Dag Philippe,
ik heb de situatie eens bekeken, en heb nog een aantal opmerkingen.
1. gezien de goedkope upgrade, zou ik ten zeerste aanraden om Windows 8 te installeren op die laptop.
2. voor het NX probleem, heeft MS zelf wat uitleg voorzien; controleer je BIOS dus even vooraf aan de installatie:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... ae-nx-sse2
3. mss kies je bij de upgrade best voor een clean install, daarmee krijg je ook een .iso aangeboden voor later gebruik; maak een backup van alles zoals hierboven beschreven door de anderen
4. als je dochter gaat freaken bij de nieuwe UI, raad ik
ClassicShell aan. Persoonlijk vind ik het start screen een goede (r)evolutie, en gebruik ik het graag, maar smaken verschillen uiteraard. Specifiek kan je er ook voor kiezen om
meteen het bureaublad te tonen bij opstarten. Een andere optie, waarbij je de Windows 8 UI voor de rest behoudt,
vind je hier.
5. en last but not least: wil je de klassieke meegeleverde games van Windows 7, dan kan je deze
hier downloaden en installeren (allemaal legaal). Noot: patiënce, hartenjagen en freecell zijn wel al als Metro-app beschikbaar op de Windows Store. Maar Chess titans vb niet.
6. Ik heb geen aandelen, maar ik raad voor bijzonder goede achtergrondinformatie de
Windows 8 Tweaking Companion aan. Gratis beschikbaar, of voor € 3.5 de deluxe edition (makkelijker scrollen via .pdf bookmarks en grafische illustraties etc.)