Cornu moet werk maken van wifi op de trein
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De nieuwe spoorbaas Jo Cornu gaat vandaag aan de slag. SP.A heeft een 10-puntenplan klaar voor de nieuwe topman van het spoorwezen. Reizigerscomfort staat daarin centraal.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131113_00836734
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131113_00836734
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
"België loopt achter" staat er in het artikel te lezen. En of, da's een understatement van jewelste. Wifi op treinen is ook beschikbaar in Spanje. Wifi is in Spanje ook beschikbaar in trams en stadsbussen. Zelfs op de tram in Zaragoza bv. (die er pas een jaar of 4 ligt) kan je als passagier op de tram je kaart herladen aan een automaat middels betaling met bankkaart of creditkaart. Je hoeft dus niet naar een loket of weet ik veel wat. Als je opstapt en de kaartlezer op de tram geeft een rood lichtje kan je meteen op de tram zelf je kaart opladen, ook als de tram in beweging is. Als dat geen vooruitgang is dan weet ik het ook niet meer. Toen ik er bijna 40 jaar geleden voor de eerste keer op reis ging, dan reden ze daar nog met paard en kar bij wijze van spreken. Ondertussen heeft Spanje ons ingehaald en nog eens gedubbeld ook.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 20 keer
Dat ze eerst een degelijke dienstregeling en stiptheidsplan uitwerken voor m'n op de trein via wifi Railtime kan checken.
Als bijna dagelijkse pendelaar is dat echt het minst prioritaire op m'n verlanglijstje...
Als bijna dagelijkse pendelaar is dat echt het minst prioritaire op m'n verlanglijstje...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
Ach, tegen dat dat uitgewerkt is, kan je waarschijnlijk overal in België met 4G surfen bij alle 3 de providers.
Voor mij is die Wifi ook het minst belangrijke dat de NMBS kan verbeteren.
Voor mij is die Wifi ook het minst belangrijke dat de NMBS kan verbeteren.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 726 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Betaalbaar en werkend is nog iets anders op de trein. Om de DS van vijf uur af te halen heb ik soms meer tijd nodig dan mijn treinrit van 30 minuten. Telkens verbreking van de lijn en opnieuw downloaden. Zo is mijn limiet (250 mb) er natuurlijk rap door 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Als de spa zo goed weet wat hij moet doen, waarom kan dan niemand uit hun gelederen dit doen? Een ander zeggen wat ze moeten doen kunnen ze blijkbaar het best. [PUBLIC ADDRESS LOUDSPEAKER] maar ja, van politiekers (gelijk welke strekking) kun je ook niet anders verwachten.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, ik herinner me in 2010 ofzo dat de NMBS zei dat "wifi geen prioriteit was op de trein want er was geen vraag naar".
Dit in het jaar dat de ipad uitkwam (iirc) en de smartphones de wereld veroverden.
Reden van deze grap: ze baseerden zich op hun studie die uitgevoerd was in, jawel, 2005. VOOR de iphone en soortgelijken het speelveld veranderden, en in IT termen een eeuwigheid.
Dit is trouwens een typisch resultaat van allerlei bedrijven die hun materiaal op jaaaaren afschrijven en dan in contact komen met de IT wereld, waar de levensduur veeeeeel korter is.
[
Post made via mobile device ]
Dit in het jaar dat de ipad uitkwam (iirc) en de smartphones de wereld veroverden.
Reden van deze grap: ze baseerden zich op hun studie die uitgevoerd was in, jawel, 2005. VOOR de iphone en soortgelijken het speelveld veranderden, en in IT termen een eeuwigheid.
Dit is trouwens een typisch resultaat van allerlei bedrijven die hun materiaal op jaaaaren afschrijven en dan in contact komen met de IT wereld, waar de levensduur veeeeeel korter is.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik zie niet in waarom de NMBS zou moeten investeren in wifi voor het "reizigerscomfort". Dit kan perfect voorzien worden door diegenen die er ook effectief "geld uit kunnen halen": de providers.
Dat de NMBS:
-de providers makkelijker toestemming/toegang zou kunnen verlenen tot terreinen/gebouwen die eigendom zijn van de NMBS om daar antennes te plaatsen, geheel akkoord.
-in hun (voornamelijk langeafstands) treinen wat meer stopcontacten/oplaadpunten zou kunnen voorzien dat reizigers onderweg kunnen werken (en gebruik maken van internet die de reiziger zelf voorziet via een provider) geheel akkoord.
