Beste
Ik heb van OVH onderstaande mail gekregen:
Wat bedoelt Belgacom met Subscribder id number error?
mvg
Paul
Vous avez demandé la portabilité de votre numéro de téléphone xxx xxxxxx vers
OVH et nous vous en remercions
Votre demande a été rejetée par votre opérateur BELGACOM pour le motif
suivant :
Subscriber id number error .
portatie nar ovh geweigerd door Belgacom
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
wss klantnummer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hallo
Het is nu 19 november, en de portatie is nog altijd niet geslaagd. Ondertussen wel al weer een factuur van Belgacom gekregen, en daar zat ik zeker niet op te wachten.
Iemand een beter idee?
Groeten
Paul
Het is nu 19 november, en de portatie is nog altijd niet geslaagd. Ondertussen wel al weer een factuur van Belgacom gekregen, en daar zat ik zeker niet op te wachten.
Modbreak:
persoonlijke gegevens verwijderd
Deze gegevens heb ik aan mijn nieuwe provider gegeven, en er kwam niks van.persoonlijke gegevens verwijderd
Iemand een beter idee?
Groeten
Paul
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 nov 2013, 10:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak.
Reden: Zie modbreak.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Je moet de juiste gegevens doorgeven:
In jouw geval staat het nummer (03/888 xxxx) niet op jouw naam (Paul V) maar waarschijnlijk op naam van je partner (Lea S).
Misschien is dat het probleem ?
Hoewel volgens de regels van het BIPT Belgacom deze portatie niet mag weigeren (zelfs indien de naam niet juist is).
Je hebt dan ook het recht om schadevergoeding te eisen voor iedere dag vertraging, vanaf de 2de dag na jouw aanvraag.
Deze schadevergoeding moet aangevraagd worden bij OVH (de recipiëntoperator), zelfs indien de vertraging te wijten is aan Belgacom (de donoroperator)
- * telefoonnummer.
* klantennummer.
* naam van de abonnee
In jouw geval staat het nummer (03/888 xxxx) niet op jouw naam (Paul V) maar waarschijnlijk op naam van je partner (Lea S).
Misschien is dat het probleem ?
Hoewel volgens de regels van het BIPT Belgacom deze portatie niet mag weigeren (zelfs indien de naam niet juist is).
Je hebt dan ook het recht om schadevergoeding te eisen voor iedere dag vertraging, vanaf de 2de dag na jouw aanvraag.
Deze schadevergoeding moet aangevraagd worden bij OVH (de recipiëntoperator), zelfs indien de vertraging te wijten is aan Belgacom (de donoroperator)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hallo
De portatie zou gebeuren op 2 dec 2013 om 14u01. Vandaag merk ik op dat als ik bel naar mijn belgacomnummer nog steeds mijn oude telefoon rinkelt.
Wat kan ik doen om het portatie proces niet te laten stranden (en opnieuw een factuur krijg van Belgacom, 20 euro per maand voor een analoge lijn).
Groeten
Paul
De portatie zou gebeuren op 2 dec 2013 om 14u01. Vandaag merk ik op dat als ik bel naar mijn belgacomnummer nog steeds mijn oude telefoon rinkelt.
Wat kan ik doen om het portatie proces niet te laten stranden (en opnieuw een factuur krijg van Belgacom, 20 euro per maand voor een analoge lijn).
Groeten
Paul
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Niets.
Afwachten, en de wettelijk voorziene schadevergoeding opeisen voor iedere dag telaat (vanaf jouw eerste aanvraag, dit is vanaf october tot nu!) ...
Afwachten, en de wettelijk voorziene schadevergoeding opeisen voor iedere dag telaat (vanaf jouw eerste aanvraag, dit is vanaf october tot nu!) ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Hallo
Ik heb op deze lijn ook adsl lopen via scarlet. Zal dit een probleem opleveren?
Nu mijn telefoonnummer geporteerd zal worden naar OVH, dien ik dan een nieuw telefoonnummer te krijgen voor mijn internet?
Groeten
Paul
Ik heb op deze lijn ook adsl lopen via scarlet. Zal dit een probleem opleveren?
