Dure WeePee Voip.
WeePee Voip, de enige die Belgische nummeroverdracht realiseert, maar wel zéér hoge telefoontarieven aanrekent.
Zo betaalde ik voor 25 minuten te bellen van een vast toestel naar een mobiel belgisch nummer meer dan 3 Euro.
Is dit normaal? Nu rekenen ze mij ook nog eens 100 euro verbrekingsvergoeding aan omdat ik mijn contract verbreek.
Fair? ik had alle tarieven goed moeten bestuderen, dus is dit ook mijn fout.
Eigenlijk ging ik er van uit dat voip-telefonie een fractie zou kosten van hetgeen operatoren voor vaste telefonie zouden aanrekenen, maar dit is natuurlijk buiten WeePee gerekend.
...Eigenlijk moet het iemand aan die heren van WeePee ook eens duidelijk maken dat hun bedrijfsnaam redelijk belachelijk is.
WeePee is in het Engels letterlijk " wij pissen".
Bij het lezen van deze naam ,had bij mij een belletje moeten laten rinkelen, alvorens ik met deze firma in zee ging.
Zo betaalde ik voor 25 minuten te bellen van een vast toestel naar een mobiel belgisch nummer meer dan 3 Euro.
Is dit normaal? Nu rekenen ze mij ook nog eens 100 euro verbrekingsvergoeding aan omdat ik mijn contract verbreek.
Fair? ik had alle tarieven goed moeten bestuderen, dus is dit ook mijn fout.
Eigenlijk ging ik er van uit dat voip-telefonie een fractie zou kosten van hetgeen operatoren voor vaste telefonie zouden aanrekenen, maar dit is natuurlijk buiten WeePee gerekend.
...Eigenlijk moet het iemand aan die heren van WeePee ook eens duidelijk maken dat hun bedrijfsnaam redelijk belachelijk is.
WeePee is in het Engels letterlijk " wij pissen".
Bij het lezen van deze naam ,had bij mij een belletje moeten laten rinkelen, alvorens ik met deze firma in zee ging.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
"Bezint eer ge begint"
Als je het over letterlijk Engels hebt zou het we pee moeten zijn geweest, maar bon, ik ga hier niet verder op in.
Zoals hier al vaak aangehaald is Weepee perfect om je telefoonnummer naar te porteren en vervolgens je uitgaande telefoonverkeer al dan niet via alternatieve operators te routeren. Denk daarbij aan de betamax/dellmont oplossingen. Je moet ook weten dat kiezen voor voip op 2 manier kan:
- keep it simple: zal misschien "iets" goedkoper zijn afhankelijk van de voip provider die je kiest (weepee, 3starsnet, ...)
- play it hard
: je gaat met dialing rules werken om zo voor elk type verkeer de goedkoopste weg te kiezen. De meeste UB'ers hier doen dat op die manier. En dan kan je wel degelijk een serieuze kostenbesparingen doen.
Hoe dan ook, voip is altijd een beetje een avontuur. M.i. had je je weepee contract niet moeten opzeggen. Gebruik ze waarvoor ze goed zijn. Ik gebruik weepee enkel voor speciale nummers, het overige belverkeer gaat over alternatieve carriers.
Als je het over letterlijk Engels hebt zou het we pee moeten zijn geweest, maar bon, ik ga hier niet verder op in.
Zoals hier al vaak aangehaald is Weepee perfect om je telefoonnummer naar te porteren en vervolgens je uitgaande telefoonverkeer al dan niet via alternatieve operators te routeren. Denk daarbij aan de betamax/dellmont oplossingen. Je moet ook weten dat kiezen voor voip op 2 manier kan:
- keep it simple: zal misschien "iets" goedkoper zijn afhankelijk van de voip provider die je kiest (weepee, 3starsnet, ...)
- play it hard

