Siemens Gigaset C470IP

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
sissel1946
Starter
Starter

Heb probleem met mijn VOIP toestel Siemens Gigaset C470IP. Zeer regelmatig valt mijn toestel uit en krijg ik de melding 'SIP registratie mislukt'. Moet dan de boel recetten om terug actief te zijn, te laatste week 3 maal. Toen ik dit toetsel had aangekocht, enkele jaren terug, had ik ook dit probleem en heeft dan weg geweest voor herstelling en waren er geen problemen meer tot nu reeds enkele maanden weer. Heeft er iemand weet van dit probleem en hoe kan ik dit dan oplossing? Mails gestuurd naar Siemens zelf blijven onbeantwoord, niet thuis. Provider is Telenet en kan daarmee en probleem zijn?
Dank.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Bij mij komt deze melding als de modem uitvalt (door stroomuitval, reset modem, update modem, ...).
Gewoon even de stroomkabel uit het "bakje" van de C470IP halen, en het probleem is opgelost (al is het natuurlijk niet prettig als je dit vaak moet doen).
Afbeelding
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Heb hetzelfde probleem sinds ik telenet heb. Mijn oplossing nog altijd, stekker in en uit trekken... Helaas ook geen andere oplossing gevonden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Staat deze Siemens Gigaset C470IP rechtsreeks op een Telenet modem ?
Dan heb je hetzelfde fenoneem als hier beschreven: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=32784 ?
Volgens mij een probleem met de DHCP van Telenet, waarbij sommige apparaten na een tijd hun IP verliezen, en niet automatisch een nieuw krijgen ....
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sissel1946
Starter
Starter

De C470IP staat rechtstreeks aan de modem het zogenaamde Fibernet met WIFI. Nadat ik bij aankoop dit probleem veelvuldig had en laten herstellen heb was dat probleem opgelost maar nadat ik een abonnement heb genomen van Fibernet zijn deze terug gekomen. Contact genomen met Telenet en het probleem zou opgelost moeten zijn. Dat was weer tijdelijk met nu terug de eerder beschreven problemen. Heb wel voor telefonie een abonnement bij Weepee.
De problemen die ik gelezen in viewtopic komen overeen met die van mij alleen zijn deze berichten al van enkele jaren geleden.
Dank.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

sissel1946 schreef:De C470IP staat rechtstreeks aan de modem het zogenaamde Fibernet met WIFI.
De eerder gemelde problemen kwamen voor bij een Telenet modem-only. Niet bij een FiberNet modem/router. Dus blijkbaar toch iets anders ?
sissel1946 schreef:De problemen die ik gelezen in viewtopic komen overeen met die van mij alleen zijn deze berichten al van enkele jaren geleden.
Van enkele jaren geleden ?? Nee hoor, redelijk recent (maart 2012).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
kaas2
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef:Staat deze Siemens Gigaset C470IP rechtsreeks op een Telenet modem ?

yep.
sissel1946
Starter
Starter

Sorry de view is inderdaad recent. Kaas wat bedoel je??????
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Geven jullie je telefoon een vast ip adres ? ken verschillende mensen die met dynamisch/telenet problemen hadden, maar met vast ip geen enkel probleem meer hebben.
kaas2
Pro Member
Pro Member

Stond op dynamisch. Ga eens static proberen.

Merci
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Je kan toch geen statisch IP adres instellen op een apparaat die op de TN modem aangesloten is ?
Tenzij je een business abbo hebt met één vast IP ?
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

een beetje verwarde situatie.

Philippe, kan jij iets meer verduidelijken ? Ik wil overstappen naar Telenet , maar moet absolute garantie hebben
dat een telenet modem ( of modem / router ) configuratie perfect functioneerd met een siemens IP telefoon. Ik had begrepen dat alles opgelost was,
maar is duidelijk niet zo. thanks
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

opnieuw...
oude situatie -> telenet modem -> switch -> eigen router -> siemens ip telefoon met vast ip adres =oke
nieuwe situatie -> telenet modem/wifi router -> Siemens ip telefoon met vast ip adres =oke
nieuwe situatie -> telenet modem odem only->eigen router -> siemens ip telefoon met vast ip adres =oke

Wat philippe_d bedoelt is dat je in deze situaties nooit de eigen router er van tussen mag laten.

Ondertussen ken ik toch al 3 mensen met telenet modem/wifi router die een Siemens ip telefoon zonder problemen gebruiken (Weepee/betamax),
ze hebben in Mechelen die problemen wel degelijk opgelost.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

dejean schreef: Kan jij iets meer verduidelijken ? Ik wil overstappen naar Telenet , maar moet absolute garantie hebben
dat een telenet modem ( of modem / router ) configuratie perfect functioneerd met een siemens IP telefoon. Ik had begrepen dat alles opgelost was, maar is duidelijk niet zo.
Ik kan niets verduidelijken, ik lees maar wat users hier schrijven.

Uit het voorgaande begrijp ik:
  • a) dat sommige mensen problemen hebben met de Siemens achter een Telenet modem. Dit is waarschijnlijk een IP probleem (DHCP renew die niet goed werkt ?)
    b) dat de VoIP problemen achter de telenet modem/router opgelost zijn (dit was geen DHCP probleem, maar een RTP-port issue)
Verwar dus niet de situatie met een modem-only en de situatie met de homegateway (router)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”