Belgacom kabels, wat mag ik veranderen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Allen,

Tijdje terug van Telenet naar EDPnet verhuisd. Overdracht ging heel vlot en ik heb zelf de kabels aangesloten. Dit blijkt nu een probleem, aangezien ik steeds op een repair profiel terecht kom. Ik moet dus aan de binnenbekabeling werken, wat ik op zich wel kan begrijpen, aangezien deze heel oud is.

De opstelling ziet er zo uit:

De kabel komt binnen in de kelder:

Afbeelding

Deze gaat dan een meter of twee verder en gaat dan over in zoiets:

Afbeelding

Deze kabel loopt dan een meter of 5 verder over het plafond van de kelder om vervolgens achter een kast uit te komen in de living.

Afbeelding

Er is niet veel "kabel" om mee te werken aan die kant. Ik heb de vernis zo goed en zo kwaad ik kon van het koperpaar verwijderd, maar de resultaten blijven slecht.

Ik heb net van EDPnet te horen gekregen dat ik best de kabel naar boven vervang. Zelf wil ik zelfs zo ver gaan de NTP en de modem in de kelder te zetten. Er ligt namelijk al een UTP kabel naar boven van de Telenet installatie.

Het probleem is echter die (voor my) mysterieuze metalen worst die in de kelder hangt. Die vertrekt effectief in de zwarte buis en gaat precies naadloos over in die kabel met het stoffen lood. Waar mag ik knippen? Is dat van mij of van Belgacom? Uiteraard wil ik de zaak niet erger maken en achteraf het verwijt krijgen dat dit het werk was van de lasser 20 jaar geleden en dat soort zaken...

Tips?

(Het ganse relaas is hier te lezen. Maar daar is het al een paar dagen stil en ik zou dit weekend de schaar er in willen zetten.)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

KaiZas schreef:Het probleem is echter die (voor my) mysterieuze metalen worst die in de kelder hangt.
Persoonlijk zou ik trachten deze voorzichtig te ontmantelen... maar hoe het bij BGC precies zit met wat je zelf mag doen weet ik ook niet.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Alles voor de NTP is van belgacom en dien je dus af te blijven normaliter

PS : die geschilderde buis op de foto rechts samen met de metalen worst , is dat de gasleiding ?
The eternal and true pessimist :D
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Dat is een waterleiding.

Dus wat je zegt is dat ik die worst best niet ontmantel / verwijder? De NTP heb ik echter zelf gezet. Allee, er was er al ene in de living (een oude 5 punts) die ik heb vervangen door de V11.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Geen kat die dat gaat zien hé... wanneer jij "hun" kabel wat korter gaat knippen ...
(eigenlijk is dit een mes dat aan 2 kanten snijdt, bij TN is die kabel van u tot hun aansluitpunt op't straat, als er iets mis is steek je op eigen kosten een nieuwe. Bij BGC is die van hen, en probeer dan maar eens een nieuwe te versieren wanneer hij niet helemaal over is)
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Als 'ie van hun is, wil dat dan niet zeggen dat ZIJ het probleem moeten oplossen met HUN kabel?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat ik alvast zie is dat er precies geen officiele invoer is op de zwarte klemmen van de NTP.
ZIjn precies vrij dikke kabels (elektriciteit oid?)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik ben die toch ook al tegengekomen..jaren 60 kabel met katoen errond ipv plastic..?
@topicstarter : yups, maar voor hen is de kous af met je repairprofiel, ze gaan echt de straat niet openbreken omdat jij je volle snelheid niet haalt.
krisken
userbase crew
userbase crew

Zouden het er zijn met zo katoen rond? Zie het niet echt duidelijk, vandaar.
Mocht het dergelijke kabels zijn : eens terug uithalen, schoonkrabben met een mesje en terug aansluiten kan wonderen doen.

Telefonie = EDPnet + OVH
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Het zijn wel degelijk katoenen kabels hoor en de vernis is er al volledig af voor ze de NTP in gaan.

Ik vraag me gewoon af of het katoen is voor die metalen tube die er zo tussen gezet is. Heb ook al gelezen dat zelfs die laatste 5 meter het VDSL signaal aardig kan verzieken bij gebruik van dat soort ouderwetse kabels. Vandaar dat ik de boel dan wel zo kort mogelijk zou willen houden.

Dat ze voor mij de straat niet gaan openbreken, daar ben ik me van bewust. Maar het gedeelte dat ik wel in de hand heb, zou ik toch op zijn minst kunnen optimaliseren door het te elimineren. Wat mij betreft komt de NTP gewoon rechtstreeks in de kelder.