Moest de NMBS gaan investeren in wifi dan:
-betaald iedere belastingbetaler mee aangezien de nmbs nogal wat subsidies vangt
-betaald iedere reiziger hiervoor mee indien de ticketprijzen zouden stijgen als gevolg van de investering.... ook als deze reiziger geen nood heeft aan wifi en deze niet gebruikt
conclusie: de nmbs kan zich beter toespitsen op hun hoofddoel => reizigers zo snel mogelijk en volgens het voorgeschreven tijdsschema van a naar b brengen. Het lijkt mij persoonlijk dat dit al een behoorlijke uitdaging is gezien de huidige belabberde toestand inzake.
Dat de NMBS:
-de providers makkelijker toestemming/toegang zou kunnen verlenen tot terreinen/gebouwen die eigendom zijn van de NMBS om daar antennes te plaatsen, geheel akkoord.
-in hun (voornamelijk langeafstands) treinen wat meer stopcontacten/oplaadpunten zou kunnen voorzien dat reizigers onderweg kunnen werken (en gebruik maken van internet die de reiziger zelf voorziet via een provider) geheel akkoord.
Moest de NMBS gaan investeren in wifi dan:
-betaald iedere belastingbetaler mee aangezien de nmbs nogal wat subsidies vangt
-betaald iedere reiziger hiervoor mee indien de ticketprijzen zouden stijgen als gevolg van de investering.... ook als deze reiziger geen nood heeft aan wifi en deze niet gebruikt
conclusie: de nmbs kan zich beter toespitsen op hun hoofddoel => reizigers zo snel mogelijk en volgens het voorgeschreven tijdsschema van a naar b brengen. Het lijkt mij persoonlijk dat dit al een behoorlijke uitdaging is gezien de huidige belabberde toestand inzake.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dus als ik het goed begrijp is het van geen of minder belang dat de NMBS erin slaagt om de treinen op tijd te laten rijden en reizigers op hun bestemming te brengen, zolang ze maar kunnen surfen.
De NMBS slaagt er nog niet in om z'n corebusiness naar behoren uit te voeren, geef ze dan ook aub geen extra taken daarbuiten.
Maar van de andere kant, laat ook nooit de NMBS puur op economisch vlak doorlichten, want economisch is dat niet haalbaar laat staan dat het iets opbrengt, treinen laten rijden. Puur economisch gezien is de beste trein, de trein die nooit gekocht is.
J.
De NMBS slaagt er nog niet in om z'n corebusiness naar behoren uit te voeren, geef ze dan ook aub geen extra taken daarbuiten.
Maar van de andere kant, laat ook nooit de NMBS puur op economisch vlak doorlichten, want economisch is dat niet haalbaar laat staan dat het iets opbrengt, treinen laten rijden. Puur economisch gezien is de beste trein, de trein die nooit gekocht is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Treinen rendabel laten rijden kan absoluut. Maar niet elk uur en in elk afgelegen gat. En ook niet aan de huidige prijs. Maar het kan zeker.
[
[

-
- Deel van't meubilair
Als je mag kiezen tussen te laat zonder WIFI en te laat met WIFI is het toffer met WIFIJoe de Mannen schreef:zolang ze maar kunnen surfen.

Trouwens dat men al eens start met "1e klasse" af te schaffen !
Maar ondertussen pest men de automobilist op alle mogelijke manieren... zonder dat er inderdaad een deftig alternatief is.Joe de Mannen schreef:Puur economisch gezien is de beste trein, de trein die nooit gekocht is.
Tja, dan is het ook geen volwaardig alternatief... laat staan dat je het dan met belastingsgeld moet doen.Goztow schreef:Treinen rendabel laten rijden kan absoluut. Maar niet elk uur en in elk afgelegen gat. En ook niet aan de huidige prijs. Maar het kan zeker.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Waarom zou je begod 1e klasse afschaffen? In peikuren zit dat vol met mensen die de helft meer betalen voor het ticketje. Die mensen zijn een stuk minder verlieslatend. En in niet piekuurtreinen zit 2e klasse ook niet vol.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom? Mag ik niet de helft meer betalen om rustig te zitten op de trein? Ze hebben altijd gezegd dat mensen die eerste klasse betalen, zorgen dat tweede klasse betaalbaar blijft, en jij wil dat gaan afschaffen?r2504 schreef:Als je mag kiezen tussen te laat zonder WIFI en te laat met WIFI is het toffer met WIFIJoe de Mannen schreef:zolang ze maar kunnen surfen.(hopelijk begrijp je het sarcasme).
Trouwens dat men al eens start met "1e klasse" af te schaffen !
