214 EUR onterecht aangerekende kosten.
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik maak sinds 07/06/2012 gebruik van een Belgacom Pack Start met TV en internet.
Tot mijn verbazing bedroeg mijn eerste factuur EUR 302,90 waarvan EUR 214,00 'eenmalige kosten'.
Ik heb bij astel.be besteld waardoor ik recht had op oa "full installation gratis (€149)".
Als ik kijk op de site van Belgacom omvat dit de volledige installatie + de kosten van de technieker.
Ik heb dit zwart op wit in een bevestigingsmail staan.
Vervolgens was na amper 6 dagen mijn bbox al kapot. De dame van de klantendienst deed een test en zei dat er een technieker MOEST langskomen maar dat dit gratis zou zijn.
Achteraf bleek dan dat ik die bbox gewoon zelf kon inruilen in een Belgacom winkel, en dat had ik ook beter gedaan want voor de 10minuten dat de technieker aanwezig was werd nog eens EUR 85,00 aangerekend!
Spijtig genoeg heb ik geen bewijs van dat de dame mij verzekerde dat deze interventie gratis zou zijn en echt noodzakelijk was.
Ten slotte vind ik het zeer vreemd dat Belgacom mijn abonnement aanrekent van 01/07 - 31/08 terwijl ik pas geactiveerd ben op 07/07. Kennen ze de regel van 3 niet?
Zowel bij Astel als bij Belgacom verzint men excuses dat de komst van de technieker niet bij de gratis installatie zou zitten. Dit is zever, Full Installation is alles inbegrepen. En dat mag wel voor 149€!
Wat kan ik nu nog doen om de factuur te betwisten?
Tot mijn verbazing bedroeg mijn eerste factuur EUR 302,90 waarvan EUR 214,00 'eenmalige kosten'.
Ik heb bij astel.be besteld waardoor ik recht had op oa "full installation gratis (€149)".
Als ik kijk op de site van Belgacom omvat dit de volledige installatie + de kosten van de technieker.
Ik heb dit zwart op wit in een bevestigingsmail staan.
Vervolgens was na amper 6 dagen mijn bbox al kapot. De dame van de klantendienst deed een test en zei dat er een technieker MOEST langskomen maar dat dit gratis zou zijn.
Achteraf bleek dan dat ik die bbox gewoon zelf kon inruilen in een Belgacom winkel, en dat had ik ook beter gedaan want voor de 10minuten dat de technieker aanwezig was werd nog eens EUR 85,00 aangerekend!
Spijtig genoeg heb ik geen bewijs van dat de dame mij verzekerde dat deze interventie gratis zou zijn en echt noodzakelijk was.
Ten slotte vind ik het zeer vreemd dat Belgacom mijn abonnement aanrekent van 01/07 - 31/08 terwijl ik pas geactiveerd ben op 07/07. Kennen ze de regel van 3 niet?
Zowel bij Astel als bij Belgacom verzint men excuses dat de komst van de technieker niet bij de gratis installatie zou zitten. Dit is zever, Full Installation is alles inbegrepen. En dat mag wel voor 149€!
Wat kan ik nu nog doen om de factuur te betwisten?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een technicus is gratis als het probleem aan de belgacomkant ligt (en dus betalend als het probleem ligt aan de kant van de klant zoals malware op de pc, ...)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Je hebt besteld bij astel en zij dragen de verantwoordelijkheid dan ook om hun beloftes waar tegenover je te maken
Alleen wens ik je veel succes want zoals al eerder is gemeld is de bereidwilligheid van atsel om je , na de verkoop , te helpen minimaal
Ze gaan je afwimpelen naar Belgacom
Maar voor belgacom is astel de klant en niet jij , jij bent enkel de eindgebruiker
En zo geraak je er amper uit vrees ik
Nogmaals reden om altijd bij de bron zelf te gaan
Ik ook denk dat , als het probleem opgelost was met de bbox te wisselen , deze kosten op belgacom vallen
Maar van de installatie etc zullen ze niet tussenkomen mits de opdracht ( en hoofdwaarschijnlijk foute bestelling) van Astel kwam ...
Alleen wens ik je veel succes want zoals al eerder is gemeld is de bereidwilligheid van atsel om je , na de verkoop , te helpen minimaal
Ze gaan je afwimpelen naar Belgacom
Maar voor belgacom is astel de klant en niet jij , jij bent enkel de eindgebruiker
En zo geraak je er amper uit vrees ik
Nogmaals reden om altijd bij de bron zelf te gaan
Ik ook denk dat , als het probleem opgelost was met de bbox te wisselen , deze kosten op belgacom vallen
Maar van de installatie etc zullen ze niet tussenkomen mits de opdracht ( en hoofdwaarschijnlijk foute bestelling) van Astel kwam ...
The eternal and true pessimist 

- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Niet direct beginnen bibberen, protesteer gewoon online op e-services de betr. extra kosten. Of bel gewoon naar hun gratis nr. Heb dit in het verleden ook al meegemaakt. En BGC heeft zonder al te veel discussie een creditnota opgesteld. Mocht er toch discussie blijven, open dan een dossier bij de ombudsman voor telecom. Maar zoals gezegd, tracht dit even aan te kaarten bij BGC, men doet m.i. niet echt moeilijk.
(wat natuurlijk niet wil zeggen dat BGC beter wat meer zou trachten om correcte facturen te sturen
(wat natuurlijk niet wil zeggen dat BGC beter wat meer zou trachten om correcte facturen te sturen

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Bedankt voor de reacties, ik zal nog eens proberen alles uit te leggen aan de helpdesk samen met mijn 'bewijzen' van Astel.
De kosten voor de herstelling zijn misschien een discussiepunt maar de rest van de problemen zou ik toch graag van hun kant opgelost zien.
De kosten voor de herstelling zijn misschien een discussiepunt maar de rest van de problemen zou ik toch graag van hun kant opgelost zien.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Toen ik in april ook klant ben geworden bij Belgacom ( vaste lijn , internet overal maxi ) werden mij ook allerhande materiaal en aansluitingskosten aangerekend .
Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk en deze kosten werden onmiddelijk gecrediteerd . Het ging bij mij over een 125 euro .
Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk en deze kosten werden onmiddelijk gecrediteerd . Het ging bij mij over een 125 euro .
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Yep, ik hoor deze praktijken net iets te vaak. Ze steken het op interne communicatiefouten of verkeerd gebruik van hun systeem, maar ik heb steeds meer het gevoel dat het opportunistisch extraatjes verdienen is. Anyway, punt is en blijft natuurlijk dat je je facturen altijd moet nakijken voor je ze betaalt. En zoals gezegd BGC crediteert vlotjes dus de fout wordt wel direct rechtgezet.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Zelfde verhaal hier met telkens zelfde conclusie: Belgacom factureert verwarrend, maar is steeds bereid om je verder te helpen en foutieve kosten te vergoeden.
Zelf meegemaakt:
* technieker komt langs in appartement. Beweert (zonder rond te kijken) dat het gebouw te oud is om telefoonaansluiting te hebben (wat volledig van de pot gerukt is). Belgacom stuurt mij factuur dat technieker onterecht moest langskomen > lang klagen > problem solved
* online bestelling van internet op BG site gaf recht op gratis activatie: kost werd achteraf toch gerekend: 0800... en kwartiertje zeuren en wachten helpt.