Hoe dan ook, voip is altijd een beetje een avontuur. M.i. had je je weepee contract niet moeten opzeggen. Gebruik ze waarvoor ze goed zijn. Ik gebruik weepee enkel voor speciale nummers, het overige belverkeer gaat over alternatieve carriers.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
OK, je hebt je mening geventileerd. Verder nut van deze post?
Wees overigens blij dat ze je "maar" 100 euro aanrekenen : volgens hun algemene voorwaarden bedraagt de verbrekingsvergoeding bij mijn weten 350 euro. Bellen naar een mobiel nummer kost je 0.02 euro setup kost en 0.14 euro per minuut (zie ook http://nl.weepeetelecom.be/services/tarieven/). Je kan altijd verhuizen naar OVH (doorzoek forum) maar als je het nummer wilt behouden zal je wel die 100 euro mogen ophoesten. Ook gebruik maken van betamaxproviders is een oplossing (nogmaals : doorzoek forum) om goedkoper te kunnen bellen, maar dan ben je nooit zeker van de kwaliteit van de verbinding...
Wees overigens blij dat ze je "maar" 100 euro aanrekenen : volgens hun algemene voorwaarden bedraagt de verbrekingsvergoeding bij mijn weten 350 euro. Bellen naar een mobiel nummer kost je 0.02 euro setup kost en 0.14 euro per minuut (zie ook http://nl.weepeetelecom.be/services/tarieven/). Je kan altijd verhuizen naar OVH (doorzoek forum) maar als je het nummer wilt behouden zal je wel die 100 euro mogen ophoesten. Ook gebruik maken van betamaxproviders is een oplossing (nogmaals : doorzoek forum) om goedkoper te kunnen bellen, maar dan ben je nooit zeker van de kwaliteit van de verbinding...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
@Krisken: Weepee heeft net gecommuniceerd dat zij hun verbrekingsvergoeding reduceren tot 100 EUR naar aanleiding van de Europese telecomregels. FYI
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tnx! Dacht enkel dat dit voor pro-klanten was. De tekst was er nogal onduidelijk over vind ik.
http://nl.weepeetelecom.be/2012/05/03/w ... -accounts/
http://nl.weepeetelecom.be/2012/05/03/w ... -accounts/
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15149
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het is inderdaad duidelijk dat je noch hun tarieven, noch hun algemene voorwaarden hebt gelezen. Ik neem aan dat het een beetje een impulsieve beslissing was?
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
"iedereen spreekt over weepee, dus dat zal wel iets goed zijn, dus nemen we dat" ?? 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Tegenwoordig moet je als klant "ogen in je gat" hebben.
De telecom (maar ook de gas/elektriciteits) sector verandert om de haverklap van prijzen/abonnementsformules en laat de klant bloeden wanneer hij overstapt.
De telecom (maar ook de gas/elektriciteits) sector verandert om de haverklap van prijzen/abonnementsformules en laat de klant bloeden wanneer hij overstapt.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
't is nog altijd aan de klant om zich vooraf te informeren over de tarieven, voorwaarden, .... als men dit niet doet kan men uiteraard gefrustreerd achter blijven en dan over de naam van het concern beginnen, maar dit vind ik redelijk flauw. komt idd goed weg met een opzegvergoeding van €100, vorige maand was het nog €350.. een geluk bij een ongeluk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik vind het inderdaad normaal. Ik ken WeePee hun infrastructuur en kan mij wel een idee maken van hun kosten. Mochten ze plots €100 vragen voor een voip nummer en €50 verbrekingskost, dan zou iedereen daarover zagen, en veel minder geneigd zijn om over te stappen naar VoIP.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Voor alle duidelijkheid, wij hebben onze tarieven niet verhoogd, enkel verlaagd
. Het gaat hier dus om iemand die overstapte naar WeePee en met WeePee belde zonder ooit naar de tarieven te kijken. Tjah
Even goede vrienden hoor


Even goede vrienden hoor

-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
@ weepeechris
Wil je nu zeggen dat je de WeePee tarieven zelf ook te hoog vindt?
Edit:
Nog enig nieuws in verband met de bereikbaarheid van noodnummers (100, 101, 112, etc) via WeePee? Of mogen we dat definitief vergeten?
Wil je nu zeggen dat je de WeePee tarieven zelf ook te hoog vindt?

