Proximus 4G Optie Promo

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Beste,

2 maand geleden heb ik naar de klantendienst gebeld met de mogelijkheid om mijn data uit te breiden want ik kwam niet toe met 1GB die in mijn Smart20 abonnement zit. Nu hebben ze met over 2 dagen verspreid gezegd ( 2 verschillende personen ) dat er juist een promo liep op die 4G optie van 10 euro en dat het maar 5 euro was per maand gedurende x aantal maanden. Nu heb ik reeds 2 facturen gekregen en ze rekenen me de volle pot aan. Ik heb zonet gebeld en ze doen alsof hun neus bloed. Er is nooit een promo geweest zeggen ze. Ik kon er in die tijd online ook niets van terugvinden maar ik ben er 100 procent zeker van dat ze me dat tot 2 maal toe gezegd hebben dat er een promo van 5 euro op zat. Het is bijzonder jammer dat Proximus hun klanten lokt met dergelijke praktijken en achteraf doet alsof hun neus bloed. Ik heb dit al meermaals tegen gekomen en telkens denk ik dat ik de gesprekken ga beginnen opnemen want ze kunnen altijd zeggen wat ze willen en achteraf heb je geen poot om op te staan :bang: . Ik begin alvast uit te kijken naar een andere operator want dit pik ik niet!!

Zijn er toevallig nog mensen die van deze promo gehoord hadden toen ze ongeveer 2 tot 2.5 maand geleden contact hadden met de klantendienst?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Nooit iets van gehoord.
Zeker dat ze het niet hadden over een andere promotie die ze wel aanrekenen op uw factuur? Dus dat je wel 5 euro korting krijgt, maar niet op de 4G optie?
Yargo
Pro Member
Pro Member

Als ze mij zeggen je hebt geluk er is juist een promotie 5 euro ipv 10 euro lijkt me dit redelijk duidelijk? Toen ik belde lag het systeem plat en konden ze niets ingeven, dus heb ik de dag nadien gebeld en had ik iemand anders aan de lijn en die wist er ook van zogezegd dus.... :bang:
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Het lijkt mij gewoon vreemd dat medewerkers van de Proximus helpdesk u verkeerde informatie geven i.v.m. een promo. :?
Maar omdat er ook niets van op de website zelf te vinden valt, lijkt het mij dat het niet waar is van die promo.
Je hebt dan bij Proximus 2 opties als je extra data wil, ofwel de 10 euro voor de 4G optie blijven betalen, ofwel overstappen op GC en ook 2GB krijgen op 4G.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb die optie ook gehad : 5 euro voor 4G en 1GB extra datavolume. Was gedurende 3 maanden (die ik ook gekregen heb). Echter was deze promo mij verkeerdelijk toegewezen (lang verhaal) en was dit begin mei.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Ken ik wou ooit eens 2 promo's combineren omdat ik proximus werd. iemand maakte mij proximus waardoor ik 75 euro korting kreeg op een nieuwe GSM, maar de online promo was een ipod nano. Gevraagd in de winkel "Geen probleem" zeiden ze ... :cry: . Ik ben tot 5 keer terug geweest om er naar te vragen tot ik ineens vernam dat de persoon die het mij beloofd had ontslagen was ...
Yargo
Pro Member
Pro Member

krisken schreef:Ik heb die optie ook gehad : 5 euro voor 4G en 1GB extra datavolume. Was gedurende 3 maanden (die ik ook gekregen heb). Echter was deze promo mij verkeerdelijk toegewezen (lang verhaal) en was dit begin mei.
Aha, dus er is toch zo een promotie geweest. Volgens de persoon aan de telefoon is er nooit een promotie geweest :bang:

Ik zie dat je proximus en MV hebt? Ik heb vroeger nog MV geweest en was da super tevreden mee buiten de dekking die Base toen had was niet zo fantastisch. Maar nu Base 4G begint uit te rollen is het misschien een optie om vaarwel te zeggen tegen de leugenaars bij Proximus. Of zou je dit nu nog niet aanraden en is de dekking toch nog niet wat het moet zijn?

