Dure WeePee Voip.

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
jan13
Starter
Starter
Bedankt: 22 keer

WeePee Voip, de enige die Belgische nummeroverdracht realiseert, maar wel zéér hoge telefoontarieven aanrekent.
Zo betaalde ik voor 25 minuten te bellen van een vast toestel naar een mobiel belgisch nummer meer dan 3 Euro.
Is dit normaal? Nu rekenen ze mij ook nog eens 100 euro verbrekingsvergoeding aan omdat ik mijn contract verbreek.
Fair? ik had alle tarieven goed moeten bestuderen, dus is dit ook mijn fout.
Eigenlijk ging ik er van uit dat voip-telefonie een fractie zou kosten van hetgeen operatoren voor vaste telefonie zouden aanrekenen, maar dit is natuurlijk buiten WeePee gerekend.

...Eigenlijk moet het iemand aan die heren van WeePee ook eens duidelijk maken dat hun bedrijfsnaam redelijk belachelijk is.
WeePee is in het Engels letterlijk " wij pissen".
Bij het lezen van deze naam ,had bij mij een belletje moeten laten rinkelen, alvorens ik met deze firma in zee ging.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

"Bezint eer ge begint"

Als je het over letterlijk Engels hebt zou het we pee moeten zijn geweest, maar bon, ik ga hier niet verder op in.

Zoals hier al vaak aangehaald is Weepee perfect om je telefoonnummer naar te porteren en vervolgens je uitgaande telefoonverkeer al dan niet via alternatieve operators te routeren. Denk daarbij aan de betamax/dellmont oplossingen. Je moet ook weten dat kiezen voor voip op 2 manier kan:

- keep it simple: zal misschien "iets" goedkoper zijn afhankelijk van de voip provider die je kiest (weepee, 3starsnet, ...)
- play it hard ;) : je gaat met dialing rules werken om zo voor elk type verkeer de goedkoopste weg te kiezen. De meeste UB'ers hier doen dat op die manier. En dan kan je wel degelijk een serieuze kostenbesparingen doen.

Hoe dan ook, voip is altijd een beetje een avontuur. M.i. had je je weepee contract niet moeten opzeggen. Gebruik ze waarvoor ze goed zijn. Ik gebruik weepee enkel voor speciale nummers, het overige belverkeer gaat over alternatieve carriers.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

OK, je hebt je mening geventileerd. Verder nut van deze post?
Wees overigens blij dat ze je "maar" 100 euro aanrekenen : volgens hun algemene voorwaarden bedraagt de verbrekingsvergoeding bij mijn weten 350 euro. Bellen naar een mobiel nummer kost je 0.02 euro setup kost en 0.14 euro per minuut (zie ook http://nl.weepeetelecom.be/services/tarieven/). Je kan altijd verhuizen naar OVH (doorzoek forum) maar als je het nummer wilt behouden zal je wel die 100 euro mogen ophoesten. Ook gebruik maken van betamaxproviders is een oplossing (nogmaals : doorzoek forum) om goedkoper te kunnen bellen, maar dan ben je nooit zeker van de kwaliteit van de verbinding...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Krisken: Weepee heeft net gecommuniceerd dat zij hun verbrekingsvergoeding reduceren tot 100 EUR naar aanleiding van de Europese telecomregels. FYI
Orange Go Extreme
krisken
userbase crew
userbase crew

Tnx! Dacht enkel dat dit voor pro-klanten was. De tekst was er nogal onduidelijk over vind ik.
http://nl.weepeetelecom.be/2012/05/03/w ... -accounts/

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Het is inderdaad duidelijk dat je noch hun tarieven, noch hun algemene voorwaarden hebt gelezen. Ik neem aan dat het een beetje een impulsieve beslissing was?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

"iedereen spreekt over weepee, dus dat zal wel iets goed zijn, dus nemen we dat" ?? ;-)
Orange Go Extreme
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Tegenwoordig moet je als klant "ogen in je gat" hebben.
De telecom (maar ook de gas/elektriciteits) sector verandert om de haverklap van prijzen/abonnementsformules en laat de klant bloeden wanneer hij overstapt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

