ik zag om men e-services dat er iets fouts was met men lijn.
Ik bel naar belgacom om eens te kijken of er wat fout was en voegde daar aan toe dat ze aub men DLM niet zouden afzetten als er iets fouts was.
daar na dood leuk een telefoontje dat alles normaal was.
Dus ik ga kijken om men modem en ik sta terug op dat primitief 16/2 profiel.
Dus bel ik maar terug, ik doe mijn uitleg en ze gooien de telefoon af
ik bel terug, doe weer mijn uitleg en ze gooien de telefoon weer af...
heb vrij veel zin om ze buiten te gooien,
DLM kwijt
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ten eerste als je met de vaste lijn belt, dan is dat niet "afgooien" maar een helpdesk'er die vergeet dat met een lijntest de lijn ook onderbreekt.
ten tweede, als je belt is steevast stap 1 om je lijn te testen, en in 9 van de 10 gevallen wil dat zeggen: terug naar provisioned profiel.
als je wat geduld hebt (van een paar dagen tot een maand) zou je in principe terug hoger moeten staan, mits je lijn inderdaad volledig in orde is.
overigens is primitief redelijk relatief:
voor sommige (gelukkig ik ook) is vdsl 50/6 de "standaard"
voor andere - op adsl - is dat nog 3/512.
ik zou zeggen gewoon even afwachten, hoe irritant het ook moge zijn (en zeker niet te vaak naar de klantendienst bellen)
ten tweede, als je belt is steevast stap 1 om je lijn te testen, en in 9 van de 10 gevallen wil dat zeggen: terug naar provisioned profiel.
als je wat geduld hebt (van een paar dagen tot een maand) zou je in principe terug hoger moeten staan, mits je lijn inderdaad volledig in orde is.
overigens is primitief redelijk relatief:
voor sommige (gelukkig ik ook) is vdsl 50/6 de "standaard"
voor andere - op adsl - is dat nog 3/512.
ik zou zeggen gewoon even afwachten, hoe irritant het ook moge zijn (en zeker niet te vaak naar de klantendienst bellen)

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Splitter ik belde niet met de belgacom telefoon lijn waar voor ik belde, ik deed dat met een telenet nummer.
Is er een policy bij belgacom dat mensen die te vaak bellen op een zwarte lijst worden gezet en dan kunnen rekenen op (schutting woord) service?
Zou me niet verbazen, ben voor de buren al haast een jaar bezig om hun belgacom (schutting zin) services in orde te krijgen zonder al te veel succes.
Die zijn nog steeds voor internationale korting aan het betalen zonder dat ze nog een telefoonijn bij belgacom hebben.
Is er een policy bij belgacom dat mensen die te vaak bellen op een zwarte lijst worden gezet en dan kunnen rekenen op (schutting woord) service?
Zou me niet verbazen, ben voor de buren al haast een jaar bezig om hun belgacom (schutting zin) services in orde te krijgen zonder al te veel succes.
Die zijn nog steeds voor internationale korting aan het betalen zonder dat ze nog een telefoonijn bij belgacom hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
splitter schreef dat ik zeker niet te vaak naar de klanten dienst mocht bellen.gbmed schreef:Waar haal je dat vandaan ? Of bash je óm te bashen ?
Dus, ik denk dan aan een ervaring waar ik voor de belgacom mangel ben moeten gaan die per keer erger en erger werd (en ja dat contract loopt volgende maand volledig af)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Wat hij zegt klopt wel. Vooraleer Belgacom kan zien of alles in orde is moet er lijntest worden uitgevoerd. De persoon van de klantendienst zal dit waarschijnlijk gedaan hebben. Hierdoor ben je dus je DLM profiel kwijt, maar geen nood, je krijgt dit binnenkort gewoon terug normaal gezien.
Hij bedoelt dat je niet teveel naar de klantendienst moet bellen, want elke keer dat die een lijntest uitvoeren wordt DLM terug gereset en moet je weer langer wachten.
Waarom je telefoongesprek onderbroken is geweest weet ik niet, maar ik betwijfel ten zeerste dat iemand van de klantendienst zomaar zou neergooien.
Hij bedoelt dat je niet teveel naar de klantendienst moet bellen, want elke keer dat die een lijntest uitvoeren wordt DLM terug gereset en moet je weer langer wachten.
Waarom je telefoongesprek onderbroken is geweest weet ik niet, maar ik betwijfel ten zeerste dat iemand van de klantendienst zomaar zou neergooien.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik bedoelde idd niet dat er een zwarte lijst is ofzo, maar dat je, elke keer als je binnenbelt, je dlm verliest.
nouja, niet elke keer, maar toch regelmatig (doordat ze je lijn terug naar het provisioned profiel brengen)
2 keer een verbroken gesprek is idd wel vrij vreemd... of het moet zijn dat ze problemen hadden met de telefoons?
nouja, niet elke keer, maar toch regelmatig (doordat ze je lijn terug naar het provisioned profiel brengen)
2 keer een verbroken gesprek is idd wel vrij vreemd... of het moet zijn dat ze problemen hadden met de telefoons?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Als je met dezelfde belgacomlijn belt waarop de vdsl zit kan je inderdaad verbroken worden bij lijntest.Splitter schreef:ik bedoelde idd niet dat er een zwarte lijst is ofzo, maar dat je, elke keer als je binnenbelt, je dlm verliest.
Beter bellen met gsm of andere lijn.
DLM test werd op dit forum al aangehaald en kan oplopen tot 1 keer per zes maand.
Het is een automatisch systeem dus dat heeft zijn eigen willetje

