Belgacom TV remote: blauwe led blijft branden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Beste UB'ers,

Ik heb een probleem met mijn Belgacom TV remote...
De blauwe power led blijft branden (heb al nieuwe batterijen gestoken), en de decoder reageert niet op de remote.
Het ledje op de decoder (v4) knippert wel (dus hij ontvangt iets), maar er gebeurd verder niets...

Met een Philips replacement remote reageert de decoder wel.

Any ideas ?

Gr,
Deva
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

remote zal stuk zijn vrees ik... deze kan je echter inruilen in een belgacom center.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3298
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Wiebel eens met alle toetsen op de remote -- één ervan zit misschien vast.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Das al rap kapot dan, nog geen maand oud :-/

Kan ik met enkel de remote naar een belgacom winkel, of moet ik alles omruilen ?
Moet er eerst een ticket aangemaakt worden op de klantendienst ?

Gr,
Deva
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

enkel de remote is goed....

in theorie best eerst bellen met technische dienst en zal u omruilnummer krijgen, echter is mijn eigen ervaring dat ze nummer niet vragen als het enkel over de afstandsbediening gaat. mocht het gekochte decoder zijn wel bewijs van aankoop meedoen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Reageert de decoder als je op die knop met blauwe led zelf drukt (dus op de decoder zelf, niet de afstandsbediening)? Bij mij durft die decoder al eens vasthangen zodat die nergens meer op reageert. Als ik dan iets probeer met de afstandsbediening, dan knippert die blauwe led wel, maar voor de rest gebeurt er niets. Enige oplossing is dan de decoder enkele seconden zonder stroom zetten en terug laten opstarten.
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Deva,

best kan je eerst contact nemen met onze technische dienst op 0800/22800 zodat men u een dossiernummer kan meegeven waarmee je bij een defect de afstandsbediening kan omruilen in een Belgacom Center.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Inderdaad doe maar eens een factoryreset van de decoder en probeer de remote dan nog eens.
af en toe een factoryreset doen kan zeker geen kwaad.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Electribe schreef:Reageert de decoder als je op die knop met blauwe led zelf drukt (dus op de decoder zelf, niet de afstandsbediening)? Bij mij durft die decoder al eens vasthangen zodat die nergens meer op reageert. Als ik dan iets probeer met de afstandsbediening, dan knippert die blauwe led wel, maar voor de rest gebeurt er niets. Enige oplossing is dan de decoder enkele seconden zonder stroom zetten en terug laten opstarten.
Kan de decoder wel met de knop op de decoder aanzetten, ook met mijn philips replacement remote.
Gebeurd idd wel vaker dat ik de de stekker uit de decoder moet doen om em te kunnen starten :-(.

Gebeurd trouwens ook wel vaak dat wanneer ik een opname wil bekijken, ik een zwart scherm krijg en eerst moet doorspoelen om te kunnen kijken :?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”