't is nog altijd aan de klant om zich vooraf te informeren over de tarieven, voorwaarden, .... als men dit niet doet kan men uiteraard gefrustreerd achter blijven en dan over de naam van het concern beginnen, maar dit vind ik redelijk flauw. komt idd goed weg met een opzegvergoeding van €100, vorige maand was het nog €350.. een geluk bij een ongeluk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Jij vind het dus normaal dat je 18€ betaald voor een nummer/overdracht en 100€ wanneer je terug weg wil ? dat is bijna factor 6...
krisken
userbase crew
userbase crew

Ik vind het inderdaad normaal. Ik ken WeePee hun infrastructuur en kan mij wel een idee maken van hun kosten. Mochten ze plots €100 vragen voor een voip nummer en €50 verbrekingskost, dan zou iedereen daarover zagen, en veel minder geneigd zijn om over te stappen naar VoIP.

Telefonie = EDPnet + OVH
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Voor alle duidelijkheid, wij hebben onze tarieven niet verhoogd, enkel verlaagd :). Het gaat hier dus om iemand die overstapte naar WeePee en met WeePee belde zonder ooit naar de tarieven te kijken. Tjah :-)

Even goede vrienden hoor ;)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

@ weepeechris
Wil je nu zeggen dat je de WeePee tarieven zelf ook te hoog vindt? 8)

Edit:
Nog enig nieuws in verband met de bereikbaarheid van noodnummers (100, 101, 112, etc) via WeePee? Of mogen we dat definitief vergeten?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

De tarieven staan zeer duidelijk op de site dus vooraleer 'over te stappen' bekijk je deze toch eerst ? Nadien komen reclameren is een beetje flauw.

Chris,

Maar de TS heeft wel een punt dat jullie GSM tarieven duur zijn. Niet alleen in vergelijking met andere voip providers (OVH, 3Starsnet, Betamax, ...) maar zelfs duurder dan Belgacom en Telenet. Mogen we hier nog verandering in verwachten in de toekomst (of packs of...) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
iceke
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ik vind het inderdaad normaal. Ik ken WeePee hun infrastructuur en kan mij wel een idee maken van hun kosten. Mochten ze plots €100 vragen voor een voip nummer en €50 verbrekingskost, dan zou iedereen daarover zagen, en veel minder geneigd zijn om over te stappen naar VoIP.
Daar gaat het toch niet over ? Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen Weepee, integendeel zelfs.

Wat heeft een verbrekingsvergoeding in hemelsnaam te maken met Weepee hun infrastructuur ?
Een verbrekingsvergoeding is een boete die je betaald om een contact te verbreken... Je betaald 18€ aan weepee voor je contract en 100€ om het te verbreken :bang:
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een verbrekingsvergoeding binnen de termen van de telecomwereld is een soort vergoeding om de kosten die de operator maakte om u als klant te maken te recupereren indien u vroegtijdig het contract opzegt waarbinnen diezelfde operator voorzien had breakeven te draaien of winst te maken. Dat is de theorie ;-)

Mijn inziens, en ik wil hier geen expliciete partij trekken voor weepee, is de 18 EUR die je betaalt ook peanuts als je zou weten hoeveel administratief werk zij hebben om dat nummer effectief te transfereren. Zoals weepee zelf al heeft aangegeven in het verleden wordt hier redelijk wat manueel werk aan verricht. Als je je werkuren telt dan kan je wel eens verschieten wat zoiets kost.
Orange Go Extreme
krisken
userbase crew
userbase crew

So? Als je binnen het jaar opzegt bij dommel, krijg je ook een rekening van 300 euro voorgeschoteld. Heb je problemen met dergelijke verbrekingsvergoedingen dan moet je gewoon niet aankloppen bij hun. Voor je besteld lees je toch altijd de algemene voorwaarden, en daar staat dit netjes in vermeld.

