volgens ons eigen schema
- laten we dan, in plaats van dat te proberen, ervoor zorgen dat de mensen zich kunnen bezighouden tijdens het wachten.

Dat lijkt nogal sterk op 'zet de kinderen voor de TV, dan zijn ze stil'. :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Het gaat toch over reizen met de trein in het algemeen, niet over vertragingen specifiek?
WiFi moet misschien geen prioriteit zijn, maar het is toch al positief dat Cornu het wilt.

Er wordt ook nergers beweerd dat er daardoor minder aan het oplossen van vertragingen gewerkt wordt. Dat is enkel wat jullie er van maken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Wifi op de treinen is, denk ik zelf, minder prioritair dan stiptheid. Om even een concreet voorbeeld te geven: mijn vriendin woont in Wetteren, ik in Dendermonde. Zij neemt over het algemeen de trein om tot bij mij te komen. Wetteren ligt op de lijn Dendermonde-Mechelen (Turnhout) en ongeveer halfweg tussen Dendermonde en Gent Sint-Pieters. Nu, er gaat eigenlijk zo goed als geen enkele week voorbij zonder dat er problemen zijn met de treinen die Wetteren aandoen. Ofwel afgeschaft, ofwel vertraging, ofwel de trein richting Aalst die als eerste binnenrijdt waardoor mensen op de verkeerde trein stappen. Ook al gebeurd dat een trein te vroeg vertrekt. In de meeste gevallen hebben de reizigers het raden naar waar hun trein blijft of waarom er nu weer eens vertraging is. In het station zelf wordt zo goed als niks omgeroepen, laat staan dat er al een loket open is. Maar er is elke week wel iets aan de hand.
Maar er is beterschap in het vooruitzicht: we gaan samenwonen. Geen trein meer nodig. :banana:
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer

Je kan het ook anders zien :).
Misschien is het niet mogelijk om de treinen op tijd te laten rijden en dan vind ik wifi in treinen en stations een aangename pleister op de wonde.

Vergeet niet:
- er is jaren lang nauwelijks geïnvesteerd in de spoorwegen (danku Verhofstadt)
- als je vandaag investeert, zie je maar pas resultaat over 5-8 jaar (openbare aanbestedingen, constructietijd, ...)
- het personeel van de NMBS verdient te veel om te weinig te moeten doen én ze zitten met ladingen werkonwilligen. Probeer dan eens een trein überhaupt te laten rijden. Cornu heeft dat zelf nog niet met zoveel woorden gezegd, maar er wel al op gealludeerd. Enkele dagen geleden maakte Deutsche Bahn bekend dat ze staan te popelen om in België te mogen opereren voor het personenvervoer. Cornu antwoordde toen:
Maar bij de NMBS zien ze de buitenlandse concurrentie niet graag komen. ‘We zijn daar niet klaar voor’, zegt NMBS-baas Jo Cornu onomwonden. ‘We zullen ons moeten aanpassen aan de kostenstructuur van eventuele concurrenten.’
DeStandaard
- de Noord-Zuid as is een gigantisch probleem, maar niemand durft knopen door te hakken.

Ik bedoel maar: makkelijk is anders.
Wifi op treinen en in stations realiseer je op enkele maanden (als je écht wil).
Bovenstaande problemen los je nog niet in enkele jaren op, als heeft Thijs bij BPost toch laten zien dat het snel kan gaan :).

[Mod Edit]
Wij hebben de discussie over de stiptheid van de Spoorwegen afgesplitst in een aparte topic, zodat we de discussie over WiFi op de trein/stations OT kunnen houden.
Gelieve dan ook commentaren over de stiptheid van de treinen, of de Spoorwegen in het algemeen in deze topic te posten: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=39853
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”