Tx!
Wes
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

zelf uitproberen is nog steeds de beste test...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
krisken
userbase crew
userbase crew

Yargo schreef:
krisken schreef:Ik heb die optie ook gehad : 5 euro voor 4G en 1GB extra datavolume. Was gedurende 3 maanden (die ik ook gekregen heb). Echter was deze promo mij verkeerdelijk toegewezen (lang verhaal) en was dit begin mei.
Aha, dus er is toch zo een promotie geweest. Volgens de persoon aan de telefoon is er nooit een promotie geweest :bang:

Ik zie dat je proximus en MV hebt? Ik heb vroeger nog MV geweest en was da super tevreden mee buiten de dekking die Base toen had was niet zo fantastisch. Maar nu Base 4G begint uit te rollen is het misschien een optie om vaarwel te zeggen tegen de leugenaars bij Proximus. Of zou je dit nu nog niet aanraden en is de dekking toch nog niet wat het moet zijn?

Tx!
Wes
Op zich was ik wel erg tevreden van MV en kwam ik met 2GB ruim toe. Echter ben ik toen weggegaan omdat het 3G netwerk niet echt super was. Ik heb toen eerst GC gehad van proximus en daarna overgestapt naar een abonnement bij proximus (smart 20), dit samen met mijn vriendin. Dankzij de online korting destijds (€12.50 ipv €20 gedurende de eerste 20 maanden van het 24 maand contract) hadden we dus voor samengeteld €25 beiden 1GB data, 120 belminuten en onbeperkt smsjes. Nu is er wel een extra optie (family, €5/maand) waarmee we 10 uur gratis bellen naar elkaar. Dus nu betalen we €30. Op zich nog goed betaalbaar dus voor 2 abonnementen.

Mocht Base of MV mij een gelijkaardig abonnement kunnen geven voor dezelfde prijs zou ik nog opnieuw durven overstappen. Maar dit zit er voorlopig niet in.
€10 = 500MB, 30belminuten en 500SMS (+300SMS en 60 belminuten naar een viking)
€15 = 2000MB, 75 belminuten en 2000SMS (+300SMS en 60 belminuten naar een viking)

Mijn verbruik zit rond de 750MB, 120belminuten (+elke dag een 10-tal minuten extra naar vriendin) en een 300 smsjes/maand

Telefonie = EDPnet + OVH
Yargo
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor je reactie Krisken!

Ik ga vandaag bellen dat ze die 4G optie er direct moeten afzwieren en ga daarna mijn overstap aanvragen naar MV. Als er iets is waar ik niet tegen kan zijn het leugens op klanten te lokken.

Nu MV zijn tarieven voor bellen heeft verlaagd kun je toch al 100 min bellen naar andere netwerken + als uw vriendin dan ook terug de overstap maakt kun je gratis bellen naar elkaar :-) dus kom je opnieuw goedkoper uit.

Het enige waarvoor ik bang ben is het bereik bij mij thuis. Nu met proximus is dat in sommige kamers bijna nihil dus ik hou mijn hart vast hoe dat bij Base gaat zijn :-s.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Kijk anders eens op deze site http://www.sites.bipt.be/. Hierop kan je vinden waar de gsm antennes in uw buurt zich bevinden. Als Base op dezelfde locaties masten heeft staan als Proximus vrees ik dat je bereik niet beter gaat worden. Ook moet je de gebruikte frequenties nakijken, zo biedt een lagere frequentie een betere indoor dekking dan een hogere frequentie (bv. 900 MHz versus 2100 MHz).

En anders gewoonweg testen zoals ze hier al aangehaald hebben, ben je niet tevreden dan kan je terug veranderen :wink:
Yargo
Pro Member
Pro Member

Op een kleine 1,5km staan er 3 masten bij elkaar waar ze alle 3 op zitten. Daarom dat ik het raar vind dat het bereik zo slecht is. Maar dat zal wel met de constructie van mijn huis te maken hebben zeker. Ik zal eens kijken naar die frequentie wat dat geeft.