* Ik bestel TV bij internetabo en vraag omzetting naar Pack. Volgende drie facturen telkens als aparte kost en niet als pack gerekend. 3-maal lange telefoontjes en telkens opnieuw foutieve bedrag kwijtgescholden
* BG stuurt ongevraagd datastick op en factureert hiervoor. Ik heb bewijs zwart op wit dat ik niet besteld heb. Geven me X dagen om alles naar een BG winkel te brengen. Wanneer ik dat weiger (moest naar buitenland voor werk) dan wilt men dit alsnog factureren (!). Op de helpdesk even gewezen op het feit dat ik een ongevraagd naar mij gestuurd item steeds kosteloos mag houden... (wel alles na 4 weken teruggebracht hoor. Braaf.)
* ...
Eigenlijk heb ik dezelfde verwarring, miscommunicatie,... evenzeer meegemaakt met telenet alleen vond ik de houding veel minder flexibel en kan je alvast niet bellen naar een gratis 0800-nummer.
Zelf meegemaakt:
* technieker komt langs in appartement. Beweert (zonder rond te kijken) dat het gebouw te oud is om telefoonaansluiting te hebben (wat volledig van de pot gerukt is). Belgacom stuurt mij factuur dat technieker onterecht moest langskomen > lang klagen > problem solved
* online bestelling van internet op BG site gaf recht op gratis activatie: kost werd achteraf toch gerekend: 0800... en kwartiertje zeuren en wachten helpt.
* Ik bestel TV bij internetabo en vraag omzetting naar Pack. Volgende drie facturen telkens als aparte kost en niet als pack gerekend. 3-maal lange telefoontjes en telkens opnieuw foutieve bedrag kwijtgescholden
* BG stuurt ongevraagd datastick op en factureert hiervoor. Ik heb bewijs zwart op wit dat ik niet besteld heb. Geven me X dagen om alles naar een BG winkel te brengen. Wanneer ik dat weiger (moest naar buitenland voor werk) dan wilt men dit alsnog factureren (!). Op de helpdesk even gewezen op het feit dat ik een ongevraagd naar mij gestuurd item steeds kosteloos mag houden... (wel alles na 4 weken teruggebracht hoor. Braaf.)
* ...
Eigenlijk heb ik dezelfde verwarring, miscommunicatie,... evenzeer meegemaakt met telenet alleen vond ik de houding veel minder flexibel en kan je alvast niet bellen naar een gratis 0800-nummer.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7446
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
heb je al gebeld naar belgacom.
Want belgacom is heel soepel om te crediteren
Want belgacom is heel soepel om te crediteren
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Hoe ga jij zwart op wit bewijzen dat je iets niet besteld hebt?NielsH schreef:* BG stuurt ongevraagd datastick op en factureert hiervoor. Ik heb bewijs zwart op wit dat ik niet besteld heb. Geven me X dagen om alles naar een BG winkel te brengen. Wanneer ik dat weiger (moest naar buitenland voor werk) dan wilt men dit alsnog factureren (!). Op de helpdesk even gewezen op het feit dat ik een ongevraagd naar mij gestuurd item steeds kosteloos mag houden... (wel alles na 4 weken teruggebracht hoor. Braaf.)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb hier paar weken geleden ook technieker over de vloer gehad, heeft ook enkel maar de bbox vervangen. er is geen kost aangekend zover ik weet/zie... wat ook maar logisch is me dunkt. ze hadden zelf maar moeten voorstellen de bbox te gaan ruilen als mogelijke oplossing. dus die kost van €85 lijkt mij onterecht. bel eens naar 080022800, en daarvoor zal er wel credit nota aangemaakt worden. wat astel betreft, da's een andere paar mouwen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Fout, fout fout. Jij mag geluk hebben dat de technieker die modem niet heeft aangerekend, maar het is tegen de richtlijnen van belgacom. Belgacom is enkel verantwoordelijk tot en met het eerste aansluitpunt (NTP), alles daarachter is de verantwoordelijkheid van de klant, inclusief alle CPE zoals modem, decoder, telefoon en bekabeling.xenne schreef:ik heb hier paar weken geleden ook technieker over de vloer gehad, heeft ook enkel maar de bbox vervangen. er is geen kost aangekend zover ik weet/zie... wat ook maar logisch is me dunkt. ze hadden zelf maar moeten voorstellen de bbox te gaan ruilen als mogelijke oplossing. dus die kost van €85 lijkt mij onterecht. bel eens naar 080022800, en daarvoor zal er wel credit nota aangemaakt worden. wat astel betreft, da's een andere paar mouwen
De technieker had u €85 moeten aanrekenen voor zijn komst. En dat de helpdesk u had moeten adviseren om met de modem naar de winkel te gaan staat volledig los van hetgeen de technieker moet doen.
