Windows start niet op

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Heb sinds vanmorgen een raar probleempje met mijn pc.

Als ik hem wil opstarten, krijg ik de error dat mijn PC slecht is afgesloten.
Ik krijg de optie om de Opstarthulp te starten, of Windows normaal te starten. (*)

Bij beide opties krijg ik echter geen oplossing/geen gestarte pc.

Bij de Opstarthulp gaat hij naar een blauw/groen Windows 7 scherm, met een muis. Voor de rest gebeurt hier gewoon NIETS.

Bij Windows Normaal Starten gaat hij naar Blue Screen of Death.

Ik heb meermaals geprobeerd om via Veilige Modus te gaan, maar het venster waar je normaal gezien zou moeten kunnen kiezen tussen Veilige Modus/Normaal starten komt er gewoon niet op. Het verschijnt een halve second, en daarna komen de 2 opties waar ik het eerder over had (*).

Heb de Recovery CD's al geprobeerd, maar als ik op een Herstelpunt probeer terug te komen, krijg ik gewoon weer het groen/blauw scherm met muis zonder verder iets.

Als ik Windows 7 opnieuw wil installeren, komt hij op "Setup Starten" scherm met draaiklokje, voor de rest ook weer niets.

Ik denk (niet zeker) dat tijdens een update, mijn pc opeens bevroor, ik moest mijn pc resetten met de powerknop hard in te duwen, kan het dat er hier een paar essentiële Windows bestanden beschadigd/weg zijn?

Ik heb geen flauw idee hoe ik nog in mijn Windows kan geraken :(
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Ik zal eerlijk zijn: geen idee wat daar is gebeurd.

Toch een vraagje: als je win7 opnieuw wenste te installeren, wou je dat dan doen met een format c: vooraf, of was 't eerder een "upgrade" boven je bestaande win7 installatie?

Wat ik zou doen, is het volgende:
  • 1. via systemrescueCD alle belangrijke data op een externe HD zetten
    2. via een HD error checking tool zoals Seagate SeaTools (ook voor niet-Seagate HD's) je HDD eens goed controleren op bad sectors of andere errors (je kan Seagate Tools for DOS gebruiken hiervoor)
    3. Zo je harde schijf ok is, Windows 7 schoon herinstalleren, niet upgraden.

Ik weet het, is een beetje drastisch, maar in mijn ervaring altijd beter dan uren te zoeken naar die ene, onvindbare speld in een hooiberg :idea:
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

En als je F8 indrukt VOOR Windows start kan je dan ook niet naar veilige modus?
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 46 keer

Draai zeker ook eens een memtest van een bootcd, slechte lat RAM kan allerlei rariteiten veroorzaken.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ik ga nu systemrescueCD proberen via USB stick (eerste keer).. Maar kan ik daarna een Externe HDD gebruiken om mijn bestanden er op te zetten?
Heb namelijk maar een stick van 4GB en daar kan amper iets op.

Veilige Modus gaat ook niet via F8, het schermpje komt maar 0,5 sec en gaat dan naar het volgende scherm.

Memory Test gedaan, geen problemen gevonden.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Op basis van wat ik hier lees, vrees ik dat je harde schijf op één of andere manier beschadigd is geraakt.

Eerste vraag: heb je een backup van je belangrijkste documenten?

Hoe dan ook lijkt het me geen overbodige luxe om eens die Seagate tool op je HD los te laten. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik me er zelf een stuk comfortabeler bij zou voelen als ik mijn belangrijkste bestanden ergens veilig ik kopie heb, vooraleer ik met zo'n maneuvers zou beginnen.

Mocht het probleem of één of andere manier toch bij een ander onderdeel van je pc liggen, kan je eventueel proberen om je HD aan te sluiten in een andere pc en aldaar alles proberen aan te spreken?
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je een andere pc hebt, of aansluitapparatuur, is het nuttig je disc er ns uit te halen, op andere pc intern of via usb adapter aan te sluiten en de nodige backups te doen. Dan kan je met een gerust hart gaan prullen :-)
Heb je dat gedaan lijkt het mij het makkelijkst gewoon een fresh install te doen, wie weet wat er is foutgelopen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

shahab schreef:Veilige Modus gaat ook niet via F8, het schermpje komt maar 0,5 sec en gaat dan naar het volgende scherm.
Gewoon blijven klikken op F8 zoals je soms in Blokken ziet. Moet dit bij mijn eigen PC ook doen.
Afbeelding Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Is dit niet het probleem met de laatste update van windows 7 ?
http://tweakers.net/nieuws/88453/beveil ... death.html

Instructies:
https://support.microsoft.com/kb/2839011
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Was ik vergeten als suggestie. Idd. heb erover gelezen en de update verwijderd alhoewel mijn Win7 er geen last van had. Maar Microsoft heeft toch aangeraden dit te doen, vandaar.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”