nieuwe galaxy mini2 in gebruik genomen
hallo,
ben nieuw hier en mischien staat er hier al een onderwerp van(sorry daarvoor)en heb al mijn eerste ontgoocheling meegemaakt die ge als nieuwe klant nooit moogt verwachten.eerst en vooral zijn we van telenet overgeschakeld met alles op en aan naar belgacom-proximus(dit zijn 2 digitale tv's,vaste lijn en internet,bij proximus 2 gsm,s 15euro belwaarde per stuk en met behoud nummer)eerste wat we wel hadden voorzien,de 2 gsm's;boete van telenet wegens overlopen (160maal2) 320 euro.nu volgt al een grote ontgoocheling van proximus met een rekening en dit al na 2 dagen met die nieuwe gsm galaxy aangesloten te hebben van 65 euro mobiel internet of 11u05 min dataverbruik(zit nu al aan +-100 euro,alles samen). terwijl ik dit niet gevraagd heb.kreeg een sms dat ik al mijn mobiel internet verbruik opgemaakt had en ik moest bellen naar 6000 voor het vermijden van een hogere factuur???daar zei een madameken dat ik iets verkeerd geactiveerd had terwijl ik nergens om gevraagd heb(heb hier internet op mijn computer) en gewoon mijn simkaart er heb ingestoken en hem ingesteld heb.is dit de gewone gang van zaken om nieuwe klanten dingen te laten betalen die ze niet willen of moet die nieuwe gsm zo terug betaald worden?madameken zei wel dat er een criditnota zou van gamaakt worden en ik deze factuur eerst zal moeten betalen.pfff,heb gezegd dat ik dat niet betaal!wat denken jullie hiervan?
ben nieuw hier en mischien staat er hier al een onderwerp van(sorry daarvoor)en heb al mijn eerste ontgoocheling meegemaakt die ge als nieuwe klant nooit moogt verwachten.eerst en vooral zijn we van telenet overgeschakeld met alles op en aan naar belgacom-proximus(dit zijn 2 digitale tv's,vaste lijn en internet,bij proximus 2 gsm,s 15euro belwaarde per stuk en met behoud nummer)eerste wat we wel hadden voorzien,de 2 gsm's;boete van telenet wegens overlopen (160maal2) 320 euro.nu volgt al een grote ontgoocheling van proximus met een rekening en dit al na 2 dagen met die nieuwe gsm galaxy aangesloten te hebben van 65 euro mobiel internet of 11u05 min dataverbruik(zit nu al aan +-100 euro,alles samen). terwijl ik dit niet gevraagd heb.kreeg een sms dat ik al mijn mobiel internet verbruik opgemaakt had en ik moest bellen naar 6000 voor het vermijden van een hogere factuur???daar zei een madameken dat ik iets verkeerd geactiveerd had terwijl ik nergens om gevraagd heb(heb hier internet op mijn computer) en gewoon mijn simkaart er heb ingestoken en hem ingesteld heb.is dit de gewone gang van zaken om nieuwe klanten dingen te laten betalen die ze niet willen of moet die nieuwe gsm zo terug betaald worden?madameken zei wel dat er een criditnota zou van gamaakt worden en ik deze factuur eerst zal moeten betalen.pfff,heb gezegd dat ik dat niet betaal!wat denken jullie hiervan?
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Als je gebruik maakt van het mobiel internet op jouw smartphone (denk maar aan simpelweg e-mailverkeer, surfen, applicaties,..) dan wordt is dat toch niet meer dan normaal dat het aangerekend wordt? Je schakelt best het mobiel dataverkeer uit op jouw toestel en/of verwijdert de APN van proximus in jouw instellingen zodat het toestel geen verbinding meer kan maken met het netwerk en dus louter op WiFi zal werken (ik ken het toestel niet maar vermoed dat dit toch aan boord is).
Wanneer het toestel niet langer verbinding met het internet maakt via het netwerk van Proximus dan zal je daar dan ook geen kosten voor hebben. Je kan natuurlijk wel kijken om een dataoptie te activeren al denk ik niet dat dat een wens is als ik kijk naar jouw post.
Voortaan dus zeker even controleren of je weldegelijk verbinding maakt via WiFi en mobiel internet uit staat zodat het toestel zelf niet continu zal controleren op nieuwe e-mail en allerlei.