$0.02
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
In theorie mag je dan we gelijk hebben, in praktijk zou ik die 85 euro nooit betalen, de klantendienst maakt immers de fout van mij geen omruilnummer te geven om andere modem te halen. Ik weet dat ze deze kost dan durven aanrekenen, maar ik raad iedereen aan dat niet te betalen, en ik heb nog geen weet van iemand die geen credit nota heeft bekomen in zo een geval
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Wat de klantendienst wel of niet doet kan mij geen fluit schelen.
Het gaat mij er om dat de technieker volledig in zjin recht is als hij die €85 aanrekent. Hij kan onmogelijk nagaan wat de helpdesk allemaal tegen de klant heeft gezegd. De klant kan hem uiteindelijk zoveel wijs maken als ze willen.
Het is dan aan de klantendienst om dat achteraf terug recht te zetten.
Het gaat mij er om dat de technieker volledig in zjin recht is als hij die €85 aanrekent. Hij kan onmogelijk nagaan wat de helpdesk allemaal tegen de klant heeft gezegd. De klant kan hem uiteindelijk zoveel wijs maken als ze willen.
Het is dan aan de klantendienst om dat achteraf terug recht te zetten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Proximus
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste noblemo,
Indien je probleem ondertussen nog niet opgelost is, dan kan je me via een privébericht je klantgegevens bezorgen. (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.).
Dan zal ik je zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Indien je probleem ondertussen nog niet opgelost is, dan kan je me via een privébericht je klantgegevens bezorgen. (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.).
Dan zal ik je zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Euh... volgens mij is het aan Belgacom om te bewijzen dat hij iets besteld heeft en niet aan NielsH om te bewijzen dat hij iets NIET besteld heeft. Het moet niet gekker worden.Trojan schreef:Hoe ga jij zwart op wit bewijzen dat je iets niet besteld hebt?NielsH schreef:* BG stuurt ongevraagd datastick op en factureert hiervoor. Ik heb bewijs zwart op wit dat ik niet besteld heb. Geven me X dagen om alles naar een BG winkel te brengen. Wanneer ik dat weiger (moest naar buitenland voor werk) dan wilt men dit alsnog factureren (!). Op de helpdesk even gewezen op het feit dat ik een ongevraagd naar mij gestuurd item steeds kosteloos mag houden... (wel alles na 4 weken teruggebracht hoor. Braaf.)
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dat is net mijn punt.Jack Daniels schreef:Euh... volgens mij is het aan Belgacom om te bewijzen dat hij iets besteld heeft en niet aan NielsH om te bewijzen dat hij iets NIET besteld heeft. Het moet niet gekker worden.Trojan schreef:Hoe ga jij zwart op wit bewijzen dat je iets niet besteld hebt?NielsH schreef:* BG stuurt ongevraagd datastick op en factureert hiervoor. Ik heb bewijs zwart op wit dat ik niet besteld heb. Geven me X dagen om alles naar een BG winkel te brengen. Wanneer ik dat weiger (moest naar buitenland voor werk) dan wilt men dit alsnog factureren (!). Op de helpdesk even gewezen op het feit dat ik een ongevraagd naar mij gestuurd item steeds kosteloos mag houden... (wel alles na 4 weken teruggebracht hoor. Braaf.)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Alle problemen zijn opgelost.
Ik heb de klantendienst nog eens gebeld maar daar stuurden ze me door naar Astel ivm de installatiekosten.
