nieuwe galaxy mini2 in gebruik genomen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

hallo,
ben nieuw hier en mischien staat er hier al een onderwerp van(sorry daarvoor)en heb al mijn eerste ontgoocheling meegemaakt die ge als nieuwe klant nooit moogt verwachten.eerst en vooral zijn we van telenet overgeschakeld met alles op en aan naar belgacom-proximus(dit zijn 2 digitale tv's,vaste lijn en internet,bij proximus 2 gsm,s 15euro belwaarde per stuk en met behoud nummer)eerste wat we wel hadden voorzien,de 2 gsm's;boete van telenet wegens overlopen (160maal2) 320 euro.nu volgt al een grote ontgoocheling van proximus met een rekening en dit al na 2 dagen met die nieuwe gsm galaxy aangesloten te hebben van 65 euro mobiel internet of 11u05 min dataverbruik(zit nu al aan +-100 euro,alles samen). terwijl ik dit niet gevraagd heb.kreeg een sms dat ik al mijn mobiel internet verbruik opgemaakt had en ik moest bellen naar 6000 voor het vermijden van een hogere factuur???daar zei een madameken dat ik iets verkeerd geactiveerd had terwijl ik nergens om gevraagd heb(heb hier internet op mijn computer) en gewoon mijn simkaart er heb ingestoken en hem ingesteld heb.is dit de gewone gang van zaken om nieuwe klanten dingen te laten betalen die ze niet willen of moet die nieuwe gsm zo terug betaald worden?madameken zei wel dat er een criditnota zou van gamaakt worden en ik deze factuur eerst zal moeten betalen.pfff,heb gezegd dat ik dat niet betaal!wat denken jullie hiervan?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Als je gebruik maakt van het mobiel internet op jouw smartphone (denk maar aan simpelweg e-mailverkeer, surfen, applicaties,..) dan wordt is dat toch niet meer dan normaal dat het aangerekend wordt? Je schakelt best het mobiel dataverkeer uit op jouw toestel en/of verwijdert de APN van proximus in jouw instellingen zodat het toestel geen verbinding meer kan maken met het netwerk en dus louter op WiFi zal werken (ik ken het toestel niet maar vermoed dat dit toch aan boord is).

Wanneer het toestel niet langer verbinding met het internet maakt via het netwerk van Proximus dan zal je daar dan ook geen kosten voor hebben. Je kan natuurlijk wel kijken om een dataoptie te activeren al denk ik niet dat dat een wens is als ik kijk naar jouw post.

Voortaan dus zeker even controleren of je weldegelijk verbinding maakt via WiFi en mobiel internet uit staat zodat het toestel zelf niet continu zal controleren op nieuwe e-mail en allerlei.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

oké sirward,maar ik moest dat totaal allemaal niet hebben,en de gsm is geleverd met taxipost,dus uitleg...vergeet het,en in het boekje staat geen uitleg over rekeningen,dus heb gewoon die nieuwe simkaart van proximus in die gsm gestoken en klaar was kees.en die doet dat dan normaal uit zijn eigen maar naar het internet zoeken en verbruik aanrekenen,terwijl je niet eens op het internet bent geweest.amai straffe toeren,waarom geen "wilt u verder gaan" of "wilt u stoppen" verwittiging?nee,ze sturen een sms'ke als uw rekening al goed opgelopen is en ge al aan het einde van het eerste verbruik zit.btw,heb ondertussen al russisch geleerd ook want voor je het weet zit je in die taal.dus heb een goed lesje geleerd en had beter bij telenet gebleven met mijn oud bakje.maar ja,alles kan,niets moet!en nog iets,ik moet hier 65 euro betalen voor 11u05 min.op dat mobiel internet terwijl ik maar rond de 50 euro moet betalen voor 2 digitale tv's,een vaste telefoonlijn en INTERNET voor een ganse maand.nee,ik ben erg ontgoocheld op deze manier,en als ik ergens nog verder lees ben ik niet alleen in deze situatie.
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Pataver,

