r2504 heeft dus wel een probleem van a) niet goed te lezen; b) iets willen lezen wat er niet staat; c) er volledig over lezen of d) er zijn eigen interpretatie aan geven.Slafes schreef:r2504 schreef:Omdat dat het eenvoudigste is... aan de hand van de certificaten weet men trouwens niets... productie is nog iets anders dan injectie.honda4life schreef:Waarom op de grootte van de omvormer belasten? Ze weten toch perfect aan de hand van de certificaten hoe veel je injecteert?
Zie een post van mij hoger: ik heb 12x318 Wp sunpower panelen en een omvormer van 4,3 kVA. Iemand die ik ken heeft 12x318 Wp Sunpower panelen en een omvormer van 3,6 kVA. Mijn omvormer is oversized. Ik ga nooit de vooropgestelde productie halen. Door het injectietarief te berekenen op het vermogen van de omvormer zorg je al meteen voor willekeur. Waarom moet ik méér betalen terwijl iemand anders met identiek dezelfde installatie minder moet betalen, gewoon omdat zijn omvormer een kleiner vermogen heeft en meer afgestemd is op zijn panelen??? Als ik, volgens de wet die nu werd afgeschaft, een minder zware omvormer wou om minder injectietarief te betalen dan moest ik een volledig nieuwe laten installeren, een officieel document vragen aan de installateur dat hij een minder zware omvormer heeft geplaatst, dat document overmaken aan de VREG. Op basis van de nieuwe gegevens zou dan mijn nieuw injectietarief berekend worden. Is toch gewoon te gek om los te lopen?
Om het even te vertalen naar een vergelijkbare situatie: stel dat de overheid van de ene dag op de andere de verkeersbelasting zou gaan berekenen op de inhoud van de benzinetank (grootte van de omvormer) en niet op het vemogen van de auto (vermogen van de panelen)?? Je zou hier nogal wat horen.