één dag klant bij Telenet en ik voel me al bedrogen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

fredo66 schreef:Gelieve bedrijven niet te verwarren met particulieren. Juridisch staan die laatste nergens tov nutsbedrijven.

Sinds wanneer is er een apparte wetgeving voor particulieren?
Er is wel degelijk een aparte wetgeving voor bedrijven en voor particulieren.

Particulieren: bedenktijd bij online aankoop/verkoop buiten de onderneming. Bedrijf niet.

Particulieren: 2 jaar waarborg, bedrijf 1 jaar waarborg

enz...

P.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik vind de communicate van Telenet hierin op zijn minst verwarrend.

Punt voor Telenet is voor mij, dat er in de aankoopbevestiging (je screenshot) staat: installatiekost nog te bepalen

Punten voor jou zijn, dat er aan het einde geen installatiekost bepaald is (terwijl via de bestelprocedure dit wel gesteld wordt dat dat kan)

Mijn 5 cent:
- ga via Twitter, en leg de nadruk op het verschil in de aankoopbevestiging en factuur
- dring vriendelijk doch beleefd aan, en vermeld zeker uw 14 dagen opzegrecht
- helpt dat niet, ga dan via een aangetekende brief.

Succes alleszins.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het is al meermaals gebleken dat de software bij telenet niet goed werkt of opgevolgd word bij een aanpassing. Als je zeker bent van je stappen en je deze optie niet kreeg met extra 50 euro, dan kan je dit betwisten als je bewijs hebt.

ALs je een nieuwe klant bent, moet telenet er wel vanuit gaan dat er geen aansluiting is en hadden ze je deze extra kost niet mogen factureren als dit niet gemeld is geweest bij de offerte.

Aan de andere kant als de technieker een kabelaansluiting moet verwezenlijken, dan duid hij dit aan in zijn werkorder en krijg je dit bijbetaald. Hij had je eventueel hiervan op de hoogte moeten stellen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik heb zelf ook nog eens de bestelprocedure en voorwaarden overlopen en Telenet spuit inderdaad heel wat mist over hun "coaxkabelaansluitingabonnement" of soortgelijke kosten.

Je kan dus best klacht indienen bij de "economische inspectie" (FOD Economie - Algemene Directie Controle en Bemiddeling (ADCB)) aangezien de totaal te betalen prijs compleet onduidelijk is op het moment van de aankoop:
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... tion_prix/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

en uit ervaring weet ik dat deze mensen ook goed werk leveren...

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Zeg aan de telefoon dat je annuleert als er geen oplossing komt!
Het is al verschillende keren gebleken dat menig telecom aanbieder daar gevoelig voor is...

En je kan de gratis nummers gebruiken:
0800 66 046 of 0800 66 350 en zeggen dat je de klantendienst zoekt, men schakelt je door en je belt gratis!
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

tb0ne schreef:En je kan de gratis nummers gebruiken:
0800 66 046 of 0800 66 350 en zeggen dat je de klantendienst zoekt, men schakelt je door en je belt gratis!
Val deze mensen toch niet lastig.
Bel liever 0800 66 801 of 0800 66 666
Deze nummers hebben wel nog een andere (oudere) IVR dan het 015-nummer.
Opzich niet veel verschil, is gewoon anders ingedeeld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tb0ne schreef:Zeg aan de telefoon dat je annuleert als er geen oplossing komt!
Waarom zou TN een oplossing zoeken... voor hun is het duidelijk dat er niet correct geantwoord is op de vraag of er een kabelaansluiting was... het is dus aan jou om te bewijzen dat je die vraag niet krijgt (filmpje opnemen van de bestelprocedure ?)
tb0ne schreef:Het is al verschillende keren gebleken dat menig telecom aanbieder daar gevoelig voor is...
Telenet alvast niet meer... die zijn gewoon te groot geworden. Feit blijft, als je zelf niet gelukkig bent of je bedrogen voelt moet je opstappen (en niet blijven zeuren over dergelijke dingen).

Trouwens je kan altijd naar BGC overstappen... maar lees dan eerst eens volgend nieuw topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=38731
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

mattionline schreef:
tb0ne schreef: ...
Val deze mensen toch niet lastig.
Bel liever 0800 66 801 of 0800 66 666
Deze nummers hebben wel nog een andere (oudere) IVR dan het 015-nummer.
Opzich niet veel verschil, is gewoon anders ingedeeld.
Ik wist zelfs niet dat er nog andere nummers waren, die staan op het eerste zicht niet op de telenet website!
Maar het lastig vallen valt ook met een korrel zout te nemen, op een moment dat je makkelijk 15 minuten of meer in wacht kan hangen moet je creatief zijn...