Je kan toch enkel testen met een sim te kopen? Want eens ik verander ben ik mijn promos kwijt en de smart 20 van vroeger is met 1gb en nu is da maar 500mb + ik betaal maar 12,5 zonder 4g dan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Dus de dichtstbijzijnde mast staat op 1,5 km van uw thuis? Als dat is, is dat toch eerder ver, zeker als er enkel hogere frequenties gebruikt worden. Maar inderdaad de constructie van uw huis speelt ook een rol.

Het lijkt me in uw geval het best om een testsim te nemen. Wat ik zou doen is een sim bij Base en niet bij MV aanvragen. Bij Base moet je niet betalen voor een nieuwe sim terwijl MV daar 15 euro (zonder belwaarde!) voor vraagt :-|
krisken
userbase crew
userbase crew

Bij Base moet je wel betalen voor een SIM hoor, maar je krijgt dit terug in de vorm van belkrediet ofwel korting op je eerste facturen.
Overigens kost een SIM je €15

Telefonie = EDPnet + OVH
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij Base kan je wel degelijk gratis een simkaart bestellen. Ook de verzending is gratis. Zie http://www.base.be/nl/mobiel/base/herlaadkaarten.html of http://www.base.be/nl/mobiel/base-check ... arten.html
Yargo
Pro Member
Pro Member

Voor mij is die 1,5km toch totaal niet ver nee. Ik zie hem staan in mijn tuin bij manier van spreken.

Ik heb een base check sim aangevraagd. Bedankt voor de tip!!

Yargo
Pro Member
Pro Member

Jordy1990 schreef:Kijk anders eens op deze site http://www.sites.bipt.be/. Hierop kan je vinden waar de gsm antennes in uw buurt zich bevinden. Als Base op dezelfde locaties masten heeft staan als Proximus vrees ik dat je bereik niet beter gaat worden. Ook moet je de gebruikte frequenties nakijken, zo biedt een lagere frequentie een betere indoor dekking dan een hogere frequentie (bv. 900 MHz versus 2100 MHz).

En anders gewoonweg testen zoals ze hier al aangehaald hebben, ben je niet tevreden dan kan je terug veranderen :wink:

Ik heb eens gekeken en op alle 3 de palen hangen 6 antennes per paal.

Base:
- 3x 900 MHz (GSM)
- 3x 2100 MHz (UMTS)

Mobistar
- 6x 947.05MHz ( 3x GSM en 3x UMTS )

Proximus
- 3x 947 MHz (GSM)
- 3x 2140 MHz (UMTS)

Daar is er dus niet veel verschil in te merken, enkel de MHz van Base is iets lager nog maar dat zal wel niet merkbaar zijn zeker?

Wel zie ik in de kolommen dat het wattage van de Mobistar en Proximus antennes sterk verschillen met die van Base:

Proximus:
947Mhz - 39.8W
2140 MHz - 79.4W

Mobistar:
947.05 MHz - 63W

Base
GSM 900MHz - 15.8W
UMTS 900MHz - 10W

Is dit niet bijzonder laag tov de andere 2? Of heeft dit niets met bereik te maken?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

UMTS2100 zal die 1.5km wel niet halen, GSM900 en UMTS900 wel, dus het lijkt dat je nu het beste af bent met Mobistar. Toch tot een van de drie LTE op 800MHz aanbiedt daar.
Yargo
Pro Member
Pro Member

Dat kan kloppen want mijn vrouw heeft mobistar en zij heeft wel minder problemen dan mij.