Wanneer het toestel niet langer verbinding met het internet maakt via het netwerk van Proximus dan zal je daar dan ook geen kosten voor hebben. Je kan natuurlijk wel kijken om een dataoptie te activeren al denk ik niet dat dat een wens is als ik kijk naar jouw post.
Voortaan dus zeker even controleren of je weldegelijk verbinding maakt via WiFi en mobiel internet uit staat zodat het toestel zelf niet continu zal controleren op nieuwe e-mail en allerlei.
oké sirward,maar ik moest dat totaal allemaal niet hebben,en de gsm is geleverd met taxipost,dus uitleg...vergeet het,en in het boekje staat geen uitleg over rekeningen,dus heb gewoon die nieuwe simkaart van proximus in die gsm gestoken en klaar was kees.en die doet dat dan normaal uit zijn eigen maar naar het internet zoeken en verbruik aanrekenen,terwijl je niet eens op het internet bent geweest.amai straffe toeren,waarom geen "wilt u verder gaan" of "wilt u stoppen" verwittiging?nee,ze sturen een sms'ke als uw rekening al goed opgelopen is en ge al aan het einde van het eerste verbruik zit.btw,heb ondertussen al russisch geleerd ook want voor je het weet zit je in die taal.dus heb een goed lesje geleerd en had beter bij telenet gebleven met mijn oud bakje.maar ja,alles kan,niets moet!en nog iets,ik moet hier 65 euro betalen voor 11u05 min.op dat mobiel internet terwijl ik maar rond de 50 euro moet betalen voor 2 digitale tv's,een vaste telefoonlijn en INTERNET voor een ganse maand.nee,ik ben erg ontgoocheld op deze manier,en als ik ergens nog verder lees ben ik niet alleen in deze situatie.
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Pataver,
Het is zoals sirWard eerder gezegd heeft. Tevens is het toestel dat u in gebruik heeft een smartphone en deze toestellen staan automatisch ingesteld om een verbinding te kunnen maken met internet.
Wij,als Proximus, begrijpen dat niet elke klant dit gevraagd heeft en dat toestellen ook automatisch updates kunnen uitvoeren. Indien u mij via een privé bericht uw oproepnummer bezorgt kan ik de nodig stappen doen, hiermee bedoel ik eventueel een blokkering plaatsen en uw factuur opvolgen,indien nodig een credit nota opstellen.
Indien u nog verdere vragen heeft aarzel dan niet en neem contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Het is zoals sirWard eerder gezegd heeft. Tevens is het toestel dat u in gebruik heeft een smartphone en deze toestellen staan automatisch ingesteld om een verbinding te kunnen maken met internet.
Wij,als Proximus, begrijpen dat niet elke klant dit gevraagd heeft en dat toestellen ook automatisch updates kunnen uitvoeren. Indien u mij via een privé bericht uw oproepnummer bezorgt kan ik de nodig stappen doen, hiermee bedoel ik eventueel een blokkering plaatsen en uw factuur opvolgen,indien nodig een credit nota opstellen.
Indien u nog verdere vragen heeft aarzel dan niet en neem contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Een smartphone is nu immers gemaakt om overal en altijd op internet te kunnen. Indien je niet over een geschikt data-abo beschikt, lopen de kosten snel op. Is niet de fout van Proximus dat het toestel ingesteld staat waarvoor het dient (en dus continu de dataverbinding openhoudt).pataver schreef:daar zei een madameken dat ik iets verkeerd geactiveerd had terwijl ik nergens om gevraagd heb(heb hier internet op mijn computer) en gewoon mijn simkaart er heb ingestoken en hem ingesteld heb.is dit de gewone gang van zaken om nieuwe klanten dingen te laten betalen die ze niet willen
Vind het altijd grappig dat velen een smartphone willen van een paar 100 EUR, maar ze moeten er geen data-abo bij hebben, omdat ze dat toch niet gebruiken (lees: te duur vinden) ... Waarom koop je dan een smartphone? Als het enkel is om te bellen en sms'en, ben je nog altijd beter af met een dumbphone, zoals ik (hiervan gaat de batterij tenminste lang mee).
Als ik op internet wil, pak ik wel mijn laptop (al dan niet met datasim) en kan ik op een deftig scherm kijken...
jorisx,die smartphone kreeg je er gratis bij als je veranderde van uw oude provider naar proximus(alléé 1 euro)dus dat was mooi meegenomen alleen moet ge er leren mee omgaan en dat leggen ze niet uit!snap je het nu!