Nu mijn telefoonnummer geporteerd zal worden naar OVH, dien ik dan een nieuw telefoonnummer te krijgen voor mijn internet?
Groeten
Paul
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
En komen er nog meer verassingen uit jouw hoed ???
Je hebt nu dus telefoon van Belgacom, en daarop ADSL van Scarlet?
Je hebt nu dus telefoon van Belgacom, en daarop ADSL van Scarlet?
- Theoretisch zou dat geen probleem mogen zijn: je wordt overgeschakeld naar "Internet zonder vaste lijn". Je zal een nieuw "fictief" telefoonnummer krijgen. Geen idee of je hiervoor bij Scarlet extra gaat moeten voor betalen (raw copper op ADSL)??
- In de praktijk durft dit nogal eens te mislopen, en kan het goed zijn dat je (een tijdje) zonder Internet zit op het ogenblik dat Belgacom jouw vast nummer uitschakelt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Daar Scarlet telefonie reeds verloopt over VOIP, heeft hij nu reeds "internet zonder vaste lijn" (aka zonder Belgacom lijn) en heeft hij reeds een fictief telefoonnummer.
Scarlet internet en telefonie kost €40/maand, als je telefonie weg doet gaat dit neer komen op €35/maand.
Je hebt toch geen oude Scarlet ONE of Scarlet TRIO hé???
Scarlet internet en telefonie kost €40/maand, als je telefonie weg doet gaat dit neer komen op €35/maand.
Je hebt toch geen oude Scarlet ONE of Scarlet TRIO hé???
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
kriskenkrisken schreef:Daar Scarlet telefonie reeds verloopt over VOIP, heeft hij nu reeds "internet zonder vaste lijn" (aka zonder Belgacom lijn) en heeft hij reeds een fictief telefoonnummer.
Scarlet internet en telefonie kost €40/maand, als je telefonie weg doet gaat dit neer komen op €35/maand.
Je hebt toch geen oude Scarlet ONE of Scarlet TRIO hé???
volgens mij heb jij het hier over VDSL2

De TS heeft duidelijk aangegeven dat hij Scarlet heeft op een Belgacom telefoonlijn, en dat hij dit Belgacom nummer heeft geporteerd. Hij heeft dus geen Scarlet VoIP.
Vandaar het vermoeden in mijn vorige post dat hij ADSL heeft, en hierbij is raw copper niet inbegrepen.
Hiermee is mijn vermoeden van ADSL bevestigd. Academic Broadband zonder vaste lijn kost normaal €27.50 (wat neerkomt op €5 extra voor raw copper).mzungu100 schreef:Ik heb een abbo academic broadband bij scarlet (22,5 euro). Ze gingen geen vergoeding vragen voor de raw copper.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hallo
Als scarlet nog een keer 5 euro eist, op de 22.5 euro, ben ik bij hen weg. Want bij belgacom kan je belgacom internet overal start, voor 24,95 euro krijgen. En dat is dan vdsl ipv adsl (zou ik eigenlijk beter doen)
Voor de rest heb ik geen verrassingen in petto.
mvg
Paul
Als scarlet nog een keer 5 euro eist, op de 22.5 euro, ben ik bij hen weg. Want bij belgacom kan je belgacom internet overal start, voor 24,95 euro krijgen. En dat is dan vdsl ipv adsl (zou ik eigenlijk beter doen)
Voor de rest heb ik geen verrassingen in petto.
mvg
Paul
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Excuus, was inderdaad verkeerd
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik begrijp jouw reactie niet zo goed. Het staat toch duidelijk op hun website dat Academic Broadband zonder vaste lijn €5.00 méér kost? Dat zou je dus op voorhand moeten geweten hebben ...mzungu100 schreef:Als scarlet nog een keer 5 euro eist, op de 22.5 euro, ben ik bij hen weg. Want bij belgacom kan je belgacom internet overal start, voor 24,95 euro krijgen. En dat is dan vdsl ipv adsl (zou ik eigenlijk beter doen).
Tenzij jij de belofte gekregen hebt van Scarlet dat ze dit niet gaan doorberekenen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.