Ik ben overgestapt van Telenet internet naar Belgacom internet vanwege connectieproblemen/corrupte downloads en afgebroken downloads en redicule antwoorden van de customer service.
Nu werkt het internet normaal, alleen nog de poorten nodig om alleen maar normaal met een online-spel mee te kunnen spelen. Dus niet eens een server zelf maken.
Ik heb Battlefield 2 van EA games maar krijg een connectiefout bij de eerste keer dat ik met een server contact wil maken, EA support zij dat deze poorten open moeten staan :
TCP: 80, 29900, 29901, 29920, 28910, 4711, 18060
UDP: 27900, 29900, 29910, 27901, 55123, 55124, 55215, 16567, 1500-4999, 18060
De poort 80 heb ik kunnen openen via e-services, echter na een test via het internet blijken al de andere poorten gesloten te zijn ?!
Ik heb de test gedaan via http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ zowel met als zonder firewall.
De poorten die gesloten zijn worden niet geblokkeerd door Belgacom, ze staan niet in hun lijst. Of ze zeggen dat niet.
Blijkbaar ligt dat dan ook nog aan het feit dat ik een dynamisch ip adres heb en dus gehandicapt internet krijg waar ik voor betaal

Met een statisch ip adres zou men dan ook nog andere poorten kunnen openen die wel door Belgacom geblokkeerd worden.
Portforwarding gaat ook niet doordat op mijn BBox2 modem geen NAT staat bij geevanceerde instellingen.
De modem "dicht timmeren" om de domme gebruiker te beschermen
is toch wat te ver aan gaan vindt ik.
Wat kan ik nog doen om dan toch nog op een normale manier een internet spel te kunnen spelen ?
Dank
Sebastian