Telefonie = EDPnet + OVH
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

iceke schreef:Jij vind het dus normaal dat je 18€ betaald voor een nummer/overdracht en 100€ wanneer je terug weg wil ? dat is bijna factor 6...
of ik het normaal vind doet uiteindelijk niks ter zake. de tarieven en de verbrekingsvergoeding staan vermeld op de site, dus wie met weepee in zee gaat weet waaraan hij begint. indertijd was het nog een verbrekingsvergoeding van €350, dus ik heb er wel 2x over nagedacht voor ik dat contract onderschreven heb. zo een hoge verbrekingsvergoeding werkt zeker in het nadeel van weepee, gelukkig is ze nu verlaagd naar €100. blijft hoog natuurlijk, maar ik veronderstel dat weepee wel zijn redenen zal hebben om die zo hoog te houden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jan13
Starter
Starter

Zelf ben ik geen leek op gebied van IT, en toch kan ik met de beste wil, van de wereld geen stabiele verbinding tot stand brengen met een Linksys PAP2T, in combinatie met de Scarlet-One-box is dit een crime, omdat bepaalde instellingen zoals port-forwarding, en het uitschakelen van de Scarlet voip hardware, niet zo eenvoudig bleek te zijn.

Dan kan je zeggen dat WeePee geen PAP2T ondersteund, maar met de Voip-telefoons die op deze Scarlet-One-Box worden aangesloten, zijn er dikwijls ook grote problemen.
Ook onze fax werkt niet met voip, dus moesten we een apart toestel aanschaffen dat TX-signalen kan verwerken.(niet de schuld van WeePEE)
Neen, al bij al ben ik wakker geworden uit een nare voip-droom, en heb een abonnement aangevraagd bij scarlet voor 6 euro, nummerherkenning inbegrepen.
Dat de voip-tarieven ongezien hoog zijn met andere voip-aanbieders, staat als een paal boven water.
Als er lage prijzen werden gehanteerd zoals bij andere voip-aanbieders, dan nam ik eventueel er enkele ongemakken bij, maar met zulke hoge prijzen niet.
krisken
userbase crew
userbase crew

Raar maar waar heb ik dezelfde linksys PAP2T en dezelfde sagem modem/router als waar jij van spreekt. Nooit problemen mee gehad...

Telefonie = EDPnet + OVH
jan13
Starter
Starter

Krisken, Heb je ook een abonnement bij WeePee? Want andere voip-aanbieders ondersteunen wel de PAP2T, er zal dan wel een reden zijn waarom WeePee dat niet doet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij kan de TS beter een "Plug and Phone" van OVH nemen indien TS daadwerkelijk interesse in VoIP heeft...
krisken
userbase crew
userbase crew

jan13 schreef:Krisken, Heb je ook een abonnement bij WeePee? Want andere voip-aanbieders ondersteunen wel de PAP2T, er zal dan wel een reden zijn waarom WeePee dat niet doet.
Kijk eens goed in mijn onderschrift :) Tuurlijk zit ik bij WeePee!
Wat ik mij ook afvraag : je hebt een sagem vdsl2 modem/router. Je kan perfect de 2 RJ11 poorten gebruiken en configureren voor weepee. Werkt ook, en heb je de pap2t niet voor nodig...

Telefonie = EDPnet + OVH
jan13
Starter
Starter

krisken schreef:
jan13 schreef:Krisken, Heb je ook een abonnement bij WeePee? Want andere voip-aanbieders ondersteunen wel de PAP2T, er zal dan wel een reden zijn waarom WeePee dat niet doet.
Kijk eens goed in mijn onderschrift :) Tuurlijk zit ik bij WeePee!
Wat ik mij ook afvraag : je hebt een sagem vdsl2 modem/router. Je kan perfect de 2 RJ11 poorten gebruiken en configureren voor weepee. Werkt ook, en heb je de pap2t niet voor nodig...
Waarom onderstunen ze de PAP2T dan niet? Andere aanbieders zetten de instellingen voor de PAP2T netjes online, maar WeePee doet dat niet.
Vorige week had inderdaad een stabiele verbinding, totdat er gisteren een piek was in het telefoonverkeer( meerdere gesprekken op enkele minuten) en dan slaat het voip systeem tilt. Klanten konden ons niet meer bereiken, en gesprekken werden na 10 - 20 seconden afgebroken.
Dit zijn situaties, die ik niet kan reconstrueren, en daardoor moeilijk te verhelpen zijn.