Bij Astel werd ik dan weer doorgestuurd naar Belgacom etc...
Heb dan gisteravond in de e-services mijn factuur betwist en vanmorgen was alles in orde.

Ik heb de klantendienst nog eens gebeld maar daar stuurden ze me door naar Astel ivm de installatiekosten.
Bij Astel werd ik dan weer doorgestuurd naar Belgacom etc...
Heb dan gisteravond in de e-services mijn factuur betwist en vanmorgen was alles in orde.
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Inderdaad.. Bij de Astel promo zat ook de 'eerste maand aan -50%' inbegrepen, ik ben benieuwd of ik daar nog iets van zal zien.
Maar ik ben al content dat alles zonder kosten in orde gebracht is.
Maar ik ben al content dat alles zonder kosten in orde gebracht is.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
@Trojan
Wat die datastick betreft: ja, ik kon dat bewijzen. Bestelling was online gedaan en je kon daar aangeven of je ook een datastick wilde (voor 45euro, dacht ik). Op het einde van de rit kreeg je een overzicht van al je bestelde (welk abo enz) en niet bestelde (niet aangevinkte opties, die datastick dus) items. Ik kon het dus perfect zwart op wit bewijzen...
Wat die datastick betreft: ja, ik kon dat bewijzen. Bestelling was online gedaan en je kon daar aangeven of je ook een datastick wilde (voor 45euro, dacht ik). Op het einde van de rit kreeg je een overzicht van al je bestelde (welk abo enz) en niet bestelde (niet aangevinkte opties, die datastick dus) items. Ik kon het dus perfect zwart op wit bewijzen...
-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat denk ik niet. Belgacom factureert Astel niet, maar de eindgebruiker. Deze is dus de klant, en niet Astel.a3ke schreef:Maar voor belgacom is astel de klant en niet jij , jij bent enkel de eindgebruiker ...
Astel is hier gewoon een agent ...
Waarom zou Belgacom de dupe zijn? Zij werken samen met Astel, dus tussen hen om het "uit te vechten" toch ...a3ke schreef:En wie is weer de dupe van de praktijken van Astel , Belgacom
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Maar Astel staat niet in loondienst van Belgacom dus draait Belgacom niet op voor fouten gemaakt door Astel , de partij die de bestelling plaatst op commissie
Vaak met onhoorbare bonussen en "interne" kortingen per produkt en optie etc
Dingen die de "eindgebruiker" dan achteraf niet wil (zoals nu hier ook weer)
Dus blijft Belgacom de dupe daar deze , onterrecht in vele gevallen , gestes doet naar de uiteindelijke klant EN dubbel de dupe daar Astel de bonussen en commisies toch blijft binnenrijven voor "valse" bestellingen dan ?
Nee ik blijf erbij , reseller is en blijft met redene opletten ! Vele zijn echt niet in het voordeel van de eindgebruiker
Vaak met onhoorbare bonussen en "interne" kortingen per produkt en optie etc
Dingen die de "eindgebruiker" dan achteraf niet wil (zoals nu hier ook weer)
Dus blijft Belgacom de dupe daar deze , onterrecht in vele gevallen , gestes doet naar de uiteindelijke klant EN dubbel de dupe daar Astel de bonussen en commisies toch blijft binnenrijven voor "valse" bestellingen dan ?
Nee ik blijf erbij , reseller is en blijft met redene opletten ! Vele zijn echt niet in het voordeel van de eindgebruiker
The eternal and true pessimist 

-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Je lijkt precies medelijden te hebben met Belgacom? Belgacom heeft toch uit vrije wil gekozen om in zee te gaan met Astel? Indien ze zich "gedupeerd" zouden voelen zouden ze al lang het contract met Astel verbroken hebben.a3ke schreef:Dus blijft Belgacom de dupe daar deze , onterrecht in vele gevallen , gestes doet naar de uiteindelijke klant EN dubbel de dupe daar Astel de bonussen en commisies toch blijft binnenrijven voor "valse" bestellingen dan ?
