DLM kwijt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

ik zag om men e-services dat er iets fouts was met men lijn.
Ik bel naar belgacom om eens te kijken of er wat fout was en voegde daar aan toe dat ze aub men DLM niet zouden afzetten als er iets fouts was.

daar na dood leuk een telefoontje dat alles normaal was.

Dus ik ga kijken om men modem en ik sta terug op dat primitief 16/2 profiel.

Dus bel ik maar terug, ik doe mijn uitleg en ze gooien de telefoon af
ik bel terug, doe weer mijn uitleg en ze gooien de telefoon weer af...

heb vrij veel zin om ze buiten te gooien,
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

ten eerste als je met de vaste lijn belt, dan is dat niet "afgooien" maar een helpdesk'er die vergeet dat met een lijntest de lijn ook onderbreekt.
ten tweede, als je belt is steevast stap 1 om je lijn te testen, en in 9 van de 10 gevallen wil dat zeggen: terug naar provisioned profiel.
als je wat geduld hebt (van een paar dagen tot een maand) zou je in principe terug hoger moeten staan, mits je lijn inderdaad volledig in orde is.

overigens is primitief redelijk relatief:

voor sommige (gelukkig ik ook) is vdsl 50/6 de "standaard"
voor andere - op adsl - is dat nog 3/512.

ik zou zeggen gewoon even afwachten, hoe irritant het ook moge zijn (en zeker niet te vaak naar de klantendienst bellen) :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Als je veel geluk hebt na ongeveer 10 dagen maar ik heb wel ongeveer 6 maanden moeten wachten !!
Gelukkig duurt het niet bij iedereen zo lang :wink:
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Splitter ik belde niet met de belgacom telefoon lijn waar voor ik belde, ik deed dat met een telenet nummer.

Is er een policy bij belgacom dat mensen die te vaak bellen op een zwarte lijst worden gezet en dan kunnen rekenen op (schutting woord) service?
Zou me niet verbazen, ben voor de buren al haast een jaar bezig om hun belgacom (schutting zin) services in orde te krijgen zonder al te veel succes.
Die zijn nog steeds voor internationale korting aan het betalen zonder dat ze nog een telefoonijn bij belgacom hebben.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Waar haal je dat vandaan ? Of bash je óm te bashen ?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Zoals je al zei, als je veel zin hebt om ze buiten te gooien moet je dat gewoon doen :wink:

Kan je wel zeggen dat DLM een volledig automatisch systeem is, dus als dat systeem ziet dat er iets fout is met je lijn zal deze idd uit voorzorg je "origineel" profiel eerst terug zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

gbmed schreef:Waar haal je dat vandaan ? Of bash je óm te bashen ?
splitter schreef dat ik zeker niet te vaak naar de klanten dienst mocht bellen.
Dus, ik denk dan aan een ervaring waar ik voor de belgacom mangel ben moeten gaan die per keer erger en erger werd (en ja dat contract loopt volgende maand volledig af)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Wat hij zegt klopt wel. Vooraleer Belgacom kan zien of alles in orde is moet er lijntest worden uitgevoerd. De persoon van de klantendienst zal dit waarschijnlijk gedaan hebben. Hierdoor ben je dus je DLM profiel kwijt, maar geen nood, je krijgt dit binnenkort gewoon terug normaal gezien.

Hij bedoelt dat je niet teveel naar de klantendienst moet bellen, want elke keer dat die een lijntest uitvoeren wordt DLM terug gereset en moet je weer langer wachten.

Waarom je telefoongesprek onderbroken is geweest weet ik niet, maar ik betwijfel ten zeerste dat iemand van de klantendienst zomaar zou neergooien.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Das dan ook de reden waarom ik terug belde, ik dacht ongelukje kan gebeuren.
2de keer...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

ik bedoelde idd niet dat er een zwarte lijst is ofzo, maar dat je, elke keer als je binnenbelt, je dlm verliest.
nouja, niet elke keer, maar toch regelmatig (doordat ze je lijn terug naar het provisioned profiel brengen)

2 keer een verbroken gesprek is idd wel vrij vreemd... of het moet zijn dat ze problemen hadden met de telefoons?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

maandje verder en ik heb het nog steeds niet terug :(
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Splitter schreef:ik bedoelde idd niet dat er een zwarte lijst is ofzo, maar dat je, elke keer als je binnenbelt, je dlm verliest.
nouja, niet elke keer, maar toch regelmatig (doordat ze je lijn terug naar het provisioned profiel brengen)

2 keer een verbroken gesprek is idd wel vrij vreemd... of het moet zijn dat ze problemen hadden met de telefoons?
Als je met dezelfde belgacomlijn belt waarop de vdsl zit kan je inderdaad verbroken worden bij lijntest.
Beter bellen met gsm of andere lijn.
DLM test werd op dit forum al aangehaald en kan oplopen tot 1 keer per zes maand.
Het is een automatisch systeem dus dat heeft zijn eigen willetje :lol:
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ben terug op 25/2 :) :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Lesje geleerd?
In het vervolg, géén lijntest meer laten doen, want dan val je onherroepelijk terug op 16.5/2, en DLM neemt zijn tijd - in jouw geval 5 weken - om terug op 25/2 te komen :wink: .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ja zal volgende keer telefoon nummer van buurman laten controleren op fouten als er hier iets niet klopt!
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 868
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

ik heb het ook al meermaals voorgehad dat de telefoon werd neergelegd, en ik bel altijd via gsm
ik zat op een 70Mbit profiel gedurende een maand of 2 en zit nu ineens ook weer op 30, zonder dat er problemen waren of dat ik iets gedaan heb (laat staan gebeld)

in België moet je kiezen tussen belgacom en telenet, en laat ons eerlijk zijn, dat is kiezen tussen kanker of tyfus.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15164
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dlm vehogingen gaat niet zomaar weg hoor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 868
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

de vdsltool geeft anders nog altijd dezelfde waardes aan..
ofwel is mijn modem kapot, ofwel is er weer geknoeid in mijn straat (zoals toen er een paar maand geleden maar 1 koperdraad van de 2 meer aangesloten was)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

konda schreef:
gbmed schreef:Waar haal je dat vandaan ? Of bash je óm te bashen ?
splitter schreef dat ik zeker niet te vaak naar de klanten dienst mocht bellen.
Dus, ik denk dan aan een ervaring waar ik voor de belgacom mangel ben moeten gaan die per keer erger en erger werd (en ja dat contract loopt volgende maand volledig af)
Dat heeft ook totaal geen zin om te veel naar de klantendienst te bellen. Laat de techniek achter VDSL2 gewoon zijn werk doen en uiteindelijk zal je er wel komen. Je wordt niet op een zwarte lijst gezet omdat je te veel belt, trouwens.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

rtl schreef:de vdsltool geeft anders nog altijd dezelfde waardes aan..
ofwel is mijn modem kapot, ofwel is er weer geknoeid in mijn straat (zoals toen er een paar maand geleden maar 1 koperdraad van de 2 meer aangesloten was)
Post eens je modem tool waardes van toen je nog 70 mbit had en deze van nu op 30 mbit?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 868
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             105488 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        86611 kbps         18146 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           80 m Estimated!
Training margin:       27.0 dB
Attenuation:           4.4 dB
mijn vorige waardes staan hier ergens op het forum, maar eigenlijk doen die er niet toe, dit is meer dan goed genoeg voor 70Mbit
waarom ik die ineens niet meer heb is mij een raadsel, wat ik wel kan zeggen is dat ik die onstabiele shit meer dan beu ben
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”