overschakeling van scarlet naar belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

ff kort schetsen:
2 weken geleden heb ik een overschakeling gevraagd van scarlet naar belgacom. ik heb aangegeven de installatie zelf te doen. Deze overschakeling zal morgen 2 mei gebeuren. Ik heb wel nog geen modem/router, splitter en decoder ontvangen van Belgacom. Momenteel heb ik wel nog de scarlet box en de digicorder van scarlet dat volledig werkt.
Zal morgen mijn scarlet signaal wegvallen op de telefoonlijn of kan ik er gewoon nog gebruik van maken tot dat ik het pakket van Belgacom ontvangen heb?
Ik moet vanaf vrijdag 3 dagen weg en vrees ervoor dat mijn vrouw en kinderen anders thuis zullen achter blijven zonder internet en TV, dat kan ik me echter niet veroorloven :roll:
Dus zou ik graag de belgacom-installatie uitvoeren als ik terug thuis ben.
Als ik vanaf morgen 2 mei geen gebruik meer kan maken van mijn scarlet account , dan zou ik de klantendienst van belgacom willen bellen om de migratie uit te stellen tot volgende week.

Dus, mijn vraag, kan ik alles zo laten tot volgende week en zal mijn vrouw online kunnen blijven tijdens het weekend?

BTW, scarlet heb ik nog niet opgezegd, dat doe ik pas als belgacom volledig werkend is.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

ik bel al de hele ochtend naar belgacom maar voorlopig nog niemand aan de lijn gehad.

niemand hier die een antwoord weet op mijn vraag?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

99% kans dat uw aanvraag niet geaccepteerd is.. je moet wachten tot Scarlet opgezegd is vooraleer je belgacom aanvraagt. (dat is wat me 14geleden overkomen is)
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Opzegtermijn is één maand bij Scarlet.. Wou dit gewoon even melden.

Iceke, wat betekent dat precies? Kan je niet Belgacom installeren als Scarlet nog actief is?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Hmm, volgens Belgacom moet ik wachten tot via hen online ben vooraleer mijn huidige provider op te geven . Ik heb alleszins nog geen gegevens ontvangen van mijn nieuwe account dus kan sowieso nog niks configuraties moest ik al mijn apparatuur ontvangen hebben.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

@ shahab
Vorige maand bestel online BGC start (op een actieve Dommel ADSL lijn), ik krijg mooi een installatiedatum & een datum dat ik mijn modem kan verwachten.
Krijg geen modem en op de installatie datum krijg ik ook geen BGC activatie, ik bel dus naar BGC support. Ze vinden niks terug van mijn aanvraag en vragen mij te wachten tot Dommel effectief opgezegd is. Soit, ik heb dus een week zonder internet gezet
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Das wel lame.. Volgende week woensdag 09/05 komt de Belgacom installeur hier over de vloer, maar Scarlet is tegen de volgende vrijdag 11/05 nog actief.
Die zal dan niets kunnen doen ofzo? Misschien omdat ik Scarlet heb (zelfde netwerk) en omdat er een technieker langs komt, dat dat geen probleem zal zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Och, al tig keer BGC internet besteld en al tig keer andere procedure gehad. Ik kan er in ieder geval niet meer aan uit.

Wanneer de ts geen modem heeft gekregen bij een online bestelling veronderstel ik dus dat hij hetzelfde voor heeft als ik.
De ts moet maar ff met de klantendienst bellen voor meer uitleg.

Wanneer jij een afspraak gekregen hebt met een technieker veronderstel ik dat alles wel in orde komt..
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

ondertussen naar een belgacom shop geweest en blijkbaar lagen de computers voor het weekend plat dus is alles een paar dagen opgeschoven. Zij garandeerde me dat ik eerst een brief moest krijgen van belgacom en dat ik voorlopig zeker niet zonder internet van scarlet zou zitten. Volgens haar zou ik sowieso vandaag nog niet overgeschakeld worden want dat was nog niet terug te vinden in de computer. Nochtans heeft belgacom mij twee weken geleden per mail bevestigd dat vandaag de omschakeling zou gebeuren.
Strange :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Doe me een plezier.. bel naar Belgacom en geef je ref nr. door aan de operator.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

voila, net gebeld.

Blijkbaar moest ik opgebeld worden door belgacom zelf om alles te regelen. Dit was dus nog niet gebeurd. We hebben de bestelling overlopen en nog enkele gegevens uitgewisseld die ze nodig had.
ik zal papieren ontvangen die ik moet invullen, ondertekenen en terug sturen. Dan pas zal ik opgebeld worden met de eigenlijke installatiedatum. Er zal ook een technieker ter plaatse komen (is toch gratis) om de installatie te doen. Dan ben ik ook zeker dat alles goed ingesteld is.
Volgens de dame kan ik wachten om scarlet op te zeggen tot ik internet heb via belgacom. Het mag ook eerder maar dan ben ik bang dat ik een paar dagen zonder internet zal zitten als ze me direct afsluiten. Sowieso mag ik de telefoon niet laten afsluiten want dan raak ik blijkbaar mijn abonneenummer kwijt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

let heel goed op met omschakelen naar een andere dsl provider als er nog een actief dsl signaal is!