Een volwassen voip-aanbieder helpt zijn klanten om een stabiele verbinding tot stand te brengen, maar WeePee, zelfs met zijn hoge voip tarieven, begint daar niet aan.

... De voip instellingen op mijn Scarlet-box zijn fixed, en kan je niet veranderen...Een upgrade van Scarlet misschien, om voip aanbieders uit te sluiten?
jan13
Starter
Starter

In plaats van de naam WeePee zou ze beter de naam "golden showers" gebruiken, dat klinkt beter. :lol:
Laatst gewijzigd door jan13 12 mei 2012, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Op deze manier kan er beter een slotje op dit topic, me dunkt.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@eternum nee ik vind ze niet te hoog :). De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
@Void geen plannen om iets te veranderen. Onlangs hebben we de verbindingskost voor Pro laten vallen om alles nog eenvoudiger te maken. Het is overigens mogelijk om WeePee inkomend te gebruiken en uitgaand een andere provider. Hebben we geen problemen mee :). Je kan op dit forum zelfs vinden hoe je dat precies doet.
@Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
@jan13 die golden showers is een goeie ;) maar ik denk dat we het toch bij WeePee houden :-)
krisken
userbase crew
userbase crew

Bij deze sluit ik dit topic. Het is overduidelijk dat de TS enkel en alleen er op uit is om een bepaalde service provider zwart te maken op basis van zaken die niet controleerbaar zijn. Het feit dat iemand van WeePee, zelfs in het weekend, een klaarduidelijk antwoord geeft op de vragen van de TS, interesseert de TS zelfs niet. Het moge dan ook duidelijk zijn dat de TS zich enkel en alleen heeft geregistreerd om zijn gal te spuwen tov WeePee, en niet open staat voor een volwassen discussie of een probleemanalyse.

Mocht iemand een andere mening aangedaan zijn, kan zijn steeds mij en/of één van mijn collega's hier vragen om het topic opnieuw te openen. Dixit.

Telefonie = EDPnet + OVH
krisken
userbase crew
userbase crew

Er is mij door een aantal mods en gebruikers gevraagd om deze post opnieuw te openen. Hoofdbedoeling is dat weepeechris misschien deze gebruiker kan helpen, ondanks dat deze niet om hulp vraagt. Wat men hier ook post : hou het netjes! Eén goldenshower post is reeds genoeg!

Telefonie = EDPnet + OVH
iceke
Elite Poster
Elite Poster

weepeechris schreef:@eternum nee ik vind ze niet te hoog :). De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
.....
Het probleem is dat "klassieke" telefonie (vast abbo + prijs per minuut) voor consumenten bijna niet meer bestaat...
De klassieke providers bieden allemaal een flatfree abbo aan waar de belminuten inbegrepen zijn. Probeer dan maar eens voip aan ze te verkopen...(zonder een formule toe te passen met weepee in, betamax uit)

weepeechris schreef: @Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
.........
Akkoord, tot je op problemen stoot zoals de ts (ook al keur ik zijn idiote comments niet goed)
Gelukkig gaat het tegenwoordig met de telenet wifi modem/routers wel goed, maar ik heb bv. met die pap2t ook al problemen ondervonden. Nogal sneu dat je, wanneer een dienst niet goed werkt (ook al zit de fout niet bij Weepee) je 100€ kan ophoesten.

Ik veronderstel dat jullie diensten vooral op de professionele markt gericht zijn & jullie een graantje willen meepikken van de consumentenmarkt ? Waarom dat dan ineens ook niet goed aanpakken met aangepaste abonnementen of prijzen ? nu wordt het steeds moeilijker om zoiets verkocht te krijgen, ook al is het een goed product/dienst.
Laatst gewijzigd door iceke 14 mei 2012, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Maak anders eens een topic apart aan over de PAP2T? Ikzelf heb 4 zo toestellen thuis draaien, en deze werken perfect?

Telefonie = EDPnet + OVH
iceke
Elite Poster
Elite Poster

De pap2t ligt ergens stof te happen op zolder krisken... de Siemens ip telefoons zijn zoveel makkelijker, 'k steek er maw geen tijd meer in.
krisken
userbase crew
userbase crew

Kan je even per PM oid laten weten wat de problemen juist waren?
Mocht je die pap2t weg doen, laat maar iets weten :)

Telefonie = EDPnet + OVH
iceke
Elite Poster
Elite Poster

ow, ad random ruis en echo op de lijn, wat met de aankoop van Siemens ip telefoons niet meer het geval was.
Op de pap2t kon je veel te veel instellen, wat het nog moeilijker maakte om de oorzaak te vinden.
De pap2t mag dus weg, geef me een prijs en hij is van u.
krisken
userbase crew
userbase crew

Op tweakers zie ik die met laagste prijs : €20 (http://tweakers.net/pricewatch/122672/linksys-pap2.html).
OK voor jou?

Telefonie = EDPnet + OVH
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

weepeechris schreef:@eternum nee ik vind ze niet te hoog :). De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
Mobiel zijn jullie wel 2x zo duur als de klassieke vaste telefonie van Belgacom. Toch geen klein verschil hé.
weepeechris schreef:@Void geen plannen om iets te veranderen. Onlangs hebben we de verbindingskost voor Pro laten vallen om alles nog eenvoudiger te maken. Het is overigens mogelijk om WeePee inkomend te gebruiken en uitgaand een andere provider. Hebben we geen problemen mee :). Je kan op dit forum zelfs vinden hoe je dat precies doet.
Die verbindingskost zal het verschil niet maken voor jullie klanten. Het maakt waarschijnlijk jullie facturatie makkelijker :wink:

Ik vind het wel sterk dat jullie inkomend verkeer verkiezen boven uitgaand. Waarschijnlijk is het interessanter meer inkomend dan uitgaand verkeer te genereren om zo van de uitgaande oproepen volle pot te kunnen incasseren :???: Niet dat ik hier antwoord op verwacht :wink:
weepeechris schreef:@Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
Tja, je kan niet voor iedereen goed doen. 350 was wel wat aan de hoge kant, 100 euro is 'redelijk'. Het enige probleem is dat mensen op die manier mischien afgeschrikt worden om jullie diensten 'uit te proberen'.
weepeechris schreef:@jan13 die golden showers is een goeie ;) maar ik denk dat we het toch bij WeePee houden :-)
Mijn vorige werkgever (man van BV) had een firma 'Golden Falls corporation' omwille van fiscale reden op de Nederlands Antillen. Maar die zag het dan ook altijd groot :smash2:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
userbase crew
userbase crew

Diensten uitproberen kunnen ze altijd, alleen kunnen ze niet gebeld worden (je hebt immers geen inkomend nummer), maar uitgaand kan je altijd bellen dmv de 2 euro die je for free krijgt bij registratie.

Telefonie = EDPnet + OVH
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

+1

werkt inderdaad met PAP2T,

Ik moet wel toegeven dat ik regelmatig eens moet recetten, geen verklaring voor
Dit probleem doet zich niet voor met een nieuwe siemens telefoon C610

Verder is de Weepee kwaliteit superieur, en ja we weten het hé, telefoneren naar telenet lijnen is zeer duur
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

iceke schreef:Tegenwoordig moet je als klant "ogen in je gat" hebben.
De telecom (maar ook de gas/elektriciteits) sector verandert om de haverklap van prijzen/abonnementsformules en laat de klant bloeden wanneer hij overstapt.
weepee kan je niet beschuldigen van om de haverklap prijzen te veranderen :cry:
zou beter andersom zijn.....tarieven verlagen, of beter nog een belpack zoals vaste telefonie & andere sip operatoren.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat ze de miserie van gewone klanten niet willen. Als je ziet dat ik net, na een maandje, een antwoord krijg op mijn ticket. Tja...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”