Edit:
Nog enig nieuws in verband met de bereikbaarheid van noodnummers (100, 101, 112, etc) via WeePee? Of mogen we dat definitief vergeten?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De tarieven staan zeer duidelijk op de site dus vooraleer 'over te stappen' bekijk je deze toch eerst ? Nadien komen reclameren is een beetje flauw.
Chris,
Maar de TS heeft wel een punt dat jullie GSM tarieven duur zijn. Niet alleen in vergelijking met andere voip providers (OVH, 3Starsnet, Betamax, ...) maar zelfs duurder dan Belgacom en Telenet. Mogen we hier nog verandering in verwachten in de toekomst (of packs of...) ?
Chris,
Maar de TS heeft wel een punt dat jullie GSM tarieven duur zijn. Niet alleen in vergelijking met andere voip providers (OVH, 3Starsnet, Betamax, ...) maar zelfs duurder dan Belgacom en Telenet. Mogen we hier nog verandering in verwachten in de toekomst (of packs of...) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Daar gaat het toch niet over ? Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen Weepee, integendeel zelfs.krisken schreef:Ik vind het inderdaad normaal. Ik ken WeePee hun infrastructuur en kan mij wel een idee maken van hun kosten. Mochten ze plots €100 vragen voor een voip nummer en €50 verbrekingskost, dan zou iedereen daarover zagen, en veel minder geneigd zijn om over te stappen naar VoIP.
Wat heeft een verbrekingsvergoeding in hemelsnaam te maken met Weepee hun infrastructuur ?
Een verbrekingsvergoeding is een boete die je betaald om een contact te verbreken... Je betaald 18€ aan weepee voor je contract en 100€ om het te verbreken

- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Een verbrekingsvergoeding binnen de termen van de telecomwereld is een soort vergoeding om de kosten die de operator maakte om u als klant te maken te recupereren indien u vroegtijdig het contract opzegt waarbinnen diezelfde operator voorzien had breakeven te draaien of winst te maken. Dat is de theorie 
Mijn inziens, en ik wil hier geen expliciete partij trekken voor weepee, is de 18 EUR die je betaalt ook peanuts als je zou weten hoeveel administratief werk zij hebben om dat nummer effectief te transfereren. Zoals weepee zelf al heeft aangegeven in het verleden wordt hier redelijk wat manueel werk aan verricht. Als je je werkuren telt dan kan je wel eens verschieten wat zoiets kost.

Mijn inziens, en ik wil hier geen expliciete partij trekken voor weepee, is de 18 EUR die je betaalt ook peanuts als je zou weten hoeveel administratief werk zij hebben om dat nummer effectief te transfereren. Zoals weepee zelf al heeft aangegeven in het verleden wordt hier redelijk wat manueel werk aan verricht. Als je je werkuren telt dan kan je wel eens verschieten wat zoiets kost.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
So? Als je binnen het jaar opzegt bij dommel, krijg je ook een rekening van 300 euro voorgeschoteld. Heb je problemen met dergelijke verbrekingsvergoedingen dan moet je gewoon niet aankloppen bij hun. Voor je besteld lees je toch altijd de algemene voorwaarden, en daar staat dit netjes in vermeld.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
of ik het normaal vind doet uiteindelijk niks ter zake. de tarieven en de verbrekingsvergoeding staan vermeld op de site, dus wie met weepee in zee gaat weet waaraan hij begint. indertijd was het nog een verbrekingsvergoeding van €350, dus ik heb er wel 2x over nagedacht voor ik dat contract onderschreven heb. zo een hoge verbrekingsvergoeding werkt zeker in het nadeel van weepee, gelukkig is ze nu verlaagd naar €100. blijft hoog natuurlijk, maar ik veronderstel dat weepee wel zijn redenen zal hebben om die zo hoog te houden.iceke schreef:Jij vind het dus normaal dat je 18€ betaald voor een nummer/overdracht en 100€ wanneer je terug weg wil ? dat is bijna factor 6...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zelf ben ik geen leek op gebied van IT, en toch kan ik met de beste wil, van de wereld geen stabiele verbinding tot stand brengen met een Linksys PAP2T, in combinatie met de Scarlet-One-box is dit een crime, omdat bepaalde instellingen zoals port-forwarding, en het uitschakelen van de Scarlet voip hardware, niet zo eenvoudig bleek te zijn.
Dan kan je zeggen dat WeePee geen PAP2T ondersteund, maar met de Voip-telefoons die op deze Scarlet-One-Box worden aangesloten, zijn er dikwijls ook grote problemen.
Ook onze fax werkt niet met voip, dus moesten we een apart toestel aanschaffen dat TX-signalen kan verwerken.(niet de schuld van WeePEE)
Neen, al bij al ben ik wakker geworden uit een nare voip-droom, en heb een abonnement aangevraagd bij scarlet voor 6 euro, nummerherkenning inbegrepen.
Dat de voip-tarieven ongezien hoog zijn met andere voip-aanbieders, staat als een paal boven water.
Als er lage prijzen werden gehanteerd zoals bij andere voip-aanbieders, dan nam ik eventueel er enkele ongemakken bij, maar met zulke hoge prijzen niet.
Dan kan je zeggen dat WeePee geen PAP2T ondersteund, maar met de Voip-telefoons die op deze Scarlet-One-Box worden aangesloten, zijn er dikwijls ook grote problemen.
Ook onze fax werkt niet met voip, dus moesten we een apart toestel aanschaffen dat TX-signalen kan verwerken.(niet de schuld van WeePEE)
Neen, al bij al ben ik wakker geworden uit een nare voip-droom, en heb een abonnement aangevraagd bij scarlet voor 6 euro, nummerherkenning inbegrepen.
Dat de voip-tarieven ongezien hoog zijn met andere voip-aanbieders, staat als een paal boven water.
Als er lage prijzen werden gehanteerd zoals bij andere voip-aanbieders, dan nam ik eventueel er enkele ongemakken bij, maar met zulke hoge prijzen niet.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Raar maar waar heb ik dezelfde linksys PAP2T en dezelfde sagem modem/router als waar jij van spreekt. Nooit problemen mee gehad...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Volgens mij kan de TS beter een "Plug and Phone" van OVH nemen indien TS daadwerkelijk interesse in VoIP heeft...
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Kijk eens goed in mijn onderschriftjan13 schreef:Krisken, Heb je ook een abonnement bij WeePee? Want andere voip-aanbieders ondersteunen wel de PAP2T, er zal dan wel een reden zijn waarom WeePee dat niet doet.

Wat ik mij ook afvraag : je hebt een sagem vdsl2 modem/router. Je kan perfect de 2 RJ11 poorten gebruiken en configureren voor weepee. Werkt ook, en heb je de pap2t niet voor nodig...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Waarom onderstunen ze de PAP2T dan niet? Andere aanbieders zetten de instellingen voor de PAP2T netjes online, maar WeePee doet dat niet.krisken schreef:Kijk eens goed in mijn onderschriftjan13 schreef:Krisken, Heb je ook een abonnement bij WeePee? Want andere voip-aanbieders ondersteunen wel de PAP2T, er zal dan wel een reden zijn waarom WeePee dat niet doet.Tuurlijk zit ik bij WeePee!
Wat ik mij ook afvraag : je hebt een sagem vdsl2 modem/router. Je kan perfect de 2 RJ11 poorten gebruiken en configureren voor weepee. Werkt ook, en heb je de pap2t niet voor nodig...
Vorige week had inderdaad een stabiele verbinding, totdat er gisteren een piek was in het telefoonverkeer( meerdere gesprekken op enkele minuten) en dan slaat het voip systeem tilt. Klanten konden ons niet meer bereiken, en gesprekken werden na 10 - 20 seconden afgebroken.
Dit zijn situaties, die ik niet kan reconstrueren, en daardoor moeilijk te verhelpen zijn.
Een volwassen voip-aanbieder helpt zijn klanten om een stabiele verbinding tot stand te brengen, maar WeePee, zelfs met zijn hoge voip tarieven, begint daar niet aan.
... De voip instellingen op mijn Scarlet-box zijn fixed, en kan je niet veranderen...Een upgrade van Scarlet misschien, om voip aanbieders uit te sluiten?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Op deze manier kan er beter een slotje op dit topic, me dunkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@eternum nee ik vind ze niet te hoog
. De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
@Void geen plannen om iets te veranderen. Onlangs hebben we de verbindingskost voor Pro laten vallen om alles nog eenvoudiger te maken. Het is overigens mogelijk om WeePee inkomend te gebruiken en uitgaand een andere provider. Hebben we geen problemen mee
. Je kan op dit forum zelfs vinden hoe je dat precies doet.
@Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
@jan13 die golden showers is een goeie
maar ik denk dat we het toch bij WeePee houden 