- BGC mag van het BIPT *geen* actieve lijnen van andere providers afsluiten (ook al heb jij die lijn opgezegd en ben je akkoord!)
- als je (minstens) 2 paar hebt dat binnenkomt, en je hebt momenteel adsl (of vdsl) en krijgt vdsl (of adsl), dan is er geen probleem.
- heb je echter maar 1 paar, of 2 paar waarvan 1 retour is, en is het huidige signaal al vdsl, dan kan je fluiten naar je activatie.

je kan veel op belgacom steken, maar dit is een procedure opgelegd door het BIPT (iets van eerlijke concurrentie ofzo, wat helemaal onlogisch is want ipv de klant te beschermen, is hij van deze maatregel wel degelijk de dupe)
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 877
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Maar wat zou er gebeuren wanneer die verplichtte procedure er niet was? Ik heb de indruk dat wat bgc hier doet een stiptheidsactie is in de hoop dat die regel afgeschaft zou worden. En is het trouwens niet mogelijk om een 2 pppoe sessies te hebben naar verschillende providers over eenzelfde lijn? In dat geval zou een overstap tussen 2 vdsl providers technisch wel gemakkeijk en zonder downtime zijn uit te voeren.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

stiptheidsactie? omdat ze zich aan de opgelegde regels houden?
het is gewoon braaf aan de regels houden, period.
dat de regels dom zijn, is een ander verhaal: je bent nog altijd gebonden aan de regels (net zoals niet mogen roken in cafés een domme regel is - je moet je er toch aan houden)

en zolang het achterliggende netwerk van belgacom is (bgc, edp, scarlet, en de meeste andere providers) kan je idd ongeacht welke provider je hebt inloggen met geldige gegevens van een andere provider.

en dat zou idd technisch (en praktisch) veel logischer en eenvoudiger zijn, dat klopt.
maar vergeet niet dat we in belgie leven; logica bestaat hier niet :)

en je zit er dus nog steeds mee dat het dan over een soort "overname" gaat van de ene provider naar de andere van de achterliggende poort op de dslam,
waarbij je er weer mee zit: die poort is gereserveerd voor de actieve provider, totdat die opgezegd is.

zolang het BIPT deze regel handhaaft, is het voor belgacom kostelijk, voor de klant irriterend, en voor de alternatieve providers belemmerend.
maar ga jij het tegen het BIPT zeggen?
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 877
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Hoe was dat in het adsl tijdperk, toen je als klant zelf nog een bgc telefoonlijn moest betalen? Kon je toen wel zonder tussenkomst van BGC, en zonder downtime van provider wisselen?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

bij inbelinternet kon je gewoon veranderen geloof ik :)
met gewoon adsl kan ik je in alle eerlijkheid niet antwoorden of de regels van het BIPT daar (ooit) anders in waren,
hoogstwaarschijnlijk zal dat ooit inderdaad vlotter geweest zijn (ik veronderstel ten tijde van turboline), maar dat kan ik je niet garanderen.
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik wil deze overstap ook doen. Ik heb al VDSL2 bij Scarlet. Ik veronderstel dus dat het volgende moet gebeuren ?

1) Scarlet Internet opzeggen (einddatum opgeven)
2) Belgacom bestellen (met begindatum = einddatum Scarlet)

?
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Zo heb ik het inderdaad gedaan mr.green.
Maar ik heb Belgacom 2 dagen eerder laten komen dan de dat Scarlet opgezegd is.
muisje
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2012, 22:39
Bedankt: 2 keer

allen,
enige juiste en goede werkwijze bij overstap Dommel, Scarlet ,Belgacom, e. a. (uitgezonderd TELENET) is steeds bij de nieuwe operator uw aanvraag doen. de nieuwe operator zal indien er een telefoonnummer en of internetverbinding dient overgedragen dit in naam van klant vragen bij de vorige (oude) operator en verder de nodige handelingen uitvoeren. Het is de taak van de klant om duidelijk bij de nieuwe operator te vermelden dat hij zijn huidig internet/telefoon wil stopzetten en overdragen. (de customer medewerker of verkoper kan immers niet zien dat u een internet bij een derde bezit) Vervolgens dient de klant zijn huidige (oude) operator in kennis te stellen van stopzetting van zijn product(en), administratief is er een opzegperiode van één maand. Technisch zal de nieuwe operator uw lijn van zodra mogelijk in dienst stellen en gelijktijdig de vorige verwijderen. U zal dus geen twee internetaansluitingen hebben maar administratief wel een contract dat enkele dagen/weken verder loopt. Het is u aangeraden om de stopzetting bij de oude operator te versturen van zodra u de NIEUWE activatiedatum kent.
muisje
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ben ook van plan om van scarlet naar belgacom te verhuizen.

Kan ik niet gewoon een belgacomlijn bestellen, en deze op een extra paar te laten installeren? en dan als dit werkt daarna scarlet op te zeggen? Even erbij vermelden dat er geen telefoonnr. moet worden overgedragen. enkel een raw copper aansluiting dus

Telenet Yugo
OVH voip
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Dat moet zeker kunnen. Ik heb hier ook een Belgacom VDSL naast mijn EDPnet ADSL laten installeren op dezelfde kabel (verschillend koperpaar uiteraard). Als je zegt dat je beiden wil behouden installeren ze dat gewoon voor je bij.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”