Ik ben op zoek naar een switchbox met 2 of 3 standen met vrouwelijke db37 aansluitingen. Alle verbindingen moeten bestukt zijn (recht op recht).
Tevens een (korte)kabel met aan beide zijde een mannelijke db37 eveneens met alle verbindingen bestukt.
Indien je zo iets liggen hebt of weet waar ik dit voor een prijsje kan vinden dan hoor ik dit graag.
DB37 switchbox
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
-
- Pro Member
Is er hier dan niemand uit de IT branche die mij hierover een tip kan geven....of zoiets antiek nogliggen heeft 

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
http://en.wikipedia.org/wiki/DB37
37 pins was denkik de parallele poort waar onder andere uw printer op aangesloten was.
9 pins is de traditionele COM poort waar modems en andere accesoires op werden aangesloten.
De voorlopers van USB zeg maar.
37 pins was denkik de parallele poort waar onder andere uw printer op aangesloten was.
9 pins is de traditionele COM poort waar modems en andere accesoires op werden aangesloten.
De voorlopers van USB zeg maar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Volgens mij heb ik zoiets nog thuis liggen, ik dacht met 3 standen (kunnen er ook twee zijn). Ik ben er wel niet zeker van, en ik kan het pas dit weekend nakijken.r2504 schreef:Er staat er één op eBay... wel maar twee standen.
Dat is de reden waarom ik pas nu reageer, ik had ook geen idee wat DB37 was. Nuja, ik heb het wel nog gebruikt, maar voor mij was dat gewoon een parallelle poort voor de printer.Kenw00t schreef:Wat is dat eigenlijk? Kan iemand het concept eens uitleggen en waarvoor DB37 allemaal gebruikt werd? Is duidelijk van voor mijn tijd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Printerpoort is DB25. DB37 komt voor in de V11 standaard.
uit wikipedia:

