Ik heb al een tijdje deze router (D-link DSL-504), werkt perfect op 1 klein detail na:
Hij heeft zo zijn eigen goesting precies.
Sinds MSN Messenger 6.1 leidt het doorzenden van (grotere) bestanden soms tot een router crash. Als dat het geval is zit er meestal niets anders op dan "de pries" uittrekken en weer terug insteken.
Let wel ik zei dus: soms...
Er zijn dagen dat ik alles kan doorzenden / ontvangen.
Grote bestanden, kleine bestanden, veel bestanden, etc...
En andere dagen geeft hij er dus gewoonweg de brui aan met het hierboven beschreven probleem. (de crash dus)
Er is een tijdje geweest dat ik enkel dit probleem had met mensen die ook "achter een router" zitten.
Maar dat is tegenwoordig dus nu ook met alle anderen het geval.
Ik heb al heel Google binnenstebuiten gekeerd, en enkele zogenaamde oplossingen gevonden / getest.
Helaas gaven deze geen resultaat, zelfs van firmware downgraden of veranden hielp niets.
Nu is mijn vraag dus:
Zijn er nog mensen die dezelfde router gebruiken en hiervoor een oplossing weten?
Al vast bedankt!
"D-link DSL-504" ADSL router
- Styno
- Elite Poster
Volg de link eens naar de site eens die je zelf aangegeven hebt en ga eens naar downloads/firmware.
Voor je router staat daar bij de nieuwe firmware de volgende uitleg:
Lijkt me iets waar jij naar op zoek bent.
Styno
Voor je router staat daar bij de nieuwe firmware de volgende uitleg:
Code: Selecteer alles
Revision info:
MSN Messenger 6 fix
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

Hm, ik dacht wel dat iemand dit antwoord zou geven.
Dit heb ik al geprobeerd, en het geeft helaas het zelfde resultaat.
Het is inderdaad een aangepaste firmware, en het is inderdaad voor msn...
Maar: werkt niet voor het probleem waar ik mee zit.

Dit heb ik al geprobeerd, en het geeft helaas het zelfde resultaat.
Het is inderdaad een aangepaste firmware, en het is inderdaad voor msn...
Maar: werkt niet voor het probleem waar ik mee zit.

- Styno
- Elite Poster
Kon je dat dat niet meteen in je eerste post bijtypen?Mr.V schreef:Hm, ik dacht wel dat iemand dit antwoord zou geven.![]()
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc

- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Tja, dat zou inderdaad wel een oplossing zijn denk ik, ja.
Maar aangezien msn zijn messenger blijft updaten had ik toch graag up-to-date gebleven.
Ik weet nog van vroeger met messenger 5 e.d. dat het problemen gaf als je een oudere msn versie gebruikte. En je krijgt dan ook voortdurend van die ambetante popups: "Er is een nieuwe versie beschikbaar"...
Aan oude versies van msn geraken is geen probleem, die zijn normaal nog ergens beschikbaar op mess.be geloof ik.
Ik vrees dat ik gewoon zal moeten wachten tot dat iemand een nieuwe firmware heeft geschreven. (D-Link zal het in elk geval niet zijn, zij hebben de support gestopt van deze adsl router)
Maar aangezien msn zijn messenger blijft updaten had ik toch graag up-to-date gebleven.

Ik weet nog van vroeger met messenger 5 e.d. dat het problemen gaf als je een oudere msn versie gebruikte. En je krijgt dan ook voortdurend van die ambetante popups: "Er is een nieuwe versie beschikbaar"...
Aan oude versies van msn geraken is geen probleem, die zijn normaal nog ergens beschikbaar op mess.be geloof ik.
Ik vrees dat ik gewoon zal moeten wachten tot dat iemand een nieuwe firmware heeft geschreven. (D-Link zal het in elk geval niet zijn, zij hebben de support gestopt van deze adsl router)

- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Nee, dat zal ik anders eens proberen.
Ik hoop dat het iets uithaald, want op hun site schrijven ze dat deze router niet meer ondersteund word...
In elk geval, bedankt voor de reacties!
@AnD: Ik zie dat gij ook van Hasselt zijt, van waar ergens?
Ik ben van de zuid-west kant (richting Stevoort)
Ik hoop dat het iets uithaald, want op hun site schrijven ze dat deze router niet meer ondersteund word...
In elk geval, bedankt voor de reacties!

@AnD: Ik zie dat gij ook van Hasselt zijt, van waar ergens?
Ik ben van de zuid-west kant (richting Stevoort)