weepee-voip module

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb een sipaccount bij weepee en zou die graag gebruiken via een vast toestel zonder dat de pc moet aanstaan. Ik heb een telefoontoestel. Ik heb de manual overlopen om voip op de bbox2 te activeren, maar ik krijg het niet werkend. Een sipgigaset wil ik ook liefst vermijden omdat het toch niet echt goedkoop is + we al een toestel hebben.

Wat is de allergoedkoopste oplossing om het telefoontoestel aan te sluiten op de bbox en zo te kunnen bellen via voip (+ ontvangen)?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Het eenvoudigste is gewone "ATA" (vb Linksys / Cisco PAP2T).
Een oude 2de handse FritzBox 7050, ingesteld als "IP Client", doet het ook perfect achter een BBox2.
Hier kan je tot 10 SIP accounts instellen + 1 vaste lijn.

Maar normaal moet je het werkend krijgen op een BBox2, mits de goede instellingen (oa VLAN20 uitschakelen, ...)
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 71#p459657
raf1 schreef:Op de website van 3starsnet staat een goede tutorial.
http://www.3starsnet.be/nl/prive/suppor ... reren.html
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LPS
Premium Member
Premium Member

Merci, ik ga eens op zoek naar ATA's, en mss nog eens proberen de bbox2 voip aan de praat te krijgen (evt met hulp in die draad).
Op het eerste zicht zijn ATA's even duur als zo'n Gigaset Voip toestel, niet echt een optie voorlopig. Ik zoek verder.

Of is de http://www.voiplink.com/HandyTone_286_p ... 286-ob.htm ook iets dat beantwoord aan mijn vraag? Waarop moet ik letten, want ik weet niet goed wat vereist is of niet...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat toestelletje van $22.95 in de link die je geeft is in principe voldoende om je analoog toestel aan te hangen en via VoIP te kunnen bellen.
LPS
Premium Member
Premium Member

Nice, de prijs valt dan eigenlijk nog mee.
Stel dat ik voor deze ga: http://webshop.eurosys.be/nl/netwerken/ ... 12-p369831

Nog enkele vragen:
1) Is het dan zo dat ik deze overal kan gebruiken waar een utpaansluiting is, dus overal met mijn 011-nummer bereikbaar kan zijn als het eenmaal ingesteld is?
2) Inkomend via Weepee en uitgaand via betamax is mogelijk?
3) Ik kan via andere webshops alleen gelijkaardige vinden aan 30 + 12€ verzending. Weten jullie ergens een goeie shop waar ik het zou kunnen afhalen (geen verzending betalen) (rond Hasselt) (1 FXS is genoeg)?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

LPS schreef:1) Is het dan zo dat ik deze overal kan gebruiken waar een utpaansluiting is, dus overal met mijn 011-nummer bereikbaar kan zijn als het eenmaal ingesteld is?
In principe Ja (als er Internet op die UTP aansluiting is :wink: )
  • - uitgaand is doorgaans nooit een probleem
    - binenkomend hangt af van de routerinstellingen (UPnP, port-forwarding, ...) van de aansluiting die je gebruikt
LPS schreef:2) Inkomend via Weepee en uitgaand via betamax is mogelijk?
Dit zou kunnen tegenvallen. Bij sommige van die eenvoudige ATA's kan je maar één SIP provider instellen (idem voor de BBox2) .. tenzij je met een externe pbx werkt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LPS
Premium Member
Premium Member

Wow, ik heb de instellingen van in de volgende topic nog eens geprobeerd: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=459926#p459926
En qua inkomende oproepen werkt het in ieder geval al wel, uitgaand nog niet.

Voorlopig ga ik de module nog niet kopen, al lijkt het me wel iets leuk om eens te proberen. In ieder geval al weer wat bijgeleerd, merci allemaal.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”