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Sorry, maar als je dit door de providers laat doen, dan krijgen we wantoestanden zoals vandaag in de stations en zoals op Zaventem. Er hangen daar enkel Telenet hotspots waar je u blauw aan moet betalen. Lees dit opiniestuk er maar eens op na:lirec schreef:Ik zie niet in waarom de NMBS zou moeten investeren in wifi voor het "reizigerscomfort". Dit kan perfect voorzien worden door diegenen die er ook effectief "geld uit kunnen halen": de providers.
Dat de NMBS:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... n-is.dhtml
Als de NMBS WiFi voorziet op de treinen, dan betaal ik daar graag het verschil voor, want het is nog een reden te meer om met de trein naar het werk te gaan ipv in de file te gaan staan met de firmawagen. In een wagen kan je niet werken, in een trein met WiFi kan je al heel wat doen nog voor je op het werk bent!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik neem nu sedert een maand de trein naar't werk. En toch wel al wat ergernissen gehad...
- Trein heeft 10min vertraging staat op de borden, hij komt met 1 min vertraging in het station toe om dan 9min te blijven staan.
- Als sardienen in een blik op vrijdagavond, en dan zeker als ze de trein van 10min later geschrapt hebben.
- 1ste klasse die quasi leeg is terwijl de rest volgestampt zit. Maar zolang ze niet omroepen dat 1ste gedegradeerd is, moogt ge opleggen als't controle is.
- Luidruchtige mensen, en 't zijn niet de jongeren
Koptelefoon wat luider lost dit meestal wel op.
- Duwen stampen trekken als die trein aangekomen is, echter weinig jongeren die ik dit zie doen.
- Paffen op een vol perron, en wederom zelden zijn het jongeren.
Ik vrees wel een beetje voor de nieuwe dienstregeling vanaf maandag. Ik zie nog geen perron genoteerd staan op de site van de nmbs, dus vrees dat't chaos gaat zijn.
Wifi vind ik niet echt nodig eigenlijk dat de NMBS dit gaat uitbaten. Een betere 3G ontvangst zou echter wel aangenaam zijn.
- Trein heeft 10min vertraging staat op de borden, hij komt met 1 min vertraging in het station toe om dan 9min te blijven staan.
- Als sardienen in een blik op vrijdagavond, en dan zeker als ze de trein van 10min later geschrapt hebben.
- 1ste klasse die quasi leeg is terwijl de rest volgestampt zit. Maar zolang ze niet omroepen dat 1ste gedegradeerd is, moogt ge opleggen als't controle is.
- Luidruchtige mensen, en 't zijn niet de jongeren

- Duwen stampen trekken als die trein aangekomen is, echter weinig jongeren die ik dit zie doen.
- Paffen op een vol perron, en wederom zelden zijn het jongeren.
Ik vrees wel een beetje voor de nieuwe dienstregeling vanaf maandag. Ik zie nog geen perron genoteerd staan op de site van de nmbs, dus vrees dat't chaos gaat zijn.
Wifi vind ik niet echt nodig eigenlijk dat de NMBS dit gaat uitbaten. Een betere 3G ontvangst zou echter wel aangenaam zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Eigenlijk is de 3G (BASE) nog niet zo slecht op de trein. Donderdagavond de trein gepakt van de luchthaven naar Deinze en ondertussen toch wel via Steevie naar 'Eigen kweek' kunnen kijken. Er waren wel enkele onderbrekingen, maar voor de rest heel goed te doen.
-
- Deel van't meubilair
Nee... want het lost het basis probleem niet op... ik hoef dus geen zoethoudertjes.mailracer schreef:Mocht er wifi zijn, zou je dan de trein nemen ondanks de vertraging ?
Zelfs indien de basis dienstverlening in orde zou zijn zie ik nog weinig meerwaarde aan WIFI in de trein (wel in een Thalys bijvoorbeeld)... het voelt namelijk helemaal niet comfortabel aan om je laptop boven te halen en iets van ernstigs werk te doen. Als het louter is om de krant te lezen op m'n smartphone, tja... dan blijft de vraag of de NMBS hierin moet investeren.
-
- Deel van't meubilair
Kersverse NMBS-baas Jo Cornu heeft in zijn nieuwjaarstoespraak gepleit voor wifi op de trein en in het station. ‘We moeten in de stations een meerwaarde aanbieden.’
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918661
(Laten we proberen de verder discussie hierover beperken tot het nut en de modaliteiten hiervan).
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918661
(Laten we proberen de verder discussie hierover beperken tot het nut en de modaliteiten hiervan).
