Tijdje terug van Telenet naar EDPnet verhuisd. Overdracht ging heel vlot en ik heb zelf de kabels aangesloten. Dit blijkt nu een probleem, aangezien ik steeds op een repair profiel terecht kom. Ik moet dus aan de binnenbekabeling werken, wat ik op zich wel kan begrijpen, aangezien deze heel oud is.
De opstelling ziet er zo uit:
De kabel komt binnen in de kelder:

Deze gaat dan een meter of twee verder en gaat dan over in zoiets:

Deze kabel loopt dan een meter of 5 verder over het plafond van de kelder om vervolgens achter een kast uit te komen in de living.

Er is niet veel "kabel" om mee te werken aan die kant. Ik heb de vernis zo goed en zo kwaad ik kon van het koperpaar verwijderd, maar de resultaten blijven slecht.
Ik heb net van EDPnet te horen gekregen dat ik best de kabel naar boven vervang. Zelf wil ik zelfs zo ver gaan de NTP en de modem in de kelder te zetten. Er ligt namelijk al een UTP kabel naar boven van de Telenet installatie.
Het probleem is echter die (voor my) mysterieuze metalen worst die in de kelder hangt. Die vertrekt effectief in de zwarte buis en gaat precies naadloos over in die kabel met het stoffen lood. Waar mag ik knippen? Is dat van mij of van Belgacom? Uiteraard wil ik de zaak niet erger maken en achteraf het verwijt krijgen dat dit het werk was van de lasser 20 jaar geleden en dat soort zaken...
Tips?
(Het ganse relaas is hier te lezen. Maar daar is het al een paar dagen stil en ik zou dit weekend de schaar er in willen zetten.)