En wat betreft een oplossing, de klant voelt zich niet correct geïnformeerd. De bestelling klopt niet met de factuur.
In een commerciële context vereist dit een oplossing, wat die ook mag zijn.
In het meest extreme geval inderdaad opzeggen en uiteraard is geen enkele operator vrij van zonden, dat weet iedereen naderhand wel.
Ik ben trouwens zelf een tevreden telenet klant maar als ik het nodig vind zal ik het niet nalaten de lastige klant te zijn.
Ze verdienen genoeg geld aan de diensten die wij bij hen afnemen!
Laatst gewijzigd door tb0ne 22 aug 2013, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij elke nieuwe campagne gebruiken ze precies een nieuw 0800 nummer. Eén van hun eerste nummers, 0800 66666 en 015 666 666 is algemeen gekend, waarom blijven ze simpelweg die niet verder gebruiken? Zoals Belgacom 0800 22 800 al jaren gebruikt en scarlet 0800 82 000?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster

misschien hebben deze twee minder klanten die zich bedrogen voelen :-D
krisken
userbase crew
userbase crew

Dat zou ik ook niet onmiddellijk durven beweren :D

Telefonie = EDPnet + OVH
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Een factuur niet betalen zelfs na aanmaningen betekent simpelweg de boel afsluiten en dat gebeurt tegenwoordig met één muisklik, geen digitale TV, geen internet en zelf geen telefoon; het enige wat je nog zou ontvangen is analoge TV en FM radio en dan nog voor slechts een paar dagen want dan sturen ze een technieker erop af om de kabels die aan de gevels hangen los te koppelen zodat men uiteindelijk nog geen micro volt aan signaal meer uit uw coax uitkomt.
Dus niet niet betalen= de boel afsluiten zo simpel is dat bij die mannen. :x
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Heb deze morgen gebeld naar de Telenet facturatiedienst. Ik kreeg een heel vriendelijke meneer aan de lijn.
Mijn coax kabel moet dus geactiveerd worden en hiervoor betaal ik 50 euro.

Vroeger rekende Telenet iedere activering apart aan. Bv je kabel activeren, je internet activeren, je digitale tv, etc. Dan liepen die kosten nog meer op. Nu rekenen ze maar één keer een activering aan (hetzij de kabel, je internet, etc). Dus je betaalt nooit meer dan 50 euro aan activeringskosten.

Dit is in mijn geval ook zo. Wel is het jammer dat mijn promotie GRATIS activering digitale TV daardoor niets meer waard is. Gezien ik aan de activeringskost van de kabel niet onderuit kan. En dus ALTIJD één activering zal moeten betalen.

De Telenet facturatiedienst vond de online geplaatste bestelling ook misleidend. Dat heb je natuurlijk met al die diensten. In feite zou je als klant (voor het afronden van je bestelling) beter EERST eens naar de facturatiedienst (015/33.42.03) bellen. Om na te kijken of de voorgestelde prijs (die je op de website wordt aangeboden) WEL correct is. Daar geen bepaalde elementen in ontbreken. Want in mijn geval zo was.

Hij heeft deze opmerking genoteerd, om door te geven aan de technische dienst (Telenet programmatie). Ik hoop alvast voor alle potentieel nieuwe Telenet klanten (na mij), dat ze niet in dezelfde verrassing zullen trappen, als ik...

Wat mezelf betreft. Ik heb de 50 euro extra aan activatiekosten ondertussen verteerd. De vriendin wil er (ondanks deze misstap van Telenet) mee doorgaan.

Ik was van plan om mijn maandelijks abonnementsgeld (15,20 euro bij Telenet) te domiciliëren. Maar gezien de recente omstandigheden, wacht ik daar nog liever even wat mee, tot alles goed op zijn wieltjes daar verloopt in Mechelen.

Nog een tip: Als je Telenet wilt opzeggen (door onkunde of andere stoten die ze uithalen), huur je best geen materiaal (Digiboxes, etc) bij ze. Ik heb alles bij hen gekocht. Het moment dat ik weg wil, kan ik bv zeker geen factuur krijgen voor (te vroeg) gemiste huuropbrengen. Of een vergoeding voor aangetroffen beschadigingen aan hun gehuurd materiaal, etc. Zie prijslijst in bijlage. De klant is daar gewoon potentieel één grote melkkoe. Dat is wel duidelijk. Zeker ook de manier waarop ze misleidend je in een "gebrekkige" online bestelling lokken.