Maar dan moet ik wel eerst weten of ik voor of achter die tube moet zijn.

Niemand een idee WAT die tube uberhaupt is? Veel meer dan een glorified lusterklem gaat dat toch niet zijn, wel?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

is een soort tussenlas.
kan mogelijk zijn dat je de kabel ervoor van een ander type is, kan ook zijn van niet.

ik zou je aanraden om iig NA de tussenlas pas te knippen, gezien je onmogelijk kan zien welk paar er gelast is,
en of het uberhaupt correct gelast is geweest.
kan namelijk altijd een paarverwisseling zijn geweest of dergelijke. (als je het zelf kan en wil uitzoeken, kan je evenzeer voor de las knippen)

zal bgc ook niet veel van zeggen zolang je hem maar niet aan je buitenmuur afknipt :)
Digital_007
Member
Member
Bedankt: 11 keer

Kan je die metalen mantel verder nog verwijderen van telefoonkabel? Normaal zit daar een soort pek in. Vuil boeltje dus :-)
Zelf zou ik die tussenlas proberen te openen om te kijken welke overgang er gemaakt wordt in deze tussenlas.
Indien mogelijk modem in kelder plaatsen en NTP voor tussenlas installeren.
Kelder mag dan zeker niet vochtig zijn. Misschien werd om deze reden ooit de tussenlas gemaakt om het aansluitpunt ergens op gelijkvloers te kunnen installeren wegens vochtproblemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

KaiZas schreef:Niemand een idee WAT die tube uberhaupt is? Veel meer dan een glorified lusterklem gaat dat toch niet zijn, wel?
Inderdaad een Belgacom tussenlas, een soort lusterklem die dan helemaal omwikkeld is. Het is wel zeer ongebruikelijk zoiets binnen een gebouw te vinden.
Als je nog kabel genoeg hebt voor die worst kan je wel eens proberen om die daar af te knippen, en heel voorzichtig de draden te ontbloten.

In het beste geval heb je 4 draden, waarvan 2 het VDSL2 signaal. Je kan het uitmeten, of gewoon willekeurig 2 draadjes nemen (je hebt 6 mogelijke combinaties :))
Met een gewone analoge telefoon op het juiste paar krijg je een soort "bezettoon". Deze toon gaat na een tijdje over op een soort kies toon. Als je nu 1224 vormt, krijg je een computerstem met de nummer van je lijn.

Als je pech hebt, zitten er meer dan 4 draden in die kabel. Dan is het wat lastiger om het juiste paar te vinden.
En in het slechtste geval onderbreek je de telefoon van de gebuur. Het was namelijk niet ongebruikelijk in de vorige eeuw, om één paar "door te lassen", om een gebuur verderop in de straat van telefoon te voorzien :-D .

[EDIT]
Digital_007 schreef: Kelder mag dan zeker niet vochtig zijn. Misschien werd om deze reden ooit de tussenlas gemaakt om het aansluitpunt ergens op gelijkvloers te kunnen installeren wegens vochtproblemen.
Dit zou inderdaad wel eens de verklaring kunnen zijn. Ik zou dus de modem niet in de kelder zetten, alleen de NTP, en van daaruit over de betsaande UTP kabel naar boven.
En gezien de TS waarschijnlijk géén vaste lijn heeft, is die NTP niet eens nodig: modem direct op de invoer en alles zal werken.

Een repair profiel duidt normaal niet op een slecht stuk kabel, maar op een stub. Het is dus zeer belangrijk dat de TS eerst op zoek gaat en zich er 100% van kan gewissen dat er géén enkele andere aftakking meer bestaat.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Is een storing voor het NTP. Ik zie geen binnenbekabeling hangen aan het NTP, dus is het een probleem voor Belgacom.
Begin er zelf niet aan te kloten want dan heb je kans dat je er zelf voor eventuele kosten moet opdraaien. Gewoon een technieker vragen van Belgacom. Moest het dan toch aan die kabel liggen zal die technieker deze wel inkorten & juist terug aansluiten met een gelsnap. Dit is voor het NTP dus kosten zijn voor Belgacom ivm restauratie intro.
krisken
userbase crew
userbase crew

+1 voor bovenstaande

Heb het juist eens bekeken op mijn laptop en zijn inderdaad katoenen kabels. Op een GSM schermpje was het minder goed te zien. Bovenstaande uitleg klopt volledig : blijf overal af, aangezien het een storing betreft voor de NTP.

