Goedkoopste data abonnement (GSM)

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hi all,

Ik ben op zoek naar de goedkoopste oplossing voor het volgende :
De SMS gateway werkt inmiddels prima, en is vorige week vrij grondig getest geweest bij een studentenclub in Gent. Doordat andere clubs dit gezien hebben heb ik inmiddels de vraag gekregen of ik dit wil uitlenen op bijvoorbeeld een fuif etc. Voor mij geen probleem, zolang ik de kosten er maar uithaal is het mij goed...

Het belangrijkste is dat er op de locatie internet moet zijn. Wat voor connectie dit is maakt niet uit : bedoeling is dat je je computer verbind met een beamer of tv en een browserschermpje (desnoods in full screen) open zet. Je surft naar de URL van de SMS gateway en voila je bent klaar.

Vorige week had ik geluk : het was oorspronkelijk de bedoeling om de 3G verbinding van mijn gsm via wifi te sharen met mijn laptop (via tethering) maar er bleek een telenet homespot in de buurt te zijn. Een telefoontje later had ik een login/wachtwoord hiervoor en werkte alles : één laptop die verbonden was met een projector om alles op een laken te projecteren en een andere laptop waar de admin backend op draait. So far, so good...

Nu zit ik te denken om een 3G dongle te verbinden met een Routerboard RB2011UAS-2HnD-IN (bijvoorbeeld) via de USB poort en dan het internet te verdelen naar de 2 pc's via de wifi of de LAN poorten. Echter ben ik er niet over uit wat de beste oplossing (lees : goedkoopste :)) zou zijn hiervoor. Het gaat over slechts 50 a 100MB op één avond. Daar ik niet verwacht dat er elke maand zoiets zou gebeuren gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een voorafbetaalde oplossing.

Iemand een idee?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

MV voor 10 euro: 500 MB, na 1 maand nog 10 euro belkrediet over.
Dan kan je die 10 euro voor ongeveer 2/3 laten uitbetalen. Kostprijs: zo'n 3,5 euro voor 500 MB.
krisken
userbase crew
userbase crew

Oja voor alle duidelijkheid : ik wil me eigenlijk niet zo bezig houden met bellen naar allerlei lijnen om een deel van mijn geld op die manier terug te winnen :)

Het goedkoopste dat ik tot nu toe gevonden heb is het aankopen van een Jim Mobile herlaadkaart van €5 (http://www.jimmobile.be/nl/tarieven/herlaadkaart). Hiervoor krijg je 50 smsjes en €5 belwaarde. Echter zie je onderaan die pagina staan
Met je belwaarde kan je gewoon bellen, sms’en of surfen maar wie slim is koopt er voordeelbundels mee. Voor 5 € kan je bijvoorbeeld een bundel kopen met 500 MB mobiel Internet. Dat is dus slechts 1 cent per MB in de plaats van het 50 cent per MB.
En dan blijkt dat je voor die €5 belwaarde je 500MB internet kan kopen door het sturen van "megasurf" naar 1984 (zie http://www.jimmobile.be/nl/mobiel-internet/overzicht).

Telefonie = EDPnet + OVH
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

én na 1 maand koop je 10 MB voor 1 €, je ongebruikte data draag je weer een maandje mee.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
userbase crew
userbase crew

Honda4life: hoe bedoel je juist?
Een herlaadkaart laad je op voor €5 bij JIM, en de optie megasurf kost je ook €5. Dus dat is perfect €0 voor 500MB. En die zijn bruikbaar gedurende 30 dagen?

Telefonie = EDPnet + OVH
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Neem je smsgateway gewoon mee... solved :-)
krisken
userbase crew
userbase crew

Zou een oplossing zijn om de rpi's mee te nemen ter plaatse, maar die laat ik eerlijk gezegd liever thuis. Er draaien nog andere services op (bvb domweg ntp server) waardoor ik deze zoveel mogelijk online wil hebben. Ook kan je dan meerdere feestjes doen per dag als het echt moet, wat niet kan als je de rpi meeneemt (anders op elk feestje een ander nummer, nu gewoon andere shortcode)

Telefonie = EDPnet + OVH
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik heb Base B-0 waarbij je enkel betaalt wat je verbruikt. Voor mobiel internet is het 3 cent per MB, dus een avond zou je €3 kosten. Voor mij komt dit goed uit aangezien mijn rekening vaak ver onder de prijs van het goedkoopste abonnement zit, meestal niet meer dan €5 per maand of zo. Is een abonnement zonder verplichtingen, verbruik je niks dan betaal je niks en je kan opzeggen wanneer je wil. Is niet het goedkoopste, een prepaid komt goedkoper uit per MB, maar die belwaarde vervalt wel elke maand.
krisken
userbase crew
userbase crew

Goed idee, ik wist niet dat deze nog bestond!

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

simyo heeft ook belwaarde die je in data kunt stoppen.
B-0 is precies wel interessant om als internet sim te gebruiken.
(te duur om mee te bellen wel)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
userbase crew
userbase crew

Simyo kost je €6 voor 400MB. Iets duurder dus. Zonder die optie betaal je 50 cent per MB.

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Juist maar is dan weer goedkoop om te bellen.
Ik denk dat die B-0 waar gm het over had best is voor enkel data.

