Hallo,
Ik heb momenteel Fibernet(al 6 maanden)
maar kom zeker toe met basic internet.
als ik nu via mijn telenet verander krijg ik dan weer een nieuw jaarcontract van 12 maanden of blijven gewoon de 6 maanden doorlopen?
ik zou niet graag terug een jaar vast zitten,...
bedankt voor de info
veranderding telenet abonnement
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik heb nog nooit geweten (bij telenet) dat je bij verandering van abo terug voor een jaar vastzit, zou de eerste keer zijn dat ik daar iets van hoor ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Als je je digicorder/box inruilt wegens defect ofzo hang je al gelijk voor een jaar vast 
(nieuwe box ->nieuwe kaart->nieuwe activate->nieuw jaarcontract)
Dus zou er niet van verschieten moest dit hier ook zo zijn.

Dus zou er niet van verschieten moest dit hier ook zo zijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Da's nonsens !Heronic schreef:Als je je digicorder/box inruilt wegens defect ofzo hang je al gelijk voor een jaar vast
- Heronic
- Elite Poster
Nonsens? Zelf meegemaakt in hun servicecenter in wetteren!
Ga erheen en informeer maar eens.
Ga erheen en informeer maar eens.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Zoals ik reeds zei, nog nooit geweten dat je opnieuw vast hangt... Lees maar eens !
http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Wijzigen van abonnement of inruilen van defect toestel bij Telenet u geen nieuw jaarcontract! Enige situatie die ik ken met een nieuw jaarcontract voor de klant, is wanneer je (enkele maanden terug, geen idee hoe het nu zit) een DC2000 inruilt voor de nieuwe DC2100 (niet wanneer er een defect is).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Defect is geen eigen keuze dus zou inderdaad geen verlenging mogen inhouden
Maar downgraden of zelf nieuwe hardware vragen is eigen keuze dus nieuw of verlenging contract
Wees daar maar zeker van
Maar nogmaals , op dat na , kost je dit nu niets meer en dat vind ik al zeer goed tov vroeger terug 12 maand vast + 50 € ...
Maar downgraden of zelf nieuwe hardware vragen is eigen keuze dus nieuw of verlenging contract
Wees daar maar zeker van

Maar nogmaals , op dat na , kost je dit nu niets meer en dat vind ik al zeer goed tov vroeger terug 12 maand vast + 50 € ...
The eternal and true pessimist 

-
- Deel van't meubilair
Dan kent men daar duidelijk de procedures niet !Heronic schreef:Zelf meegemaakt in hun servicecenter in wetteren!
- Heronic
- Elite Poster
De uitleg van die kerel was :
Nieuwe box = nieuwe kaart = nieuwe activatie van die nieuwe kaart dus nieuw jaarcontract.
Nieuwe box = nieuwe kaart = nieuwe activatie van die nieuwe kaart dus nieuw jaarcontract.
-
- Deel van't meubilair
En jij gelooft iedere uitleg van zo'n kerel of zelfs van de helpdesk van TNHeronic schreef:De uitleg van die kerel was

