Weepee + Draytek IPPBX inbellen gaat niet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
prone
Starter
Starter

Ik heb een aantal Draytek IPPBXs bij klanten geinstalleerd. Dit zijn routers met een PBX ingebouwd. Ik gebruik die sinds een jaar met SIP accounts van 3Starsnet en OVH, en dat werkt feilloos. Ik wou nu Weepee gebruiken voor de gemakkelijke facturatie en beheer van de verschillende klanten.

Registreren van de SIP trunks van Weepee gaat. Uitbellen via de PBX gaat. Inbellen gaat nooit. De oproep wordt onmiddellijk bij Weepee geforward naar het standaard bericht of ingestelde nummer voor wanneer de account niet geregistreerd is.

Ik heb 2 SIP trunks op verschillende switches met elk een nummer. Deze heb ik getest op 2 verschillende locaties met een Draytek VigorIPPBX3510 en met een Draytek VigorIPPBX2820. In de toestellen zijn bijzonder weining parameters te configureren. Ze werken perfect met andere providers, maar met weepee kan je steeds uitbellen maar nooit inbellen.

Als ik rechtstreeks met een IP telefoon registreer op de SIP trunks, dan kan ik wel uit en inbellen naar de telefoon.

Er is dus iets in die Draytek PBXen dat een probleem geeft voor Weepee, maar er zijn volgens mij geen settings in de Draytek die dat kunnen verhelpen.
Het antwoord tot nut toe van Weepee is 'er moets iets mis zijn in de instellingen van de PBX' en verder nog niets gehoord of zijn kunnen tracen wat er precies fout gaat.

Het lijkt me niet dat ik iets kan doen. De hardware bij de klant veranderen gaat niet meer. Als ik geen verdere hulp krijg moet ik de nummers porteren naar een andere provider en stoppen met Weepee.

Heeft er iemand een idee waar we naar het probleem zou kunnen zitten of hoe we dat kunnen zoeken?

(reset user-agent uiteraard reeds gedaan)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat voor type account heb je bij weepee?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
prone
Starter
Starter

Ik heb me eerst geregistreerd als reseller, dan 2 klanten aangemaakt, elk met een SIPTRUNK en dan voor 1 ervan een nieuwe nummer gevraagd en voor de andere een nummer geporteerd. Bij 'Type' staat 'trunk'.
Zou ik eens proberen met een gewone account ipv een trunk? Hoe link ik de nummer dan aan die account, of kan ik op een andere manier die opbellen, bv kan je de accountID als een interne nummer gebruiken?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, zelfs als je geen telefoonnummer hebt kan je gewoon naar een andere accountid bellen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
prone
Starter
Starter

Net hetzelfde met een gewonde standaard SIP account van Weepee. Na registratie van de Draytek IPPBX kan ik wel erover uitbellen, maar niet inbellen: gaat direct naar voicemail. Werkt wel bij elke ander provider.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Post eens screenshots van je config. Ik heb nooit met de IPPBX gewerkt maar wel met de Draytek Vigor voice routers en deze werkten zonder probleem met Weepee.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
prone
Starter
Starter

Opgelost. Je moet ook de nummer in de Alias List configureren. Dit hoeft blijkbaar niet bij andere providers.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”