Telefonie = EDPnet + OVH
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

volledig mee eens.....

vraagje voor de techniekers hier.... mag een invoerkabel aaneen gezet worden? belgacom heeft bij mij een voorlopig invoerkabel gelegd, deze ligt nu nog open en bloot op gazon/oprit. de oude invoerkabel is afgekoppeld, maar ze hebben er een stuk afgeknipt en deze is nu te kort geworden -- de vraag is nu, mogen ze aan die oude kabel een stuk lassen? of moeten ze die nieuwe onder de grond wegsteken en alles open breken? 't is mij uiteindelijk ook niet volledig duidelijk of het probleem iets te maken had met die invoerkabel (ze hebben zodanig veel geprobeerd dat ze het wellicht zelf ook niet weten). ik denk zelf dat ze zomaar geen las onder de grond mogen steken, want alles staat precies perfect beschreven, ze weten perfect waar ze moeten open breken om de las te vinden, dus ik vrees dat het openbreken zal worden
Laatst gewijzigd door xenne 21 okt 2012, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Inderdaad het is toch gratis waarom liggen prutsen !
krisken
userbase crew
userbase crew

Kan je eventueel eens wat foto's van deze situatie doorsturen oid?

Telefonie = EDPnet + OVH
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag mij af waarom ze geen las zouden mogen leggen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Devilzown schreef:Dit is voor het NTP dus kosten zijn voor Belgacom ivm restauratie intro.
Jullie hebben 100pct gelijk, dit zou voor Belgacom moeten zijn.
Maar gezien de TS bij EDPNet zit, zal het waarschijnlijk niet gemakkelijk zijn om Belgacom te overtuigen een technieker te sturen. De TS heeft zelf geen contract met Belgacom, en werken op een lijn om die "VDSL2-ready" is iets wat EDPNet niet zal zien zitten, want die krijgen gegarandeerd een factuur van Belgacom.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

jackho schreef:Ik vraag mij af waarom ze geen las zouden mogen leggen ?
moet de invoerkabel niet rechtstreeks van de las op het straat naar de ntp lopen? de locaties van de las op straat zijn iig perfect opgenomen zodat ze weten waar ze moeten open breken. in elk geval kan het niet blijven zoals het nu is, met die voorlopige kabel die open en bloot ligt. ik zal dus sowieso nog eens contact moeten opnemen, ik zal dan wel zien wat ze zeggen/doen......
Laatst gewijzigd door xenne 21 okt 2012, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor alle reacties. De actie was reeds geschiedt voor de niet doens binnen kwamen.

Ik heb de tube er tussenuit geknipt en heb momenteel een zuiver signaal komende van de kabel. Vervelende is, op geen enkel paar zit een kiestoon die ik zou kunnen gebruiken om de herevaluatie van de lijn aan te vragen. (Wel een VDSL signaal dus, totaal geen kiestoon te bespeuren. Ook geen bezet toon. De telefoon "klikt" en er blijft enkel ruis over.)

Maar goed, m'n internet bolt. Ik zal nu verder moeten met EDPnet, zij zullen de lijn opnieuw moeten laten testen om me van het repairprofiel af te halen. Als het dan nog niet goed genoeg is, zullen ze Belgacom moeten laten opdraven.

Leuk detail: Volgens VDSL tool scheelt het wel 40 meter, die 5m effectief die eraf zijn gegaan. De binnenkant van de oude kabel was trouwens lood, met daarin 2 paar (4 kabels) gewikkeld in papier (!!)
krisken
userbase crew
userbase crew

Als je geen kiestoon hebt, dan heb je wss syncro op één draad. Je hebt namelijk wel een kiestoon die overgaat naar een soort overbezettoon. Normaal moet je bvb 1923 en 1924 kunnen draaien met jouw telefoon.

Kijk eens of er spanning op de draden die je gebruikt? Zou normaal +/- 50 volt moeten zijn.

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

KaiZas schreef:De binnenkant van de kabel was lood, met daarin 2 paar (4 kabels) gewikkeld in papier (!!)
de goede oude tijd :-D
Deze met papier omwikkelde kabels waren zéér vochtgevoelig, vandaar deze las in de kelder. Zorg ervoor dat je de verbinding terug zéér vochtbestendig afschermt. Water kan namelijk in jouw kabel doorsijpelen tot in de hoofdkabel, en daar heel veel schade aanrichten.

Post ook eens de VDSL2 tool waarden; we zijn benieuwd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Oei oei loden kabels nog :) Die zijn inderdaad al HEEL oud!