De voordelen voor Belgacom zijn blijkbaar groter dan enkele nadelen ....
Maar ik ben akkoord, waarom een reseller gebruiken als je veel beter rechtstreeks kan gaan ...
Ik zou daarom Belgacom niet de dupe noemen (maar eerder de klant) !
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6992
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
Misschien net via Astel omdat je daar grotere kortingen krijgt en meer gratis enzoverder. Belgacom kent het toch toe omdat het een reseller is, en zelf gaan ze je die voorwaarden niet geven.
Belgacom heeft ervoor gekozen om met Astel in zee te gaan en wat er in dat contract staat, daar hebben u en ik het raden naar. Maar we hoeven het ons ook niet aan te trekken.
J.
Belgacom heeft ervoor gekozen om met Astel in zee te gaan en wat er in dat contract staat, daar hebben u en ik het raden naar. Maar we hoeven het ons ook niet aan te trekken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
In zulke contracten haalt uiteindelijk BGC er meer voordeel uit dan nadeel
Maar in essentie blijft BGC de dupe van oneerlijke transacties (zoals deze van de TS)
De TS staat natuurlijk , als laatste op de laddersport , met de miserie
Maar Astel wint eraan en verliest in jou opzicht dan nooit iets mits ze nooit iets kunnen fout doen ? (terwijl als ze de juiste bestelling hadden doorgegeven er inderdaad niets mis was gegaan maar hadden ze ook minder commissie/bonus)
En moet BGC de fout van Astel dan maar rechtzetten zodat de TS , de eindgebruiker zijn gelijk zou krijgen
Dan ben ik vrij zeker dat BGC de dupe van dit alles mag genoemd worden hoor philippe
Maar in essentie blijft BGC de dupe van oneerlijke transacties (zoals deze van de TS)
De TS staat natuurlijk , als laatste op de laddersport , met de miserie
Maar Astel wint eraan en verliest in jou opzicht dan nooit iets mits ze nooit iets kunnen fout doen ? (terwijl als ze de juiste bestelling hadden doorgegeven er inderdaad niets mis was gegaan maar hadden ze ook minder commissie/bonus)
En moet BGC de fout van Astel dan maar rechtzetten zodat de TS , de eindgebruiker zijn gelijk zou krijgen
Dan ben ik vrij zeker dat BGC de dupe van dit alles mag genoemd worden hoor philippe
The eternal and true pessimist 

-
- ISP Staff
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Alles na de NTP is normaal gezien voor de klant. Behalve voor de bbox, die huur je zogezegd.
De technieker heeft een forfait aangerekend.
De technieker heeft een forfait aangerekend.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
nogtans bij de nieuwe facturatie regels is het:
binnen 14 dagen na instal tech ALTIJD gratis tenzij duidelijke fout van klant
indien na 14 dagen bij het omruilen van toestellen enkel verplaatsing aanrekenen
nu uiteindelijk hangt het van de tech af, er wordt op grote willekeur gefactureerd
ikzelf factureer bijna nooit bij het vervangen van bgc modems omdat de klantendienst eerst zelf zou moeten zeggen om de toestellen te ruilen en dat doen ze niet
dus ik ben van meening dat de klant daar niks aan kan doen
binnen 14 dagen na instal tech ALTIJD gratis tenzij duidelijke fout van klant
indien na 14 dagen bij het omruilen van toestellen enkel verplaatsing aanrekenen
nu uiteindelijk hangt het van de tech af, er wordt op grote willekeur gefactureerd
ikzelf factureer bijna nooit bij het vervangen van bgc modems omdat de klantendienst eerst zelf zou moeten zeggen om de toestellen te ruilen en dat doen ze niet
dus ik ben van meening dat de klant daar niks aan kan doen