Het is zoals sirWard eerder gezegd heeft. Tevens is het toestel dat u in gebruik heeft een smartphone en deze toestellen staan automatisch ingesteld om een verbinding te kunnen maken met internet.
Wij,als Proximus, begrijpen dat niet elke klant dit gevraagd heeft en dat toestellen ook automatisch updates kunnen uitvoeren. Indien u mij via een privé bericht uw oproepnummer bezorgt kan ik de nodig stappen doen, hiermee bedoel ik eventueel een blokkering plaatsen en uw factuur opvolgen,indien nodig een credit nota opstellen.

Indien u nog verdere vragen heeft aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

pataver schreef:daar zei een madameken dat ik iets verkeerd geactiveerd had terwijl ik nergens om gevraagd heb(heb hier internet op mijn computer) en gewoon mijn simkaart er heb ingestoken en hem ingesteld heb.is dit de gewone gang van zaken om nieuwe klanten dingen te laten betalen die ze niet willen
Een smartphone is nu immers gemaakt om overal en altijd op internet te kunnen. Indien je niet over een geschikt data-abo beschikt, lopen de kosten snel op. Is niet de fout van Proximus dat het toestel ingesteld staat waarvoor het dient (en dus continu de dataverbinding openhoudt).

Vind het altijd grappig dat velen een smartphone willen van een paar 100 EUR, maar ze moeten er geen data-abo bij hebben, omdat ze dat toch niet gebruiken (lees: te duur vinden) ... Waarom koop je dan een smartphone? Als het enkel is om te bellen en sms'en, ben je nog altijd beter af met een dumbphone, zoals ik (hiervan gaat de batterij tenminste lang mee).
Als ik op internet wil, pak ik wel mijn laptop (al dan niet met datasim) en kan ik op een deftig scherm kijken...
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

jorisx,die smartphone kreeg je er gratis bij als je veranderde van uw oude provider naar proximus(alléé 1 euro)dus dat was mooi meegenomen alleen moet ge er leren mee omgaan en dat leggen ze niet uit!snap je het nu!
@eva bedankt,de blokkering is al gebeurt.hoe kan ik je best privé bereiken?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Op het 'PB' knopje onder haar naam klikken...

En welk type Proximus abbo (of prepaid) heb je dan specifiek in je pack? Als er geen gratis MB in je pakket zitten, vind ik het eerlijk gezegd niet netjes van Belgacom dat ze er niet op zijn minst een waarschuwing bij geven dat dataverkeer (buiten je bundel) veel geld kost en je zeggen hoe je dit kan vermijden. Die smartphone zal inderdaad automatisch verbinding maken met internet. Mensen die dit dus niet verwachten zitten na een tijd met de gebakken peren. Nu vraag ik me langs de andere kant wel af hoe het mogelijk is dat je (schijnbaar) zonder het te beseffen 65 MB hebt kunnen downloaden?

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd en jammer dat iedereen hier zo een beetje uit de hoogte doet van : "haha, n00b! Ge moest het maar weten hè!". Zoals de OP aangeeft heeft hij hier niet om gevraagd.
Laatst gewijzigd door Maglor 19 jul 2012, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

Maglor schreef:Op het 'PB' knopje onder haar naam klikken...

En welk type Proximus abbo (of prepaid) heb je dan specifiek in je pack? Als er geen gratis MB in je pakket zitten, vind ik het eerlijk gezegd niet netjes van Belgacom dat ze er niet op zijn minst een waarschuwing bij geven dat dataverkeer (buiten je bundel) veel geld kost en je zeggen hoe je dit kan vermijden. Die smartphone zal inderdaad automatisch verbinding maken met internet. Mensen die dit dus niet verwachten zitten na een tijd met de gebakken peren. Nu vraag ik me langs de andere kant wel af hoe het mogelijk is dat je (schijnbaar) zonder het te beseffen 65 MB hebt kunnen downloaden?