Telefonie = EDPnet + OVH
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Na de knip:

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             93932 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        77123 kbps         16158 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           328 m Estimated!
Training margin:       26.2 dB
Attenuation:           11.6 dB

Wat bedoel je precies met syncro op één draad? Heb ik dan toch het verkeerde paar aangesloten? Ik ging er vanuit dat VDSL maar op één paar kon zitten... Het was dan ook van de eerste keer correct.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Kaizas , vooralleer je steen en been zou gaan dreigen bij edpnet zou ik even nadenken en bemerken dat EDPnet toch nergens hun contractuele voorwaarden geschaad heeft ?

Ik bedoel ; je vraagt hen VDSL2 en je krijgt VDSL2 ...

Ok , het kan misschien beter

En BGC zal dit zelf ook wss wel hanteren

Hopelijk heeft je ingreep geholpen en heb je niemand anders gekloot (zie eerdere bemerking met tussenlas )

Modedit : beetje opgekuist
krisken
userbase crew
userbase crew

25/6mbit heb je nu...en dat is een repairprofiel!

Met syncro op één draad bedoel ik dat je syncronisatie hebt, en dat dus één van de draden die je "bundelde" alvast de correcte is. En dat waarschijnlijk de andere draad verkeerd gekoppeld is (dus van een andere paar genomen).

Telefonie = EDPnet + OVH
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Excuseer?

De mensen van EDPnet zijn uiterst behulpzaam en hebben tot dusver goed met me mee gedacht. Ik ben helemaal niet van plan "steen en been" te klagen, laat staan dreigen. (Dreigen met wat, trouwens?) Het verleden en je ingesteldheid. Tjemig zeg.

Als je een probleem hebt met mijn ingesteldheid mag je dat gewoon voor je houden hoor. Het betreft hier een forum en voor zover ik weet is het behoorlijk lastig om mijn gemoedstoestand te polsen uit een geschreven stukje tekst. Protip: ik blijf er redelijk kalm bij. Maar ik doe wel graag het nodige om een verbetering te krijgen. Dat ik steeds op een repair profiel terecht kom wil zeggen dat er iets scheelt. Als er iets scheelt dan moet je daar wat aan doen. Dat heet pro-actief zijn, geloof ik. Ik had al een poos 16/2, nu is het 25/6 en nu is het afwachten wat het wordt na de volgende test.

Ik geef toe dat ik redelijk verrast was door het DLM-roulette ik vind dan ook dat dit wat duidelijker beschreven mag worden door de providers. Maar het zal allemaal wel wat te technisch zijn voor de population at large.

Enfin, terug naar de technische kant. Het heeft dus nut dat ik de overige combinaties afloop tot ik een kiestoon krijg? (Het is niet mogelijk dat er gewoon geen is? Ik had namelijk ook geen kiestoon op de oorspronkelijke kabel, en daar had ik ook alle paren getest in elke combinatie...)
krisken
userbase crew
userbase crew

Het is mogelijk dat je geen kiestoon krijgt, dan is er een kabel in de centrale, rop of kvd niet aangesloten van jouw paar. Of ligt deze in stukken onder de grond.

Telefonie = EDPnet + OVH
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ik zal voor de zekerheid eens alle combinaties proberen. Is niet zoveel moeite.

Edit: Gevonden! Heb nu wel een kiestoon. Enfin, een bezettoon. En ik heb mijn nummer eruit gekregen. En ik heb zo den indruk dat m'n lijnwaarden er ook bijzonder goed op vooruit zijn gegaan:

download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             126932 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        104217 kbps         21835 kbps Estimated!
Line length:           227 m Estimated!
Training margin:       35.7 dB
Attenuation:           7.8 dB
Er is weer 100m af ;)

Het feit dat ik geen kiestoon kon krijgen op de oude bekabeling doet mij vermoeden dat het toch niet zo'n beste tuub was die ze in mijn kelder hebben gehangen na de oorlog.

Edit 2: Zo, lijntest doorlopen.

download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             121052 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        99390 kbps         20824 kbps Estimated!
Line length:           221 m Estimated!
Training margin:       31.5 dB
Attenuation:           6.1 dB
In ieder geval terug op 30/6 en ik heb zo'n vermoeden dat het dit keer wel goed gaat komen.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Van 13.6 dB naar 6.1 dB is wel een serieus verschil, ik wilde dat dat hier ook mogelijk was :)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

KaiZas schreef:Excuseer?

