Internet down op 21/7
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Damn, een familielid merkt vandaag op dat zijn Scarlet Internet ADSL plots plat ligt. Natuurlijk is de klantendienst vandaag niet bereikbaar. Zijn er hier enige vrijwilligers die toevallig dit weekend al eens kunnen kijken of het iets met de lijn te maken heeft? If not, so be it, moeten ze maar maandag bellen...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Pro Member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 2 keer
modem eens herstarten? Branden alle lichtjes die nodig zijn zoals DSL ?
Er zijn geen storingen gemeld op de status page, dus zal een alleenstaand geval zijn.
Er zijn geen storingen gemeld op de status page, dus zal een alleenstaand geval zijn.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Nee maar ondertussen weet ik al iets meer:
- klant heeft 2 weken geleden telefoon gehad voor upgrade naar Scarlet VDSL+TV etc. Hoewel de klant niet echt het idee had hiermee akkoord gegaan te zijn stuurde Scarlet hierna een bestelbevestiging.
- klant heeft dit direct terug opgezegd en gevraagd alles te laten zoals het was, dus ADSL No Limit.
- Scarlet heeft dit bevestigd.
-> echter dat vandaag plots sync weggevallen is mogelijk niet toevallig... misschien een fout in hun systeem tussen de geannuleerde bestelling en hetgeen er al actief stond... hebben er het raden naar :/
- klant heeft 2 weken geleden telefoon gehad voor upgrade naar Scarlet VDSL+TV etc. Hoewel de klant niet echt het idee had hiermee akkoord gegaan te zijn stuurde Scarlet hierna een bestelbevestiging.
- klant heeft dit direct terug opgezegd en gevraagd alles te laten zoals het was, dus ADSL No Limit.
- Scarlet heeft dit bevestigd.
-> echter dat vandaag plots sync weggevallen is mogelijk niet toevallig... misschien een fout in hun systeem tussen de geannuleerde bestelling en hetgeen er al actief stond... hebben er het raden naar :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Maak eens een foto van de modem zelf (de lichtjes)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ondertussen weet ik meer:
Met lijn en modem is niets mis, maar men krijgt plots een authentication failure (paswoord zou incorrect zijn). Met mijn skynet account werkt alles perfect. Paswoord reset op mijn.scarlet.be lost niets op, paswoord is ook niet gewijzigd en producten zijn actief dus het moet een fout zijn bij Scarlet (en mogelijk te maken met het gerommel met de afgezegde aanvraag) :/
Met lijn en modem is niets mis, maar men krijgt plots een authentication failure (paswoord zou incorrect zijn). Met mijn skynet account werkt alles perfect. Paswoord reset op mijn.scarlet.be lost niets op, paswoord is ook niet gewijzigd en producten zijn actief dus het moet een fout zijn bij Scarlet (en mogelijk te maken met het gerommel met de afgezegde aanvraag) :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Een migratie van adsl naar vdsl2 (al dan niet gevraagd) zal nooit op een zondag gebeuren.
Ben niet zeker maar volgens mij wijzigt je scarlet wachtwoord niet van een migratie van adsl naar vdsl2.
Ben niet zeker maar volgens mij wijzigt je scarlet wachtwoord niet van een migratie van adsl naar vdsl2.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wat zegt je scarlet klantenpagina?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Nee tuurlijk niet, dit is iets wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt. De account van die persoon werkt nog perfect op mijn.scarlet.be. De producten staan daar allemaal actief en aan de modem is niet geraakt geweest. Toch krijgen we in de logs een authentication failure. Ik heb dan even mijn BGC account ingegeven en alles werkte direct. Terug de scarlet ingegeven en weer authentication failure... paswoord reset op mijn.scarlet.be helpt niets. Ik vrees dat dit een uitdaging gaat worden voor de technische dienst (en vooral voor de klant) :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Check eens of in de PPPoE settings "BSD" en "Deflate" beiden op 'Allow' staan, anders krijg je ook failures.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Goeie tip, zal dat eens nakijken. Maar gezien het altijd zo gewerkt heeft (speedtouch met standaard instellingen) zou het me toch verwonderen dat dat nu plots de reden zou zijn. En met mijn skynet account werkt het wel probleemloos.... Persoon heeft naar de klantendienst gebeld en die gingen het eens nakijken. Ondertussen zonder reden al drie dagen plat...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Angezien jou BGC login wel werkt wil zeggen dat de switching via belgacom gebeurt en dus niet via Scarlet.
Dus ook logish dat je die fout krijgt.
Je kan het NA of telefoon nummer via pm even doorsturen. Dan kan ik eens kijken of ik iets meer kan vinden voor jou
Dus ook logish dat je die fout krijgt.
Je kan het NA of telefoon nummer via pm even doorsturen. Dan kan ik eens kijken of ik iets meer kan vinden voor jou
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Hmmm dat heeft altijd gewerkt hoor, want in het verleden heb ik dit ook getest. Trouwens met m'n voormalige dommel account ging dit ook zo?
Ps heb je pm gestuurd met adres van de aansluiting. Thx alvast.
Ps heb je pm gestuurd met adres van de aansluiting. Thx alvast.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme