Bestaat er in Belgie de mogelijkheid om tijdelijk een 3G abonnement te nemen ?
Zou de mogelijkheid willen met één maand te starten en eventueel een tweede of derde maand te verlengen (maar meer zal het zeker niet zijn).
Liefst ook een volume van minstens 1 GB of meer (is voor gebruik op een laptop, dus zou via een USB stick moeten lopen).
Tijdelijke 3G oplossing
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
als je enkel data nodig hebt is MV natuurlijk interessanter,
https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... data-only/
snelheid natuurlijk sterk afhankelijk van locatie (3G/ EDGE, ...)
https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... data-only/
snelheid natuurlijk sterk afhankelijk van locatie (3G/ EDGE, ...)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Deel van't meubilair
Zeker niet... aangezien het voor een ongekende korte periode zou zijn.
Ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat Generation Connect dus gewoon stopt als je er geen geld meer opzet (eigenlijk wel grappig omdat een abonnement bij Proximus voor 2 GB data volgens mij duurder is dan 20 euro/maand).
Iemand een tip voor een 3G USB stick die hiermee werkt ?
Ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat Generation Connect dus gewoon stopt als je er geen geld meer opzet (eigenlijk wel grappig omdat een abonnement bij Proximus voor 2 GB data volgens mij duurder is dan 20 euro/maand).
Iemand een tip voor een 3G USB stick die hiermee werkt ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als je toch bij MV gaat neemt de full option simkaart ipv de data. Dan kan je de opgeladen bedrag nog gebruiken voor data/sms na de grace periode. Theoretisch gezien is het inderdaad wel voordeliger bij MV.
- herlaadkaart van 15 euro
- grace periode
- nadeel: niet overal 3g dekking en snelheid cap op 1Mbps, upload komt ongeveer aan 512Kbps.
- herlaadkaart van 15 euro
- grace periode
- nadeel: niet overal 3g dekking en snelheid cap op 1Mbps, upload komt ongeveer aan 512Kbps.
-
- Deel van't meubilair
Moest het voor een permanente oplossing zijn lijkt me dat inderdaad het beste... maar voor één maand of iets meer wegen de mogelijkheden niet op tegen de prijs. Blijkbaar zoek ik hier trouwens slecht want kan maar geen 3G USB sticks vinden (krijg allemaal USB memory sticks).Ken schreef:Ik gebruik een 3G routertje van Planet hiervoor. Werkt perfect
Ik ga de SIM kaart nadien niet in een telefoon stoppen voor die enkele eurootjes... bedoeling is hier gewoon zo efficient/goedkoop mogelijk data te hebben... dat je daar SMSjes en belminuten bij krijgt speelt in dit geval geen rol.thepretorian schreef:Als je toch bij MV gaat neemt de full option simkaart ipv de data. Dan kan je de opgeladen bedrag nog gebruiken voor data/sms na de grace periode.
Ga eerstdaags nog eens controleren... maar dacht gezien te hebben dat ik er met Proximus zelfs geen 3G hebthepretorian schreef:- nadeel: niet overal 3g dekking en snelheid cap op 1Mbps, upload komt ongeveer aan 512Kbps.

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Mogelijk élke, als je dit volgt? http://blog.mobilevikings.com/?page_id=336r2504 schreef:Iemand een tip voor een 3G USB stick die hiermee werkt ?
Naast Generation Connect is dit misschien ook handig: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/s ... t_otc.page?
5 euro/maand + €1 per gebruiksdag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Je kan dan wel naar een betaallijn bellen en de helft van dat bedrag recupereren (7,5-10eur/maand surfen).r2504 schreef:Moest het voor een permanente oplossing zijn lijkt me dat inderdaad het beste... maar voor één maand of iets meer wegen de mogelijkheden niet op tegen de prijs. Blijkbaar zoek ik hier trouwens slecht want kan maar geen 3G USB sticks vinden (krijg allemaal USB memory sticks).Ken schreef:Ik gebruik een 3G routertje van Planet hiervoor. Werkt perfect
Ik ga de SIM kaart nadien niet in een telefoon stoppen voor die enkele eurootjes... bedoeling is hier gewoon zo efficient/goedkoop mogelijk data te hebben... dat je daar SMSjes en belminuten bij krijgt speelt in dit geval geen rol.thepretorian schreef:Als je toch bij MV gaat neemt de full option simkaart ipv de data. Dan kan je de opgeladen bedrag nog gebruiken voor data/sms na de grace periode.
Ga eerstdaags nog eens controleren... maar dacht gezien te hebben dat ik er met Proximus zelfs geen 3G hebthepretorian schreef:- nadeel: niet overal 3g dekking en snelheid cap op 1Mbps, upload komt ongeveer aan 512Kbps.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mocht je proximus nemen, ik heb nog wel een vodaphone stickje anders voor je 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als je geen goedkope 3G usb stick of router vind:
koop gewoon een van goedkoopste android gsm's (zeker te vinden voor 100€ nieuw, 2e hands nog veel goedkoper) en zet tethering hierop aan
je zal de gsm dan wel dagelijks moeten herladen maar werkt perfect en je kan zo ineens je geld erop opbellen
(als je niet voor MV data only kiest)
koop gewoon een van goedkoopste android gsm's (zeker te vinden voor 100€ nieuw, 2e hands nog veel goedkoper) en zet tethering hierop aan
je zal de gsm dan wel dagelijks moeten herladen maar werkt perfect en je kan zo ineens je geld erop opbellen
(als je niet voor MV data only kiest)
-
- Deel van't meubilair
Alvast bedankt voor je aanbod... maar ben ondertussen nog andere oplossingen aan het bekijken... is voor iemand die in het ziekenhuis ligt en eigenlijk access nodig heeft naar een server op een niet standaard poort... en die rot firewall daar (er is dus wel internet) laat enkel poort 80/443 toekrisken schreef:Mocht je proximus nemen, ik heb nog wel een vodaphone stickje anders voor je

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Waarom zet je geen VPN server op op poort 80 of 443 zodat je gewoon via VPN die server kan bereiken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Deel van't meubilair
Aangezien ik zelf bij TN zit kan ik al niets draaien op poort 80/443... maar die mogelijkheden ben ik inderdaad aan het bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Neem gewoon een accountje bij een VPN porvider.
Ikzelf ben heel tevreden van https://overplay.net/. Hun 'safemode' servers draaien op port 443. Eens je VPN opgezet heb je een volledige internet connectie zonder restricties. Maandelijks kost het 10$.
Ikzelf ben heel tevreden van https://overplay.net/. Hun 'safemode' servers draaien op port 443. Eens je VPN opgezet heb je een volledige internet connectie zonder restricties. Maandelijks kost het 10$.
Internet: EDPNet VDSL
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Klote :s Zou werken via proxy niet lukken?r2504 schreef:Alvast bedankt voor je aanbod... maar ben ondertussen nog andere oplossingen aan het bekijken... is voor iemand die in het ziekenhuis ligt en eigenlijk access nodig heeft naar een server op een niet standaard poort... en die rot firewall daar (er is dus wel internet) laat enkel poort 80/443 toekrisken schreef:Mocht je proximus nemen, ik heb nog wel een vodaphone stickje anders voor je
Anyway de stick is een Vodafone Mobile Connect (Huawei) K3565 (rev 2)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
De miserie is dat er geen WIFI is... er zijn enkel van die "dichtgetimmerde" PC's waar je dus niets kan aan aanpassen/installeren.krisken schreef:Klote :s Zou werken via proxy niet lukken?