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd en jammer dat iedereen hier zo een beetje uit de hoogte doet van : "haha, n00b! Ge moest het maar weten hè!". Zoals de OP aangeeft heeft hij hier niet om gevraagd.
zoals gezegd zijn we met alles overgestapt naar belgacom-proximus,de 2 gsm's waren bij telenet walk en talk20 waar we een boete van overlopen gekregen hebben van 320 euro en waarvan de vertegenwoordig(er)(ster) van belgacom ons heeft gezegd dat we daar een deel van terug krijgen via aftrek van de factuur binnen 2-3 maanden,de bundel dat we hebben is belgacom met digitaal tv,internet en vaste lijn.van proximus is 2 gsm's met elk 15 euro abonnement belwaarde.daarbij kregen we die smartphone gratis bovenop en dat is het verhaal hier nu.btw,het zal op die 65 euro nu niet op aan komen voor die 11u05 verbruik die we niet gehad hebben,maar waarom stelden ze ons dan geen mobiel internet op gsm voor met de gewone prijs???het is raar maar waar!!!
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

pataver schreef:jorisx,die smartphone kreeg je er gratis bij als je veranderde van uw oude provider naar proximus(alléé 1 euro)dus dat was mooi meegenomen alleen moet ge er leren mee omgaan en dat leggen ze niet uit!snap je het nu!
dus in uw logica moet de klant bij alles wat men koopt of krijgt alles meekrijgen van informatie en hoe ze ermee moete werken ?

dan vrees ik dat je in lalala land leeft of bepaalde medicaties niet optijd of genoeg neemt hoor

voor mij is dit gewoon de zoveelste dta denkt ermee weg te geraken om zijn mobiele data niet te hoeven betalen zolang ie maar hard genoeg roept

of dacht je nu echt dat al die dingen magisch en gratis gebeurden zo zomaar onderweg die mails en al die dingen die je toen opzocht en afspeelde ??
The eternal and true pessimist :D
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

[mod=Post verborgen door moderator.
reden: persoonlijke aanvallen worden hier niet geduld]@a3ke,onozel manneken,in mijn logica moet niks,heb hier ne computer hé om mails te versturen,hoe zou ik hier anders opgeraken,en onderweg op die 2 dagen zal ik veel moeten zoeken hebben hé via gsm,man man,k'denk dat gij aan den drank en de pillen zit! :lol:

....[/mod]
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

ik treed a3ke hier volledig bij.
volgens mij hoeft BGC hier helemaal niets te crediteren.

1) je moest die gsm niet nemen (je krijgt em aan 1 euro, maar het is geen verplichting)

2) als je iets krijgt of koopt, ben je normaalgezien op zijn minst lichtjes geinformeerd over hetgene dat je in je pollen krijgt.
voor een smartphone wil dat zeggen: standaard doet ie internet, want daar dient dat ding voor (nee, het dient niet meer om te bellen)

3) wedden dat je het meegeleverde boekje niet gelezen hebt? daar staat steeds in dat je moet opletten voor data, en indien je de data van zo'n ding laat aanstaan, je ofwel een abbo voor data moet hebben, ofwel de rekening zal zien doortikken.

4) in je pack zit normaal een datasim in waarmee je kan surfen & sms'en op een gsm: voor al wat die van de winkel wist, was dat hetgene dat je ermee ging doen (en die 2 gewone abbo's in andere telefoons)
uitleg werkt in 2 richtingen: als jij niet kan zeggen wat de bedoeling is van iets dat je aankoopt, dan kan je niet verwachten dat je de uitleg krijgt die daarbij hoort

en 5) het is heel eenvoudig belgacom hier de grote boze wolf te noemen, maarehm... steek daar een simkaartje van telenet, mobistar, of base in...
en je hebt het evenzeer vlaggen