J.
uit wikipedia:
Seriele communicatie dus, maar met symmetrische signalen.V.11 is an ITU-T recommendation, first agreed in 1976, for balanced electrical circuits for data communication at up to 10 Mbit/s. Used with the 37-pin ISO 4902 connector, it is compatible with EIA-422. The 15-pin ISO 4903 connector is recommended for data network interface.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
Sorry voor de wat late reactie, maar waar ik momenteel vertoef heb ik niet altijd toegang tot internet. Ik zit namelijk nog tot zondag in het buitenland.
Ter verduidelijking ik heb deze switch niet nodig voor de toepassing waar hij oorspronkelijk voor ontworpen werd. Ik heb deze nodig voor een toestel dat gebruikt wordt door radioamateurs(een Microham Microkeyer II) te kunnen schakelen tussen verschillende zendontvangers. Naargelang het type/merk zendontvanger worden verschillende aansluitingen gebruikt maar deze eindigen allemaal in een db37. Vandaar de vraag om alle pinnen bestukt te hebben recht op recht. Voor diegenen die al gereageerd hebben alvast bedankt en van zodra ik terug thuis ben neem ik wel contact op met hen die eventueel een dergelijke switch aanbieden.
Ter verduidelijking ik heb deze switch niet nodig voor de toepassing waar hij oorspronkelijk voor ontworpen werd. Ik heb deze nodig voor een toestel dat gebruikt wordt door radioamateurs(een Microham Microkeyer II) te kunnen schakelen tussen verschillende zendontvangers. Naargelang het type/merk zendontvanger worden verschillende aansluitingen gebruikt maar deze eindigen allemaal in een db37. Vandaar de vraag om alle pinnen bestukt te hebben recht op recht. Voor diegenen die al gereageerd hebben alvast bedankt en van zodra ik terug thuis ben neem ik wel contact op met hen die eventueel een dergelijke switch aanbieden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maar je hebt toch geen 37 pinnen nodig... is het dan niet beter de connectors te vervangen (met een DB-9 kom je toch zonder problemen toe) zodat je een andere switch kan gebruiken (die makkelijk te vinden is en veel goedkoper zal zijn) ?murdock447 schreef:maar deze eindigen allemaal in een db37
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Waar zie je dat ? ik kan dat niet in de uitleg van de topicstarter vinden.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waar zie ik wat... dat hij geen 37 pinnen nodig heeft ?
Gewoon het gebruik... audio in, audio out, PTT, CW... wat haalbaar is op een DB-9.
Wil je de overige functies gebruiken (preamp/sequencer, FSK, CAT) heb je er nog enkele nodig... maar zelfs geen 25.
Gewoon het gebruik... audio in, audio out, PTT, CW... wat haalbaar is op een DB-9.
Wil je de overige functies gebruiken (preamp/sequencer, FSK, CAT) heb je er nog enkele nodig... maar zelfs geen 25.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
http://www.microham.com/Downloads/MK2_E ... Manual.pdf
In appendix A staan toch meer gebruikte pinnen dan 9 hoor.
Nu ja, ik heb er geen liggen dus ik kan niet verder helpen.
J.
In appendix A staan toch meer gebruikte pinnen dan 9 hoor.
Nu ja, ik heb er geen liggen dus ik kan niet verder helpen.
J.
-
- Pro Member
Het is inderdaad zo dat ik niet voor elke radio alle pinnen nodig heb, maar op de Microham zijn wel alle pinnen bestukt dit gewoonweg omdat er zoveel verschillende aansluitingen(lees: types radio) mogelijk zijn ....daar ik alle opties wou voorzien zou ik dus best een switch gehad hebben met alles bestukt.
Hierbij laat ik echter weten dat het zoeken niet meer nodig is. Ik heb de beslissing genomen om gewoonweg een tweede(en in de toekomst misschien derde) microkeyer bij aan te schaffen. Zou hou ik tevens de optie over om tegelijk met 2 toestellen operationeel te zijn zonder bijkomende "problemen". Het feit is dat de microkeyer steeds opstart in een voorgeprogrammeerde instelling, blijkt nu dat als men gewoonweg op de uitgang (db37) een ander toestel aansluit dan het default toestel men niet altijd softwarematig zomaar kan overschakelen zonder de default settings te herprogrammeren. Dus wat ik wou doen lijkt niet altijd te lukken. Wat wel gaat is meerdere microkeyers tegelijk gebruiken, elk met hun voorgeprogrammeerde instellingen dit lukt perfect. Het enige nadeel is dat ik een tweede(en eventueel derde) microkeyer dien aan te schaffen wat toch een beetje geld kost, maar dit is uiteindelijk maar een korte pijn voor achteraf veel plezier
Dus voor al diegenen die da de moeite deden om iets aan te brengen bedankt maar bij deze mag dit topic afgesloten worden.
Voor de eventuele radioamateurs(en die zijn er zeker) mogelijks tot een dezer in psk31, rtty of andere digitale mode!!
Hierbij laat ik echter weten dat het zoeken niet meer nodig is. Ik heb de beslissing genomen om gewoonweg een tweede(en in de toekomst misschien derde) microkeyer bij aan te schaffen. Zou hou ik tevens de optie over om tegelijk met 2 toestellen operationeel te zijn zonder bijkomende "problemen". Het feit is dat de microkeyer steeds opstart in een voorgeprogrammeerde instelling, blijkt nu dat als men gewoonweg op de uitgang (db37) een ander toestel aansluit dan het default toestel men niet altijd softwarematig zomaar kan overschakelen zonder de default settings te herprogrammeren. Dus wat ik wou doen lijkt niet altijd te lukken. Wat wel gaat is meerdere microkeyers tegelijk gebruiken, elk met hun voorgeprogrammeerde instellingen dit lukt perfect. Het enige nadeel is dat ik een tweede(en eventueel derde) microkeyer dien aan te schaffen wat toch een beetje geld kost, maar dit is uiteindelijk maar een korte pijn voor achteraf veel plezier

Dus voor al diegenen die da de moeite deden om iets aan te brengen bedankt maar bij deze mag dit topic afgesloten worden.
Voor de eventuele radioamateurs(en die zijn er zeker) mogelijks tot een dezer in psk31, rtty of andere digitale mode!!