Telenet webmail: externe providers

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn Telenet webmail staat zo ingesteld dat ik op de desktop en de laptop de mails van externe E-mailproviders in Webmail kan opvragen. (G-mail en Hotmail)

Op mijn tablet (Android 4) vind ik geen functie om met Telenet Webmail Mobile deze externe providers op te vragen.
Wie weet raad?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Euh... web applicaties staan volledig los van het toestel waarop je ze gebruikt.

Ik begrijp je uitleg dus niet goed... je webmail is op beide namelijk identiek.
pevepe
Plus Member
Plus Member

Dat klopt volledig, maar bij webmail op de pc verschijnt er "Externe mail ophalen" als ik een map aanklik die gelinkt is aan een externe provider. Op de tabletcomputer gebeurt er helemaal niets als ik dergelijke map aanklik. Ik vind dus geen functie in webmail mobile om die externe mails op te halen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Misschien moet je eens screenshots plaatsen van beide.
pevepe
Plus Member
Plus Member

Bij Telenet webmail:
Als inbox aangeklikt is staat er in de werkbalk "E-mail checken"
Als bijvoorbeeld 1 Inbox Gmail aangeklikt is verschijnt er "Externe mail ophalen"

Bij webmail mobile bestaat deze werkbalk niet. Mobile is gestript van alle werkbalken. Ook der mappen staan niet op het basisscherm, kwestie van alles licht en leesbaar te houden. Er is wel een optie "Meer functies", maar externe mail ophalen komt daar niet voor.

Ik heb even de standaard Webmail op mijn tablet opgeroepen, en daar heb ik uiteraard dezelfde functies als op de desktop. Maar het is dan zeer traag, vreet veel data en is bijna onleesbaar.

Bijlagen: een beeld uit de klassieke webmail bij resp. Inbox Gmail en Inbox aangeklikt.
Bijlagen
Inbox Gmail.JPG
(28.33 KiB) 2368 keer gedownload
Inbox.JPG
(27.2 KiB) 2368 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pevepe schreef:Bij webmail mobile bestaat deze werkbalk niet. Mobile is gestript van alle werkbalken.
Je hebt het verschil dus gevonden... een gestripte mobile versie... misschien moet je eens gaan kijken bij de support forums van Zimbra (dit is het product dat TN gebruikt voor z'n webmail).
pevepe schreef:Ik heb even de standaard Webmail op mijn tablet opgeroepen, en daar heb ik uiteraard dezelfde functies als op de desktop. Maar het is dan zeer traag, vreet veel data en is bijna onleesbaar.
Tja tablets zijn geen PC's... en hebben dus duidelijk hun beperkingen (zeker als het lowcost tablets zijn).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Welke app gebruik je voor de telenet mail?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Vermoedelijk gewoon z'n browser... maar Zimbra heeft detectie voor mobile clients (en z'n tablet wordt alzo aanzien) en geeft dan een beperkte interface (zoals de gewoonte is bij mobiele sites).
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Indien gewenst, kun je ook je mails automatisch laten forwarden vanuit Hotmail / GMail naar uw Telenet-mailadres.
pevepe
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:Vermoedelijk gewoon z'n browser... maar Zimbra heeft detectie voor mobile clients (en z'n tablet wordt alzo aanzien) en geeft dan een beperkte interface (zoals de gewoonte is bij mobiele sites).
Het is inderdaad geen App, maar de beperkte interface door de detectie voor mobile clients.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”