Mobistar Contact Save: pas op!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Een grappig verhaal op RTL: http://www.rtl.be/info/vous/temoignage/ ... n-inconnu-

In 't kort vertaald:
  • - Een dame heeft één jaar geleden een nieuwe gsm nummer gekregen. Haar oud nummer bij Mobistar wordt opgezegd.
    - Nu krijgt ze telefoons (of wordt gestalkt) vanop haar oud nummer. De persoon beweert dat hij al haar contacten heeft, en ook haar sms'en ontvangt. Hij belt zelfs naar haar moeder.
    - Die dame is natuurlijk zeer gechoqueerd dat haar privé gegevens, vooral haar sms'en - zomaar bij een onbekende terecht komen.
Wat is er gebeurd?
  • Deze persoon had de dienst "Contact Save" gebruikt om al haar contacten te syncroniseren. Tegenwoordig doen we dat met een smartphone via google contacts e.d., Mobistar heeft een dienst "Contact Save" voor mensen zonder smartphone: hiermee worden al je contacten gesynchroniseerd bij Mobistar. Deze dienst kost dan €0.75 per synchronisatie.
  • Haar nummer werd gedurende één jaar niet gebruikt (zoals de telecom wet voorschrijft: de "verouderingsperiode")
  • Na één jaar komt haar nummer bij een nieuwe gebruiker terecht. Deze gebruikt de dienst "Contact Save" en krijgt alle opgeslagen contacten van de vorige eigenaar op zijn gsm :-( ...
Mobistar ontkent ten stelligste dat er ook sms'en opgeslagen worden. Het is dus onmogelijk dat de nieuwe eigenaar ook de oude sms'en kan zien. Hij kan natuurlijk wel nog berichten krijgen, die voor een vorige gebruiker bestemd zijn ...
Mobistar geeft wel toe dat ze bij het schrappen van een nummer, ook de "Contact Save" had moeten resetten (deze dienst zit bij een externe partner).

Gebruikers van Contact Save: weze gewaarschuwd:
- reset jouw contact lijst op de dienst Contact Save voor je een nummer opzegt.
- en zoals altijd: denk 2* na voor je privé gegevens met "de cloud" syncroniseert :)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6620
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Oei, zoals altijd "denk 2 keer na voor je persoonlijke gegevens met de cloud synchroniseert" ... Voorwat dient de Cloud dan?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

"denk 2 keer na voor je naar mobistar gaat" klinkt beter ;)

Was wel een handige functie vroeger, ook gebruik van gemaakt. Wel zonde dat ze niet alle klant-gegevens wissen. Lijkt met toch echt een fout van Mobistar en niet van de klant.

Lijkt me alsof je een VPS bij een bedrijf besteld en deze nog alle data heeft van de vorige eigenaar.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”