@eva bedankt,de blokkering is al gebeurt.hoe kan ik je best privé bereiken?
@eva bedankt,de blokkering is al gebeurt.hoe kan ik je best privé bereiken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Op het 'PB' knopje onder haar naam klikken...
En welk type Proximus abbo (of prepaid) heb je dan specifiek in je pack? Als er geen gratis MB in je pakket zitten, vind ik het eerlijk gezegd niet netjes van Belgacom dat ze er niet op zijn minst een waarschuwing bij geven dat dataverkeer (buiten je bundel) veel geld kost en je zeggen hoe je dit kan vermijden. Die smartphone zal inderdaad automatisch verbinding maken met internet. Mensen die dit dus niet verwachten zitten na een tijd met de gebakken peren. Nu vraag ik me langs de andere kant wel af hoe het mogelijk is dat je (schijnbaar) zonder het te beseffen 65 MB hebt kunnen downloaden?
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd en jammer dat iedereen hier zo een beetje uit de hoogte doet van : "haha, n00b! Ge moest het maar weten hè!". Zoals de OP aangeeft heeft hij hier niet om gevraagd.
En welk type Proximus abbo (of prepaid) heb je dan specifiek in je pack? Als er geen gratis MB in je pakket zitten, vind ik het eerlijk gezegd niet netjes van Belgacom dat ze er niet op zijn minst een waarschuwing bij geven dat dataverkeer (buiten je bundel) veel geld kost en je zeggen hoe je dit kan vermijden. Die smartphone zal inderdaad automatisch verbinding maken met internet. Mensen die dit dus niet verwachten zitten na een tijd met de gebakken peren. Nu vraag ik me langs de andere kant wel af hoe het mogelijk is dat je (schijnbaar) zonder het te beseffen 65 MB hebt kunnen downloaden?
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd en jammer dat iedereen hier zo een beetje uit de hoogte doet van : "haha, n00b! Ge moest het maar weten hè!". Zoals de OP aangeeft heeft hij hier niet om gevraagd.
Laatst gewijzigd door Maglor 19 jul 2012, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
zoals gezegd zijn we met alles overgestapt naar belgacom-proximus,de 2 gsm's waren bij telenet walk en talk20 waar we een boete van overlopen gekregen hebben van 320 euro en waarvan de vertegenwoordig(er)(ster) van belgacom ons heeft gezegd dat we daar een deel van terug krijgen via aftrek van de factuur binnen 2-3 maanden,de bundel dat we hebben is belgacom met digitaal tv,internet en vaste lijn.van proximus is 2 gsm's met elk 15 euro abonnement belwaarde.daarbij kregen we die smartphone gratis bovenop en dat is het verhaal hier nu.btw,het zal op die 65 euro nu niet op aan komen voor die 11u05 verbruik die we niet gehad hebben,maar waarom stelden ze ons dan geen mobiel internet op gsm voor met de gewone prijs???het is raar maar waar!!!Maglor schreef:Op het 'PB' knopje onder haar naam klikken...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
dus in uw logica moet de klant bij alles wat men koopt of krijgt alles meekrijgen van informatie en hoe ze ermee moete werken ?pataver schreef:jorisx,die smartphone kreeg je er gratis bij als je veranderde van uw oude provider naar proximus(alléé 1 euro)dus dat was mooi meegenomen alleen moet ge er leren mee omgaan en dat leggen ze niet uit!snap je het nu!
dan vrees ik dat je in lalala land leeft of bepaalde medicaties niet optijd of genoeg neemt hoor
voor mij is dit gewoon de zoveelste dta denkt ermee weg te geraken om zijn mobiele data niet te hoeven betalen zolang ie maar hard genoeg roept
of dacht je nu echt dat al die dingen magisch en gratis gebeurden zo zomaar onderweg die mails en al die dingen die je toen opzocht en afspeelde ??
The eternal and true pessimist 

[mod=Post verborgen door moderator.
reden: persoonlijke aanvallen worden hier niet geduld]@a3ke,onozel manneken,in mijn logica moet niks,heb hier ne computer hé om mails te versturen,hoe zou ik hier anders opgeraken,en onderweg op die 2 dagen zal ik veel moeten zoeken hebben hé via gsm,man man,k'denk dat gij aan den drank en de pillen zit!
