zit met een stevig probleem op een VZW die deels gesubsidieerd wordt door ons bedrijf.
Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen IT, maar wegens een verandering aan het huidige netwerk -- met de noodzaak een VPN-verbinding de kunnen opzetten ben ik even ter plaatse gegaan...
Situatie : ZEER oud pand (16xx) met evenoude binnenbekabeling. Had blijkbaar in een verleden BGC ADSL (oude "appeblauwzeegroene-rog-a-like" modem lag er nog), maar de laatste 2 jaar VDSL2 met bijhorende B-BOX.
Wilde er (zoals op bij al onze andere buitendiensten) een Draytek Vigor 2850 installeren, maar wegens geen sync even geswitched met een Zyxel P-2812HNU-51c.. Eveneens geen sync op te krijgen. (werkt normaal als een fluitje van een cent)
Dan maar even de VDSL-Tool v.3 met de inmiddels heraangesloten B-BOX2 laten lopen -- met ZEER teleurstellende resultaten tot gevolg :
(zeker als je weet dat ze een Belgacom internet Maxi abo hebben...)
Code: Selecteer alles
VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/
downstream upstream
Line: 9064 kbps 552 kbps
Max: 13842 kbps 2900 kbps
Profile: 8d
Distance: 588 m
Training: 17,1 dB
Attenuation: 17,8 dB
Wat zijn de stappen die ik het best onderneem om alsnog die verbinding wat op te pimpen? Waarschijnlijk zijn mijn andere routers te waardegevoelig? en willen ze daarom niet syncen..
Ideeën -- much appreciated!
(binnenbekabeling is misschien al een goed startpunt..)
Cheers,
S.