Ik heb al veel zaken op het internet besteld (ook diensten). Maar ben nog nooit tegengekomen, dat de prijs waarvoor ik teken, niet de prijs is die ik uiteindelijk betaal. Daarvoor zal je Telenet maar heten zeker ? Is misschien hun "specialiteit" :wink:

Enfin, tot zover dit "financiële" zijpaadje (of kleine katertje). Volgende week donderdag komt de technieker langs. Die de filter op de kabel zal weghalen, waardoor ik terug signaal zal ontvangen. De modem moet ik zelf aansluiten (maar heb ik dus niet nodig). Extra kosten heb ik niet meer. Enkel nog mijn maandelijks abonnementsgeld van 15,20 euro/maand. Dat heeft de facturatiedienst nog maar eens voor me bevestigd.

Ipv (de online beloofde) 90 euro aan promotie, houd ik nu nog 40 euro (effectief) aan promotie over.

Het is wat het is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Gent32m
Bijlagen
Telenet Prijslijst Februari 2013.pdf
(87.97 KiB) 26 keer gedownload
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:Vroeger rekende Telenet iedere activering apart aan. Bv je kabel activeren, je internet activeren, je digitale tv, etc. Dan liepen die kosten nog meer op. Nu rekenen ze maar één keer een activering aan (hetzij de kabel, je internet, etc). Dus je betaalt nooit meer dan 50 euro aan activeringskosten.
Vroeger had je ook INSTALLATIE kosten voor de coax kabel (en die lagen zelfs hoger dan 50 euro volgens mij).

Het enige verschil is dus dat je niet iedere dienst/toestel nu apart moet ACTIVEREN.
Gent32m schreef:Wel is het jammer dat mijn promotie GRATIS activering digitale TV daardoor niets meer waard is.
Toch wel... anders had je tweemaal 50 euro moeten betalen... het eerste is een INSTALLATIE kost, het tweede een ACTIVERINGS kost (en die valt weg door je promotie).
Gent32m schreef:Ik hoop alvast voor alle potentieel nieuwe Telenet klanten (na mij), dat ze niet in dezelfde verrassing zullen trappen, als ik...
De vraag blijft echter nog altijd waarom jij dat scherm over een kabelaansluiting NIET gehad hebt ?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:De vraag blijft echter nog altijd waarom jij dat scherm over een kabelaansluiting NIET gehad hebt ?
Dat is één mysterie (maar op zich nog niet zo erg).
Als nieuwe klant, had ik immers zowiezo een installatiekost (alias activering) te betalen.

Veel erger is, dat die online tool deze aansluitkost niet in rekening heeft gebracht.
Die wist nochtans dat ik een NIEUWE klant was (zo aangegeven).

En die fout ligt helemaal bij Telenet.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:een installatiekost (alias activering)
:nono: beide zijn iets totaal anders, zeker geen alias van elkaar :nono:
krisken
userbase crew
userbase crew

Funny : op mijn ene pc kreeg ik het scherm ook niet te zien en op een andere pc wel! Beiden achter hetzelfde netwerk, beiden win8, beiden met firefox 23.0.1...

Telefonie = EDPnet + OVH
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Funny : op mijn ene pc kreeg ik het scherm ook niet te zien en op een andere pc wel! Beiden achter hetzelfde netwerk, beiden win8, beiden met firefox 23.0.1...
Is inderdaad vreemd. Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die dit voorheeft.
Dank voor de check-up Krisken :-D
r2504 schreef:
Gent32m schreef:een installatiekost (alias activering)
:nono: beide zijn iets totaal anders, zeker geen alias van elkaar :nono:
Ik snap je opmerking. Maar ik zou hier met de vinger eerder naar Telenet wijzen. :wink:

Immers, waar vind je bij Telenet duidelijk dit verschil terug ? Bv tijdens die online bestelling. Men spreekt daar van mogelijke kost voor kabelaansluiting t.w.v. 50 euro (als je het scherm al te zien krijgt), nergens valt het woord activering van de kabel daar (hoewel dit bij mij - later rechtgezet door de dienst facturatie - wel van toepassing was).
r2504 schreef:Toch wel... anders had je tweemaal 50 euro moeten betalen... het eerste is een INSTALLATIE kost, het tweede een ACTIVERINGS kost (en die valt weg door je promotie).
Hier gebruik je zelf ook het woord "installatiekost" en "activeringskost" door elkaar. Het eerste is een installatie kost zeg je (akkoord, maar deze installatiekost betreft wel een activering van de kabel). Dus vanuit die optiek is die installatiekost ergens ook een activeringskost. Vandaar mijn alias erop (snap je) :wink:

Het tweede is een activeringskost voor de digitale tv.

Als je taal semantiek heel belangrijk vind (en ik deel zeker die bezorgdheid) Kijk dan nog eens goed naar de screenshot uit deze post.

daar spreekt men van 'Activering op ons netwerk = 0 euro (dus gratis)'
Hoort de activatie van de kabel daar dan niet bij ?

Wat verstaat men onder "netwerk" ? (enkel de digitale tv, niet mijn kabelaansluiting ?).

