Slimme diensten: Nummer/naam weergave

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Algemene vraag over de slimme diensten die aangeboden worden bij verschillende telefonie providers:

Bij belgacom:
Weergave Oproeper: € 2,85/maand
Belgacom schreef:Uitleg: Vóór u opneemt ziet u het nummer dat u opbelt en de nummers die getracht hebben u te bereiken tijdens uw afwezigheid.
Voordeel pakket slimme diensten: € 4,56/maand
Ze spreken hier niet direct bij de uitleg van het bulletin over de effectieve naam weergave: maar een beetje lager bij de FAQ:
Belgacom schreef:Weergave Naam:
Nog vóór u opneemt ziet u de naam en het nummer van de persoon die u contacteert en de nummers die getracht hebben u te bereiken tijdens uw afwezigheid.
Deze dienst is niet afzonderlijk verkrijgbaar, maar is enkel beschikbaar in het Voordeelpack Slimme Diensten (€ 4,56/maand).
bron belgacom

Bij telenet:

Extra dienstenpakket Top-Lijn (€4,5/maand extra)
telenet schreef:Ken-je-beller: op het schermpje van je toestel verschijnt de naam en het nummer van de beller.
bron telenet

Bij Voip:

Nummerweergave: Algemeen bij voip "99%" (lees: ik denk 99%) van de gevallen gratis
Naam weergave:
Weepee: ik dacht dat ik iets gelezen had van een API bij weepee die via 1207 de info opzoekt en meestuurt naar de voip telefoon.

Mij vraag nu:

Bij wie werkt de naamweergave?
  • Telenet (extra optie)
  • Belgacom (extra optie, enkel slimme dienst pack?)
  • Weepee (als hun 1207 api werkt?) ....
  • andere
En wanneer werkt die, in hoeveel % van de gevallen. (Moeilijk te zeggen, maar bv: indien in witte gids/1207 gekend dan normaal wel weergeven of is dit niet genoeg?

Ik heb zelf weepee, en heb nog nooit een naam op de telefoon zien komen (noch op weepee klantenruimte) enkel de namen die we zelf in het telefoon boekje van de telefoon plaatsen worden weergeven.

Ik ben voor de vriendin bezig om haar ouders telefoonrekening te verlagen (belgacom). Ze hebben de pack van slimme diensten als extra, en haar moeder praat van "weergave naam" maar ik vraag me af als ze die niet verwart met eigen opgeslagen nummers). Ik wil een beetje correct op de hoogte zijn voor ik er verder op in ga. Ik herinner mij een paar keer dat ze zeiden "ik herken dat nummer niet" toen de telefoon rinkelde, vandaar mijn vraag (het kan natuurlijk aan de niet ondersteunde telefoon liggen. (€ 4,56 naar € 2,85, is nu niet zo grote besparing indien je liever weergave naam zou behouden (€ 1,71/maand € 20,52/jaar).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ReLoad schreef:Algemene vraag over de slimme diensten die aangeboden worden bij verschillende telefonie providers:
Conclusie is dat de meesten flink in je zak zitten voor iets wat gratis zou moeten zijn (op je GSM is het toch ook gratis).
ReLoad schreef:Ik heb zelf weepee, en heb nog nooit een naam op de telefoon zien komen (noch op weepee klantenruimte) enkel de namen die we zelf in het telefoon boekje van de telefoon plaatsen worden weergeven.
Je toestel moet dit wel ondersteunen (en dan ook nog de juiste standaard) !
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

ReLoad schreef:Ik heb zelf weepee, en heb nog nooit een naam op de telefoon zien komen (noch op weepee klantenruimte) enkel de namen die we zelf in het telefoon boekje van de telefoon plaatsen worden weergeven.
Als de naam niet opkomt op de Weepee klantenruimte (lijst inkomende gesprekken), dan zal het zeker niet op je telefoon komen. Ik heb de indruk dat WeePee daarmee gestopt is, met uitzondering van:
  • - de namen van andere WeePee gebruikers bij "onnet" gesprekken.
    - skypenaam bij inkomende Skype gesprekken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is triestig hoe ze hun voip product behandelen bij Weepee. Niet alleen hun naam weergave werkt niet meer maar ook de Twitter integratie is al een tijdje uit dienst.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Volgens mij is die Naamweergave bij Belgacom gewoon geldklopperij.
Iemand van mijn familie heeft dat , we hebben er al testen mee gedaan.
Resultaat: Alleen de namen van Belgacom-abonnees komen erop. Voor de Telenet en andere nummers krijgen zij alleen het nummer te zien.
Dat viel hen op: ik was voorheen bij Belgacom en toen zagen zij mijn naam . Nu is mijn nummer bij een voip-operator en zien zij alleen nog het nummer. Nochtans is mijn vermelding bij 1207 en in de telefoongids nog net dezelfde.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Wij hebben telenet met zo'n pakket met alle diensten actief, maar krijgen nooit een naam te zien (tenzij die in ons telefoonboek zit) maar enkel een nummer.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Volgens mij is het bij Telenet ook zo dat alleen de namen komen van andere Telenet gebruikers.
En als je nooit namen ziet, dan is het misschien omdat je toestel naamweergave niet ondersteunt, of omdat het toestel (met ingebouwd telefoonboek) alléén namen weergeeft die in het Telefoonboek zitten, en niet "kijkt" naar de naam die meegestuurd wordt met de CNIP?

Conclusie: Uit bovenstaande posts blijkt dus duidelijk dat zowel bij Belgacom, Telenet als WeePee de namen alléén weergegeven worden als de correspondent bij dezelfde provider zit :-(
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Gewoon ter aanvulling.

Theoretisch bij Belgacom voor speciale gevallen (was zo voorzien in Mei 2001):
Ontvangen van een oproep uit een telefooncel,
nr. van telefooncel en als naam CABINE TEL. CEL

Ontvangen van buitelandse oproep,
telefoonnummer + naam van het land of INTERNATIONAL

Ontvangen van een ander netwerk,
GSM nummer + als naam GSM

Ontvangen van een geheim nummer,
als naam NUMERO PRIVE NUMMER

Ontvangen van een andere telefoonoperator,
telefoonnummer + NIET BESH/NON DISP

Wie naar iemand beld met een geheim nummer .... normaal dat er dan ook niets op het display staat langs de andere kant ....
Gebruik van CLIR is dan ook geen CNIP versturen natuurlijk.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat er ook moet worden bekeken, het is niet omdat sommige toestellen de CLIP laten zien dat ze ook dan CNIP ondersteunen ....

Er wordt gebruik gemaakt van IA5 Code Characters ........ en ook het FSK protokol (zowel voor CLIP als CNIP).

Wat er ook is natuurlijk, dat fameus telefoonboek in een toestel, wie heeft het laatste woord voor op het display te verschijnen :eek:
Volgens mij het telefoonboek ....
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bssoft schreef:Ontvangen van een andere telefoonoperator,
telefoonnummer + NIET BESH/NON DISP
Je bevestigt hiermee dat "weergave naam" alleen werkt als de correspondent bij dezelfde telefoon operator zit.
Met andere woorden: in de helft van de gevallen werkt het nooit :-( .
Inderdaad een geldklopperij als je hiervoor meer moet betalen ...
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad hierbij toch wel veel bijgeleerd, toch wel eens goed bekijken of die optie niet kan geschrapt worden. Als het enkel werkt voor Belgacom nummers dan is het nut inderdaad vrij laag.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”