Sinds kort loopt de klok op de Belgacom tv decoder een 2 tal minuten achter. Blijkbaar is er nergens een instelling om de klok handmatig aan te passen. Zijn er nog die recent dit vastgesteld hebben. Ik weet niet welke firmware erop staat noch welke box het exact is. (Staat niet bij mij)
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Klok loopt achter bij belgacom tv
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Met welke klok vergelijk je dit?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
als het één journaal van 19u staat geprogrammeerd stellen we vast dat de opname pas start als het journaal al een 2tal minuten bezig is. dus als het echt 19u wordt denkt de decoder dat het nog maar 18:58 is
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Kan evengoed zijn dat één 2 minuten te vroeg begint met uitzenden. Kijk eens naar de klok op je pc en naar je box. Normaal zouden die moeten overeen komen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt. Ook bij telenet merken we een verschil in de klok die getoond word, en degene die mijn server ontvangt van de een of andere ntp server. Daarom dat je best 5 minuten op voorhand begint op te nemen.
Aan de andere kant, kan het best zijn dat je decoder via het netwerk een pakketje krijgt van een belgacomserver om de opname te starten. En dat het niet time-based opgenomen word.
Aan de andere kant, kan het best zijn dat je decoder via het netwerk een pakketje krijgt van een belgacomserver om de opname te starten. En dat het niet time-based opgenomen word.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
op je pc (windows) is het geen ntp maar sntp...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn server (synology) synchroniseerd met ntp.telenet.be en geeft deze info door op het lan netwerk naar alle computers hier aanwezig.
info voor telenet : http://klantenservice.telenet.be/conten ... hroniseren.
Ik vermoed dat het voor belgacom ntp.belgacom.be zal zijn
info voor telenet : http://klantenservice.telenet.be/conten ... hroniseren.
Ik vermoed dat het voor belgacom ntp.belgacom.be zal zijn

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je kan ook syncroniseren met mijn pool anders
ntp.be.it2go.eu. Servertje of 10 die de tijd voor BE doet 


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Hij geeft bij deze een fout. Mijn vermoeden zal telenet dit niet toelaten en enkel willen vertrouwen op zijn eigen tijdprotocol. Probeer indien mogelijk eens de telenet ntp uit op een belgacom netwerk. 

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hmm dat werkt perfect hoor?
85.234.197.1 tem 5
212.71.20.185.tem 189
85.234.197.1 tem 5
212.71.20.185.tem 189
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Huh... het is net de bedoeling van timeservers om overal de juiste tijd te hebben... of je dus de NTP server van Telenet, Belgacom, Krisken of wie dan ook gebruikt, je tijd moet exact hetzelfde zijn.mailracer schreef:Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt.
Telenet decoders krijgen hun tijd via de coax binnen... al zal die tijd op zich ook wel gesynchroniseerd worden bij TN zelf met een NTP server. Voor zover ik mij herinner loop de TN decoder klok perfect gelijk met mijn atoomklokjes.mailracer schreef:Ook bij telenet merken we een verschil in de klok die getoond word, en degene die mijn server ontvangt van de een of andere ntp server.
Buiten het nieuws ken ik geen enkel programma dat juist start.mailracer schreef:Daarom dat je best 5 minuten op voorhand begint op te nemen.
Wees maar gerust dat het time-based is... zo geavanceerd is men niet.mailracer schreef:Aan de andere kant, kan het best zijn dat je decoder via het netwerk een pakketje krijgt van een belgacomserver om de opname te starten. En dat het niet time-based opgenomen word.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Het is echter niet altijd zo dat je problemen met te laat opstarten van PVR opnames opgelost kunnen worden met een reboot of factory reset ,
het is bij mij maar in orde gekomen nadat de technische dienst mijn TV profiel hadden opnieuw aangemaakt, dat is toch de uitleg die ik gekregen heb , want ik moest daarna de decoder opnieuw opstarten en lijnnummer invoeren enz.... en sinds dien geen probleem meer met het te laat opnemen van programma's!
het is bij mij maar in orde gekomen nadat de technische dienst mijn TV profiel hadden opnieuw aangemaakt, dat is toch de uitleg die ik gekregen heb , want ik moest daarna de decoder opnieuw opstarten en lijnnummer invoeren enz.... en sinds dien geen probleem meer met het te laat opnemen van programma's!
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat is de bedoeling, maar ook andere factoren spelen een rol in tijdsaanduiding. vergelijk maar eens een DCF77 klok met de tijd op je PC. Merk je een verschil ?r2504 schreef:Huh... het is net de bedoeling van timeservers om overal de juiste tijd te hebben... of je dus de NTP server van Telenet, Belgacom, Krisken of wie dan ook gebruikt, je tijd moet exact hetzelfde zijn.mailracer schreef:Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Op twee a drie seconden na staat zowel m'n PC, m'n twee DCF77 klokjes (die ik hier bij de hand heb) en de TN digicorder gelijk !mailracer schreef:vergelijk maar eens een DCF77 klok met de tijd op je PC. Merk je een verschil ?
Die twee a drie seconden is vermoedelijk gewoon de drift sinds de vorige synchronisatie.
Als jij daarin een groter verschil ziet is er duidelijk iets niet in orde !