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat marktonderzoek waar ze het over hebben, btw, was eentje uit 2005. Goed mee met de tijd dus, die vorige baas.
[
[

- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
wifi op de trein heeft totaal geen nut. Overigens moet je de werkende mens ook eens de tijd gunnen om eens niet te internetten of met het werk bezig te zijn.
Wil je bereikbaar zijn, dan zorg je zelf voor die mogelijkheid.
In stations ben ik wel voorstander om dit aan te bieden zodat je de uurregeling kan nakijken of snel nog je on-line abonnement van je krant te laden
of dergelijks. Maar dit bestaat al met hotspots van sommige providers.
In stations ben ik wel voorstander om dit aan te bieden zodat je de uurregeling kan nakijken of snel nog je on-line abonnement van je krant te laden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Niemand verplicht je er gebruik van te maken.mailracer schreef:wifi op de trein heeft totaal geen nut. Overigens moet je de werkende mens ook eens de tijd gunnen om eens niet te internetten of met het werk bezig te zijn.
Alleen als dit er ooit van komt, laat ze het dan aub deftig doen, geen halve gare toestanden zoals in Nederland waar men het 2G en 3G netwerk van t-mobile gebruikt wat uiteindelijk leidt tot belachelijk lage snelheden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Het zal gratis "rommel" zijn of betalend en iets beter.AndRo555 schreef:Niemand verplicht je er gebruik van te maken.mailracer schreef:wifi op de trein heeft totaal geen nut. Overigens moet je de werkende mens ook eens de tijd gunnen om eens niet te internetten of met het werk bezig te zijn.
Alleen als dit er ooit van komt, laat ze het dan aub deftig doen, geen halve gare toestanden zoals in Nederland waar men het 2G en 3G netwerk van t-mobile gebruikt wat uiteindelijk leidt tot belachelijk lage snelheden.

-
- Deel van't meubilair
"in" de stations... hoeveel stations heeft Belgie waar je comfortabel kan wachten (zelfs Brussel Centraal heeft dit niet)... in 99% van de gevallen sta je gewoon buiten of is er amper plaats om te zitten. Ik vind het dan ook een beetje absurd... trouwens ik denk dat de reiziger in eerste plaats zo weinig mogelijk tijd wil doorbrengen in het station/perron.mailracer schreef:In stations ben ik wel voorstander om dit aan te bieden zodat je de uurregeling kan nakijken of snel nog je on-line abonnement van je krant te laden of dergelijks.
Aangezien men spreekt over partners is het goed mogelijk dat TN of BGC z'n aanbod wat zal uitbreiden... en daar staat 50% van de reizigers dan weer. Ik denk ook niet dat veel mensen extra willen betalen voor iets als WIFI als de basis voorzieningen gewoon onvoldoende zijn (meer daarover in het afgesplitste topic).mailracer schreef:Maar dit bestaat al met hotspots van sommige providers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Onlangs in Ierland op de trein gezeten: gratis wifi. Van die kwaliteit zelfs dat het mogelijk was om te bellen via OVH.
Ik ga er wel niet te hard bij vertellen dat het ticket duur was (>40Euro enkel), maar alles was kraaknet, en achter 5 minuten had ik een lekkere koffie voor mn neus.
Belangrijker: het ding vertrok met precies 10 seconden vertraging.
Maar Belgie is Ierland niet en als het mij hier niet aanstaat moet ik maar verhuizen
Ik ga er wel niet te hard bij vertellen dat het ticket duur was (>40Euro enkel), maar alles was kraaknet, en achter 5 minuten had ik een lekkere koffie voor mn neus.
Belangrijker: het ding vertrok met precies 10 seconden vertraging.
Maar Belgie is Ierland niet en als het mij hier niet aanstaat moet ik maar verhuizen

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 26 keer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918661
En uiteindelijk gaat die wifi in de trein dan toch weer over één enkele mobiele dataverbinding, met inderdaad die vermelde capaciteitsproblemen zoals in Nederland: https://tweakers.net/nieuws/93405/t-mob ... trein.html
Het lijkt mij inderdaad ook veel verstandiger om te investeren in goede 3G/4G-capaciteit langs spoorlijnen dan in elke trein wifi access points te gaan plaatsen. Al wie echt Internet wil in de trein, heeft nu intussen wel al een 3G/4G smartphone, van waarop dan eventueel tethering kan gedaan worden.Voor de treinen loopt nog een studie of wifi wel de meest wenselijke optie is. Cornu wijst erop dat er bij gelijkaardige buitenlandse projecten problemen met de capaciteit van het netwerk rezen. Daarom kan het volgens hem een betere oplossing zijn om de dekking van het datanetwerk van de operatoren in de buurt van de treinlijnen te verbeteren.