....[/mod]
reden: persoonlijke aanvallen worden hier niet geduld]@a3ke,onozel manneken,in mijn logica moet niks,heb hier ne computer hé om mails te versturen,hoe zou ik hier anders opgeraken,en onderweg op die 2 dagen zal ik veel moeten zoeken hebben hé via gsm,man man,k'denk dat gij aan den drank en de pillen zit!

....[/mod]
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
ik treed a3ke hier volledig bij.
volgens mij hoeft BGC hier helemaal niets te crediteren.
1) je moest die gsm niet nemen (je krijgt em aan 1 euro, maar het is geen verplichting)
2) als je iets krijgt of koopt, ben je normaalgezien op zijn minst lichtjes geinformeerd over hetgene dat je in je pollen krijgt.
voor een smartphone wil dat zeggen: standaard doet ie internet, want daar dient dat ding voor (nee, het dient niet meer om te bellen)
3) wedden dat je het meegeleverde boekje niet gelezen hebt? daar staat steeds in dat je moet opletten voor data, en indien je de data van zo'n ding laat aanstaan, je ofwel een abbo voor data moet hebben, ofwel de rekening zal zien doortikken.
4) in je pack zit normaal een datasim in waarmee je kan surfen & sms'en op een gsm: voor al wat die van de winkel wist, was dat hetgene dat je ermee ging doen (en die 2 gewone abbo's in andere telefoons)
uitleg werkt in 2 richtingen: als jij niet kan zeggen wat de bedoeling is van iets dat je aankoopt, dan kan je niet verwachten dat je de uitleg krijgt die daarbij hoort
en 5) het is heel eenvoudig belgacom hier de grote boze wolf te noemen, maarehm... steek daar een simkaartje van telenet, mobistar, of base in...
en je hebt het evenzeer vlaggen
user error is niet langer beperkt tot het PEBCAK fenomeen, maar tegenwoordig evenzeer aanwezig als PEBUAP (hmm, dat klinkt niet... problem exists between user and phone... iemand een betere hiervoor?
)
dus: gewoon eigen fout - en hopelijk lesje geleerd
(les zijnde: blijf weg van dingen dat je niet begrijpt *en* niet de tijd wil insteken om te leren met het boekje, of stel de juiste vragen, of betaal - je hebt zelfs keuze welke les je hieruit wil leren)
volgens mij hoeft BGC hier helemaal niets te crediteren.
1) je moest die gsm niet nemen (je krijgt em aan 1 euro, maar het is geen verplichting)
2) als je iets krijgt of koopt, ben je normaalgezien op zijn minst lichtjes geinformeerd over hetgene dat je in je pollen krijgt.
voor een smartphone wil dat zeggen: standaard doet ie internet, want daar dient dat ding voor (nee, het dient niet meer om te bellen)
3) wedden dat je het meegeleverde boekje niet gelezen hebt? daar staat steeds in dat je moet opletten voor data, en indien je de data van zo'n ding laat aanstaan, je ofwel een abbo voor data moet hebben, ofwel de rekening zal zien doortikken.
4) in je pack zit normaal een datasim in waarmee je kan surfen & sms'en op een gsm: voor al wat die van de winkel wist, was dat hetgene dat je ermee ging doen (en die 2 gewone abbo's in andere telefoons)
uitleg werkt in 2 richtingen: als jij niet kan zeggen wat de bedoeling is van iets dat je aankoopt, dan kan je niet verwachten dat je de uitleg krijgt die daarbij hoort
en 5) het is heel eenvoudig belgacom hier de grote boze wolf te noemen, maarehm... steek daar een simkaartje van telenet, mobistar, of base in...
en je hebt het evenzeer vlaggen
user error is niet langer beperkt tot het PEBCAK fenomeen, maar tegenwoordig evenzeer aanwezig als PEBUAP (hmm, dat klinkt niet... problem exists between user and phone... iemand een betere hiervoor?