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Lesje geleerd?
In het vervolg, géén lijntest meer laten doen, want dan val je onherroepelijk terug op 16.5/2, en DLM neemt zijn tijd - in jouw geval 5 weken - om terug op 25/2 te komen
.
In het vervolg, géén lijntest meer laten doen, want dan val je onherroepelijk terug op 16.5/2, en DLM neemt zijn tijd - in jouw geval 5 weken - om terug op 25/2 te komen

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
ik heb het ook al meermaals voorgehad dat de telefoon werd neergelegd, en ik bel altijd via gsm
ik zat op een 70Mbit profiel gedurende een maand of 2 en zit nu ineens ook weer op 30, zonder dat er problemen waren of dat ik iets gedaan heb (laat staan gebeld)
in België moet je kiezen tussen belgacom en telenet, en laat ons eerlijk zijn, dat is kiezen tussen kanker of tyfus.
ik zat op een 70Mbit profiel gedurende een maand of 2 en zit nu ineens ook weer op 30, zonder dat er problemen waren of dat ik iets gedaan heb (laat staan gebeld)
in België moet je kiezen tussen belgacom en telenet, en laat ons eerlijk zijn, dat is kiezen tussen kanker of tyfus.
-
- Elite Poster
de vdsltool geeft anders nog altijd dezelfde waardes aan..
ofwel is mijn modem kapot, ofwel is er weer geknoeid in mijn straat (zoals toen er een paar maand geleden maar 1 koperdraad van de 2 meer aangesloten was)
ofwel is mijn modem kapot, ofwel is er weer geknoeid in mijn straat (zoals toen er een paar maand geleden maar 1 koperdraad van de 2 meer aangesloten was)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat heeft ook totaal geen zin om te veel naar de klantendienst te bellen. Laat de techniek achter VDSL2 gewoon zijn werk doen en uiteindelijk zal je er wel komen. Je wordt niet op een zwarte lijst gezet omdat je te veel belt, trouwens.konda schreef:splitter schreef dat ik zeker niet te vaak naar de klanten dienst mocht bellen.gbmed schreef:Waar haal je dat vandaan ? Of bash je óm te bashen ?
Dus, ik denk dan aan een ervaring waar ik voor de belgacom mangel ben moeten gaan die per keer erger en erger werd (en ja dat contract loopt volgende maand volledig af)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Post eens je modem tool waardes van toen je nog 70 mbit had en deze van nu op 30 mbit?rtl schreef:de vdsltool geeft anders nog altijd dezelfde waardes aan..
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 105488 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 86611 kbps 18146 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 80 m Estimated!
Training margin: 27.0 dB
Attenuation: 4.4 dB
waarom ik die ineens niet meer heb is mij een raadsel, wat ik wel kan zeggen is dat ik die onstabiele shit meer dan beu ben