user error is niet langer beperkt tot het PEBCAK fenomeen, maar tegenwoordig evenzeer aanwezig als PEBUAP (hmm, dat klinkt niet... problem exists between user and phone... iemand een betere hiervoor? :) )

dus: gewoon eigen fout - en hopelijk lesje geleerd
(les zijnde: blijf weg van dingen dat je niet begrijpt *en* niet de tijd wil insteken om te leren met het boekje, of stel de juiste vragen, of betaal - je hebt zelfs keuze welke les je hieruit wil leren)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zoals gezegd zijn we met alles overgestapt naar belgacom-proximus,de 2 gsm's waren bij telenet walk en talk20 waar we een boete van overlopen gekregen hebben van 320 euro en waarvan de vertegenwoordig(er)(ster) van belgacom ons heeft gezegd dat we daar een deel van terug krijgen via aftrek van de factuur binnen 2-3 maanden,
Raar dat je een opgelopen boete bij telenet terug krijgt van belgacom. Kan dus niet he. Je had eigenlijk moeten wachten met overstappen als de nieuwe telecomwet in voege treed. Begin Oktober dus.
de bundel dat we hebben is belgacom met digitaal tv,internet en vaste lijn.van proximus is 2 gsm's met elk 15 euro abonnement belwaarde.daarbij kregen we die smartphone gratis bovenop en dat is het verhaal hier nu.btw,het zal op die 65 euro nu niet op aan komen voor die 11u05 verbruik die we niet gehad hebben,maar waarom stelden ze ons dan geen mobiel internet op gsm voor met de gewone prijs???het is raar maar waar!!!
Het is de gewone prijs voor mobiel internet. BLijkbaar inbegrepen in je abonnement. Normaal zijn dit zaken die je meegedeeld zijn. Mogelijk heb je erover gezien.

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat je voor twee GSM's inderdaad twee nieuwe GSM abonnementen aangaat, en maar 1 GSM voor 1 euro krijgt. Normaal kost een GSM 1 Euro als je deze aangaat met een abonement. Ik concludeer hieruit dat je twee verschillende formules hebt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

mailracer: nee, dat van 1 gsm klopt ;)
is (was?) een belgacom actie: bij intekenen op nieuw pack, krijg je een gsm aan 1 euro.
voorlopers van die actie waren de wii aan 1 euro en de samsung tv aan 1 euro.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

splitter, Die smartphone kwam dan eigenlijk bij het pack met internet en TV. Als het zo inderdaad is verlopen, dan staat de GSM los van het GSM abonnement, en is het de verantwoordelijkheid van de koper om hem juist te gebruiken. Het is overigens een gekend probleem met smartphones die redelijk wat internetverkeer genereren in fabrieksmodus.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

dat is dus idd wat ik bedoel :)

en nouja, "probleem"...
het is fabrieksmodus voor een reden: het eerste wat je met een smartphone (of eender welk ander technologisch snufje, trouwens) "moet" doen,
is het instellen naar jou zinnen.

in dit geval zou dat dus hebben ingehouden "data uitschakelen".

het is een beetje zoals in de winter, bij het eerste vriezen, beslissen om in het midden van een rivier te gaan schaatsen.
heel leuk, heel spannend, maar als je met je voeten door het ijs heen gaat, moet je ook niet roepen dat het water koud is:
je hebt er nu eenmaal zelf voor gekozen om gezond verstand en waarschuwingen te negeren, dus je krijgt je verdiende loon.

soms denk ik dat het beter is dat alle bedrijven eens een jaartje stoppen met crediteren,
uiteindelijk zullen de mensen dan misschien eerst even beginnen nadenken vooraleer schuld te plaatsen bij een ander,
en te eisen dat zij de fouten van de mensen zelf maar oplossen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

voor velen is de fabrieksmodus de enige juiste instelling uit onwettendheid. Data uitschakelen is de eerste stap die je doet, of geen data-abonnement nemen en enkel de wifi-mogelijkheden gebruiken.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een smartphone zonder internetfunctionaliteiten is gewoon een ... phone?
Waarom in godsnaam kies je voor een smartphone als je het internet dat erbij hoort niet wil gebruiken? Als je geen nood hebt aan e-mail, surfen, apps, blablala neem dan een simpele dumbass telefoon waarmee je enkel kan bellen en smsen? Per telefoon ben je er vanaf voor €25 maximaal (heb er zelfs al gezien van €20 en minder).