Ik bel ongeveer voor 10€ in 3 maand. (3.33€ per maand).
Zou ook graag data hebben maar vind nergens een goedkope combo. Vooral niet aangezien ik maar om de 3 maand eens voor 10€ herlaad :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

medionmobile geeft nog steeds 400 Mb voor 4,00 €!
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Het is toch gewoon veel goedkoper om een mini pc te kopen en deze mee te nemen naar de locatie? Die is niet groter dan een brooddoos.. En dus aan deze pc de sms-ontvangende stick te hangen?
krisken
userbase crew
userbase crew

Het zou inderdaad goedkoper zijn, maar daar wil ik niet mee beginnen. Ik doe dit gewoon puur voor de fun omdat men mij dit vraagt, niet om er pure winst uit te halen. Uiteraard wil ik wel dat mijn hardware veilig staat en dat ik een minimum aan kosten heb. Nu kan ik gewoon zeggen zorg voor 2 pc's (1 voor de projector en 1 voor de admin) en een projector. Ik zorg voor de internetverbinding en de router. Anders mag ik nog eens 2 dergelijke pc's aankopen (bvb 2 rpi's) etc. Dat moet uiteraard ook verrekend worden in de prijs en daar heb ik dus geen zin in :)

Een ander puntje is dat als alles bij mij thuis draait er een mogelijkheid is om pakweg 2 of 3 feestjes tegelijk te bevoorraden, aangezien ze allen een andere shortcode hebben op hetzelfde GSM nummer. Als je dit lokaal laat draaien gaat dit uiteraard niet.
wied schreef:medionmobile geeft nog steeds 400 Mb voor 4,00 €!
Hmm ik zie deze nergens staan op de medionmobile website, ik zie daar enkel 1GB voor 9.99 euro. Kijk ik er over?

Telefonie = EDPnet + OVH
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

http://www.medionmobile.be/nl/web/tarie ... undel_400/ voor de Medion 400 MB bundel...

Maar als ik me niet vergis is er bij Telenet Prijs Volgens verbruik ook de mogelijkheid om een bundel van 500MB te krijgen voor 5€, en als je daarboven gaat betaal je 3ct/MB
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Belgacom / Proximus: Mobile Internet Start: 5 euro per maand voor 500 MB.
wimpie3
Premium Member
Premium Member

Er bestaan routers waar je een SIM kaartje kunt insteken, dus dat lukt wel, maar je moet nog altijd een data verbinding kunnen tot stand brengen. In de (weinige) bierkelders, fuifzalen en vergaderzalen waar ik wel eens kom, is de GSM ontvangst soms barslecht. Dan ben je d'r dus niet veel mee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Belgacom / Proximus: Mobile Internet Start: 5 euro per maand voor 500 MB.
Er staat wel bij... "U hebt Office&Go internet en wenst extra volume of een extra mobiel abonnement?"
wimpie3
Premium Member
Premium Member

PS Ik meen ook te weten dat volgens de algemene voorwaarden het draaien van een GMS gateway niet mag van de provider, maar dat is een andere discussie.
krisken
userbase crew
userbase crew

BillyMobiel schreef:http://www.medionmobile.be/nl/web/tarie ... undel_400/ voor de Medion 400 MB bundel...

Maar als ik me niet vergis is er bij Telenet Prijs Volgens verbruik ook de mogelijkheid om een bundel van 500MB te krijgen voor 5€, en als je daarboven gaat betaal je 3ct/MB
Gevonden, bedankt!
meon schreef:Belgacom / Proximus: Mobile Internet Start: 5 euro per maand voor 500 MB.
Dit zal inderdaad niet gaan omwille van de reden die men reeds aan haalt : je moet een internetabonnement hebben bij belgacom
wimpie3 schreef:Er bestaan routers waar je een SIM kaartje kunt insteken, dus dat lukt wel, maar je moet nog altijd een data verbinding kunnen tot stand brengen. In de (weinige) bierkelders, fuifzalen en vergaderzalen waar ik wel eens kom, is de GSM ontvangst soms barslecht. Dan ben je d'r dus niet veel mee.
De router die ik wens te gebruiken, heeft een USB poort waar je een 3G dongle moet aanhangen. Eventueel kan je dit dus nog wel een metertje of 2/3 verlengen zonder al te grote problemen. Overigens merk ik hier dat ik meestal wel goed 3G ontvangst heb in de zalen waar ik kom.
wimpie3 schreef:PS Ik meen ook te weten dat volgens de algemene voorwaarden het draaien van een GMS gateway niet mag van de provider, maar dat is een andere discussie.
Het abonnement dat ik zoek is voor een dataverbinding en staat aldus los van het SMS verhaal (en dus ook de sms gateway). Het abonnement dat ik zoek dient om de verbinding te maken tussen de pc waar de projector aan hangt en de SMS gateway zelf en zal aldus enkel internetverkeer over zich krijgen.

Telefonie = EDPnet + OVH
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Bij JIM herlaad je bijvoorbeeld voor 10€
Daarvan spendeer je 5€ voor 500 MB gedurende 30 dagen.
Je verbruikt 50 MB op een maand en hebt nog 460 MB over
Op dag 29 spendeer je 1€ voor 10 MB.
Dat geeft je 460 + 10 MB voor de komende 30 dagen,
Zo heb je voor 10€ = 1 + 5 maanden mobiel internet met een volume van 500 + 5 * 10 MB

Edit: Ik zie net dat de pack van 10 MB niet meer op hun website staat, of deze nog bestaat weet ik dus niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Moest dit u helpen; ik heb momenteel nog 2 MV sims liggen met elk 2GB op die ik niet meer gebruik en nog tot volgende maand geldig zijn...

Edit: Binnenkort heb ik er iets meer liggen met telkens 2GB op, m'n eigen testsim blijf ik gewoon gebruiken maar die andere zijn qua bellen leeggebruikt, niet data.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”