De syndicus heeft verschillende opties bekeken, hoe de bewoners aan een goede internetverbinding kunnen geraken, zoals:
- - individuele appartementen aansluiten
- 3G
- Belgacom fonspots / Telenet hotspots
- Wifi voor het ganse blok (64 woningen)
Mijn (bejaarde) ouders hebben zelf geen nood aan internet, maar gezien dit een geldige beslissing is van de algemene vergadering (voldoende aantal eigenaars vertegenwoordigd, met beslissingsrecht), moeten ze dus mee betalen.
Maar ik vind wel dat de prijs hoog is:
- Eénmalige kost ca €9.950 (te verdelen over 64 eigenaars = 155€ per woning)
Maandelijks abonnement = €288 (te verdelen over 64 eigenaars = 4.5€ per woning per maand)
Ik vraag me af hoe zo'n installatie er uitziet (om aan €10.000 te geraken) ?
- Ik schat dat er een 22-tal verdiepingen zijn, met 3 appartementen per verdiep. Op ieder verdiep moet er dus een AP komen.
- Eén mogelijkheid is dat Telenet één internetverbinding voorziet, en hierop - op iedere verdieping - een wireless AP installeert ? Maar dan moet je één internetverbiding delen met 64 appartementen
- Of zouden ze één coax trekken door de liftschacht, en op iedere verdieping een homegatway installeren (zodat ze één internetverbiding voorzien per verdiep = 3 appartementen)
- Of misschien iets tussenin ????
- een beveiligd WIFI signaal, waar het wachtwoord aan de bewoners wordt meegedeeld?
- een open WiFi met een portal (zoals en Hotspot)?
- zouden ze dan ook Homespots of Telenet Hotspots voorzien?