Poorten openen voor online-games

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Als je een poort forward naar je pc, dan moet er uiteraard op je pc een server draaien op die poort, anders zullen die sites nog steeds zeggen dat de poort gesloten is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ja .... dat proberen we de TS al dagen wijs te maken, maar dat schijnt hij absoluut niet te (willen) begrijpen :(.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DeRodeRidder
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Voor Electribe:

Ah, ok. Dus alleen die 3 poorten via e-services zijn dan continu open; en als men aan port-forwarding doet maar geen server heeft blijven de andere poorten (wat men ook instelt) gesloten.

Dus worden eigenlijk een deel van die poorten waar EA games het over heeft alleen gebruikt door Battlefield 2 als men zelf een server maakt en kan men deze poorten dan ook ALLEEN maar daarvoor gebruiken ? OF kan het spel de andere poorten wel nodig hebben maar via Belgacom gaan deze alleen open als er een server draait ?

Wat ik nu geschreven heb heeft dus wel niemand gezegd hee, sommigen onder jullie doen juist of ik achterlijk ben i.p.v. het op een duidelijke manier te zeggen.

Dank

Sebastian
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Ik blijf beetje bij mijn idee dat het om een NAT-probleem ivm de tabel gaat of een ander programma dat het aantal connecties naar uw pc blokkeert zoals bijvoorbeeld torrent. Maar aangezien jij redelijk arrogant terug antwoord doe ik ook de moeite niet meer. Userbase is om elkaar te helpen en daar dan ook dankbaar voor te zijn voor de persoon die zo'n poging doet, niet om elke keer afgeblaft te worden.
DeRodeRidder
Starter
Starter

Voor Pengu: zoals eerder gezegd GEEN torrent programma aan, NAT is niet beschikbaar zoals gezegd in mijn eerste bericht.

Dank

Sebastian
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Setting up PPPoE under Windows 7 for DSL.

Et voila: geen NAT, geen geblokkeerde poorten, niet nadenken over portforwarding.
Maar rechtstreeks op het internet met alle poorten van de PC bereikbaar. 8)

Gebruik wel jouw eigen door Belgacom verschafte credentials voor de PPPoE sessie. :wink:

Heb je dan nog problemen?
't Probleem zal dan zeker en vast niet te zoeken zijn bij de instellingen van de BBox2.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

@ Pengu / eternum: de oorzaak van zijn probleem is op de vorige pagina al gevonden, en een oplossing is er niet (bug). Als hij toch wil snappen hoe port forwarding, NAT, enzovoort werken dan denk ik dat het beter is dat de TS zich eens verdiept in een cursus netwerken.

Onderwerp sluiten?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Dat lijkt me een héél goed idee Kenw00t. :thumbs:

TS lijkt me meer dan "koppig" en "eigenwijs".
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 06 maa 2013, 22:11, in totaal 1 gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Uwe bbox2 doet automatisch aan NAT, hoe zou ge een hemelsnaam anders op het internet kunnen met de bbox2?

Nu ik begrijp wel dat het niet plezant is en het allemaal frustrerend is, maar probeer eens te luisteren wat de andere zeggen hier op het forum.

En vergeet het verhaal van de open poorten, je gebruikt voor je spel uitgaande poorten en daar moet je niks voor instellen.
DeRodeRidder
Starter
Starter

Voor eternum: na het instellen PPPoE is alles weer dicht.

Voor redman: Dus dan geeft EA support compleet verkeerde uitleg over de werking van het spel, en Belgacom zevert maar wat rond ?

Dank

Sebastian
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

't Ja RR,

Dat alle poorten dan "weer dicht" zijn, bewijst dat de firewall op je PC voor de PPPoE verbinding wel degelijk nog ingeschakeld is.
Geen BBox2 probleem dus, maar wel een probleem tussen je toetsenbord en je stoel. :P

Trouwens, zet je PPPoE IP adres hier eens even op het forum.
Dan kan men met nmap eens controleren of al jouw poorten inkomend wel echt dicht staan. 8)

PS Minstens één poort uitgaand staat er bij jou zeker open: zo niet zou je hier op het forum geen berichten kunnen posten noch berichten kunnen lezen. Dus "alles weer dicht" is grote zever in pakskes dat gij hier aan het verkopen zijt....
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik moet wel toegeven dat het dankzij de koppigheid (als ik het zo mag noemen) van onze rode ridder dat deze draad zeer leerlijk is voor mensen die weinig of niks van itc, informatica, internet enz.. afweten !
Want het is wel zo als aleen profs tegen elkaar bezig zijn dat er heel weinig mensen daar iets aan hebben die meelezen op het forum.