Ik zou zeggen, amuseer je een half uurtje en bel er enkele op... je gaat allemaal verschillende antwoorden krijgen !
- Heronic
- Elite Poster
Mja,
Voor mij als consument vertegenwoordigd die verkoper telenet op dat moment.
Ik kom niet om iets(toestel of service) te kopen maar om te ruilen.
In tegenstelling tot op een egyptische markt verwacht ik dan ook niet in de zak gezet te worden.
Dus ik neem aan voor waar.
Ik zal dan vast niet de enige zijn, blijkbaar is er te veel ruimte om te foefelen. En voor mij is deze negatieve ervaring (zie verkoper vertegenwoordigd telenet) er onrechtstreeks een met telenet.
Voor mij als consument vertegenwoordigd die verkoper telenet op dat moment.
Ik kom niet om iets(toestel of service) te kopen maar om te ruilen.
In tegenstelling tot op een egyptische markt verwacht ik dan ook niet in de zak gezet te worden.
Dus ik neem aan voor waar.
Ik zal dan vast niet de enige zijn, blijkbaar is er te veel ruimte om te foefelen. En voor mij is deze negatieve ervaring (zie verkoper vertegenwoordigd telenet) er onrechtstreeks een met telenet.
-
- Deel van't meubilair
Daarom dat het belangrijk is dat bedrijven investeren in een Helpdesk... en het niet als pure kost bekijken. We weten allemaal dat het vaak grondig fout gaat bij TN en dat hun dat klanten kost, maar elders gaat het ook fout (en dus is het allemaal niet zo erg, you loose some, you win some).
Feit is, bekijk gewoon wat jij aanvaardbaar vindt als consument (en ik betwijfel of je blij bent met een nieuw contract omdat je decoder defect gaat) en neem daarop je besluit (protesteer of verander). In dat opzicht zou ik zelfs niet akkoord zijn met een nieuw contract bij wijziging van m'n abonnement (TN moet geen investering doen voor je, het kan dus ook geen "onkosten" aan je koppelen).
In ieder geval... het lijkt dat we de laatste maanden als consument toch wat vooruitgang boeken ivm. al die "kosten"... moest onze politiek nog wat meer willen zouden we nog veel verder kunnen staan !
Feit is, bekijk gewoon wat jij aanvaardbaar vindt als consument (en ik betwijfel of je blij bent met een nieuw contract omdat je decoder defect gaat) en neem daarop je besluit (protesteer of verander). In dat opzicht zou ik zelfs niet akkoord zijn met een nieuw contract bij wijziging van m'n abonnement (TN moet geen investering doen voor je, het kan dus ook geen "onkosten" aan je koppelen).
In ieder geval... het lijkt dat we de laatste maanden als consument toch wat vooruitgang boeken ivm. al die "kosten"... moest onze politiek nog wat meer willen zouden we nog veel verder kunnen staan !
Ik vind het persoonlijk al netjes dat je kan downgraden van account(als je tenminste ook met de maandelijks kosten een stap naar beneden gaat).
Vroeger kon dat niet binnen het jaar...
[
Post made via mobile device ]
Vroeger kon dat niet binnen het jaar...
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ze kennen hun procedures maar al te goed, vandaar dat verkopers met minimuloon telkens kiezen voor de procedure waarbij ze een bonus opstrijken.r2504 schreef:Dan kent men daar duidelijk de procedures niet !
Nieuw jaarcontractje = bonusje hé.
- Telenet
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Bij de wijziging van je internetabonnement start er geen nieuw jaarcontract. Je huidige contractduur loopt gewoon verder. Dit vind je terug op http://klantenservice.telenet.be/conten ... dat-abonne
Wanneer je je gehuurde decoder inruilt voor een nieuw model (dus niet bij een defect inruilt voor hetzelfde model), start er wel een nieuw jaarcontract voor deze decoder. Dit vind je terug op http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model
Wanneer je je gehuurde decoder inruilt voor een nieuw model (dus niet bij een defect inruilt voor hetzelfde model), start er wel een nieuw jaarcontract voor deze decoder. Dit vind je terug op http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
Schandalig eigenlijk die praktijken bij Telenet. Bij defect van uw digicorder, ben je verplicht terug een oude of refurbished model te nemen of bij een nieuwe krijg je een jaarcontract en 75€ aan uw been. Terwijl dat het bij Belgacom allemaal gratis is. 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Bij een defect krijg je een refurbished model mee. Wanneer je een nieuwer type wil (defect of niet), betaal je €75.
Het is echter zo dat als er geen oude modellen meer beschikbaar zijn om mee te geven, dat ze je inderdaad dan gratis het nieuwe model meegeven, maar dit is eerder een uitzondering.
Het is echter zo dat als er geen oude modellen meer beschikbaar zijn om mee te geven, dat ze je inderdaad dan gratis het nieuwe model meegeven, maar dit is eerder een uitzondering.