En uiteindelijk gaat die wifi in de trein dan toch weer over één enkele mobiele dataverbinding, met inderdaad die vermelde capaciteitsproblemen zoals in Nederland: https://tweakers.net/nieuws/93405/t-mob ... trein.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
langs het spoortraject heeft NMBS (en Mobistar) al genoeg masten staan. Worden momenteel gebruikt om verkeer tss chauffeur en centrale te onderhouden (GSMR)...het enige wat ze zouden moeten doen is antennes bij plaatsen op die masten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Het zal niet zo simpel zijn als masten bijzetten, de backhaul van die GSMR masten zal minimaal zijn (of zelfs met straalverbindingen werken), voor een volledig uitgeruste LTE mast (800/1800/2600) zal een gigabit lijntje maar net volstaan, en dat vergt een pak werk om dan een goed dekkend en snel netwerk te voorzien.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Nuja naast zowat elke spoorlijn liggen fibers van Syntigo 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Neen, ze moeten masten bijplaatsen om de dekking op het spoor beter te spreiden. Ze hoeven enkel de snelheid tussen de masten te verhogen en mogelijk hun apparatuur toe laten om data te transfereren. Nu is dit 2 Mbit met enkel mogelijk om telegrams te versturen en enkele GSM-R toestellen toe te laten te communiceren.Tim H. schreef:langs het spoortraject heeft NMBS (en Mobistar) al genoeg masten staan. Worden momenteel gebruikt om verkeer tss chauffeur en centrale te onderhouden (GSMR)...het enige wat ze zouden moeten doen is antennes bij plaatsen op die masten.
Dit is de opvolger van de radio grond trein (RGT) verbinding welke toen puur over radiokanalen verliep.
Het zijn fibers, maar niet van syntigo. Syntigo gebruikt een aantal vezels voor hun eigen klanten.krisken schreef:Nuja naast zowat elke spoorlijn liggen fibers van Syntigo
-
- Deel van't meubilair
Maar die masten bieden geen normaal GSM netwerk aan... en de NBMS heeft ook geen licentie ervoor.mailracer schreef:Neen, ze moeten masten bijplaatsen om de dekking op het spoor beter te spreiden. Ze hoeven enkel de snelheid tussen de masten te verhogen en mogelijk hun apparatuur toe laten om data te transfereren. Nu is dit 2 Mbit met enkel mogelijk om telegrams te versturen en enkele GSM-R toestellen toe te laten te communiceren.
Dus ofwel gebruikt de NMBS de masten om een eigen datanetwerk uit te breiden... maar dat wil men precies niet omdat men spreekt over partners via 3G/4G (die die zitten niet op die masten, zeker niet alle spelers).
-
- Elite Poster
Leuk, wifi op de trein. Kan je lekker chatten met je buurman/buurvrouw op de bank. Hoef je die persoon niet meer rechtstreeks aan te spreken. Wat kan het leven toch mooi en lekker eenvoudig zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Zo kortzichtig.
Er zijn mensen die meer dan een uur (en langer!) moeten treinen voor een enkel traject.
Je kan al een hoop werk doen vanop de trein dan.
Niet iedereen gebruikt het inet om filmkes te bekijken op youtube of om zijn facebookstatus bij te werken ...
Er zijn mensen die meer dan een uur (en langer!) moeten treinen voor een enkel traject.
Je kan al een hoop werk doen vanop de trein dan.
Niet iedereen gebruikt het inet om filmkes te bekijken op youtube of om zijn facebookstatus bij te werken ...

-
- Deel van't meubilair
Met ellebogen van m'n gebuur die tegen me aandrukken (als je al plaats hebt om te zitten !), geen tafeltje om deftig je laptop op te zetten, geen privacy, ... lijkt de trein me allesbehalve een omgeving waarin je wil werken. Er zijn dus nog genoeg prioriteiten (om het zelfs nog niet over de stiptheid te hebben) die vooraf gaan aan WIFI of niet.theduvelking schreef:Je kan al een hoop werk doen vanop de trein dan.
-
- Elite Poster
Ik stel mij ook vragen bij "veel werk doen op de trein". 99% van de treinreizigers zijn bedienden, ambtenaren die een 9 tot 5 job hebben. Dat zou dus willen zeggen dat die mensen buiten hun werkuren gaan werken, zonder dat ze daar vergoed voor worden. Ik denk niet dat je veel volk bereid gaat vinden om dat te doen.