Bij belgacom:
Weergave Oproeper: € 2,85/maand
Voordeel pakket slimme diensten: € 4,56/maandBelgacom schreef:Uitleg: Vóór u opneemt ziet u het nummer dat u opbelt en de nummers die getracht hebben u te bereiken tijdens uw afwezigheid.
Ze spreken hier niet direct bij de uitleg van het bulletin over de effectieve naam weergave: maar een beetje lager bij de FAQ:
bron belgacomBelgacom schreef:Weergave Naam:
Nog vóór u opneemt ziet u de naam en het nummer van de persoon die u contacteert en de nummers die getracht hebben u te bereiken tijdens uw afwezigheid.
Deze dienst is niet afzonderlijk verkrijgbaar, maar is enkel beschikbaar in het Voordeelpack Slimme Diensten (€ 4,56/maand).
Bij telenet:
Extra dienstenpakket Top-Lijn (€4,5/maand extra)
bron telenettelenet schreef:Ken-je-beller: op het schermpje van je toestel verschijnt de naam en het nummer van de beller.
Bij Voip:
Nummerweergave: Algemeen bij voip "99%" (lees: ik denk 99%) van de gevallen gratis
Naam weergave:
Weepee: ik dacht dat ik iets gelezen had van een API bij weepee die via 1207 de info opzoekt en meestuurt naar de voip telefoon.
Mij vraag nu:
Bij wie werkt de naamweergave?
- Telenet (extra optie)
- Belgacom (extra optie, enkel slimme dienst pack?)
- Weepee (als hun 1207 api werkt?) ....
- andere
Ik heb zelf weepee, en heb nog nooit een naam op de telefoon zien komen (noch op weepee klantenruimte) enkel de namen die we zelf in het telefoon boekje van de telefoon plaatsen worden weergeven.
Ik ben voor de vriendin bezig om haar ouders telefoonrekening te verlagen (belgacom). Ze hebben de pack van slimme diensten als extra, en haar moeder praat van "weergave naam" maar ik vraag me af als ze die niet verwart met eigen opgeslagen nummers). Ik wil een beetje correct op de hoogte zijn voor ik er verder op in ga. Ik herinner mij een paar keer dat ze zeiden "ik herken dat nummer niet" toen de telefoon rinkelde, vandaar mijn vraag (het kan natuurlijk aan de niet ondersteunde telefoon liggen. (€ 4,56 naar € 2,85, is nu niet zo grote besparing indien je liever weergave naam zou behouden (€ 1,71/maand € 20,52/jaar).