@Void geen plannen om iets te veranderen. Onlangs hebben we de verbindingskost voor Pro laten vallen om alles nog eenvoudiger te maken. Het is overigens mogelijk om WeePee inkomend te gebruiken en uitgaand een andere provider. Hebben we geen problemen mee

@Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
@jan13 die golden showers is een goeie


- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bij deze sluit ik dit topic. Het is overduidelijk dat de TS enkel en alleen er op uit is om een bepaalde service provider zwart te maken op basis van zaken die niet controleerbaar zijn. Het feit dat iemand van WeePee, zelfs in het weekend, een klaarduidelijk antwoord geeft op de vragen van de TS, interesseert de TS zelfs niet. Het moge dan ook duidelijk zijn dat de TS zich enkel en alleen heeft geregistreerd om zijn gal te spuwen tov WeePee, en niet open staat voor een volwassen discussie of een probleemanalyse.
Mocht iemand een andere mening aangedaan zijn, kan zijn steeds mij en/of één van mijn collega's hier vragen om het topic opnieuw te openen. Dixit.
Mocht iemand een andere mening aangedaan zijn, kan zijn steeds mij en/of één van mijn collega's hier vragen om het topic opnieuw te openen. Dixit.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Er is mij door een aantal mods en gebruikers gevraagd om deze post opnieuw te openen. Hoofdbedoeling is dat weepeechris misschien deze gebruiker kan helpen, ondanks dat deze niet om hulp vraagt. Wat men hier ook post : hou het netjes! Eén goldenshower post is reeds genoeg!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Het probleem is dat "klassieke" telefonie (vast abbo + prijs per minuut) voor consumenten bijna niet meer bestaat...weepeechris schreef:@eternum nee ik vind ze niet te hoog. De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
.....
De klassieke providers bieden allemaal een flatfree abbo aan waar de belminuten inbegrepen zijn. Probeer dan maar eens voip aan ze te verkopen...(zonder een formule toe te passen met weepee in, betamax uit)
Akkoord, tot je op problemen stoot zoals de ts (ook al keur ik zijn idiote comments niet goed)weepeechris schreef: @Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
.........
Gelukkig gaat het tegenwoordig met de telenet wifi modem/routers wel goed, maar ik heb bv. met die pap2t ook al problemen ondervonden. Nogal sneu dat je, wanneer een dienst niet goed werkt (ook al zit de fout niet bij Weepee) je 100€ kan ophoesten.
Ik veronderstel dat jullie diensten vooral op de professionele markt gericht zijn & jullie een graantje willen meepikken van de consumentenmarkt ? Waarom dat dan ineens ook niet goed aanpakken met aangepaste abonnementen of prijzen ? nu wordt het steeds moeilijker om zoiets verkocht te krijgen, ook al is het een goed product/dienst.
Laatst gewijzigd door iceke 14 mei 2012, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Maak anders eens een topic apart aan over de PAP2T? Ikzelf heb 4 zo toestellen thuis draaien, en deze werken perfect?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Kan je even per PM oid laten weten wat de problemen juist waren?
Mocht je die pap2t weg doen, laat maar iets weten
Mocht je die pap2t weg doen, laat maar iets weten