dus: gewoon eigen fout - en hopelijk lesje geleerd
(les zijnde: blijf weg van dingen dat je niet begrijpt *en* niet de tijd wil insteken om te leren met het boekje, of stel de juiste vragen, of betaal - je hebt zelfs keuze welke les je hieruit wil leren)
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Raar dat je een opgelopen boete bij telenet terug krijgt van belgacom. Kan dus niet he. Je had eigenlijk moeten wachten met overstappen als de nieuwe telecomwet in voege treed. Begin Oktober dus.Zoals gezegd zijn we met alles overgestapt naar belgacom-proximus,de 2 gsm's waren bij telenet walk en talk20 waar we een boete van overlopen gekregen hebben van 320 euro en waarvan de vertegenwoordig(er)(ster) van belgacom ons heeft gezegd dat we daar een deel van terug krijgen via aftrek van de factuur binnen 2-3 maanden,
Het is de gewone prijs voor mobiel internet. BLijkbaar inbegrepen in je abonnement. Normaal zijn dit zaken die je meegedeeld zijn. Mogelijk heb je erover gezien.de bundel dat we hebben is belgacom met digitaal tv,internet en vaste lijn.van proximus is 2 gsm's met elk 15 euro abonnement belwaarde.daarbij kregen we die smartphone gratis bovenop en dat is het verhaal hier nu.btw,het zal op die 65 euro nu niet op aan komen voor die 11u05 verbruik die we niet gehad hebben,maar waarom stelden ze ons dan geen mobiel internet op gsm voor met de gewone prijs???het is raar maar waar!!!
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat je voor twee GSM's inderdaad twee nieuwe GSM abonnementen aangaat, en maar 1 GSM voor 1 euro krijgt. Normaal kost een GSM 1 Euro als je deze aangaat met een abonement. Ik concludeer hieruit dat je twee verschillende formules hebt.
- Splitter
- Elite Poster
mailracer: nee, dat van 1 gsm klopt 
is (was?) een belgacom actie: bij intekenen op nieuw pack, krijg je een gsm aan 1 euro.
voorlopers van die actie waren de wii aan 1 euro en de samsung tv aan 1 euro.

is (was?) een belgacom actie: bij intekenen op nieuw pack, krijg je een gsm aan 1 euro.
voorlopers van die actie waren de wii aan 1 euro en de samsung tv aan 1 euro.
- mailracer
- Elite Poster
splitter, Die smartphone kwam dan eigenlijk bij het pack met internet en TV. Als het zo inderdaad is verlopen, dan staat de GSM los van het GSM abonnement, en is het de verantwoordelijkheid van de koper om hem juist te gebruiken. Het is overigens een gekend probleem met smartphones die redelijk wat internetverkeer genereren in fabrieksmodus.
- Splitter
- Elite Poster
dat is dus idd wat ik bedoel 
en nouja, "probleem"...
het is fabrieksmodus voor een reden: het eerste wat je met een smartphone (of eender welk ander technologisch snufje, trouwens) "moet" doen,
is het instellen naar jou zinnen.
in dit geval zou dat dus hebben ingehouden "data uitschakelen".
het is een beetje zoals in de winter, bij het eerste vriezen, beslissen om in het midden van een rivier te gaan schaatsen.
heel leuk, heel spannend, maar als je met je voeten door het ijs heen gaat, moet je ook niet roepen dat het water koud is:
je hebt er nu eenmaal zelf voor gekozen om gezond verstand en waarschuwingen te negeren, dus je krijgt je verdiende loon.
soms denk ik dat het beter is dat alle bedrijven eens een jaartje stoppen met crediteren,
uiteindelijk zullen de mensen dan misschien eerst even beginnen nadenken vooraleer schuld te plaatsen bij een ander,
en te eisen dat zij de fouten van de mensen zelf maar oplossen.

en nouja, "probleem"...
het is fabrieksmodus voor een reden: het eerste wat je met een smartphone (of eender welk ander technologisch snufje, trouwens) "moet" doen,
is het instellen naar jou zinnen.
in dit geval zou dat dus hebben ingehouden "data uitschakelen".
het is een beetje zoals in de winter, bij het eerste vriezen, beslissen om in het midden van een rivier te gaan schaatsen.
heel leuk, heel spannend, maar als je met je voeten door het ijs heen gaat, moet je ook niet roepen dat het water koud is:
je hebt er nu eenmaal zelf voor gekozen om gezond verstand en waarschuwingen te negeren, dus je krijgt je verdiende loon.
soms denk ik dat het beter is dat alle bedrijven eens een jaartje stoppen met crediteren,
uiteindelijk zullen de mensen dan misschien eerst even beginnen nadenken vooraleer schuld te plaatsen bij een ander,
en te eisen dat zij de fouten van de mensen zelf maar oplossen.
