Mijn Telenet webmail staat zo ingesteld dat ik op de desktop en de laptop de mails van externe E-mailproviders in Webmail kan opvragen. (G-mail en Hotmail)
Op mijn tablet (Android 4) vind ik geen functie om met Telenet Webmail Mobile deze externe providers op te vragen.
Wie weet raad?
Telenet webmail: externe providers
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Euh... web applicaties staan volledig los van het toestel waarop je ze gebruikt.
Ik begrijp je uitleg dus niet goed... je webmail is op beide namelijk identiek.
Ik begrijp je uitleg dus niet goed... je webmail is op beide namelijk identiek.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat klopt volledig, maar bij webmail op de pc verschijnt er "Externe mail ophalen" als ik een map aanklik die gelinkt is aan een externe provider. Op de tabletcomputer gebeurt er helemaal niets als ik dergelijke map aanklik. Ik vind dus geen functie in webmail mobile om die externe mails op te halen.
-
- Deel van't meubilair
Misschien moet je eens screenshots plaatsen van beide.
-
- Plus Member
Bij Telenet webmail:
Als inbox aangeklikt is staat er in de werkbalk "E-mail checken"
Als bijvoorbeeld 1 Inbox Gmail aangeklikt is verschijnt er "Externe mail ophalen"
Bij webmail mobile bestaat deze werkbalk niet. Mobile is gestript van alle werkbalken. Ook der mappen staan niet op het basisscherm, kwestie van alles licht en leesbaar te houden. Er is wel een optie "Meer functies", maar externe mail ophalen komt daar niet voor.
Ik heb even de standaard Webmail op mijn tablet opgeroepen, en daar heb ik uiteraard dezelfde functies als op de desktop. Maar het is dan zeer traag, vreet veel data en is bijna onleesbaar.
Bijlagen: een beeld uit de klassieke webmail bij resp. Inbox Gmail en Inbox aangeklikt.
Als inbox aangeklikt is staat er in de werkbalk "E-mail checken"
Als bijvoorbeeld 1 Inbox Gmail aangeklikt is verschijnt er "Externe mail ophalen"
Bij webmail mobile bestaat deze werkbalk niet. Mobile is gestript van alle werkbalken. Ook der mappen staan niet op het basisscherm, kwestie van alles licht en leesbaar te houden. Er is wel een optie "Meer functies", maar externe mail ophalen komt daar niet voor.
Ik heb even de standaard Webmail op mijn tablet opgeroepen, en daar heb ik uiteraard dezelfde functies als op de desktop. Maar het is dan zeer traag, vreet veel data en is bijna onleesbaar.
Bijlagen: een beeld uit de klassieke webmail bij resp. Inbox Gmail en Inbox aangeklikt.
- Bijlagen
-
- Inbox Gmail.JPG
- (28.33 KiB) 2368 keer gedownload
-
- Inbox.JPG
- (27.2 KiB) 2368 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
Je hebt het verschil dus gevonden... een gestripte mobile versie... misschien moet je eens gaan kijken bij de support forums van Zimbra (dit is het product dat TN gebruikt voor z'n webmail).pevepe schreef:Bij webmail mobile bestaat deze werkbalk niet. Mobile is gestript van alle werkbalken.
Tja tablets zijn geen PC's... en hebben dus duidelijk hun beperkingen (zeker als het lowcost tablets zijn).pevepe schreef:Ik heb even de standaard Webmail op mijn tablet opgeroepen, en daar heb ik uiteraard dezelfde functies als op de desktop. Maar het is dan zeer traag, vreet veel data en is bijna onleesbaar.
-
- Deel van't meubilair
Vermoedelijk gewoon z'n browser... maar Zimbra heeft detectie voor mobile clients (en z'n tablet wordt alzo aanzien) en geeft dan een beperkte interface (zoals de gewoonte is bij mobiele sites).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Indien gewenst, kun je ook je mails automatisch laten forwarden vanuit Hotmail / GMail naar uw Telenet-mailadres.
-
- Plus Member
Het is inderdaad geen App, maar de beperkte interface door de detectie voor mobile clients.r2504 schreef:Vermoedelijk gewoon z'n browser... maar Zimbra heeft detectie voor mobile clients (en z'n tablet wordt alzo aanzien) en geeft dan een beperkte interface (zoals de gewoonte is bij mobiele sites).