De mensen van EDPnet zijn uiterst behulpzaam en hebben tot dusver goed met me mee gedacht. Ik ben helemaal niet van plan "steen en been" te klagen, laat staan dreigen. (Dreigen met wat, trouwens?) Het verleden en je ingesteldheid. Tjemig zeg.

Als je een probleem hebt met mijn ingesteldheid mag je dat gewoon voor je houden hoor. Het betreft hier een forum en voor zover ik weet is het behoorlijk lastig om mijn gemoedstoestand te polsen uit een geschreven stukje tekst. Protip: ik blijf er redelijk kalm bij. Maar ik doe wel graag het nodige om een verbetering te krijgen. Dat ik steeds op een repair profiel terecht kom wil zeggen dat er iets scheelt. Als er iets scheelt dan moet je daar wat aan doen. Dat heet pro-actief zijn, geloof ik. Ik had al een poos 16/2, nu is het 25/6 en nu is het afwachten wat het wordt na de volgende test.
Volgende duiden althans duidelijk op een vrij correct beeld hoor
KaiZas schreef:Allen,
Overdracht ging heel vlot en ik heb zelf de kabels aangesloten. Dit blijkt nu een probleem, aangezien ik steeds op een repair profiel terecht kom.
(Het ganse relaas is hier te lezen. Maar daar is het al een paar dagen stil en ik zou dit weekend de schaar er in willen zetten.)
KaiZas schreef:Als 'ie van hun is, wil dat dan niet zeggen dat ZIJ het probleem moeten oplossen met HUN kabel?
KaiZas schreef:Veel meer dan een glorified lusterklem gaat dat toch niet zijn, wel?
Zelfs na alle waarschuwingen van niet te doen ging je toch je ding doen , niet ? Het excuus van ze niet gezien te hebben is toch ook vrij soft te noemen mits je op zowel mij als krisken's reacties replied had :p

Moest men zich van zijn meningen op een forum moeten onthouden denk ik dat men beter alle fora ineens dichtdoet :D
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Is goed hoor Adrie, je zal wel gelijk hebben. Ik zal voortaan lijntjes onder mijn woorden zetten in plaats van caps te gebruiken, misschien komt dat wat minder agressief over. Wat me heeft doen besluiten het toch te doen was de reactie van philippe_d, maar ik wilde niet op anderen hun tenen trappen. Dat ik er een buurman mee zonder telefoon zou zetten leek me te kunnen, doch minder waarschijnlijk. Ik woon midden in de stad, aaneensluitende huizen. Het is volgens mij al sinds de middeleeuwen geleden dat hier nog een open ruimte is geweest. Ik peins dat het leggen van de koper in één trek is gebeurd. Komt nog eens bij dat er vroeger, heel lang geleden, een 2e aparte lijn is geweest voor het dakappartement. Het leek me waarschijnlijker dat het hier iets mee te maken heeft gehad.

Je doet in ieder geval je signature eer aan.

Hoe dan ook, eind goed, al goed, niet waar? Mij bespaart het de rompslomp (en de eventuele kosten) van een Belgacom tech aan huis, laat staan het aanslepen kwestie tijd. En het is, zo blijkt, geen rocket science.
krisken
userbase crew
userbase crew

Je staat wel nog steeds op 25/6 wat een repair profiel is voor 30/6mbit en 50/6mbit.
Dus je mag dan wel ns een repair tech verwachten aan jouw deur...

Telefonie = EDPnet + OVH
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Nee, niet meer hoor.

Door jou toedoen heb ik even alle paartjes getest op kiestoon. (Was helemaal niet mogelijk met oude bekabeling.) Heb mijn nummer achterhaald en de lijntest laten uitvoeren. 2 minuten later zat ik terug op 30/6.

download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             121052 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        99390 kbps         20824 kbps Estimated!
Line length:           221 m Estimated!
Training margin:       31.5 dB
Attenuation:           6.1 dB
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad zo , eind goed al goed

Zou zelfs durven gokken dat 50/6 met zo'n cijfers misschien mogenlijk is :)
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Het geeft me goede hoop dit te horen van een echte pessimist :beerchug:
jackho
Elite Poster
Elite Poster

50/6 is zeker mogelijk ik had slechtere waarden en sta nu ok op 50/6 .
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

a3ke schreef:Inderdaad zo , eind goed al goed

Zou zelfs durven gokken dat 50/6 met zo'n cijfers misschien mogenlijk is :)
Misschien mogelijk is? De lijn kan bijna het dubbele aan. :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”