- mailracer
- Elite Poster
voor velen is de fabrieksmodus de enige juiste instelling uit onwettendheid. Data uitschakelen is de eerste stap die je doet, of geen data-abonnement nemen en enkel de wifi-mogelijkheden gebruiken.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een smartphone zonder internetfunctionaliteiten is gewoon een ... phone?
Waarom in godsnaam kies je voor een smartphone als je het internet dat erbij hoort niet wil gebruiken? Als je geen nood hebt aan e-mail, surfen, apps, blablala neem dan een simpele dumbass telefoon waarmee je enkel kan bellen en smsen? Per telefoon ben je er vanaf voor €25 maximaal (heb er zelfs al gezien van €20 en minder).
Ik hoop dat je niet terugbelt naar de klantendienst om te klagen dat je nieuwe telefoon je elektriciteitsrekening doet stijgen als hij aan het opladen is
Waarom in godsnaam kies je voor een smartphone als je het internet dat erbij hoort niet wil gebruiken? Als je geen nood hebt aan e-mail, surfen, apps, blablala neem dan een simpele dumbass telefoon waarmee je enkel kan bellen en smsen? Per telefoon ben je er vanaf voor €25 maximaal (heb er zelfs al gezien van €20 en minder).
Ik hoop dat je niet terugbelt naar de klantendienst om te klagen dat je nieuwe telefoon je elektriciteitsrekening doet stijgen als hij aan het opladen is

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Ik kan pataver toch wel ergens volgen.
Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
Beter zou zijn dat de provider een waarschuwing toont met de optie om mobiel internet al dan niet te activeren en een duidelijke vermelding van de kosten ipv. die settings te pushen en automatisch te activeren.
Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
Beter zou zijn dat de provider een waarschuwing toont met de optie om mobiel internet al dan niet te activeren en een duidelijke vermelding van de kosten ipv. die settings te pushen en automatisch te activeren.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb eergisteren ook de Mini2 van Belgacom ontvangen.
Bij het instellen van het toestel komt er een waarschuwing dat datakosten over het mobiel internet hoog kunnen oplopen. Samsung verwijst dan naar de provider voor meer info.
Anderzijds zijn internetconnecties aanrekenen op basis van tijd ipv volume volgens mij achterhaald. Zo'n smartphone zit inderdaad constant te checken. mijn vrouw had nog geen MB verbruik op een dag, als stand-by met auto-sync aan, is dat zeer redelijk.
@pataver: als je op het aan-knopje aan de zijkant drukt, heb je de optie 'data-verbindingen uitschakelen'. Daarmee maak je van je smartphone een gewone phone.
Bij het instellen van het toestel komt er een waarschuwing dat datakosten over het mobiel internet hoog kunnen oplopen. Samsung verwijst dan naar de provider voor meer info.
Anderzijds zijn internetconnecties aanrekenen op basis van tijd ipv volume volgens mij achterhaald. Zo'n smartphone zit inderdaad constant te checken. mijn vrouw had nog geen MB verbruik op een dag, als stand-by met auto-sync aan, is dat zeer redelijk.
@pataver: als je op het aan-knopje aan de zijkant drukt, heb je de optie 'data-verbindingen uitschakelen'. Daarmee maak je van je smartphone een gewone phone.
