bbox2 en linksys e3200

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DrMacabr3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2013, 20:37

Ik ben al een maand aan het sukkelen en ben hier telkens ten rade gekomen maar de stabiliteit wil niet in mijn netwerk komen zoals tevoren.. het kan nochthans niet moeilijk zijn aangezien het me al eens gelukt was maargoed, here goes.

1. ik zet bijna elke nacht mijn bbox en linksys uit (stroombesparing)

2. de laatste maanden duurde het telkens heel lang om internet te krijgen, Of het viel om de haverklap uit (echt binnen de minuut).. of ik kon er gewoon niet op.
Bijgevolg heb ik verschillende dingen geprobeerd die hier op dit forum stonden.. bbox in bridged mode zetten bvb.. of zoals Philippe zei: doe nu eens NIETS aan u bbox2 en maak gewoon de PPPoE sessie op u linksys. (ik heb een comfort dus kan normaal toch 2 maal met dezelfde user inloggen??)

3. Ik heb op de E services ook mijn paswoord proberen te veranderen zoals aangehaald in een ander topic, afwachten wat dit geeft de komende dagen..

4. nu heb ik dus de linksys als switch ingesteld staan, dus de kabel van bbox2 naar router op LAN en niet WAN en als ip 192.168.1.250 gezet in de router.
dit is momenteel de oplossing die vanavond het langste stand blijkt te houden.. aangezien alle vorige niet veel zin lijken hebben om te werken (wrs doe ik iets fout of is de linksys echt aan het flippen)

5. de bbox2 en linksys hebben het meer dan een jaar FEILLOOS gedaan.. want ik wist niet eens dat de bbox een nieuwe login pagina had.

6. De afgelopen maand werkte het hele systeem wel na een beetje prullen en wat firmwares of toestellen resetten, of weer eens een nieuwe forumpost te lezen met mss toch een oplossing voor dit probleem..


ik ging ervanuit dat het volgende perfect zou moeten werken:
* een vers geresette bbox2 die zelf zijn PPPoE sessie opbouwt
* hierachter de linksys die dezelfde sessie opbouwt, met als ip adres 192.168.2.1 met DHCP OFF
en dit bovenstaande (tenzij ik een detail mis) heeft enkele weken gewerkt.. tot vandaag.. want hij wou gewoon geen verbinding aanhouden, of ik kon zelfs niet meer op mijn linksys inloggen en kreeg ik in windows een 169.xxx adres... (intussen, 3 uur later lijkt dit wel weer te werken.. ik zie wrs iets over het hoofd :( )

Momenteel werkt de switch optie uit puntje 4.. maar ik hou men hart vast voor morgen als ik thuiskom en ik weer PAGE NOT FOUND te zien krijg :(.
plus zou ik liever hebben dat mijn linksys doet wat hij al meer dan een jaar kon.. alles regelen zonder moeilijkheden, zoals hierboven, onder puntje 6.

PS: ik werk ook met een MAC filter maar dat is normaal enkel voor WLAN adressen, en ik draai de recentste 1.0.0.4 firmware.. (die voor mij alleszins meer problemen bleek te geven dan die ervoor.. ook al heb ik hem slechts geinstalleerd in de hoop dat de problemen zouden stoppen.. helaas)

PPS: (intussen, 3 uur later, lijkt mijn veronderstelling, net onder puntje 6 wel weer te werken.. ik zie wrs iets over het hoofd :( internet werkt momenteel wel, maar wrs zit ik morgen weer 30-45 minuten te knoeien omdat bbox of router lastig doen na enkele uren zonder stroom.. fingers crossed.. )
DrMacabr3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2013, 20:37

Kan er een andere reden buiten defecte linksys zijn waarom hij telkens PPPoE sessies dropt en weer aanmaakt.. minutenlang totdat het ergens 'klikt' en hij opeens urenlang met eenzelfde IP blijft zitten?

DHCP op bbox2 is aan (onveranderde bbox2) en op linksys uit.
DrMacabr3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2013, 20:37

voor alle kennis die hier op het forum zit vind ik het vreemd dat hier nog geen poging tot antwoord is verschenen..

probleem blijft: als ik linksys cold boot dan verliest hij constant PPPoE verbinding, als ik 30 reset doe en alles opnieuw instel gaat het wel van de eerste keer.
ik heb dus geen zin elke dag als ik thuiskom mijn router te resetten :)

vroeger stond mijn router zelfs op hetzelfde IP als mijn bbox en het heeft meer dan een jaar zonder 1 keer te falen gewerkt, tot een dikke maand geleden..
sindsdien heb ik alle soorten instellingen in de bbox, en router geprobeerd.. bridge bbox, standaardinstellingen bbox, router met dhcp, zonder dhcp, ander IP uit de range van bbox.. het enige wat nu nog lijkt te werken is switch AP mode door de kabel van bbox naar een LAN poort te trekken.. maar ik wil dat mijn toestel (dat nog onder garantie is) 100% werkt, en niet met een of andere hotfix 'het nog wel ff kan trekken' totdat de garantie WEL verlopen is.

wil dus gewoon zeker weten of ik niks over het hoofd zie want ik heb al zoveel geprobeerd.. alles ivm 'router' 'linksys' etc op dit hele forum, tweakers en google..

ik begin te denken defecte router.. maargoed.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Of een defecte Firmware?
Misschien eens proberen om de Linksys te flashen met een recente FW?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DrMacabr3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2013, 20:37

kan ntrlk altijd proberen de laatste nieuwe die ik er onlangs heb opgezet nogmaal op te zetten.. maar dat was dus eigl al gebeurd.
Op de forums van linksys vond ik onlangs wel veel mensen met dezelfde problemen.. met verschillende firmwares, hetzelfde issue.
mss toch maar eens naar garantie kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”