Klopt het dat die wattage van Base ook iets te maken zou kunnen hebben met het bereik?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Yargo schreef:Klopt het dat die wattage van Base ook iets te maken zou kunnen hebben met het bereik?
Hoe hoger het wattage, hoe beter het bereik gaat zijn. Als ik het mij goed herinner neemt het vermogen (of intensiteit- ben niet meer zeker :-) ) van een golf af met het kwadraat van de afstand. Dus betekent een hoger beginwattage ook een groter bereik.
Yargo schreef:Daar is er dus niet veel verschil in te merken, enkel de MHz van Base is iets lager nog maar dat zal wel niet merkbaar zijn zeker?
900 MHz tegenover 947 MHz gaat niet veel uitmaken hoor, 2100 tegenover 900 MHz weer wel. Ik ben er ook niet zeker van of Base wel de effectief gebruikte frequentie opgeeft of eerder voor de eenvoud gewoon 900 MHz aangeeft.

Een andere vraag is of de documenten beschikbaar op de site van het bipt wel up-to-date zijn. Je vindt de datum terug in het document.

Zoals Andro555 lijkt op dit moment Mobistar de beste dekking bij uw thuis te hebben.
Yargo
Pro Member
Pro Member

Ik denk dat ik morgen of overmorgen de Base sim kaart zal ontvangen dus ik ben erg benieuwd naar het bereik hier binnen met Base. Ik zal mijn bevindingen hier posten :-)
Yargo
Pro Member
Pro Member

Base sim ontvangen. Ik heb de indruk dat er niet erg veel verschil in het bereik zit van Proximus vs Base hier in mijn huis. Als ik beide sims test op plaatsen waar ik met Proximus van tijd tot tijd soms niets van bereik heb dan had Base toch nog iets. Maar met Proximus heb ik op dat moment ook nog een beetje bereik dus het is echt tijdsafhankelijk of ik bereik heb of niet. What to do now :-(. Mobistar zal inderdaad de beste oplossing zijn hier thuis maar er is niets wat aan MV kan tippen prijs/kwaliteit. Telenet heb ik gehad en was ook maar bagger.
krisken
userbase crew
userbase crew

Telenet gebruikt het Mobistar netwerk, dus als telenet bagger was, zal mobistar dit ook zijn.

Telefonie = EDPnet + OVH
Yargo
Pro Member
Pro Member

Ja ik weet het. Maar het is ondertussen wel al een jaar geleden en hier thuis had ik wel een goed bereik dacht ik, toch beter dan nu.

Ook heb ik gelezen dat bijvoorbeeld MV toch nog beter scoort dan Base ook al zitten ze op hetzelfde netwerk. Hoe kan dat dan? Ze zeiden iets dat de servers minder belast werden ofzo?
krisken
userbase crew
userbase crew

Pure fabeltjes :)

Telefonie = EDPnet + OVH
wied
Elite Poster
Elite Poster

hier thuis (antwerpen-noord) komen alle drie de netwerken sterk binnen langs de noordzijde. Aan de zuidkant daarentegen heb ik enkel van base/MV sterk signaal!
Yargo
Pro Member
Pro Member

Wss zal er ergens een antenne dicht bij de zuidkant van uw huis staan zeker wied :-P.

wied
Elite Poster
Elite Poster

ja, op de site van bipt is dit allemaal goed uit te zoeken inderdaad :-D
krisken
userbase crew
userbase crew

Telefonie = EDPnet + OVH
Yargo
Pro Member
Pro Member

Gisterenavond overstap aangevraagd naar MV. Hopelijk krijg ik er geen spijt van. Kwa bereik zal het hier thuis zeker niet slechter zijn maar de vraag is hoe het elders zal zijn. afwachten :-)
Yargo
Pro Member
Pro Member

Vandaag sim ontvangen van MV. Bevestigingsms met proximus sim verstuurd om de nummeroverdracht te starten en amper 2h later kon ik al niet meer bellen met Proximus sim. Ik dacht eerst van oh nee sebiet zit ik in het weekend zonder gsm maar toen ik de MV sim erin stak werkte alles direct. Erg knap dat die overdracht tegenwoordig zo snel gaat.

Hier thuis voorlopig nog wisselende ontvangsten en de edge snelheid die ik binnen krijg is om te huilen (0,2mbit) maar goed dat we wifi hebben :-).

Toekomst zal moeten uitmaken of ik me zal verbeteren of verslechteren :-).

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”