- krisken
- userbase crew
RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
Telefonie = EDPnet + OVH
jongen toch had juist die nieuwe galaxy eens gebruikt en getest,laten liggen en ja ik heb prijs,maar is dat uw probleem?nee toch;heb een fout gemaakt met die samsung omdat ik al gans mijn leven een nokia gsm gebruik,nu door die omschakeling van telenet naar belgacom hebben we ineens een smartphone die we totaal niet nodig hadden maar erbij kregen.btw,vertegenwoordigster is hier bij ons thuis geweest na een telefoontje van belgacom om het eens te mogen vergelijken van prijs-kwaliteit.bedoeling was met de gsm's bij telenet te blijven omdat we pas het derde jaar waren ingegaan op dat walk en talk 20 abo- en met de rest over te schakelen naar belgacom.dus hebben we ons laten ompraten om alles over te laten aan belgacom-proximus.btw,wi-fi zie ik wel zitten omdat ons kleindochter eind augustus bevalt en we dan op vakantie zijn in frankrijk en de dochter hier komt logeren(om voor ons beestjes te zorgen) en hier computer heeft.snap je het nu?krisken schreef:Een smartphone zonder internetfunctionaliteiten is gewoon een ... phone?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Krisken, ik heb het over het initieel opstarten van de telefoon wanneer je er een nieuwe simkaart insteekt. Trouwens ik heb hier een Samsung Galaxy Mini 2 liggen en in de RTFM staat dit niet uitgelegd zenne.krisken schreef:RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
Internet: EDPNet VDSL
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
dan moet ge hier ook niet van uw oren komen maken en de schuld op Proximus trachten te schuiven hépataver schreef:jongen toch had juist die nieuwe galaxy eens gebruikt en getest,laten liggen en ja ik heb prijs,maar is dat uw probleem?nee toch;
- krisken
- userbase crew
Ga mij toch eens bezig houden met die handleiding te lezen één van de komende dagen. Kan mij niet voorstellen dat je geen waarschuwing via het toestel of via de handleiding...VOiD schreef:Krisken, ik heb het over het initieel opstarten van de telefoon wanneer je er een nieuwe simkaart insteekt. Trouwens ik heb hier een Samsung Galaxy Mini 2 liggen en in de RTFM staat dit niet uitgelegd zenne.krisken schreef:RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
Telefonie = EDPnet + OVH
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Voor mijn data en batterij te optimaliseren gebruik ik "juice defender". Sinds ik dit in gebruik heb gaat men batterij een pak langer mee en zit hij niet continu online vanalles te checken. Misschien ook en aanrader 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- sirWard
- Erelid
Ik moet bekennen dat ik nog niet vaak een Samsung in mijn handen heb gehad, maar wanneer ik mijn HTC's de eerste keer -of na een fabrieksreset- opnieuw inschakelde, dan kreeg ik keurig een wizard voorgeschoteld die mij onder andere de vraag stelde of ik (continu) gebruik wenste te maken van synchronisatie over mobiel internet en dergelijke meer.
Lijkt me sterk dat die wizard, die voor zover ik weet overigens op alle Android-toestellen aanwezig is, niet aanwezig is op Samsungs?
Lijkt me sterk dat die wizard, die voor zover ik weet overigens op alle Android-toestellen aanwezig is, niet aanwezig is op Samsungs?
heb er hier de handleiding eens bijgehaald,
VERBINDING MAKEN MET INTERNET
u kunt draadloos verbinding maken met internet via wi-fi-functie of mobiele netwerkverbindingen.open de webtoepassing en blader door webpagina's.u kunt webpagina's die u vaak gebruikt als favoriet instellen en verschillende webopties gebruiken.
**er worden mogelijk extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van internet en het downloaden van media.RAADPLEEG UW PROVIDER VOOR MEER INFORMATIE.
btw,als ge e-mail wil versturen en ontvangen moet ge uw e-mail adres ook instellen,wat ik ook niet gedaan heb.
voila dat was het.
VERBINDING MAKEN MET INTERNET
u kunt draadloos verbinding maken met internet via wi-fi-functie of mobiele netwerkverbindingen.open de webtoepassing en blader door webpagina's.u kunt webpagina's die u vaak gebruikt als favoriet instellen en verschillende webopties gebruiken.
**er worden mogelijk extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van internet en het downloaden van media.RAADPLEEG UW PROVIDER VOOR MEER INFORMATIE.
btw,als ge e-mail wil versturen en ontvangen moet ge uw e-mail adres ook instellen,wat ik ook niet gedaan heb.
voila dat was het.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Eigenlijk doet het er ook weinig toe. Topic starter moet eva nu contacteren en hopen op een tegemoetkoming. Kous af.
[
Post made via mobile device ]
[

- krisken
- userbase crew
Juist een Galaxy Mini 2 uit de doos gehaald en nieuw opgestart : je krijgt netjes de vraag of je netwerkverbindingen wil inschakelen voor alle functionaliteiten van jouw gsm te kunnen gebruiken. Daaronder : LET OP : jouw telefoonprovider kan extra kosten aanrekenen voor het gebruik van deze netwerkverbindingen. Contacteer jouw telefoonprovider voor meer informatie.
Dus...'t komt er wel degelijk op
Telefonie = EDPnet + OVH
- sirWard
- Erelid
Zoals ik dacht dus, nu ik hoop vooral dat de topicstarter hier een les uit leert. Dat hij de schuld zo nodig op zijn provider lijkt te steken..
