Ik heb daarnet de grap nog eens herhaald op de facturatiedienst...
Telenet is zo grappig
Ik zeg dat ik een online bestelling heb geplaatst en op de mail staat "Activering op ons netwerk = 0 euro"
Nu, eventjes r2504 volgen (in taalgebruik). Meneer, wat betekent dit "netwerk'" ? Welke activering is dit ?
De Telenet medewerker antwoord: "
Activering netwerk staat voor alles. U bent dan zowel geactiveerd op de KABEL, voor Digitale TV, alles". Wel kan u nog een installatiekost moeten betalen.
Wat is een
"installatiekost" ? Dat is de kost om alles te komen installeren. Deze is 0 euro, als u de installatie zelf doet. Ik doe mijn installatie zelf, dus betaal geen installatiekost. Klopt.
Nu, bij de aankoop van de HD Digicorder krijg ik een gratis activering. Telt die zowel voor mijn kabel als digitale tv. Ja, die telt voor beide. Kortom, ik heb geen activeringskost te betalen. Niet voor mijn kabel (als nieuwe klant) en niet voor mijn digitale tv. Ja, dat klopt meneer.
Waarop ik hem zeg. Vreemd, want in mijn aankoopbevestiging (die ik één dag later kreeg) staat iets heel anders.
Geef me uw klantnummer eens, ik kijk het voor u na.
Hij kijkt het na. Wacht ik moet even de aankooporder erbij nemen (of weet ik wat). Ah nee, meneer dit is niet mogelijk. U heeft een gratis activering voor Digitale TV, maar niet voor de kabel. Dus nu spreekt hij zichzelf (uit een eerder gesprek) tegen. Ik ben dus niet GRATIS geactiveerd op jullie netwerk. Nee. U zal die 50 euro activatie moeten betalen.
Nochtans in die e-mail staat iets anders. Die e-mail kan ik niet zien, meneer. En zelfs al zou u me die e-mail opsturen, dan nog kan ik die voor u NIET volgen. Hij moet de aankoopbevestiging volgen.
Weet je wat ik me nu ergens zit af te vragen...
Of ik mezelf niet gefopt heb door aan die live chat medewerker mijn bestelbon nummer door te geven. Immers kon ik zelf die Digicorder aankoop niet toevoegen aan mijn order (via de webtool). Misschien heeft zij die lijn wel toegevoegd en mijn aankoop opnieuw bevestigd. Weet ik veel. Ik zal dit nooit meer te weten komen, vrees ik...
Kortom, het is één klucht en grap.
En dan zou r2504 me nog terecht wijzen, op mijn verkeerd taalgebruik (waarvoor alle begrip r2504).
Maar steek die vinger eens uit naar Telenet wil je
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).