Dit gezegd zijnde vraag ik mij af wat ik nu allemaal op mijn donder ga krijgen :-D
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Er is toch geen reden waarom mensen jou op je donder zouden geven. 8)

Maar de TS (DeRodeRidder) lijkt me:
  • meer aan ISP bashing te willen doen dan iets anders;
  • geen idee te hebben van hoe (home)netwerken precies werken;
  • wel erg arrogant en eigenwijs uit de hoek te komen;
  • geen besef te hebben van zijn eigen onkunde.
Bijvoorbeeld.
Voor de TS is het niet geheel duidelijk waar hijzelf kan ingrijpen op "geblokkeerde poorten" én wat de precieze gevolgen zijn voor het doel dat hij wil bereiken.
Dat men zowel inkomende als uitgaande verbindingen (op specifieke poorten) kan openzetten dan wel doorlaten is ook duidelijk niet geheel helder voor de TS.

Neem nu als voorbeeld poort 443 inkomend indien men een beveiligde webserver zou willen draaien op de PC.
Dan dient men dit verkeer minstens op drie plaatsen toe te laten in het geval van een BGC VDSL verbinding:
  • standaard is poort 443 inkomend geblokkeerd in e-Services: dus vooreerst dient men dit hier al toe te laten en dient het technisch profiel aangepast te worden;
  • standaard is poort 443 inkomend geblokkeerd ter hoogte van de BBox2: dus ook hier dient men dit verkeer toe te laten en dus een "LAN server" definiëren (port-forwarding wegens NAT én firewall aanpassen);
  • standaard zal ook een recente Microsoft PC poort 443 inkomend blokkeren: dus aanpassingen nodig in de Microsoft software (rules aanpassen in de firewall op de PC).
  • en dan moet men ook effectief een webserver draaien op poort 443 alvorens men gaat testen, met een online tool, of een poort openstaat. Indien men geen webserver (op poort 443) zou draaien is er niets dat op een inkomend pakketje zal reageren en besluit de online tool dat de poort dicht staat (wegens geen reactie).
    En raar maar waar: de TS gelooft de online tool en stelt onomwonden, arrogant en eigenwijs dat Belgacom poorten blokkeert.
Komt daar bovenop dat de TS ook nog eens brakke software blijkt te gebruiken ....

Het lijkt me inderdaad een Battlefield. 8)
Ga daar mee naar den oorlog. :wink:

Afin, hopelijk heeft er iemand iets opgestoken van mijn betoog.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

ik ben er zeker van overtuigd dat er lezers zijn die iets van je betoog opgestoken hebben, want er zijn nog altijd veel meer gebruikers dan echt mensen die in die materie echt thuis zijn (of zelf niet geinteresseerd zijn en het meer zien als een noodzakelijk kwaad) en alleen maar uitleg moeten komen vragen omdat ze iets willen gebruiken dat om één of andere reden niet werkt.
Het zou eigenlijk voor een gebruiker allemaal volledig moeten transpant gebeuren en ieder toepassing zou eigenlijk zelf de nodige instellingen moeten doen maar ik weet het het is een utopie ! Ik veronderstel wel dat een een gewone gebruiker het wel zo graag zou zien werken :wink:
DeRodeRidder
Starter
Starter

Voor eternum: na jouw uitleg weet ik nu ook genoeg, jammer dat Belgacom dit niet zegt dan zou ik niet de verkeerde conclusies trekken.

Ik begrijp wel dat het voor jouw een peulenschil is, maar daarvoor moet je het niet op mij steken als iets niet werkt en ik maar 1/9 van de uitleg krijg.

Dat is hetzelfde als zeggen: als je op het gaspedaal duwt ga je vooruit MAAR je moet ook de motor aanzetten, koppelen,schakelen, handrem uit en liefst niet de rem induwen. Als de auto dan ook nog normaal functioneren kan.

Ik heb GEEN opleiding in netwerken; en het ergste vindt ik dat EA support dan zit te verkondigen dat dat de reden zou kunnen zijn van een verbroken verbinding.

Dank voor al de uitleg

Als jullie vragen hebben i.v.m. chemie&fysica laat dan maar iets weten

Fijne dag nog

Sebastian
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”