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
ow, ad random ruis en echo op de lijn, wat met de aankoop van Siemens ip telefoons niet meer het geval was.
Op de pap2t kon je veel te veel instellen, wat het nog moeilijker maakte om de oorzaak te vinden.
De pap2t mag dus weg, geef me een prijs en hij is van u.
Op de pap2t kon je veel te veel instellen, wat het nog moeilijker maakte om de oorzaak te vinden.
De pap2t mag dus weg, geef me een prijs en hij is van u.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Op tweakers zie ik die met laagste prijs : €20 (http://tweakers.net/pricewatch/122672/linksys-pap2.html).
OK voor jou?
OK voor jou?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mobiel zijn jullie wel 2x zo duur als de klassieke vaste telefonie van Belgacom. Toch geen klein verschil hé.weepeechris schreef:@eternum nee ik vind ze niet te hoog. De concurrentie is klassieke vaste telefonie.
Die verbindingskost zal het verschil niet maken voor jullie klanten. Het maakt waarschijnlijk jullie facturatie makkelijkerweepeechris schreef:@Void geen plannen om iets te veranderen. Onlangs hebben we de verbindingskost voor Pro laten vallen om alles nog eenvoudiger te maken. Het is overigens mogelijk om WeePee inkomend te gebruiken en uitgaand een andere provider. Hebben we geen problemen mee. Je kan op dit forum zelfs vinden hoe je dat precies doet.

Ik vind het wel sterk dat jullie inkomend verkeer verkiezen boven uitgaand. Waarschijnlijk is het interessanter meer inkomend dan uitgaand verkeer te genereren om zo van de uitgaande oproepen volle pot te kunnen incasseren


Tja, je kan niet voor iedereen goed doen. 350 was wel wat aan de hoge kant, 100 euro is 'redelijk'. Het enige probleem is dat mensen op die manier mischien afgeschrikt worden om jullie diensten 'uit te proberen'.weepeechris schreef:@Iceke is bedoeld om kosten te dekken zoals fryelectro ook aanhaalt. In de praktijk gaan er heel weinig mensen weg en komt dit bijna nooit voor. Gelukkig, want die 100 euro is eigenlijk niet voldoende.
Mijn vorige werkgever (man van BV) had een firma 'Golden Falls corporation' omwille van fiscale reden op de Nederlands Antillen. Maar die zag het dan ook altijd grootweepeechris schreef:@jan13 die golden showers is een goeiemaar ik denk dat we het toch bij WeePee houden

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Diensten uitproberen kunnen ze altijd, alleen kunnen ze niet gebeld worden (je hebt immers geen inkomend nummer), maar uitgaand kan je altijd bellen dmv de 2 euro die je for free krijgt bij registratie.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 12 keer
+1
werkt inderdaad met PAP2T,
Ik moet wel toegeven dat ik regelmatig eens moet recetten, geen verklaring voor
Dit probleem doet zich niet voor met een nieuwe siemens telefoon C610
Verder is de Weepee kwaliteit superieur, en ja we weten het hé, telefoneren naar telenet lijnen is zeer duur
werkt inderdaad met PAP2T,
Ik moet wel toegeven dat ik regelmatig eens moet recetten, geen verklaring voor
Dit probleem doet zich niet voor met een nieuwe siemens telefoon C610
Verder is de Weepee kwaliteit superieur, en ja we weten het hé, telefoneren naar telenet lijnen is zeer duur
-
- Elite Poster
- Berichten: 6105
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 2 keer
weepee kan je niet beschuldigen van om de haverklap prijzen te verandereniceke schreef:Tegenwoordig moet je als klant "ogen in je gat" hebben.
De telecom (maar ook de gas/elektriciteits) sector verandert om de haverklap van prijzen/abonnementsformules en laat de klant bloeden wanneer hij overstapt.

zou beter andersom zijn.....tarieven verlagen, of beter nog een belpack zoals vaste telefonie & andere sip operatoren.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15149
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vermoed dat ze de miserie van gewone klanten niet willen. Als je ziet dat ik net, na een maandje, een antwoord krijg op mijn ticket. Tja...