1) Die communicatie van Telenet kan alvast beter en duidelijker (eerste punt van kritiek)
2) Die fout in hun online web tool moet er zo snel mogelijk uit (tweede punt van kritiek)

Ergens is dit alles best wel grappig hé. Ik kan me dit al inbeelden voortaan op bv ebay. Ja, ik koop dit product voor 250 euro (inclusief 20 euro verzending). Totaal te betalen : 270 euro. Ok, ik ga akkoord. Ik krijg bestel bevestiging via e-mail van deze transactie. Totaal te betalen: 270 euro. 1 dag later krijg ik dan een aankoopbevestiging met bv 50 euro extra 'onvoorziene transportkosten' of iets dergelijks. Nergens iets over gelezen. Niets over gemeld tijdens de online transactie. Maar dit is de uiteindelijk factuur te betalen meneer. Of wilt u het product niet meer. Natuurlijk betaal ik dit er dan nog bij. En omdat u maar 50 euro extra op de oorspronkelijke bestelling rekent, valt u onder de noemer 'uitstekende dealer' voor me, want meestal lapt men er nog veel meer bij. Ik mag dus van geluk spreken. Zeker, meneer. Blij om met u zaken gedaan te hebben. U ook. Tot een volgende... Anyway :wink:

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 22 aug 2013, 19:49, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster

@krisken

tja, als terrier r2504 ergens zijn tanden heeft in gezet... :-D
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb daarnet de grap nog eens herhaald op de facturatiedienst...

Telenet is zo grappig :-D

Ik zeg dat ik een online bestelling heb geplaatst en op de mail staat "Activering op ons netwerk = 0 euro"

Nu, eventjes r2504 volgen (in taalgebruik). Meneer, wat betekent dit "netwerk'" ? Welke activering is dit ?

De Telenet medewerker antwoord: "Activering netwerk staat voor alles. U bent dan zowel geactiveerd op de KABEL, voor Digitale TV, alles". Wel kan u nog een installatiekost moeten betalen.

Wat is een "installatiekost" ? Dat is de kost om alles te komen installeren. Deze is 0 euro, als u de installatie zelf doet. Ik doe mijn installatie zelf, dus betaal geen installatiekost. Klopt.

Nu, bij de aankoop van de HD Digicorder krijg ik een gratis activering. Telt die zowel voor mijn kabel als digitale tv. Ja, die telt voor beide. Kortom, ik heb geen activeringskost te betalen. Niet voor mijn kabel (als nieuwe klant) en niet voor mijn digitale tv. Ja, dat klopt meneer.

Waarop ik hem zeg. Vreemd, want in mijn aankoopbevestiging (die ik één dag later kreeg) staat iets heel anders.
Geef me uw klantnummer eens, ik kijk het voor u na.

Hij kijkt het na. Wacht ik moet even de aankooporder erbij nemen (of weet ik wat). Ah nee, meneer dit is niet mogelijk. U heeft een gratis activering voor Digitale TV, maar niet voor de kabel. Dus nu spreekt hij zichzelf (uit een eerder gesprek) tegen. Ik ben dus niet GRATIS geactiveerd op jullie netwerk. Nee. U zal die 50 euro activatie moeten betalen.

Nochtans in die e-mail staat iets anders. Die e-mail kan ik niet zien, meneer. En zelfs al zou u me die e-mail opsturen, dan nog kan ik die voor u NIET volgen. Hij moet de aankoopbevestiging volgen.

Weet je wat ik me nu ergens zit af te vragen...

Of ik mezelf niet gefopt heb door aan die live chat medewerker mijn bestelbon nummer door te geven. Immers kon ik zelf die Digicorder aankoop niet toevoegen aan mijn order (via de webtool). Misschien heeft zij die lijn wel toegevoegd en mijn aankoop opnieuw bevestigd. Weet ik veel. Ik zal dit nooit meer te weten komen, vrees ik... :|

Kortom, het is één klucht en grap.
En dan zou r2504 me nog terecht wijzen, op mijn verkeerd taalgebruik (waarvoor alle begrip r2504).

Maar steek die vinger eens uit naar Telenet wil je :nono: :wink:

Groetjes,
Gent32m
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:nergens valt het woord activering van de kabel daar (hoewel dit bij mij - later rechtgezet door de dienst facturatie - wel van toepassing was).
Je kabel wordt ook niet geactiveerd... enkel geinstalleerd ! De verwoording die men dus nadien op je factuur heeft gezet is compleet fout.
Gent32m schreef:Hier gebruik je zelf ook het woord "installatiekost" en "activeringskost" door elkaar. Het eerste is een installatie kost zeg je (akkoord, maar deze installatiekost betreft wel een activering van de kabel). Dus vanuit die optiek is die installatiekost ergens ook een activeringskost.
Nee, het is niet de activering van de kabel... dat is louter een installatie(kost). Je kabel wordt dus niet geactiveerd maar je producten die je via de kabel binnen krijgt.
Gent32m schreef:Het tweede is een activeringskost voor de digitale tv.
Strikt gezien is het een activeringskost pur-sang... eigenlijk om je als klant van een digitaal product (telefonie, internet, digitale TV) te registeren. Vroeger was het inderdaad zo dat je voor ieder product (en zelfs iedere decoder apart) een activeringskost moest betalen... gelukkig zijn we daar dus al vanaf (al blijft ook deze éénmalige activeringskost nog altijd een schande).
wied schreef:tja, als terrier r2504 ergens zijn tanden heeft in gezet... :-D
Het gaat er gewoon over dat je de juiste benamingen gebruikt... dan begrijp je ook waarom bepaalde dingen bestaan. Als ik Gent32m z'n posting lees zie ik duidelijk dat hij het verschil nog steeds niet begrijpt (en dat kan ik hem ook niet echt kwalijk nemen, TN zou het ook beter moeten doen).
Gent32m schreef:daar spreekt men van 'Activering op ons netwerk = 0 euro (dus gratis)'
Hoort de activatie van de kabel daar dan niet bij ?
Nee, zie hierboven... de kabel activeren ze niet, die installeren ze. Als je namelijk gewoon analoge TV neemt dan heb je nog steeds een installatiekost, maar geen activeringskost (enkel digitale producten hebben dat).
Gent32m schreef:1) Die communicatie van Telenet kan alvast beter en duidelijker (eerste punt van kritiek)
2) Die fout in hun online web tool moet er zo snel mogelijk uit (tweede punt van kritiek)
Tweemaal akkoord.
Gent32m schreef:Ergens is dit alles best wel grappig hé. Ik kan me dit al inbeelden voortaan op bv ebay. Ja, ik koop dit product voor 250 euro (inclusief 20 euro verzending). Totaal te betalen : 270 euro. Ok, ik ga akkoord. Ik krijg bestel bevestiging via e-mail van deze transactie. Totaal te betalen: 270 euro. 1 dag later krijg ik dan een aankoopbevestiging met bv 50 euro extra 'onvoorziene transportkosten' of iets dergelijks.
Eigenlijk moet je het bekijken als dat eBay niet weet of jij op een appartement woont of niet... en je deze vraag (door een fout in hun formulier) ook niet gekregen hebt. Uiteindelijk gaat men dit wel merken en vraagt men een extra som om te leveren op niet-gelijkvloers (ook al had je als huisnummer bv. 32C opgegeven en had men het vermoedelijk kunnen weten).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Het gaat er gewoon over dat je de juiste benamingen gebruikt... dan begrijp je ook waarom bepaalde dingen bestaan. Als ik Gent32m z'n posting lees zie ik duidelijk dat hij het verschil nog steeds niet begrijpt (en dat kan ik hem ook niet echt kwalijk nemen, TN zou het ook beter moeten doen).
En ik geef het zelfs op, dit nog verder te "willen" proberen begrijpen.
Heb je dit laatste verhaal al gelezen, r2504.

Wat is je reactie daarop ? :wink:

Zeker naar "taalkundige" duidelijkheid (waar ik zelf ook van hou)

Klant worden bij Telenet is misleidend.
En niet goed voor je 'financiële' gezondheid :wink:

Groetjes,
Gent32m
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:Hij kijkt het na. Wacht ik moet even de aankooporder erbij nemen (of weet ik wat). Ah nee, meneer dit is niet mogelijk. U heeft een gratis activering voor Digitale TV, maar niet voor de kabel. Dus nu spreekt hij zichzelf (uit een eerder gesprek) tegen. Ik ben dus niet GRATIS geactiveerd op jullie netwerk. Nee. U zal die 50 euro activatie moeten betalen.
Hij spreekt zichzelf inderdaad tegen omdat hij het duidelijk ook niet snapt, hij is namelijk fout te zeggen dat

- je kabel geactiveerd wordt (nee, want dan zou het gratis zijn omdat de promo gratis activering is)
- de installatie kost gratis is (half waar, hij heeft over de installatie van alles wat NA de NIU komt - de kabel zelf valt daar niet onder)

Maar zoals iemand in deze thread al schreef... het helpdesk volk stelt niet veel voor... die zitten daar niet om na te denken, louter om flowcharts te volgen !
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Maar zoals iemand in deze thread al schreef... het helpdesk volk stelt niet veel voor... die zitten daar niet om na te denken, louter om flowcharts te volgen !
Akkoord. Maar dit was iemand van de financiële afdeling (dienst facturatie).
Toch met een 'degelijke' opleiding (veronderstel ik). :wink:

Begrijp je, na heel dit verhaal, ondertussen beter mijn slecht (voor)gevoel voor "Telenet". :wink:
Ik zou zeggen, op hoop van zegen, bij de volgende stap donderdag en volgende...