Ik hoop dat je niet terugbelt naar de klantendienst om te klagen dat je nieuwe telefoon je elektriciteitsrekening doet stijgen als hij aan het opladen is ;-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15165
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Oppassen, je kan met een smartphone ook perfect met wifi alles doen, dus zonder data abo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Ik kan pataver toch wel ergens volgen.

Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.

Beter zou zijn dat de provider een waarschuwing toont met de optie om mobiel internet al dan niet te activeren en een duidelijke vermelding van de kosten ipv. die settings te pushen en automatisch te activeren.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2430
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb eergisteren ook de Mini2 van Belgacom ontvangen.
Bij het instellen van het toestel komt er een waarschuwing dat datakosten over het mobiel internet hoog kunnen oplopen. Samsung verwijst dan naar de provider voor meer info.
Anderzijds zijn internetconnecties aanrekenen op basis van tijd ipv volume volgens mij achterhaald. Zo'n smartphone zit inderdaad constant te checken. mijn vrouw had nog geen MB verbruik op een dag, als stand-by met auto-sync aan, is dat zeer redelijk.

@pataver: als je op het aan-knopje aan de zijkant drukt, heb je de optie 'data-verbindingen uitschakelen'. Daarmee maak je van je smartphone een gewone phone.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

krisken schreef:Een smartphone zonder internetfunctionaliteiten is gewoon een ... phone?
Waarom in godsnaam kies je voor een smartphone als je het internet dat erbij hoort niet wil gebruiken? Als je geen nood hebt aan e-mail, surfen, apps, blablala neem dan een simpele dumbass telefoon waarmee je enkel kan bellen en smsen? Per telefoon ben je er vanaf voor €25 maximaal (heb er zelfs al gezien van €20 en minder).

Ik hoop dat je niet terugbelt naar de klantendienst om te klagen dat je nieuwe telefoon je elektriciteitsrekening doet stijgen als hij aan het opladen is ;-)
jongen toch had juist die nieuwe galaxy eens gebruikt en getest,laten liggen en ja ik heb prijs,maar is dat uw probleem?nee toch;heb een fout gemaakt met die samsung omdat ik al gans mijn leven een nokia gsm gebruik,nu door die omschakeling van telenet naar belgacom hebben we ineens een smartphone die we totaal niet nodig hadden maar erbij kregen.btw,vertegenwoordigster is hier bij ons thuis geweest na een telefoontje van belgacom om het eens te mogen vergelijken van prijs-kwaliteit.bedoeling was met de gsm's bij telenet te blijven omdat we pas het derde jaar waren ingegaan op dat walk en talk 20 abo- en met de rest over te schakelen naar belgacom.dus hebben we ons laten ompraten om alles over te laten aan belgacom-proximus.btw,wi-fi zie ik wel zitten omdat ons kleindochter eind augustus bevalt en we dan op vakantie zijn in frankrijk en de dochter hier komt logeren(om voor ons beestjes te zorgen) en hier computer heeft.snap je het nu?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

krisken schreef:
VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.
Krisken, ik heb het over het initieel opstarten van de telefoon wanneer je er een nieuwe simkaart insteekt. Trouwens ik heb hier een Samsung Galaxy Mini 2 liggen en in de RTFM staat dit niet uitgelegd zenne.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

pataver schreef:jongen toch had juist die nieuwe galaxy eens gebruikt en getest,laten liggen en ja ik heb prijs,maar is dat uw probleem?nee toch;
dan moet ge hier ook niet van uw oren komen maken en de schuld op Proximus trachten te schuiven hé
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

