En waaruit concludeer je dat je bij het omruilen van jouw modem hetzelfde probleem gaat hebben? Hier draaien er al jaar en dag 2 VDSL2 modems (sagem...dus hetzelfde als bbox2) en die werken perfect. Je mag ze gewoon niet zetten in bvb een kast ofzo.
Ik denk dat - aangezien je wantrouwen in de bbox2 - je het beste jouw bbox2 in bridge modus zet. Zo werkt jouw Belgacom TV nog steeds via de bbox2 maar ga je jouw internet en jouw fixed ip via een andere router routeren(dat ik bvb wat ikzelf doe met vroeger de routersoftware pfsense, en nu met een routerboard).
Enkele vraagjes voor je:
- wat is jouw huidige snelheid van jouw lijn (je kan dit checken met de vdsl2tool van
www.hierzo.net)? Is deze groot genoeg voor servers op te draaien?
- Is er een specifieke reden waarom je jouw mailserver/voipserver/... thuis wilt draaien en niet in een datacenter?
- i-office kost je een pak geld (ik dacht 25 euro per maand) bovenop je bgc abonnement, misschien is een datacenter goedkoper?
- als thuis jouw vdsl2 lijn er uit ligt, ligt ook jouw voip server er uit. Hoe kunnen klanten jou dan nog bereiken?
Ik wil niet de boeman spelen, maar dit zijn dingen die je je moet bedenken als je van start gaat met dergelijke zaken.