Ik ga blij zijn als ik begin september naar De Slimste Mens op Vier in HD ga kunnen kijken.
En de zoon heeft dan zijn Studio 100 (Bumba), e.d.

Groetjes,
Gent32m
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Denk maar dat het geld naar een goed doel gaat gent32m (bekijkt zijn aandelen ;) ) Als je had blijven zagen zou die 50 € er mssn wel zijn afgegaan
Maar zoals iemand in deze thread al schreef... het helpdesk volk stelt niet veel voor... die zitten daar niet om na te denken, louter om flowcharts te volgen !
Dan is er niet enkel iets fout met de helpdesk maar ook met de flowcharts die ze volgen ... paar pijltjes bijtekenen :)
Wat wil je eigenlijk bewijzen? Dat telenet niet in de fout gaat? Als zelfs hun eigen helpdesk de regels bij een aansluiting niet kan zeggen...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Fluppeke schreef:Als je had blijven zagen zou die 50 € er mssn wel zijn afgegaan
Ik denk dat ik al genoeg gezaagd heb, niet :wink:

- Ik heb 2x de online chat gecontacteerd (die kon me niet helpen)
- 1x een Telenet Shop te Gent bezocht (die kon me ook niet helpen)
- 3x de facturatiedienst gebeld (die uiteindelijk toch over de facturen beslissen).

Met de Telenet helpdesk heb ik geen contact opgenomen. Want zoals gekend, dat is maar voetvolk. Die verwijzen je toch door uiteindelijk. En als de facturatie van Telenet dit niet kan of wil rechtzetten. Dan kan niemand dit meer.

Laat me eens weten wat je ervoor gekocht hebt, met je 50 euro extra aan opbrengst uit je Telenet aandelen :wink:

Groetjes,
Gent32m
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Moraal van dit verhaal: Eigenlijk moeten alle kosten die nodig zijn om een abonnement af te sluiten verrekend worden in één duidelijke vaste abonnementsprijs.

Als ik een krantenabonnement neem is alles duidelijk, één vaste prijs per jaar. Als je een Telenet-abonnement neemt, slaan ze jou om de oren met allerlei kosten die met interne bedrijfsprocessen te maken hebben waar de klant eigenlijk geen boodschap aan heeft.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb dinsdag de online bestelprocedure gevolgd om digitale TV te bestellen (met CI+), er stond duidelijk in de afrekening een eenmalige 'activatiekost' van 50€, geen probleem voor mij, ik wist dat dit normaal was. Ik heb in de procedure aangegeven dat er al een kabelaansluiting aanwezig is maar dat ik nog geen Telenet klant ben.

De dag erop belt een medewerker van Telenet mij op om een datum af te spreken voor installatie (ook al hangt hier alles (NIU,...) al gereed want de vorige huurder was Telenet klant).

De dag daarop krijg ik een mail met bevestiging van mijn aankoop bij Telenet en daar staat ineens "Activering kabeltelevisie met verplaatsing" 50€.

Ik vraag me af wat die technieker hier nog moet komen "activeren" ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:
Ik denk dat ik al genoeg gezaagd heb, niet :wink:

- Ik heb 2x de online chat gecontacteerd (die kon me niet helpen)
- 1x een Telenet Shop te Gent bezocht (die kon me ook niet helpen)
- 3x de facturatiedienst gebeld (die uiteindelijk toch over de facturen beslissen).

Met de Telenet helpdesk heb ik geen contact opgenomen. Want zoals gekend, dat is maar voetvolk. Die verwijzen je toch door uiteindelijk. En als de facturatie van Telenet dit niet kan of wil rechtzetten. Dan kan niemand dit meer.

Laat me eens weten wat je ervoor gekocht hebt, met je 50 euro extra aan opbrengst uit je Telenet aandelen :wink:

Groetjes,
Gent32m
Facturatie gaat dit niet rechtzetten want er is volgens telenet geen facturatiefout gebeurd
Idem voor telenetshop, waarom zouden zij iets doen, je hebt niks bij hen gekocht

De enige die dit soort zaken kan rechtzetten zijn de supervisors van de helpdesk.
Dus in het vervolg helpdesk bellen en zorgen dat je hogerop raakt ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Omdat ik overweeg om digitale TV bij Telenet te nemen,
heb ik de raad gevolgd van iemand op het forum
en ben naar een TN service-center geweest.

Er is bij ons destijds analoge kabel-TV van TN geweeest,
(technieker kwam die afsluiten; aftakkabel is vernieuwd met PE-11
en moet opnieuw aangesloten).