VOiD schreef:
krisken schreef:
VOiD schreef:Hoe zorg je ervoor dat je met een nieuwe smartphone 0 dataverbuik hebt als je m'n aanzet ? Volgens mij onmogelijk, die dingen beginnen gewoon direct met het internet te connecteren en pas daarna kan je het uitschakelen.
RTFM? Dit kan namelijk perfect bij mijn SE xperia mini pro bij het opstarten.
Krisken, ik heb het over het initieel opstarten van de telefoon wanneer je er een nieuwe simkaart insteekt. Trouwens ik heb hier een Samsung Galaxy Mini 2 liggen en in de RTFM staat dit niet uitgelegd zenne.
Ga mij toch eens bezig houden met die handleiding te lezen één van de komende dagen. Kan mij niet voorstellen dat je geen waarschuwing via het toestel of via de handleiding...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Voor mijn data en batterij te optimaliseren gebruik ik "juice defender". Sinds ik dit in gebruik heb gaat men batterij een pak langer mee en zit hij niet continu online vanalles te checken. Misschien ook en aanrader ;)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik moet bekennen dat ik nog niet vaak een Samsung in mijn handen heb gehad, maar wanneer ik mijn HTC's de eerste keer -of na een fabrieksreset- opnieuw inschakelde, dan kreeg ik keurig een wizard voorgeschoteld die mij onder andere de vraag stelde of ik (continu) gebruik wenste te maken van synchronisatie over mobiel internet en dergelijke meer.

Lijkt me sterk dat die wizard, die voor zover ik weet overigens op alle Android-toestellen aanwezig is, niet aanwezig is op Samsungs?
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

heb er hier de handleiding eens bijgehaald,
VERBINDING MAKEN MET INTERNET
u kunt draadloos verbinding maken met internet via wi-fi-functie of mobiele netwerkverbindingen.open de webtoepassing en blader door webpagina's.u kunt webpagina's die u vaak gebruikt als favoriet instellen en verschillende webopties gebruiken.
**er worden mogelijk extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van internet en het downloaden van media.RAADPLEEG UW PROVIDER VOOR MEER INFORMATIE.
btw,als ge e-mail wil versturen en ontvangen moet ge uw e-mail adres ook instellen,wat ik ook niet gedaan heb.
voila dat was het.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15165
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Eigenlijk doet het er ook weinig toe. Topic starter moet eva nu contacteren en hopen op een tegemoetkoming. Kous af.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Juist een Galaxy Mini 2 uit de doos gehaald en nieuw opgestart : je krijgt netjes de vraag of je netwerkverbindingen wil inschakelen voor alle functionaliteiten van jouw gsm te kunnen gebruiken. Daaronder : LET OP : jouw telefoonprovider kan extra kosten aanrekenen voor het gebruik van deze netwerkverbindingen. Contacteer jouw telefoonprovider voor meer informatie.

Dus...'t komt er wel degelijk op

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Zoals ik dacht dus, nu ik hoop vooral dat de topicstarter hier een les uit leert. Dat hij de schuld zo nodig op zijn provider lijkt te steken..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

krisken schreef:Juist een Galaxy Mini 2 uit de doos gehaald en nieuw opgestart : je krijgt netjes de vraag of je netwerkverbindingen wil inschakelen voor alle functionaliteiten van jouw gsm te kunnen gebruiken. Daaronder : LET OP : jouw telefoonprovider kan extra kosten aanrekenen voor het gebruik van deze netwerkverbindingen. Contacteer jouw telefoonprovider voor meer informatie.