[
[

niets van aantrekken krisken,de rekening zal betaald worden bij proximus en ga de nodige stappen doen volgende week om terug naar telenet te keren,komt dan op geen 300 euro meer op aan!stom van mij dat we wilden veranderen.btw,ik zat van in het begin ineens in de russische taal,en printed in china is ook zo typisch belgisch hé.(achterzijde gebruiksaanwijzing).t'is maar dat ge dat ook weet hé!krisken schreef:Juist een Galaxy Mini 2 uit de doos gehaald en nieuw opgestart : je krijgt netjes de vraag of je netwerkverbindingen wil inschakelen voor alle functionaliteiten van jouw gsm te kunnen gebruiken. Daaronder : LET OP : jouw telefoonprovider kan extra kosten aanrekenen voor het gebruik van deze netwerkverbindingen. Contacteer jouw telefoonprovider voor meer informatie.
Laatst gewijzigd door pataver 21 jul 2012, 14:59, in totaal 2 gewijzigd.
van achter uw computer is het gemakkelijk om te antwoorden hé!sirWard schreef:Zoals ik dacht dus, nu ik hoop vooral dat de topicstarter hier een les uit leert. Dat hij de schuld zo nodig op zijn provider lijkt te steken..
[Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Tja, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Aan je verhaal te horen dacht ik dat BGC hier wel een steek had laten vallen, maar als de waarschuwing zo klaar en duidelijk op het scherm (!) - en dus niet enkel ergens in een boekje - komt te staan, dan kan je enkel concluderen dat het je eigen fout is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
@maglor,ik ben die discussie hier nu wel kotsbeu en ga er mee stoppen,ge moogt allemaal gelijk hebben maar het is idd mijn fout en heb hier alles al gezegd en ga nu stoppen met deze vergelijken van dat wel en dat niet.met telenet was alles hier oké en nooit problemen mee gehad.met belgacom zijn we één maand bezig en ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.alles van telenet ligt hier nog en het zal rap gedaan zijn met belgacom!
- sirWard
- Erelid
Moest je een Telenet SIM in dat toestel gestoken hebben dan had je net dezelfde ervaring gehad op uw factuur hoor. Fouten maken is menselijk, leer er uit in plaats van op een kinderachtige manier de mensen die je proberen te helpen je frustraties op uit te werken.. 
EDIT: ohja lees eerst even de voorwaarden voor je een opzegbrief schrijft, of Belgacom stuurt wéér zo'n "foute" hoge factuur..
[

EDIT: ohja lees eerst even de voorwaarden voor je een opzegbrief schrijft, of Belgacom stuurt wéér zo'n "foute" hoge factuur..
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Dat is het eerste zinnige dat ik je hier zie schrijven...pataver schreef:ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.
PS Hoofdletters en correct gebruik van interpunctie kunnen je verhaal ook duidelijker maken.
sirward,ik had hier van telenet een windows phone(allegro) gekregen na het derde jaar en heb ook op het internet gezeten met die phone,nooit ontgoocheld geweest van telenet en nooit een rekening van gehad zoals op deze manier omdat het allemaal in de prijs zat en telenet u duidelijk maakte wat ge kon en mocht doen,nu zijn we overgeschakeld en het is niet meer dan miserie.ik zeg niet dat ik nu geen fouten gemaakt heb,maar na zoveel jaren telenet en nu één maand belgacom,;moet ik zeggen dat ik een domme mens ben!
van een domme mens gezegd zeker hé!eternum schreef:Dat is het eerste zinnige dat ik je hier zie schrijven...pataver schreef:ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.
PS Hoofdletters en correct gebruik van interpunctie kunnen je verhaal ook duidelijker maken.
ge moet er niet van wakker liggen manneken,ben nog nen echten belg en moet mijn facturen hier zelf betalen,voor degene die op hotel mogen en daar internet hebben moeten we allemaal betalen.sirWard schreef:Moest je een Telenet SIM in dat toestel gestoken hebben dan had je net dezelfde ervaring gehad op uw factuur hoor. Fouten maken is menselijk, leer er uit in plaats van op een kinderachtige manier de mensen die je proberen te helpen je frustraties op uit te werken..
[Post made via mobile device ]

Laatst gewijzigd door pataver 21 jul 2012, 18:38, in totaal 2 gewijzigd.