Kostprijs voor digitale TV:
- (1) aansluiten kabel aan TN-distributie-bakje = 50 euro
- (2) installeren modem in huis = 75 euro
(zelf-starter pakket kan niet,
"er is toch geen modem nodig om te activeren als ik
enkel digitale TV zonder interactieve diensten wil"
reactie: "er moet ook een filter geplaatst worden
en dit mag enkel een technieker doen"
"dit kan de technieker toch doen die op straat komt
aansluiten?"
reactie: "dit kan niet omdat het een andere
(externe) dienst is die op straat aansluit"
- (3) activeren op het netwerk = 50 euro

Dit is dus 175 euro voor nog geen halfuur werk
en nauwelijks wat materiaal...

Ik kan niets anders bedenken dan dat TN
de nieuwe klanten zoveel als kan wil dwingen
om internet+telefoon+TV samen te nemen,
want dan vallen kosten (2) +(3) weg.

Ze hebben mij in het service center ook gevraagd
waarom ik dit niet wil:
"omdat 150 GB bij Whoppa (gerekend aan 1/1, dus omgerekend
naar "rode uren") ontoereikend zou kunnen zijn"
reactie: "volgens onze informatie van TN is dit thans 250 GB"
Heeft iemand daar actuele informatie over?

Ik heb het niet voor TN sinds zij destijds in één keer de prijs van analoge TV
met meer dan de helft verhoogden (bij overname van intercommunale netwerken)
en omdat de Amerikaanse macht aldaar, mij weinig goed laat vermoeden.
Ik ben ook tevreden van EDPnet voor internet, maar minder over
de kwaliteit van hun telefonie, maar dat zou ik er nog bij nemen,
maar zij hebben blijkens mijn navraag geen vooruitzicht op TV aanbod.

Het is TV-Vlaanderen waar ik het steeds meer op de heupen van krijg:
- om de haverklap veranderen hun zenders (van satelliet, transponder, codering...)
- ze richten zich steeds meer om hun eigen hardware en kun je het
met je eigen kwalitatieve hardware zelf uitzoeken
- je bent er als niet CSD-NL-kant een tweederangs klant: als iets niet
nodig is voor de Nederlanders dan kun je er lang op wachten
(nog geen vier-HD, vijf-HD, 2beHD, Eurosport2...)
- meerdere interessante zenders zijn weggevallen, waarvoor nauwelijks
iets kwalitatief in de plaats kwam
- er is nu uiteindelijk wel regionale TV, maar niet als je in West-VL woont...
- als je minder goed hoort en aangewezen bent op teletekst dan moet je
het VRT-journaal in SD volgen, want in HD komen de ondertitels seconden te vroeg.
Het heeft maanden geduurd bij TV-VL om dit om te lossen
en nu valt dit om de haverklap weer uit, zo momenteel
sinds 8/8.
- de helpdesk stelt eigenlijk niets voor...

Enfin, ik weet eigenlijk niet goed wat nu gedaan,
tenzij als ik heel veel wil betalen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou toch nog even wachten tot september want TV Vlaanderen vernieuwt hun aanbod volledig. http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/int ... /vdsl.aspx
Eind augustus is de omschakeling naar MPEG4 trouwens compleet en zal het TV Vlaanderen-aanbod hoogstwaarschijnlijk een update krijgen. Hou vanaf 28 augustus zeker de transponders op 19,2 °O in de gaten!
riji
Pro Member
Pro Member

Dank voor je tip.
Mijn probleem is echter niet echt het internet,
wel de digitale TV = TV-VL en via je link zie ik vooral: nieuw VDSL-aanbod.
wied
Elite Poster
Elite Poster

of de komst van stievie afwachten...
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer

Gent32m,

ik kan je geen ongelijk geven dat hun communicatie en facturatie soms niet helemaal is wat het moet zijn, en vaak ook onduidelijk is - maar ik vrees dat haast alle providers in dat bedje ziek zijn. Zeker nakijken en vragen stellen dus!

Oh ironie, "communicatie" is net bij de meeste bedrijven die dat als coreproduct verkopen net een erg zwak punt vrees ik (en vaak zowel extern als intern een ramp) ...

Ik kan gerust spreken van enige ervaring met diverse providers, en ik denk dat de miserie die je bij Telenet tegenkomt toch minder is dan diegene die je hebt met zowat ALLE VDSL partijen: te meer omdat het daar vaak niet altijd over Belgacom alleen gaat (wat al vaak een ramp is op zich), maar Belgacom + nog een andere partij. Wat de boel er natuurlijk niet beter op maakt, want ze gaan gegarandeerd elkaar de zwarte piet doorschuiven als het hun in hun kraam past.