Dus...'t komt er wel degelijk op
niets van aantrekken krisken,de rekening zal betaald worden bij proximus en ga de nodige stappen doen volgende week om terug naar telenet te keren,komt dan op geen 300 euro meer op aan!stom van mij dat we wilden veranderen.btw,ik zat van in het begin ineens in de russische taal,en printed in china is ook zo typisch belgisch hé.(achterzijde gebruiksaanwijzing).t'is maar dat ge dat ook weet hé!
Laatst gewijzigd door pataver 21 jul 2012, 14:59, in totaal 2 gewijzigd.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

sirWard schreef:Zoals ik dacht dus, nu ik hoop vooral dat de topicstarter hier een les uit leert. Dat hij de schuld zo nodig op zijn provider lijkt te steken..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
van achter uw computer is het gemakkelijk om te antwoorden hé!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Tja, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Aan je verhaal te horen dacht ik dat BGC hier wel een steek had laten vallen, maar als de waarschuwing zo klaar en duidelijk op het scherm (!) - en dus niet enkel ergens in een boekje - komt te staan, dan kan je enkel concluderen dat het je eigen fout is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

@maglor,ik ben die discussie hier nu wel kotsbeu en ga er mee stoppen,ge moogt allemaal gelijk hebben maar het is idd mijn fout en heb hier alles al gezegd en ga nu stoppen met deze vergelijken van dat wel en dat niet.met telenet was alles hier oké en nooit problemen mee gehad.met belgacom zijn we één maand bezig en ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.alles van telenet ligt hier nog en het zal rap gedaan zijn met belgacom!
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Moest je een Telenet SIM in dat toestel gestoken hebben dan had je net dezelfde ervaring gehad op uw factuur hoor. Fouten maken is menselijk, leer er uit in plaats van op een kinderachtige manier de mensen die je proberen te helpen je frustraties op uit te werken.. :bang:
EDIT: ohja lees eerst even de voorwaarden voor je een opzegbrief schrijft, of Belgacom stuurt wéér zo'n "foute" hoge factuur..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

pataver schreef:ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.
Dat is het eerste zinnige dat ik je hier zie schrijven...

PS Hoofdletters en correct gebruik van interpunctie kunnen je verhaal ook duidelijker maken.
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

sirward,ik had hier van telenet een windows phone(allegro) gekregen na het derde jaar en heb ook op het internet gezeten met die phone,nooit ontgoocheld geweest van telenet en nooit een rekening van gehad zoals op deze manier omdat het allemaal in de prijs zat en telenet u duidelijk maakte wat ge kon en mocht doen,nu zijn we overgeschakeld en het is niet meer dan miserie.ik zeg niet dat ik nu geen fouten gemaakt heb,maar na zoveel jaren telenet en nu één maand belgacom,;moet ik zeggen dat ik een domme mens ben!
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

eternum schreef:
pataver schreef:ik sla hier al een stom figuur door hier zo te reageren voor een stomme gsm.
Dat is het eerste zinnige dat ik je hier zie schrijven...

PS Hoofdletters en correct gebruik van interpunctie kunnen je verhaal ook duidelijker maken.
van een domme mens gezegd zeker hé!
pataver
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:51
Bedankt: 13 keer

sirWard schreef:Moest je een Telenet SIM in dat toestel gestoken hebben dan had je net dezelfde ervaring gehad op uw factuur hoor. Fouten maken is menselijk, leer er uit in plaats van op een kinderachtige manier de mensen die je proberen te helpen je frustraties op uit te werken.. :bang:
EDIT: ohja lees eerst even de voorwaarden voor je een opzegbrief schrijft, of Belgacom stuurt wéér zo'n "foute" hoge factuur..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ge moet er niet van wakker liggen manneken,ben nog nen echten belg en moet mijn facturen hier zelf betalen,voor degene die op hotel mogen en daar internet hebben moeten we allemaal betalen. :beerchug:
Laatst gewijzigd door pataver 21 jul 2012, 18:38, in totaal 2 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”