1. ik zet bijna elke nacht mijn bbox en linksys uit (stroombesparing)
2. de laatste maanden duurde het telkens heel lang om internet te krijgen, Of het viel om de haverklap uit (echt binnen de minuut).. of ik kon er gewoon niet op.
Bijgevolg heb ik verschillende dingen geprobeerd die hier op dit forum stonden.. bbox in bridged mode zetten bvb.. of zoals Philippe zei: doe nu eens NIETS aan u bbox2 en maak gewoon de PPPoE sessie op u linksys. (ik heb een comfort dus kan normaal toch 2 maal met dezelfde user inloggen??)
3. Ik heb op de E services ook mijn paswoord proberen te veranderen zoals aangehaald in een ander topic, afwachten wat dit geeft de komende dagen..
4. nu heb ik dus de linksys als switch ingesteld staan, dus de kabel van bbox2 naar router op LAN en niet WAN en als ip 192.168.1.250 gezet in de router.
dit is momenteel de oplossing die vanavond het langste stand blijkt te houden.. aangezien alle vorige niet veel zin lijken hebben om te werken (wrs doe ik iets fout of is de linksys echt aan het flippen)
5. de bbox2 en linksys hebben het meer dan een jaar FEILLOOS gedaan.. want ik wist niet eens dat de bbox een nieuwe login pagina had.
6. De afgelopen maand werkte het hele systeem wel na een beetje prullen en wat firmwares of toestellen resetten, of weer eens een nieuwe forumpost te lezen met mss toch een oplossing voor dit probleem..
ik ging ervanuit dat het volgende perfect zou moeten werken:
* een vers geresette bbox2 die zelf zijn PPPoE sessie opbouwt
* hierachter de linksys die dezelfde sessie opbouwt, met als ip adres 192.168.2.1 met DHCP OFF
en dit bovenstaande (tenzij ik een detail mis) heeft enkele weken gewerkt.. tot vandaag.. want hij wou gewoon geen verbinding aanhouden, of ik kon zelfs niet meer op mijn linksys inloggen en kreeg ik in windows een 169.xxx adres... (intussen, 3 uur later lijkt dit wel weer te werken.. ik zie wrs iets over het hoofd

Momenteel werkt de switch optie uit puntje 4.. maar ik hou men hart vast voor morgen als ik thuiskom en ik weer PAGE NOT FOUND te zien krijg

plus zou ik liever hebben dat mijn linksys doet wat hij al meer dan een jaar kon.. alles regelen zonder moeilijkheden, zoals hierboven, onder puntje 6.
PS: ik werk ook met een MAC filter maar dat is normaal enkel voor WLAN adressen, en ik draai de recentste 1.0.0.4 firmware.. (die voor mij alleszins meer problemen bleek te geven dan die ervoor.. ook al heb ik hem slechts geinstalleerd in de hoop dat de problemen zouden stoppen.. helaas)
PPS: (intussen, 3 uur later, lijkt mijn veronderstelling, net onder puntje 6 wel weer te werken.. ik zie wrs iets over het hoofd