Telenet maakt soms niet de marketingkeuzes die we allen zouden willen, en de administratie kan nog steeds beter - maar ik moet zeggen dat ik toch steeds een pak vlotter bij hun helpdesks binnengeraakte dan bij deze van Belgacom (spant bij mij ongetwijfeld de kroon, met soms >45 minuten wachttijd aan de telefoon), Dommel of EDPNET. Ik heb ook al problemen gehad bij omschakeling van producten, maar dat was niet alleen bij Telenet zo - en bij Telenet krijg je het vaak dan toch al telefonisch vrij snel uitgeklaard zonder dat je er aangetekend schijven voor moet sturen en lange tijd zonder internet zit (1 x heb ik dat ook eens moeten doen i.v.m. facturatieprobleem tussen mijn eigen account en overdracht facturatie van/naar mijn ex-werkgever: was blijkbaar te ingewikkeld voor hen ...).

Ik denk dat het punt van R2504 is is dat als je TV kabel eens afgesloten was in de straatkastjes, je een interventie moet betalen om deze daar opnieuw te gaan activeren/aan te sluiten. Ook al hangt de NUI/modem etc. nog in de woning en is dat nooit verwijderd geweest, dit vraagt effectief om een fysieke interventie bij jou in de straat. Of ze voor nieuwe of her-aansluiting kosten moeten aanrekenen en dat verstandig is vanuit een commercieel oogpunt laat ik in het midden.

In elk geval zou de weergave op je bestelling effectief correct moeten zijn, daarin heb je overschot van gelijk.

Qua "betrouwbaarheid" is Telenet desondanks momenteel toch een van de leveranciers waar ik me persoonlijk op dit moment het minst zorgen zou maken ...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

riji schreef:Enfin, ik weet eigenlijk niet goed wat nu gedaan, tenzij als ik heel veel wil betalen.
- Belgacom TV is voor jou geen optie ? (als je zonder Studio 100, Libelle, Njam Tv kan). Je bent VDSL2 klant ?
- Bhaalu al eens bekeken (via kabelabonnement bij Telenet of TVV, maar dan zonder het sateliet, digibox gedoe)
- Waarom kun je geen self starter pack bij Telenet nemen ? (bespaar je die kost van 75 euro alvast uit).
- Als je momenteel (wel enkel via bestellingen online :!: ) een Telenet Digibox koopt aan 79 euro, krijg je gratis activatie (bespaar je jezelf ook 50 euro aan activering op je factuur). En betaalt geen maandelijkse huur meer.
- Die 50 euro kabelactivatie / kabelaansluiting (of hoe ze het ook willen noemen) heb je zowiezo aan je been, vrees ik. Dat is een kost waar je niet onderuit gaat kunnen.

Ik had (persoonlijke keuze) voor Belgacom TV gegaan , maar door het "beperkter" zenderaanbod (als gezinskeuze), uiteindelijk voor Telenet gekozen.
Stormlord schreef:In elk geval zou de weergave op je bestelling effectief correct moeten zijn, daarin heb je overschot van gelijk.
Dat men die "fout" niet meer kan (of wil) rechtzetten, vind ik niet zo netjes van Telenet.
duizend schreef:De enige die dit soort zaken kan rechtzetten zijn de supervisors van de helpdesk. Dus in het vervolg helpdesk bellen en zorgen dat je hogerop raakt
Ik kan eventueel de support nog eens contacteren en hogerop proberen te geraken. Maar tot nu toe wil niemand bij Telenet dit bewijs op papier (notabene hun eigen verstuurde e-mail naar me :-( ) 'serieus' nemen. Nee, ik kan dat niet aanpassen meneer. De aankoopbevestiging (= gewijzigd order) moet gevolgd worden. Niet uw bestelling (en afschrift op papier). Daar kunnen wij geen rekening mee houden. Met die e-mails die wij u sturen (of gestuurd hebben).

Ik vind het ergens wat de wereld op zijn kop.
Welkom in de wereld van Telenet :wink:

@Stormlord, ik hoop (voor Telenet) dat het bij dit enige akkefietje blijft.

Groetjes,
Gent32m
wied
Elite Poster
Elite Poster

amen...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Gewoon via domiciliering betalen, de facturen niet nader bekijken, niet te veel downloaden en alles gaat perfect zijn :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer

Heronic,

Merk ik daar enig sarcasme? ;)

Als er iets is wat ik niet meer doe dan is het domiciliëring toelaten voor een telecom bedrijf.
Ik zou ook iedereen adviseren van dat zeker niet te doen...

Er zijn bedrijven of instellingen die ik daar wel mee vertrouw (mijn bank/verzekeraar zelf, CM, ..), maar ik betaal toch heel wat van mijn facturen zo - zonder domiciliëring.
riji
Pro Member
Pro Member

Ik handel ook zo.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”